![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens: ik heb met mijn gezin zo 2 maanden geleefd. Waarom zouden bejaarden dat niet kunnen ? Er is NIEMAND binnen of buiten gegaan, en ik heb toen NIEMAND ontmoet, op die paar boodschappen na toen ik handschoenen en een stofmasker dat ik nog had, aan had, 1 keer om de 2 weken. Voor de rest kwam er, in de twee richtingen, niemand over de deurdrempel die evengoed had kunnen gebetonneerd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met hen communiceren deden we via de telefoon of via een raam of deur terwijl ik op afstand buiten bleef staan. Dat gaat dus perfect. En voor de bejaarden die alleen zijn, kan er een boodschappendienst georganiseerd worden. Dat kost stukken minder dan de kosten die we nu maken. En voor die bejaarden die zorg nodig hebben, is er inderdaad een risico, maar dat is vandaag net zo.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je hebt zelf al gezegd dat die dan maar moeten sterven. tja, dat is een standpunt he, maar ik vind dat nogal onetisch. Maar ik geef toe dat ik in tweespalt zit. Want iedereen opsluiten vind ik ook onetisch. Die kapster, waar de draad over gaat, had vandaag nog in leven moeten zijn. Hetzij door steunmaatregelen van dien aard dat zij het wel nog zag zitten, ofwel door kapperszaken open te laten. Ik vind een kapper trouwens een essentieel onderdeel van uw verzorging. En kappers hebben heel wat geinvesteerd om corona proof hun werk te doen. Als een boekhouder een essentieel beroep is, dan is een kapper dat ook. Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 november 2020 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zolang er vraag is naar een bepaalde dienst of product is dst essentieel. Voor de ene is dat een kapper, voor de ander is dat een acteur en voof nog een ander is dat de interieurarchitect. Tenzij men alleen die producten en diensten neemt die nodig zijn om biologisch te kunnen overleven. Dan zal blijken dat 98% van de mensen geen werk meer heeft.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 22 november 2020 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We beleven een anus horrible jaar als zelfstandigen.
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als het daar niet in orde is, dat men dan de zaken sluit waar het niet in orde is. Iedereen over dezelfde kam scheren is een gemakkelijkheidsoplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat weet u waarschijnlijk wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje zoals met de horeca he. Er waren mensen die hun best deden maar evenveel die er klakkeloos hun klak naar gooiden. Uiteraard krijgt men die niet te zien op televisie. Mijn eigen ogen hebben me alleszins niet bedrogen. En ja zoals met veel moeten de goede het altijd bekopen voor de slechte. Maar gezien ze dat niet willen begrijpen zijn we er nog niet vanaf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat weet u waarschijnlijk wel.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een driejarige huilend naar mama loopt omdat zijne strandbal leegloopt omdat hij er met iets scherp heeft ingestoken, dan wordt dat manneke getroost en vertederend gezegd dat hij wat bijgeleerd heeft. Maar als volwassen niet zien dat dit masker met openingen van enkele vierkante centimeters geen virussen in aerosolvorm gaat tegenhouden dan kan je stellen dat onze maatschappij verloren is als we mensen tot minstens 18 jaar naar school laten gaan en ze naderhand nog niet zelf bekwaam zijn om dit in te zien. Zelfs voor peuters bestaan er al puzzels waar ze leren dat iets groots niet in iets kleins past en omgekeerd. ![]() En wat durft deze wannabee minister dan nog te vertellen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het over al die kranige gepensioneerden die de ziekenhuizen hebben overbelast. De enige reden om aan de "maatschappij" een offer te vragen, is wanneer haar eigen productie apparaat door de ziekte zelf zodanig bedreigd is, dat het eigenlijk beter is om dat apparaat de schokken van de maatregelen doen te inkasseren, dan het totaal irreversiebel te vernietigen door de ziekte zelf. Dat zou je hebben met een ziekte die, zeg maar, 20% van de aktieve bevolking doodt. DAAR zou het inderdaad beter zijn om met alle middelen proberen die actieven te beschermen, en tant pis als het economische systeem hierdoor afziet, het zou anders TOCH ineenstuiken. Maar dat kostbare systeem zwaar havenen om net die die aan de tepels ervan hangen zonder ertoe bij te dragen, te vrijwaren in hun LUXE om zich niet MEER moeten af te zonderen dan de actieven die geradbraakt worden door de maatregelen, dat is de pure waanzin die we meemaken. Als we dan nog merken dat deze ziekte maar AMPER erger is dan wat we geregeld meemaken met griep en zo, dan is het totaal krankzinnig. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.oralhealthgroup.com/feat...ntrol-dilemma/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Minister
|
![]() Daar had ik niet aan gedacht.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 22 november 2020 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() Er zijn ook beroepen bij de staat die ervoor zijn dat de staat niet leeg geroofd wordt door al die bedrijven met grote integriteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals farma bedrijven zekers ![]() Wat is zalig ? https://www.politico.eu/article/coro...pen-questions/ Europa koopt voor 1 miljard remdesivir net op het moment dat er in science een artikel verschijnt dat het niet werkt ![]() https://www.sciencemag.org/news/2020...-covid-19-drug Citaat:
|
||
![]() |
![]() |