![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die partij ook over het algemeen " traditionele Katholieke waarden" vooruit schuift, wordt amper beseft door hun kiespubliek. Groepen die om welke reden ook niet integreren omdat ze dit als een afbreuk zien van hun religieuze en culturele identiteit. Terwijl de Belgische identiteit enkel uit " ik heb recht op" bestaat, zonder te willen te zien dat dit ook acceptatie van de cultuur die al die rechten mogelijk hebben gemaakt moet inhouden. Dit is een kruitvat wat verschillende groepen graag zien ontploffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De linkse elite is totaal wereldvreemd, en moeten dringend eens een jaar met minimale inkomsten in een sociale woning in een aandachtswijk gaan wonen. Ga dan naar al het " wijkgebeuren" en mogelijk steken ze daar iets van op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien de gebeurtenis in Frankrijk met de leraar die dacht de vrijheid te hebben ene tekening te tonen zal het hier ook niet beter zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alleen in een apeland als dit maken ze iemand van een kleine leugenpartij eerste minister.
![]() |
![]() |
#266 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "ZE" juist, niet wij. Ze stellen zichzelf boven het volk en de democratie.
![]() |
#267 |
|
![]() Beetje bij beetje verkopen die mensen hun ziel aan een totalitaire ideologie die onder de noemer van godsdienstvrijheid zijn gewelddadige gang kan gaan.
![]() |
#268 |
|
![]() Open ???
Vlaamse: Anti Vlaams zullen ze bedoelen... Pest Voor Vlaanderen werden ze vroeger -terecht- genoemd. Liberalen? Liberalen die vrijheid van mening,g wille beknotten, mooie liberalen. Democraten? eerder Antidemocraten, totaal geen democratisch denken in hun partij. Dus hun huidige partijnaam is een flagrante viervoudige leugen.
![]() |
#269 | ||
|
![]() Citaat:
Minderheden daarentegen die wijken in handen krijgen, vrouwen dwingen zich te sluieren, zijn veel gevaarlijker. Kijk naar de zwembaden, waar voornamelijk moslims meisjes lastigvallen. Wat maakt het uit dat het een minderheid is? Het is genoeg om de sfeer te verpesten. In Nederland werd een leraar bedreigd omdat hij een cartoon van een jihadist getoond had, de dreiging van geweld schuift dus steeds verder op. En hoeveel radicalen hebben dan effectief zo'n leraar bedreigt? Ook al zouden het uiteindelijk "maar" 3 blijken te zijn, dat is genoeg om die man te doen onderduiken. En ook, moslims kunnen gewelddadige, radicale ideeën hebben, maar vermits ze zien dat anderen al de kastanjes uit het vuur halen, door aanslagen te plegen, hoeven ze zelf niets te doen. Denken dat dan die moslims "gematigd" zijn is een gevaarlijke illusie. Tot slot, wat is uw definitie van "gematigd"? Is een moslim die een buschauffeur gematigd, omdat hij geen terrorisme heeft gepleegd? Misschien doet hij dat wel om te tonen dat hij als moslim de baas is, men spreekt dan van "zinloos" geweld, maar mensen terroriseren lijkt mij helemaal niet zinloos te zijn. De bedoeling is gewoon angst zaaien, zodat mensen zich niet langer verzetten bij elke stap die richting sharia gezet wordt. Is een moslim die vindt dat een vrouw moet gehoorzamen aan haar man, en dan desnoods afgeranseld mag worden als ze dat niet doet, een "gematigde", gewoon omdat hij geen aanslagen pleegt? Citaat:
De zwijgende brave burger heeft geen invloed, de agressieve oorlogszuchtige wel. Nog gevaarlijker zijn zij die zwijgen, maar wel sympathiseren met de oorlogszuchtigen. Op één punt heb je niet gereageerd. Men moet dringend betere gesprekspartners kiezen, en ook de media moeten ervoor zorgen dat zij moslims aan het woord laten die ook écht gematigd zijn. De linkse meute is zo streng voor de gewone burger en voor rechts, maar ontzettend tolerant voor intolerantie vanuit moslimhoek. Overal quota om ervoor te zorgen dat vrouwen aan de bak komen. Behalve als het om moslims gaat, dan voert men met plezier in het overgrote deel van de gevallen mannen op, en mannen met conservatieve meningen, die anti-vrouw en anti-homo zijn. Toch vreemd voor een meute die altijd pocht voor feminisme te zijn, voor de LGTBQIH, enz. Waarom blijven ze de handlangers van het kalifaat spelen?
