Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Graag uw antwoord
Vind jij dat nieuwe verkiezingen een oplossing zal brengen uit deze crisis 5 11,11%
Vind jij dat er nieuwe verkiezingen moeten komen? 31 68,89%
Geen verkiezingen, ze moeten het maar oplossen 9 20,00%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2020, 15:56   #261
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kleuters doen dat ook zo : "maar mama, hij doet dat ook..."
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 16:01   #262
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ze zullen bij de N-VA geen betere kandidaat-voorzitter hebben dan De Wever.
Je weet wel, die kluns die panda's favoriete regering boycotte omdat hij Grand Bouche liever kwijt dan rijk was.
...en die zichzelf daardoor bedankt zag worden via een dik verdiende C4 terwijl de rest samen voort werkt aan een regering. Met MR erbij.

Ja, een betere voorzitter is welhaast niet te bedenken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 16:03   #263
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een goede kapitein gaat ten onder met zijn schip.

PS: Dat geldt niet voor het ondertekenen van een pact. Daar mag je gaan lopen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 16:05   #264
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...en die zichzelf daardoor bedankt zag worden via een dik verdiende C4 terwijl de rest samen voort werkt aan een regering. Met MR erbij.

Ja, een betere voorzitter is welhaast niet te bedenken.
Zegt meneer Soleil die zwoer bij Paars-geel.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 16:06   #265
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Henri en panda: één in de strijd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 16:06   #266
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geldt dat ook voor Alexander DeCroo? Of gelden daar andere regels stekkertrekken voor?

Lachaert maakt als kapitein van de Pest Voor Vlaanderen meer kans om met zijn Titanic ten onder te gaan dan de Grote Leider van de N-VA.
Lachaert, Coens en Rousseau staan al tot aan hun buik onder water.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 16:52   #267
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Lachaert, Coens en Rousseau staan al tot aan hun buik onder water.
Tja. De vlucht vooruit nemen in een gammel bootje uit schrik voor verkiezingen is duidelijk genoeg, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 17:28   #268
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kleuters doen dat ook zo : "maar mama, hij doet dat ook..."
consekwent zijn he panda. Of mogen uw rode rakkers meer dan de anderen ?
Hang niet zo de partijsoldaat uit !
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 17:33   #269
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...en die zichzelf daardoor bedankt zag worden via een dik verdiende C4 terwijl de rest samen voort werkt aan een regering. Met MR erbij.

Ja, een betere voorzitter is welhaast niet te bedenken.
De koning had ook De Wever bij zich kunnen roepen en dan had hij hetzelfde kunnen doen als Rousseau. De koning heeft gevraagd mijn broek af te doen, en als de koning dat vraagt dan doe je dat.

De demarche van Rousseau tegen Bouchez verschilt niet veel met die van de Wever. Maar jij breidt daar een heel spelletje rond en geeft BDW de zwarte piet.

rousseau dat is een staatsman zeker ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 17:34   #270
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Henri en panda: één in de strijd.
Toch zijn het geen intimi.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 17:59   #271
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De koning had ook De Wever bij zich kunnen roepen en dan had hij hetzelfde kunnen doen als Rousseau. De koning heeft gevraagd mijn broek af te doen, en als de koning dat vraagt dan doe je dat.

De demarche van Rousseau tegen Bouchez verschilt niet veel met die van de Wever. Maar jij breidt daar een heel spelletje rond en geeft BDW de zwarte piet.

rousseau dat is een staatsman zeker ?
Rousseau is in heel dit verhaaltje compleet door de mand gevallen als een ordinaire praatjesmaker en postjespakker geheel in de traditie van zijn flutpartijtje.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 18:21   #272
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Rousseau is in heel dit verhaaltje compleet door de mand gevallen als een ordinaire praatjesmaker en postjespakker geheel in de traditie van zijn flutpartijtje.
Dat is hetzelfde als een staatsman. Het klinkt alleen beter.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 18:21   #273
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
consekwent zijn he panda. Of mogen uw rode rakkers meer dan de anderen ?
Hang niet zo de partijsoldaat uit !
Is die reactie om te verwijzen naar anderen dan niet van een kleuterniveau misschien ?

En als je mijn mening wil over het partijvoorzitterschap bij de PS : EDR is voorzitter geweest tot 2013, dertien jaar. Dat is eigenlijk al te lang om gezond te zijn. Maar het was echt dwaas van die partij om hem, nadat Magnette minister-president was geworden, eind 2014 dus, terug tot voorzitter te laten verkiezen. Dat toont bloedarmoede aan, en teveel machtsconcentratie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 18:32   #274
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is die reactie om te verwijzen naar anderen dan niet van een kleuterniveau misschien ?

