Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2021, 13:13   #261
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je kan maar niet begrijpen dat we onze gezondheidszorg maximaal moeten vrijwaren.
Dan lijkt het me wel nuttig om een medicijn waarvan tientallen studies zeggen dat het helpt toch eens te proberen, niet?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 13:18   #262
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dan lijkt het me wel nuttig om een medicijn waarvan tientallen studies zeggen dat het helpt toch eens te proberen, niet?
Ja waarom niet. Er moeten nu ongeveer zo een duizendtal wondermiddeltjes zijn.
Zelfs Vitamine D zou een wondermiddel zijn volgens onze forum viroloog. Heb het gezien in Copacabana

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 januari 2021 om 13:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 13:20   #263
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zijt ge toevallig een autist?
die hebben meestal ook 0 inlevingsvermogen?

geen verwijt, gewoon een vraag
Ha, ja er zijn er nog die mij dat vragen. Ik heb empathie voor mensen rondom mij: mijn familie, mijn vrienden. Daar stopt dat natuurlijk. Wat er met onbekenden gebeurt heeft uiteraard geen belang. Behalve katten. Dat is zielig, katten die miserie hebben.

Ik kan U een natuurkundige uitleg geven waarom "empathie met onbekenden" idioot is. Ik geloof (enfin, ik ben wiskundig overtuigd geraakt) van de veelwerelden theorie, waar dus TOCH alles gebeurt, in al zijn varianten. Het enige verschil tussen "mijn" wereld en de andere werelden, ben ik, en mijn persoonlijke waarneming. In die andere werelden zitten copieen van mij.

Het is dus zinloos om "mee te leven" met een Chinees aan de andere kant van de wereld, en daar iets voor te doen, want met die zijn kopieen gaat toch alles gebeuren. Het enige verschil zit hem in de DOOR MIJ waargenomen branche van het multiversum. Ik zie dus niet in waarom ik met DIE versie van die Chinees zou moeten inzitten, en niet met al zijn alternatieven he, die niet door MIJ, maar door mijn copieen worden waargenomen.

Enkel wat uiteindelijk invloed zal hebben op MIJN waarnemingen, heeft dus enig belang in mijn DADEN. Want alle alternatieven gebeuren toch.

Op het einde van mijn leven in mijn branche, is er zelfs helemaal geen verschil meer tussen al die alternatieven. Ik ben de enige die het onderscheid maakt, via mijn eigen waarneming.

Als iets dus geen directe invloed heeft op mij, heeft het geen belang.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 13:23   #264
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja waarom niet. Er moeten nu ongeveer zo een duizendtal wondermiddeltjes zijn.
Nee, als er 10 zijn zal het veel zijn.

Citaat:
Zelfs Vitamine D zou een wondermiddel zijn volgens onze forum viroloog. Heb het gezien in Copacabana
Nee, heb het gelezen in wetenschappelijke studies, kan je ook doen.

Hier vind je een lijstje van die studies. Zoek er zelf andere, als je ze vindt mag je het hier zeggen he !

https://vdmeta.com/

Het is niet "die site" he, het zijn de links naar wetenschappelijke studies. Bekijk het zelf.

Anders mag je me ook een lijstje bezorgen van die "duizenden middeltjes" waar wetenschappelijke rapporten over bestaan met vergelijkbare aangetoonde effecten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 13:25.
Oud 14 januari 2021, 13:26   #265
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, ja er zijn er nog die mij dat vragen. Ik heb empathie voor mensen rondom mij: mijn familie, mijn vrienden. Daar stopt dat natuurlijk. Wat er met onbekenden gebeurt heeft uiteraard geen belang. Behalve katten. Dat is zielig, katten die miserie hebben.

Ik kan U een natuurkundige uitleg geven waarom "empathie met onbekenden" idioot is. Ik geloof (enfin, ik ben wiskundig overtuigd geraakt) van de veelwerelden theorie, waar dus TOCH alles gebeurt, in al zijn varianten. Het enige verschil tussen "mijn" wereld en de andere werelden, ben ik, en mijn persoonlijke waarneming. In die andere werelden zitten copieen van mij.

Het is dus zinloos om "mee te leven" met een Chinees aan de andere kant van de wereld, en daar iets voor te doen, want met die zijn kopieen gaat toch alles gebeuren. Het enige verschil zit hem in de DOOR MIJ waargenomen branche van het multiversum. Ik zie dus niet in waarom ik met DIE versie van die Chinees zou moeten inzitten, en niet met al zijn alternatieven he, die niet door MIJ, maar door mijn copieen worden waargenomen.

Enkel wat uiteindelijk invloed zal hebben op MIJN waarnemingen, heeft dus enig belang in mijn DADEN. Want alle alternatieven gebeuren toch.

Op het einde van mijn leven in mijn branche, is er zelfs helemaal geen verschil meer tussen al die alternatieven. Ik ben de enige die het onderscheid maakt, via mijn eigen waarneming.

Als iets dus geen directe invloed heeft op mij, heeft het geen belang.

