Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 14:32   #261
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik geloof daar ook niet in.
Nog eens: ik heb met mijn gezin zo 2 maanden geleefd. Waarom zouden bejaarden dat niet kunnen ? Er is NIEMAND binnen of buiten gegaan, en ik heb toen NIEMAND ontmoet, op die paar boodschappen na toen ik handschoenen en een stofmasker dat ik nog had, aan had, 1 keer om de 2 weken. Voor de rest kwam er, in de twee richtingen, niemand over de deurdrempel die evengoed had kunnen gebetonneerd zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 14:36   #262
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nog eens: ik heb met mijn gezin zo 2 maanden geleefd. Waarom zouden bejaarden dat niet kunnen ? Er is NIEMAND binnen of buiten gegaan, en ik heb toen NIEMAND ontmoet, op die paar boodschappen na toen ik handschoenen en een stofmasker dat ik nog had, aan had, 1 keer om de 2 weken. Voor de rest kwam er, in de twee richtingen, niemand over de deurdrempel die evengoed had kunnen gebetonneerd zijn.
Tijdens de 1ste lockdown hebben mijn ouders ook zo geleefd. Gedurende 9 weken hebben wij hun boodschappen gedaan die we aan deur lieten staan.
Met hen communiceren deden we via de telefoon of via een raam of deur terwijl ik op afstand buiten bleef staan.
Dat gaat dus perfect.
En voor de bejaarden die alleen zijn, kan er een boodschappendienst georganiseerd worden. Dat kost stukken minder dan de kosten die we nu maken.

En voor die bejaarden die zorg nodig hebben, is er inderdaad een risico, maar dat is vandaag net zo.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 14:39   #263
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een zorgbehoevende kan zo niet leven.
Maar je hebt zelf al gezegd dat die dan maar moeten sterven.
tja, dat is een standpunt he, maar ik vind dat nogal onetisch.
Maar ik geef toe dat ik in tweespalt zit.
Want iedereen opsluiten vind ik ook onetisch. Die kapster, waar de draad over gaat, had vandaag nog in leven moeten zijn.
Hetzij door steunmaatregelen van dien aard dat zij het wel nog zag zitten, ofwel door kapperszaken open te laten. Ik vind een kapper trouwens een essentieel onderdeel van uw verzorging. En kappers hebben heel wat geinvesteerd om corona proof hun werk te doen.

Als een boekhouder een essentieel beroep is, dan is een kapper dat ook.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 november 2020 om 14:40.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 14:45   #264
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Want iedereen opsluiten vind ik ook onetisch. Die kapster, waar de draad over gaat, had vandaag nog in leven moeten zijn.
Hetzij door steunmaatregelen van dien aard dat zij het wel nog zag zitten, ofwel door kapperszaken open te laten. Ik vind een kapper trouwens een essentieel onderdeel van uw verzorging. En kappers hebben heel wat geinvesteerd om corona proof hun werk te doen.

Er zijn geen niet-essentiële beroepen.
Zolang er vraag is naar een bepaalde dienst of product is dst essentieel. Voor de ene is dat een kapper, voor de ander is dat een acteur en voof nog een ander is dat de interieurarchitect.

Tenzij men alleen die producten en diensten neemt die nodig zijn om biologisch te kunnen overleven. Dan zal blijken dat 98% van de mensen geen werk meer heeft.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 22 november 2020 om 14:46.
Oud 22 november 2020, 14:47   #265
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een kapster heeft contacten en een pagina op Facebook om te communiceren.
Die hoeft geen dure webshop investeringen te doen.
Ze kan daarom haar beroep niet uitoefenen ook niet aan huis. Wat kon facebook haar opbrengen?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 14:49   #266
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Allemaal ? U heeft duidelijk sommige kapsalons in Brussel niet bezig gezien.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 15:14   #267
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof daar ook niet in. Maar die kapster is voor mij ook een corona slachtoffer. Je mag je ogen niet sluiten voor de gevolgen van de maatregelen op de psychische en financiele gezondheid van elkeen.
Vanmorgen op de zevende dag waren ook 2 zelfstandigen aanwezig bij wie het water aan de neus staat. En dat waren denk ik veertigers of vijftigers. Een van de twee had moeite om haar tranen in te houden. Dat is allemaal die lockdown.
En ik bestempel die 2 dames niet als egoïsten maar als slachtoffers van de lockdown.
Zeker weten.
We beleven een anus horrible jaar als zelfstandigen.
Oud 22 november 2020, 15:15   #268
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Allemaal ? U heeft duidelijk sommige kapsalons in Brussel niet bezig gezien.
Neen, daar woon ik niet.
Maar als het daar niet in orde is, dat men dan de zaken sluit waar het niet in orde is. Iedereen over dezelfde kam scheren is een gemakkelijkheidsoplossing.
Oud 22 november 2020, 15:18   #269
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Zolang er vraag is naar een bepaalde dienst of product is dst essentieel. Voor de ene is dat een kapper, voor de ander is dat een acteur en voof nog een ander is dat de interieurarchitect.

Tenzij men alleen die producten en diensten neemt die nodig zijn om biologisch te kunnen overleven. Dan zal blijken dat 98% van de mensen geen werk meer heeft.
Er is een lijst van essentiële beroepen van de overheid.
Maar dat weet u waarschijnlijk wel.
Oud 22 november 2020, 15:19   #270
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, daar woon ik niet.
Maar als het daar niet in orde is, dat men dan de zaken sluit waar het niet in orde is. Iedereen over dezelfde kam scheren is een gemakkelijkheidsoplossing.