En als je mijn mening wil over het partijvoorzitterschap bij de PS : EDR is voorzitter geweest tot 2013, dertien jaar. Dat is eigenlijk al te lang om gezond te zijn. Maar het was echt dwaas van die partij om hem, nadat Magnette minister-president was geworden, eind 2014 dus, terug tot voorzitter te laten verkiezen. Dat toont bloedarmoede aan, en teveel machtsconcentratie.
Het is bloedarmoede alom.
Los van de partijen, of beter, over alle partijen heen.
Wat voor een bende losgeslagen onbekwame idioten is me dat.
Het begon al met Freya, maar Alexander is ook geen hoogvlieger.
Die was minister van ontwikkelings samenwerking, en van daaruit zou je premier worden ? De vorige premier was ook een lege doos.
Binnen N-VA , als we het moeten hebben van Ben Weyts, Zuhal Demir of Theo Francken. Zwakjes hoor.
Groen : Calvo, Almaci. Die horen vooral zichzelf graag zeveren. Almaci kan het niet laten om mij altijd de indruk te geven spastisch te lachen, en vooral niets te zeggen, en zichzelf geweldig te vinden.
Dan heb je nog Jean Jacques de klucht, ...

Het lijstje randdebielen in de politiek is eindeloos.
Bij de meesten zou ik zeggen, ga eerst maar een paar jaar echt werken, om jezelf een beetje realiteitszin aan te kweken. Of ga echt studeren, want pol en soc dat zijn geen nuttige studies.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 18:35   #275
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De koning had ook De Wever bij zich kunnen roepen en dan had hij hetzelfde kunnen doen als Rousseau. De koning heeft gevraagd mijn broek af te doen, en als de koning dat vraagt dan doe je dat.

De demarche van Rousseau tegen Bouchez verschilt niet veel met die van de Wever. Maar jij breidt daar een heel spelletje rond en geeft BDW de zwarte piet.

rousseau dat is een staatsman zeker ?
Je fietst handig om de essentie van het verhaal heen : BDW probeerde zijn collega Lachaert te verplichten om verraad te plegen en zijn liberale component in 'Paars'-Geel tot 12 zetels te kortwieken. Onaanvaardbaar dus. En die poging is in zijn eigen handen ontploft. Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten. ==> exit Bart, gewogen en te licht bevonden.

De latere ruzie Rousseau-Bouchez was niet vanuit tactische motieven om een concullega te kortwieken. Die was inhoudelijk en principieel : inhoudelijk omwille van de chantagepoging van Bouchez om Wilmès als PM te pushen, principieel omdat het schandalig is om op akkoorden terug te komen.

Rousseau had dus gelijk.

Of hij een staatsman zal worden, valt nu nog geen zinvolle uitspraak over te doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 18:46   #276
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat record gaat sneuvelen. Vooral niet onderdoen voor de PS.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 18:50   #277
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je fietst handig om de essentie van het verhaal heen : BDW probeerde zijn collega Lachaert te verplichten om verraad te plegen en zijn liberale component in 'Paars'-Geel tot 12 zetels te kortwieken. Onaanvaardbaar dus. En die poging is in zijn eigen handen ontploft. Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten. ==> exit Bart, gewogen en te licht bevonden.

De latere ruzie Rousseau-Bouchez was niet vanuit tactische motieven om een concullega te kortwieken. Die was inhoudelijk en principieel : inhoudelijk omwille van de chantagepoging van Bouchez om Wilmès als PM te pushen, principieel omdat het schandalig is om op akkoorden terug te komen.

Rousseau had dus gelijk.

Of hij een staatsman zal worden, valt nu nog geen zinvolle uitspraak over te doen.
Dit bewijst uw politieke domheid.
Beiden hadden een probleem met de persoon Rousseau en zijn manier van handelen aan de onderhandelingstafel.
De rol in dit alles van de PS, die wellicht BDW aanstuurde en ook Rousseau, dat is blijkbaar teveel voor u. Je denkt liever zwart wit.

Rousseau had geen gelijk en heeft zijn broek afgedaan. Daar zijn zelfs de politieke verslaggevers het over eens. Zijn Demarche diende tot niets, want hij trok al snel zijn woorden terug. Of heb jij wel een super duidelijk signaal gezien van de MR. Ik niet.
Die situatie was totaal , maar dan ook totaal dezelfde als bij de vorige poging met BDW.

De rol van de koning in dit alles is dan ook bedenkelijk. Ik denk dat de PS hier de winnaar van is. N_VA gelost, dan schiet enkel de MR nog over. De PS verdenk ik ervan nooit echt met N-VA in zee hebben te willen gaan. Dit alles was alleen nodig om de kiezer de indruk te doen krijgen dat alle pistes zijn onderzocht en uitgeprobeerd.

In tegenstelling tot de meesten hier op het forum, denk ik dat een regering met N-VA en PS niet veel beter zou zijn geweest dan wat nu in de steigers staat.

De volgende belastingsregering awaits.