Niemand interesseert er zich in dat er misschien zoveel extra miljoenen doden bij de negerkes gaan vallen door de maatregelen, dus empathie gaat zeker niet verder als de landsgrenzen.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 14 januari 2021 om 13:27.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 13:28   #266
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Niemand interesseert er zich in dat er misschien zoveel extra miljoenen doden bij de negerkes gaan vallen door de maatregelen, dus empathie gaat zeker niet verder als de landsgrenzen.
Ja, kijk, die negerkes doen dat zichzelf ook maar aan he (enfin, hun democratisch verkozen leiders die het even goed met hen voorhebben doen hen dat aan natuurlijk, zoals bij ons...)

Om in Afrika of zo "maatregelen" te nemen moet men zo mogelijk nog geschifter zijn dan hier, want daar gaan ze HELEMAAL NIET MERKEN dat er corona langs komt, met hun uiterst lage 75+ percentages.
Oud 14 januari 2021, 13:30   #267
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. Misschien de reden dat er zo veel verkeersegels zijn.
Maar we rijden wel nog altijd rond met auto's....
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 13:33   #268
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bult en twee korte armen lach ik me weeral en zeggen dat hier een paar kwibussen zijn die dat allemaal nog ernstig nemen

Blijf jij maar lekker in Grenoble.
Je kan wel hard lachen, maar het argument staat er toch wel he. Welke fractie van de actieve bevolking had echt een ziekenhuis nodig in 2019 ? (ik heb het niet over borstvergrotingen en zo he). Dat wil zeggen dat de complementaire fractie geen ziekenhuis nodig had gedurende een jaar he.

Denk je echt dat de maatschappij niet meer zou draaien, mochten al die actieven die het ziekenhuis nodig hadden in 2019, ook verdwenen zijn ?

Ik wil hier argumenteren over de MAATSCHAPPELIJKE NOODZAKELIJKHEID (ttz, de maatschappij draait niet meer, er is geen eten meer, auto's rijden niet meer, mensen sterven van kou en honger in grote getallen, .... ) van ziekenzorg. Niet over het feit dat het goed is van het te hebben, zoals het goed is om op cafe te kunnen gaan en zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 13:34.
Oud 14 januari 2021, 13:39   #269
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Die 20 man zijn we wel 10 dagen kwijt geweest op het zelfde moment.
Dat is dus even lang weg als dat ze daadwerkelijk ziek zouden zijn geweest.
Ja, hier ook: ene die het al gehad had, en zonder dat hij er iets van snapte, positief testte toen die zijn oma wilde gaan bezoeken. Lap, gans de dienst in quarantaine. Iedereen negatief.
Oud 14 januari 2021, 13:40   #270
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, kijk, die negerkes doen dat zichzelf ook maar aan he (enfin, hun democratisch verkozen leiders die het even goed met hen voorhebben doen hen dat aan natuurlijk, zoals bij ons...)

Om in Afrika of zo "maatregelen" te nemen moet men zo mogelijk nog geschifter zijn dan hier, want daar gaan ze HELEMAAL NIET MERKEN dat er corona langs komt, met hun uiterst lage 75+ percentages.
Nee, maar de doden in Afrika zouden niet komen door hun lockdowns, maar door de onze.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 13:49   #271
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan maar niet begrijpen dat we onze gezondheidszorg maximaal moeten vrijwaren. Je blijft hier maar in het rond kakelen zonder de essentie te willen begrijpen.

Uiteraard zullen het mensen zijn als jij die het hardst gaan bleiten als morgen blijkt dat hun internist ze dit jaar niet meer kan ontvangen.
Daar heeft de betrokkene een hobby van gemaakt.
Oud 14 januari 2021, 13:53   #272
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan maar niet begrijpen dat we onze gezondheidszorg maximaal moeten vrijwaren. Je blijft hier maar in het rond kakelen zonder de essentie te willen begrijpen.

Uiteraard zullen het mensen zijn als jij die het hardst gaan bleiten als morgen blijkt dat hun internist ze dit jaar niet meer kan ontvangen.
Wat is de redenatie om corona patienten voorrang te geven op andere zieken? Die kunnen evengoed thuis behandeld worden met misschien wat meer doden maar dat is het zowat. Alvast minder doden dan wat we nu doen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 13:55   #273
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar heeft de betrokkene een hobby van gemaakt.
Geef nu eens een argument waarom de maatschappij zou ophouden te functioneren (ttz, te produceren, plezier te maken ed. ...) als er geen ziekenzorg zou zijn. Waarom ziekenzorg ESSENTIEEL is in het functioneren van de maatschappij. Leg dat eens uit.

Mijn argument is heel simpel: de fractie mensen die NIET naar het ziekenhuis moest in 2019 is meer dan groot genoeg om de maatschappij draaiende te houden. Die kunnen dus geen nood hebben aan ziekenhuis gedurende een jaar he. Haal alle mensen weg die in 2019 een ziekenhuis echt nodig hadden, en je hebt nog meer dan genoeg volk over om de maatschappij laten te functioneren.

Let wel, het is een extreem gedanken experiment. Ziekenzorg is goed om te hebben, zoals cafes. Het maakt het leven aangenamer. Het is een voordeel van er te hebben. Maar een strikte noodzaak voor de maatschappij ? Nee.