Het is een beetje zoals met de horeca he. Er waren mensen die hun best deden maar evenveel die er klakkeloos hun klak naar gooiden. Uiteraard krijgt men die niet te zien op televisie.
Mijn eigen ogen hebben me alleszins niet bedrogen.
En ja zoals met veel moeten de goede het altijd bekopen voor de slechte. Maar gezien ze dat niet willen begrijpen zijn we er nog niet vanaf.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 15:21   #271
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Er is een lijst van essentiële beroepen van de overheid.
Daar doelde ik niet op.
Oud 22 november 2020, 15:23   #272
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Die zullen dan veel meer kans hebben het te overleven en anderen niet te besmetten.
Dat zijn de verstandige mensen die het waarschijnlijk zullen halen..

Misschien kom je zo een pandemie ook wel te boven door helemaal niets te doen?
Maar dan sluit je best ook maar de ziekenhuizen en laat je die mensen helpen de doden te begraven.
Als jij één van die domme mensen bent die geloven dat het masker op de foto hierboven rondzwevende virussen gaan tegenhouden dan zijn we te beklagen.
Als een driejarige huilend naar mama loopt omdat zijne strandbal leegloopt omdat hij er met iets scherp heeft ingestoken, dan wordt dat manneke getroost en vertederend gezegd dat hij wat bijgeleerd heeft.
Maar als volwassen niet zien dat dit masker met openingen van enkele vierkante centimeters geen virussen in aerosolvorm gaat tegenhouden dan kan je stellen dat onze maatschappij verloren is als we mensen tot minstens 18 jaar naar school laten gaan en ze naderhand nog niet zelf bekwaam zijn om dit in te zien.
Zelfs voor peuters bestaan er al puzzels waar ze leren dat iets groots niet in iets kleins past en omgekeerd.

En wat durft deze wannabee minister dan nog te vertellen.
Citaat:
Waar nodig, zal de politie ook op Kerstmis aanbellen'
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 15:23   #273
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag toch fietsen ? Weliswaar alleen of misschien met 2.
In Frankrijk mag ik fietsen tot 1 km van mijn domicilie. Dat is de moeite niet.
Oud 22 november 2020, 15:26   #274
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat die PER SE moet sterven. Maar dat kan geen groep zijn waarvoor we de maatschappij ontwrichten. Die leven bij gratie van de luxe van een maatschappij die genoeg "over" heeft om hen te verzorgen. Het zou totaal idioot zijn om die luxe naar de vaantjes te helpen, net exact omwille van die groep. Dat men alle mogelijke maatregelen neemt voor de verzorgers is normaal. Maar we gaan daarvoor geen offers vragen van de maatschappij he.

Ik heb het over al die kranige gepensioneerden die de ziekenhuizen hebben overbelast.

De enige reden om aan de "maatschappij" een offer te vragen, is wanneer haar eigen productie apparaat door de ziekte zelf zodanig bedreigd is, dat het eigenlijk beter is om dat apparaat de schokken van de maatregelen doen te inkasseren, dan het totaal irreversiebel te vernietigen door de ziekte zelf.

Dat zou je hebben met een ziekte die, zeg maar, 20% van de aktieve bevolking doodt. DAAR zou het inderdaad beter zijn om met alle middelen proberen die actieven te beschermen, en tant pis als het economische systeem hierdoor afziet, het zou anders TOCH ineenstuiken.

Maar dat kostbare systeem zwaar havenen om net die die aan de tepels ervan hangen zonder ertoe bij te dragen, te vrijwaren in hun LUXE om zich niet MEER moeten af te zonderen dan de actieven die geradbraakt worden door de maatregelen, dat is de pure waanzin die we meemaken.

Als we dan nog merken dat deze ziekte maar AMPER erger is dan wat we geregeld meemaken met griep en zo, dan is het totaal krankzinnig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 15:32.
Oud 22 november 2020, 15:26   #275
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Er kunnen eigenlijk enkel maar niet-essentiele beroepen bij de staat zijn. Alle anderen zijn duidelijk essentieel of ze zouden geen geld verdienen.
Oud 22 november 2020, 15:27   #276
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Handschoenen zijn ook beter niet te gebruiken.

https://www.oralhealthgroup.com/feat...ntrol-dilemma/
Oud 22 november 2020, 15:28   #277
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Er kunnen eigenlijk enkel maar niet-essentiele beroepen bij de staat zijn. Alle anderen zijn duidelijk essentieel of ze zouden geen geld verdienen.
Daar had ik niet aan gedacht.

Laatst gewijzigd door schietboog : 22 november 2020 om 15:28.
Oud 22 november 2020, 15:29   #278
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
In Frankrijk mag ik fietsen tot 1 km van mijn domicilie. Dat is de moeite niet.
20 rondjes van 1 km is ook 20km.
Oud 22 november 2020, 15:31   #279
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn ook beroepen bij de staat die ervoor zijn dat de staat niet leeg geroofd wordt door al die bedrijven met grote integriteit.
Oud 22 november 2020, 15:36   #280
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Er zijn ook beroepen bij de staat die ervoor zijn dat de staat niet leeg geroofd wordt door al die bedrijven met grote integriteit.

Zoals farma bedrijven zekers

Wat is zalig ?

https://www.politico.eu/article/coro...pen-questions/

Europa koopt voor 1 miljard remdesivir net op het moment dat er in science een artikel verschijnt dat het niet werkt

https://www.sciencemag.org/news/2020...-covid-19-drug

Citaat:
Then, on 15 October—in this month’s decidedly unfavorable news for Gilead—the fourth and largest controlled study delivered what some believed was a coup de grâce: The World Health Organization’s (WHO’s) Solidarity trial showed that remdesivir does not reduce mortality or the time COVID-19 patients take to recover.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be