Ik fiets rechtdoor, en negeer onwaardheden.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 september 2020 om 18:50.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 18:50   #278
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is bloedarmoede alom.
Los van de partijen, of beter, over alle partijen heen.
Wat voor een bende losgeslagen onbekwame idioten is me dat.
Het begon al met Freya, maar Alexander is ook geen hoogvlieger.
Die was minister van ontwikkelings samenwerking, en van daaruit zou je premier worden ? De vorige premier was ook een lege doos.
Binnen N-VA , als we het moeten hebben van Ben Weyts, Zuhal Demir of Theo Francken. Zwakjes hoor.
Groen : Calvo, Almaci. Die horen vooral zichzelf graag zeveren. Almaci kan het niet laten om mij altijd de indruk te geven spastisch te lachen, en vooral niets te zeggen, en zichzelf geweldig te vinden.
Dan heb je nog Jean Jacques de klucht, ...

Het lijstje randdebielen in de politiek is eindeloos.
Bij de meesten zou ik zeggen, ga eerst maar een paar jaar echt werken, om jezelf een beetje realiteitszin aan te kweken. Of ga echt studeren, want pol en soc dat zijn geen nuttige studies.

De Croo is handelsingenieur, en behaalde daarna een MBA. Hij heeft dan 6 jaar gewerkt voor Boston Consulting Group. Enkel de besten raken daar binnen. Heeft dan 3 jaar een eigen bedrijf gehad en is pas dan naar de politiek gestapt.
Hij is sinds 2012 onafgebroken vice-premier, heeft ervaring met opstellen van begrotingen, regeringsakkoorden, en onderhandelde een staatshervorming. Heel wat anders dan de kluns die jij probeert neer te zetten rond zijn persoon...

Voor al de andere namen die je vernoemt, kan ik je enkel bijtreden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 18:54   #279
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De Croo is handelsingenieur, en behaalde daarna een MBA. Hij heeft dan 6 jaar gewerkt voor Boston Consulting Group. Enkel de besten raken daar binnen. Heeft dan 3 jaar een eigen bedrijf gehad en is pas dan naar de politiek gestapt.
Hij is sinds 2012 onafgebroken vice-premier, heeft ervaring met opstellen van begrotingen, regeringsakkoorden, en onderhandelde een staatshervorming. Heel wat anders dan de kluns die jij probeert neer te zetten rond zijn persoon...

Voor al de andere namen die je vernoemt, kan ik je enkel bijtreden.
Je hebt daar een punt.
Alexander heeft inderdaad eerst gewerkt. Maar hij is evenzeer een produkt van nepotisme, de stekkerman, en ik blijf erbij dat ontwikkelingssamenwerking een zeer zwak departement is waar je weinig risico mee neemt.
vice premier wil voor mij niets zeggen. Teveel ministers zijn vice premier.
En bovendien ik luister naar wat de mens zelf zegt op tv.
Conclusie: het is een idioot. Maar dan eentje met bedrijfservaring.

Maar ik geef toe, ik haat nepotisme. Die raakt niet uit eigen kracht verkozen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 september 2020 om 18:57.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 18:56   #280
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dit bewijst uw politieke domheid.
Beiden hadden een probleem met de persoon Rousseau en zijn manier van handelen aan de onderhandelingstafel.
De rol in dit alles van de PS, die wellicht BDW aanstuurde en ook Rousseau, dat is blijkbaar teveel voor u. Je denkt liever zwart wit.

Rousseau had geen gelijk en heeft zijn broek afgedaan. Daar zijn zelfs de politieke verslaggevers het over eens. Zijn Demarche diende tot niets, want hij trok al snel zijn woorden terug. Of heb jij wel een super duidelijk signaal gezien van de MR. Ik niet.
Die situatie was totaal , maar dan ook totaal dezelfde als bij de vorige poging met BDW.

De rol van de koning in dit alles is dan ook bedenkelijk. Ik denk dat de PS hier de winnaar van is. N_VA gelost, dan schiet enkel de MR nog over. De PS verdenk ik ervan nooit echt met N-VA in zee hebben te willen gaan. Dit alles was alleen nodig om de kiezer de indruk te doen krijgen dat alle pistes zijn onderzocht en uitgeprobeerd.

In tegenstelling tot de meesten hier op het forum, denk ik dat een regering met N-VA en PS niet veel beter zou zijn geweest dan wat nu in de steigers staat.

De volgende belastingsregering awaits.

Ik fiets rechtdoor, en negeer onwaardheden.
Dan stelt zich de vraag : welk alternatief zag je dan wel ? Er was enkel de Paars-Gele piste, of een brede coalitie zonder N-VA in enkele mogelijke variantes. Tenzij iemand wil doen alsof hij Paars-Groen + Défi ernstig acht...

Als je die 2 enige realistische combinaties alle 2 op voorhand afschiet, blijf je toch met legen handen staan ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be