Ik denk dat er meer mensen gebruik maken van cafes dan van ziekenzorg.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 13:59.
Oud 14 januari 2021, 14:06   #274
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Maar we rijden wel nog altijd rond met auto's....
Ja als jij dat nog rijden vindt mij best. Duidelijk geen betere tijden gekend

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 januari 2021 om 14:12.
Oud 14 januari 2021, 14:11   #275
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat is de redenatie om corona patienten voorrang te geven op andere zieken? Die kunnen evengoed thuis behandeld worden met misschien wat meer doden maar dat is het zowat. Alvast minder doden dan wat we nu doen.
Inderdaad, ik denk dat gezondheidszorg voor corona, tot en met "zuurstof toedienen" heel rekbaar kon zijn mits een klein beetje doeltreffendheid van onze overheid. Het is IC dat niet rekbaar is, maar ook niet echt nuttig.

En wat nog doeltreffender is, is om aan huisartsen ivermectine en HCQ laten voor te schrijven.
Oud 14 januari 2021, 14:11   #276
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef nu eens een argument waarom de maatschappij zou ophouden te functioneren (ttz, te produceren, plezier te maken ed. ...) als er geen ziekenzorg zou zijn. Waarom ziekenzorg ESSENTIEEL is in het functioneren van de maatschappij. Leg dat eens uit.

Mijn argument is heel simpel: de fractie mensen die NIET naar het ziekenhuis moest in 2019 is meer dan groot genoeg om de maatschappij draaiende te houden. Die kunnen dus geen nood hebben aan ziekenhuis gedurende een jaar he. Haal alle mensen weg die in 2019 een ziekenhuis echt nodig hadden, en je hebt nog meer dan genoeg volk over om de maatschappij laten te functioneren.

Let wel, het is een extreem gedanken experiment. Ziekenzorg is goed om te hebben, zoals cafes. Het maakt het leven aangenamer. Het is een voordeel van er te hebben. Maar een strikte noodzaak voor de maatschappij ? Nee.

Ik denk dat er meer mensen gebruik maken van cafes dan van ziekenzorg.
Wat een gelul. Je hebt helemaal niks nodig. Geen huis geen auto geen vrouw geen kinderen geen werk geen laptop geen kleren geen restaurants medicijnen geen wetenschappers geen meubelen helemaal niks. Gewoon beetje eten en wat water. De mensen hebben waarschijnlijk zo duizenden jaren geleefd. Al wat daar bovenop komt is om u het leven wat aangenamer of comfortabeler te maken. Mar niks belet U om in een grot te gaan leven met een pels rondom uw lenden.
Oud 14 januari 2021, 14:15   #277
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een gelul. Je hebt helemaal niks nodig. Geen huis geen auto geen vrouw geen kinderen geen werk geen laptop geen kleren geen restaurants medicijnen geen wetenschappers geen meubelen helemaal niks.
Dat is niet helemaal waar. Zonder huis of eten ga je dood. Direct. Van kou en honger. Zonder water gaat het ook snel.

Citaat:
Gewoon beetje eten en wat water.
En woning, en verwarming.

Welnu, dat is enorm. En om alle infrastructuur draaiende te houden die dat allemaal voortbrengt, heb je al direct een flink deel van uw actieve bevolking nodig. En ziekenhuizen horen daar NIET bij.

De ziekenhuizen zijn geen "essentiele activiteit" van de maatschappij, in tegenstelling tot eten, water, warmte, huizen.

Maar die vallen zelfs noch achter andere minder essentiele activiteiten, als je kijkt naar wie ze nodig had, en zonder wie we zouden voortkunnen.
Oud 14 januari 2021, 14:16   #278
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mensen hebben waarschijnlijk zo duizenden jaren geleefd. Al wat daar bovenop komt is om u het leven wat aangenamer of comfortabeler te maken. Mar niks belet U om in een grot te gaan leven met een pels rondom uw lenden.
Ha, maar niet met de Belgische bevolkingsdichtheid hoor. Daar heb je veel industriele omgevingen voor nodig, om die 11 miljoen mensen eten, warmte, water en dergelijke te geven. En dus ook transport, electriciteit en dergelijke meer.

Neem inderdaad die basisfuncties, en ga dan na welk deel van de actieve bevolking daarvoor nodig is op termijn.

Ziekenhuizen komen daar niet in voor.
Oud 14 januari 2021, 14:18   #279
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ook nog steeds niks begrepen. Niet dringende medische hulp wordt uitgesteld.
Oud 14 januari 2021, 14:18   #280
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja als jij dat nog rijden vindt mij best. Duidelijk geen betere tijden gekend
Dat is waar, dat heeft nog maar weinig met auto rijden te maken, toch niet bij ons.

Maar ik denk dat het punt wel duidelijk is: auto rijden is gevaarlijk, er sterven daar mensen door. Dat wordt wat gerugeleerd maar we aanvaarden dat daar doden vallen.

Ik heb de indruk dat die aanvaarding bij Covid er niet is, men probeert koste wat het kost iedere Covid dode te vermijden. Dat is niet rationeel.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be