![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210115_91924067 In de periode van 8 tot en met 14 januari werden dagelijks gemiddeld 121,7 mensen opgenomen in het ziekenhuis, een daling met 7 procent ten opzichte van de zeven dagen daarvoor. Het aantal besmettingen stijgt wel nog steeds. Het aantal coronabesmettingen in ons land zit nog altijd in stijgende lijn. Het gemiddelde dagcijfer tussen 5 en 11 januari lag met 2.085,7 gevallen 24 procent hoger dan de voorgaande periode van zeven dagen. Dat er ook fors meer getest wordt, is een van de verklaringen voor de toename. Zo werden tussen 5 en 11 januari ongeveer 44.300 tests afgenomen, goed voor een stijging met 61 procent. (belga) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat dat de normaalste zaak van de wereld is tiens. Men moet stoppen met de maatschappij stil te leggen voor een ziekte die vooral slachtoffers maakt bij +75-ers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat dan beter? En geloof me, dit komt er aan (zeker plan B) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In BLeige heeft iedereen altijd gelijk
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210114_94935965 titel zegt genoeg zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sorry, ik heb het nu pas door met degene die zeggen dat het aantal besmettingen elke dag stijgen. Ik was gewoon naar de verkeerde grafiek aan het kijken. Inderdaad ze hebben gelijk. Het totaal aantal besmettingen stijgt elke dag. Het zal lang duren eer de maatregelen gelost gaan worden als we moeten wachten tot deze curve terug daalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat ik eventueel kan aanvaarden is het tijdelijk verbieden van massa-evenementen indoor. Quasi elke andere maatregel is buitenproportioneel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wachten op de eerste negatieve besmettingen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
+ afstand tussen tafels van max. vier personen in cafés/restaurants (die bij voorkeur de terrassen buiten zetten) + een ventilatievereiste voor binnenruimten Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 januari 2021 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals het deze zomer was, was het best wel aanvaardbaar op korte termijn. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 januari 2021 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe je die ventilatie gaat afdwingen is nog iets anders en die maskers nog iets anders. Als de meesten al een loopje nemen met het simpele masker weet ik niet of die specifieke modellen verplichten een haalbare kaart zou zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik geen problemen mee heb, is het in quarantaine zetten van besmetten. Maar enkel van besmetten. Ik ben tegen ELKE maatregel waar potentieel gezonde personen gehinderd worden voor wat dan ook. Het principe is gewoon verkeerd en het is fundamenteel inefficient. Dat men vraagt van handen te wassen en zo, waarom niet. Maar dat is het ongeveer. Men moet ervan uit gaan dat al die maatregelen perfect permanent mogen zijn. Als daar ook maar de minste hinder voor is dat ze permanent worden, dan zijn ze uit den boze. Het andere aspect is dat men inderdaad eventueel "strenge" maatregelen mag nemen, voor maximum 2 weken en niet vatbaar voor herhaling binnen het jaar. Ik zou zelfs zeggen: het mag enkel maar afgekondigd worden door een regering die na die twee weken publiek geexecuteerd wordt. Ik neem aan dat als de situatie zo ernstig is, zij hun eigen leven zonder problemen opofferen, nee ? Er moeten heel heel harde grenzen gesteld worden aan de vrijheidsbeperkingen want zoniet is het een gladde helling en voor je het weet zitten we weer waar we nu zitten. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 januari 2021 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er was ook de Antwerpse Lockdown met avondklok en de rest en dat was al in Augustus....Brussel was ook al serieus aan het stijgen maar er werd niet verstrengd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het grotendeels met u eens hoor. Maar met die lichte maatregelen kan ik leven. Vind ik ze volledig verantwoord? Neen. Maar het zou het wel draaglijk genoeg maken in afwachting van een vaccin. De meest vanzelfsprekende sociale en maatschappelijke activiteiten (gezellig samenkomen met vrienden en familie, iets gaan drinken, een terrasje doen),... zouden dan gewoon kunnen doorgaan. Voor een groot deel van de bevolking zou het dagelijks leven er dan amper anders uit zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 januari 2021 om 16:41. |
||
![]() |