![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Neen he.. En heeft dat vaccin iets verandert in uw doen en laten? Hebt ge meer kunnen doen ervoor dan erna of omgekeerd..? Zo ja, dan klopt het geciteerde niet.. Zo nee, dan heb je het vaccin enkel genomen waar het voor dient, toch? Namelijk: bescherming voor jezelf. Want voor het pasje moest je het niet doen.. dat had je niet nodig om je ding te kunnen doen. En zo hoort het. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 6 augustus 2021 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De situatie in Engeland kan binnen enkele weken volledig omslaan. Ik acht het zelfs mogelijk dat er uitbraken komen wereldwijd met tientallen miljoenen doden. Men kan alleen de covid lokaal en tijdelijk temmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 6 augustus 2021 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaat ge doen in Frankrijk, u afzonderen met uw principes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is de ratio echt helemaal weg? Is dit de nieuwste religie misschien? Laatst gewijzigd door alpina : 7 augustus 2021 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, sinds oktober vorig jaar kon je hier geen terrasje meer doen, dat is pas "open" gegaan ergens in april of mei of zo. Ik heb er ondertussen 1 gedaan. We kunnen best nog een paar jaar voort zonder terrasje he. Grote winkelcentra zijn geregeld dicht geweest, we doen dus alsof dat nog altijd het geval is he. We hebben leren leven zonder al die dingen, dus beschouw ik dat zaken waar zo een pasje nodig is, "dicht" zijn zoals al bijna een jaar he. Heel uitzonderlijk zal het misschien nodig zijn om het toch te gebruiken, maar we gaan dat tot een onverwacht minimum beperken he. Dat zijn beperkingen waar ik toch al een jaar aan gewoon gemaakt ben. Het zijn enkel zaken zoals bijvoorbeeld op mijn job of zo waar ik er geen probleem mee heb om dat pasje te tonen. Die kennen toch al mijn medisch dossier, en die hebben zelfs aangeboden om te vaccineren (maar ik was dat al). Zaken waar je zonder dat pasje officiele ambras voor hebt, daar heb ik geen problemen mee om dat te tonen. Maar alles waar burgers mekaar moeten "controleren" dat is gewoon waanzinnig en daar doe ik niet aan mee. Mochten meer mensen dat nu eens doen, dan zou dat zijn effect hebben. Daarentegen, in Frankrijk is er wel een ongelofelijke zaak afgeschoten door het grondwettelijk hof: men mag hier geen mensen een quarantaine opdringen als ze ziek zijn ![]() Het ENIGE dat zinvol zou zijn is onwettig ![]() ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 7 augustus 2021 om 06:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#270 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Democratische bazen van de Vistrap tot den Bruul.
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp de mensen die in Frankrijk protesteren tegen de "pass sanitaire". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat zieken zich automatisch afzonderen. En de positief getesten dan ? Er klopt toch iets niet in het verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een shitshow |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mijn Franse corona app (tous-anticovid) die iedereen wel kan afladen denk ik, krijg ik cijfertjes van gevaccineerde en niet-gevaccineerde dinges.
260 niet-gevaccineerde besmetten in de laatste 7 dagen per 100 000 inwoners 35 gevaccineerde besmetten in de laatste 7 dagen per 100 000 inwoners. Gegeven de uiterst lage incentive voor gevaccineerden om zich te testen, en het feit dat men hier overal een corona paspoort voor nodig heeft en dus met testen van niet-gevaccineerden (de anderen HEBBEN hun paspoort) laat dit vermoeden dat er minstens evenveel gevaccineerde besmetten als ongevaccineerde besmetten rondlopen. In Frankrijk is nu 63% van de bevolking boven de 12 jaar volledig gevaccineerd. Dat wil dus zeggen dat gevaccineerden en ongevaccineerden waarschijnlijk kif kif besmet rondlopen. Op 1 miljoen inwoners zijn er 9.13 niet-gevaccineerden die op 7 dagen in reanimatie werden opgenomen. Voor gevaccineerden is dat 0.76. Deze cijfers lijken die van de UK te bevestigen: het vaccin beschermt nog heel goed tegen zware ziekte. Maar zo goed als niet meer tegen transmissie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frankrijk zet de eerste 3000 antivaxxers in de zorg op onbetaald verlof, een paar honderd hebben eerder al hun ontslag gegeven. Naar schatting 8% van het zorgpersoneel is niet gevaccineerd of zo'n 200.000 mensen, de grote zuivering is dus nog maar gestart.
---- France suspends unvaccinated health workers Thousands of health workers in France who did not get vaccinated against Covid-19 ahead of a deadline this week have been suspended without pay, the health minister has said. “Some 3,000 suspensions were notified yesterday to employees at health centres and clinics who have not yet been vaccinated,” Olivier Veran told RTL radio. “Several dozens” had turned in their resignations rather than take vaccines, he added. That compares with 2.7 million health workers overall, Veran said, adding that “continued healthcare is assured”. France’s president, Emmanuel Macron, in July gave staff at hospitals, retirement home workers and the fire service an ultimatum to get at least one dose of coronavirus vaccine by 15 September, or face unpaid suspension. Many nurses in particular have been reluctant to get vaccinated, citing safety or efficacy concerns, posing the risk that France’s vaccination drive could stall, according to AFP. France’s national public health agency estimated last week that roughly 12% of hospital staff and about 6% of doctors in private practices have yet to be vaccinated. |
![]() |
![]() |