Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Moet de avondklok afgeschaft worden?
Ja 31 86,11%
Neen 5 13,89%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2021, 08:20   #261
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jij vertrekt van de veronderstelling dat de horeca de deuren niet meer zal openen.
Ja, maar dat heeft niks te maken met "de reden voor de avondklok". Als er NU geen horeca is dan kan de avondklok NU niet als reden hebben 'de horeca' he, dat is toch simpel ?

Maw, met of zonder horeca is er een reden voor avondklok, en die reden is daar dus totaal onafhankelijk van.

Jij beweerde dat als de horeca niet meer opengaat, de reden voor de avondklok zou vervallen. Welnee, he, want dan zou die reden er nu ook al niet zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 08:22   #262
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

De horeca kan men niet blijven sluiten. Die opent wel terug. Alleen vraag ik me af in hoeverre dat ooit nog hetzelfde gaat zijn als voorheen.

Hoeveel zaken gaan effectief kunnen heropenen?
Hoeveel zaken gaan nog willen heropenen?
In hoeverre ga je moeten reserveren als je nog maar naar een frituur wenst te gaan?
Indien zo, wie gaat dit nog willen?
En indien niet veel mensen dit willen, hoe lang kan een zaak dan nog blijven bestaan?

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 08:23   #263
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de avondklok nu wordt afgeschaft kan je die moeilijk terug invoeren als we terug op café of restaurant mogen. Geen sprake van. Dat is de reden waarom die voorlopig gehandhaafd blijft.
Waarom denk je dat ?

Je kan dan hetzelfde zeggen van de horeca he: als we die ooit terug open doen kunnen we die nadien niet meer sluiten. Dat is de reden dat die "voorlopig" dicht blijven.

De echte reden voor de avondklok is om prive sociale contacten moeilijk te maken. Om te beletten dat ge naar vrienden en familie kunt. Dat is al de doelstelling van het gemaatregel sinds het begin: uw sociale banden bemoeilijken of onmogelijk maken. Mensen die elkaar niet meer mogen zien in prive context.
Oud 13 maart 2021, 08:23   #264
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar neen. Gewoon drones met warmtecamera's. Die maken minder lawaai.
Kunnen die zien of ge binnenshuis uw broer stiekem hebt laten komen met zijn vrouw ?
Oud 13 maart 2021, 08:25   #265
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
De horeca kan men niet blijven sluiten. Die opent wel terug.
Ik denk dat niet echt. Vooral als men de smoes gebruikt "als we het eens opendoen, moet dat voorgoed zijn". Dat is de beste truuk om nooit de pas te wagen.

Vooral men nu ziet dat het in Italie weer stijgt na het openen van de horeca, en ze weer naar een lockdown gaan.

De horeca gaat dicht tot deze zomer, en dan blijft die dicht vanwege de schrik voor het najaar. En dan tot aan de nieuwe vaccinatie.

En dan is die al 2 jaar bijna dicht geweest, en kan men het nu normaal vinden.
Oud 13 maart 2021, 08:26   #266
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
De horeca kan men niet blijven sluiten. Die opent wel terug. Alleen vraag ik me af in hoeverre dat ooit nog hetzelfde gaat zijn als voorheen.

Hoeveel zaken gaan effectief kunnen heropenen?
Hoeveel zaken gaan nog willen heropenen?
In hoeverre ga je moeten reserveren als je nog maar naar een frituur wenst te gaan?
Indien zo, wie gaat dit nog willen?
En indien niet veel mensen dit willen, hoe lang kan een zaak dan nog blijven bestaan?
Nederland is er beter aan toe denk ik maar in België verwacht ik dat de helft zal stoppen of het niet overleven dit jaar. Ik ken er persoonlijk maar enkele in die sector en die gaan allemaal stoppen vanaf dat ze moeten open gaan. Nu houden ze zichzelf nog in leven door steun en het niet betalen van facturen maar dat blijft niet duren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 08:28   #267
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat niet echt. Vooral als men de smoes gebruikt "als we het eens opendoen, moet dat voorgoed zijn". Dat is de beste truuk om nooit de pas te wagen.

Vooral men nu ziet dat het in Italie weer stijgt na het openen van de horeca, en ze weer naar een lockdown gaan.

De horeca gaat dicht tot deze zomer, en dan blijft die dicht vanwege de schrik voor het najaar. En dan tot aan de nieuwe vaccinatie.

En dan is die al 2 jaar bijna dicht geweest, en kan men het nu normaal vinden.
Dan ga je een groei zien in prive clubs, thuis feestjes en winkels die een drankje aanbieden, ergens gaan ze toch alles moeten open doen maar het blijft wachten op het besef dat ze verkeerd zaten met heel hun lockdown.
Oud 13 maart 2021, 08:32   #268
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen die zien of ge binnenshuis uw broer stiekem hebt laten komen met zijn vrouw ?
Tuurlijk da. Als x personen gedomicilieerd zijn onder een dak, en de camera detecteert x + 2 personen, dan is er iets aan de knikker hé. De overheid is niet zo lomp hoor.