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste forumgenoot, hartelijk dank voor deze bijdrage, en zeker voor de tip. Ik heb er wat informatie over opgezocht, en het boek staat op mijn te-lezen-lijst (maar daar staat al zo véél op dat ik er bang van begin te worden). Ik dacht onmiddellijk aan een ander boek, dat ik dringend moet herlezen: "Kritik der Zynischen Vernunft" van Peter Sloterdijk (van wie ik nog wel méér te (her-)lezen heb). Toen ik het niet zo heel lang geleden met een 'orthodoxe' communist over deze laatste had, was het belangrijkste verwijt aan zijn adres dat hij 'reactionair' was, en dus beter niet gelezen werd. Dat vond ik als argument zodanig bizar, dat ik uit onze 'discussie' alleen maar het besluit kon trekken net wél Sloterdijk te gaan lezen, en liefst zo véél mogelijk van hem. De 'boodschap' van diene Van Quickenborne is hier ten andere eveneens goed aangekomen, al zal het wellicht niet op de manier zijn die De Heer Vincent in gedachten had.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een jaar tijd word men géén 'ervaringsdeskundige', hé. Laat die totaal wereldvreemde linkse elite - en graag ook de niet minder wereldvreemde rechtse elite - dus liever een jaar of twintig WERKEN én wonen in zo'n aandachtswijk(en), in de omstandigheden en op de voorwaarden die daar doorgaans gelden. Daarna ben ik bereid een luisterend oor te bieden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onlangs las ik een bijzonder boeiende tekst. (Titel: "Congolese Rumba and Other Cosmopolitanisms - La rumba congolaise et autres cosmopolitismes") (Auteur: Bob W. White) (URL: http://journals.openedition.org/etudesafricaines/161) Daarin wordt ondermeer beschreven hoe de Belgische 'kolonialen' (toch dé (uit-)dragers van zoiets par exemple et par excellence, niet?) die 'Belgische identiteit' doorgaans vorm gaven, en welke impact die specifieke vorm van vorm geven had op culturen en identiteiten van plaatselijke 'aboriginals'. Een aanrader voor wie zoiets boeiende materie vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het vergt steeds méér 'energie' om de door u opgesomde onderwerpen in een les te behandelen. Dat komt omdat een deel van het doelpubliek steeds vaker storende interventies op touw zet, waarvan de beteugeling inspanning vraagt die niet voorzien was. Het vlot kunnen opsporen én goed onthouden van 'gevoeligheden' maakt ongetwijfeld al sinds oudsher deel uit van de nodige competenties van een 'pedagoog', maar misschien kan het arbeidsreglement toch wat worden aangepast aan de omstandigheden. Op eieren lopen dient evenwel bij voorkeur een circus-act te blijven. Voor lange tenen kan, mag & zal misschien ooit een medische oplossing worden gevonden. Dat hoeft geen chirurgische ingreep te zijn, maar als er geen andere mogelijkheden resten ... In afwachting daarvan zal het wellicht bij 'pappen en nathouden' blijven, zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() Dat Q zich bezig houd met de volledige scheiding van kerk en staat, zoals in de grondwet staat.
Afschaffing van alle subsidies voor alle religies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ja, iedereen weet dit hoor, in vooral de vroegere arbeiderswijken zitten meerderheden die wel die culturele religieuze identiteit voorop zetten wat samen met de sociale controle voor een rigide levensstijl zorgt waar integratie iets is wat des duivels is, zoals de koran trouwens ook voor schrijft. Bizar dat beleid nooit die link legt, trouwens. 3. Ja die groepen delen onder mekaar andere normen en waarden en samen met" de islam is het belangrijkste voor mij en niemand mag mijn geloof beledigen" vertaalt zich dit steeds vaker naar agressie. Maar vergeet niet dat de grootste slachtoffers binnen die groepen zelf zitten, vrouwen en homoseksuelen. 4. Het woord gematigd heb ik niet gebruikt en dus moet ik dat niet uitleggen. 5. De problemen van vandaag ontstonden gisteren, omdat zoals ik al schreef, links migranten als passieve slachtoffers ziet en blind is voor de mechanismen die binnen groepen zelf voor uitsluiting en sociale achterstand zorgen en rechts wat migranten liefst als zondebok voor ieder probleem maakt, zonder ooit een realistische oplossing naar voor te schuiven. Weinig beleidsmakers hebben zelfs maar een idee dat culturen die draaien rond eer en schaamte, anders denken en handelen dan culturen zoals de onze die vertrekken van schuld en geweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot hun 18 jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wees maar zeker dat die jongens ( en meisjes) dan braaf moeten zijn van ouders, familie en imam. Rellen op school zo afgelopen |
|
![]() |
![]() |