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 maart 2021 om 08:40.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 08:56   #269
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk da. Als x personen gedomicilieerd zijn onder een dak, en de camera detecteert x + 2 personen, dan is er iets aan de knikker hé. De overheid is niet zo lomp hoor.
Hoe kan een camera nu mensen binnen waarnemen ? Dat kan je toch niet onderscheiden van een radiator erbij ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 maart 2021 om 08:56.
Oud 13 maart 2021, 09:18   #270
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan een camera nu mensen binnen waarnemen ? Dat kan je toch niet onderscheiden van een radiator erbij ?
Je ziet een reeks voordeuren en dan tel je wie binnen en buiten gaat
Oud 13 maart 2021, 09:20   #271
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je ziet een reeks voordeuren en dan tel je wie binnen en buiten gaat
Ah ja als er constant gefilmd wordt ja. Maar niet als men met een drone eens over uw huis vliegt he.
Oud 13 maart 2021, 09:37   #272
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, tussen een mens en een radiator zijn nogal wat subtiele verschillen qua vorm.
Een andere eigenschap van de radiator, en die zich onderscheidt van de mens, is dat een radiator meestal niet beweegt.
Oud 13 maart 2021, 09:56   #273
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederland is er beter aan toe denk ik maar in België verwacht ik dat de helft zal stoppen of het niet overleven dit jaar. Ik ken er persoonlijk maar enkele in die sector en die gaan allemaal stoppen vanaf dat ze moeten open gaan. Nu houden ze zichzelf nog in leven door steun en het niet betalen van facturen maar dat blijft niet duren.
Ik kan dat zeker aannemen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik bijvoorbeeld (om een pint te gaan drinken, of frieten te gaan halen) op voorhand ga reserveren. Dat ontneemt mij de spontaniteit. Ik wil me die vrijheid behouden.

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ergens heb ik wel het gevoel dat velen hierover hetzelfde denken. En dat komt dit soort zaken (cafés, frituren, pizzeria's, ...) niet ten goede.

Voor sommige restaurants was het al aangewezen om vooraf te reserveren; en dat zal enkel voor dat soort restaurants te verantwoorden blijven.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 10:20   #274
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik begrijp de band niet tussen horeca en avondklok, eerlijk gezegd. Feesten tot laat in de nacht doe je toch bij vrienden ?

En een ochtendcross, dat doe je toch om 4 uur 's morgens ?
Als wij te voet naar Scherpenheuvel gaan vertrekken we om 3 uur.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 10:45   #275
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Een interessant gesprek over Marc Van Ranst:

https://www.youtube.com/watch?v=LFXSlg7zjeU
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 12:10   #276
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, tussen een mens en een radiator zijn nogal wat subtiele verschillen qua vorm.
Een andere eigenschap van de radiator, en die zich onderscheidt van de mens, is dat een radiator meestal niet beweegt.
Jamaar ge ziet die niet he, aan de buitenkant in IR zie je enkel wat er door de muren diffundeert. Ik neem toch aan dat luiken en gordijnen dicht zijn he.
Oud 13 maart 2021, 14:03   #277
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hangt er vanaf. Ik ken enkele café's die wel sowieso terug gaan open gaan. Maar veel anderen zullen het inderdaad niet meer proberen.

Citaat:
Dan ga je een groei zien in prive clubs, thuis feestjes en winkels die een drankje aanbieden, ergens gaan ze toch alles moeten open doen maar het blijft wachten op het besef dat ze verkeerd zaten met heel hun lockdown.
Die groei is er nu al hoor. Ik heb dit jaar al 6 bakken bier gekocht en die zijn bijna op. En dan is het nog niet eens vaak hier dat er gedronken wordt. Ik ken kleine zelfstandigen waar er nu elke week 5 bakken leeg zijn.

Citaat:
Welnee. Camera's kunnen niet binnen kijken in uw huis. Ze kunnen niet door vaste objecten kijken.

Warmtecamera's kunnen zelfs niet door glas kijken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 16:18   #278
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Da's een goei, wel realiteit.
Morgen vrijdag om 22 uur geldt in Brussel nog de avondklok, en vervalt om middernacht.
Zoiets krijg je toch niet verkocht.

Zie: VRT NWS
Oud 6 mei 2021, 16:34   #279
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe ga je zien dat er iemand beweegt in huis als de gordijnen naar beneden zijn? Je beseft toch dat camera's met X-ray vision niet echt zijn hé en dat dat uit de filmkes komt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 16:54   #280
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En hoe ga je zien dat er iemand beweegt in huis als de gordijnen naar beneden zijn? Je beseft toch dat camera's met X-ray vision niet echt zijn hé en dat dat uit de filmkes komt.
Akkoord. Het gaat wel om de absurditeit om twee uur binnen te moeten blijven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be