Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2021, 19:46   #261
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben niet naïef, het virus is hier om te blijven maar ik wil zoveel mogelijk als vroeger leven. Dat zal met zekerheid nooit meer het geval zijn maar de vaccinatie maakt dat gedeeltelijk mogelijk. Ik ga niet vechten tegen een situatie waar ik niets met te winnen heb. Die vaccinatie vind ik medisch wel nuttig maar meteen heb ik een pas die mij een gedeeltelijke vrijheid geeft.
Hoe meer je vaccineert hoe vlugger dat het virus dat zal omzeilen, die TV-virologen vertellen al een jaar sprookjes. Het zal maar stoppen als we het virus aanvaarden en alles loslaten zoals nu in Engeland, anders blijf je maatregelen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2021, 19:55   #262
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik doe al anderhalf jaar mijn ding waar en wanneer ik wil, en ik ben gevaccineerd. Wat is jouw probleem?
En gij zijt al anderhalf jaar gevaccineerd..?
Neen he..
En heeft dat vaccin iets verandert in uw doen en laten?
Hebt ge meer kunnen doen ervoor dan erna of omgekeerd..?
Zo ja, dan klopt het geciteerde niet..
Zo nee, dan heb je het vaccin enkel genomen waar het voor dient, toch? Namelijk: bescherming voor jezelf. Want voor het pasje moest je het niet doen.. dat had je niet nodig om je ding te kunnen doen. En zo hoort het.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 6 augustus 2021 om 19:56.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2021, 20:01   #263
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hoe meer je vaccineert hoe vlugger dat het virus dat zal omzeilen, die TV-virologen vertellen al een jaar sprookjes. Het zal maar stoppen als we het virus aanvaarden en alles loslaten zoals nu in Engeland, anders blijf je maatregelen.
Ik doe wat ik nodig acht voor mijn gezondheid en mijn gedeeltelijke vrijheid. De TV virologen kunnen mijn kloten kussen, vooral dienen dikken met zijn pulls.

De situatie in Engeland kan binnen enkele weken volledig omslaan. Ik acht het zelfs mogelijk dat er uitbraken komen wereldwijd met tientallen miljoenen doden. Men kan alleen de covid lokaal en tijdelijk temmen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2021, 20:17   #264
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
En gij zijt al anderhalf jaar gevaccineerd..?
Neen he..
En heeft dat vaccin iets verandert in uw doen en laten?
Hebt ge meer kunnen doen ervoor dan erna of omgekeerd..?
Zo ja, dan klopt het geciteerde niet..
Zo nee, dan heb je het vaccin enkel genomen waar het voor dient, toch? Namelijk: bescherming voor jezelf. Want voor het pasje moest je het niet doen.. dat had je niet nodig om je ding te kunnen doen. En zo hoort het.
Ik had sowieso al een pasje, dat is niet de reden waarom ik me heb laten vaccineren.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 6 augustus 2021 om 20:21.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2021, 20:28   #265
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet naïef, het virus is hier om te blijven maar ik wil zoveel mogelijk als vroeger leven. Dat zal met zekerheid nooit meer het geval zijn maar de vaccinatie maakt dat gedeeltelijk mogelijk.
Maar begrijpt gij niet dat door het kleine snoepje gretig te aanvaarden, je meewerkt aan het verknoeien van het grotere geheel ?

Citaat:
Ik ga niet vechten tegen een situatie waar ik niets met te winnen heb. Die vaccinatie vind ik medisch wel nuttig maar meteen heb ik een pas die mij een gedeeltelijke vrijheid geeft.
Ja, je kan het ook fatalistisch oppakken natuurlijk. En daar rekent men natuurlijk op, om de schapen te sturen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2021, 20:46   #266
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar begrijpt gij niet dat door het kleine snoepje gretig te aanvaarden, je meewerkt aan het verknoeien van het grotere geheel ?

Ja, je kan het ook fatalistisch oppakken natuurlijk. En daar rekent men natuurlijk op, om de schapen te sturen.
Binnen dit en enkele weken kan je zonder pas zelfs niet meer gaan pissen. Ik zag vanavond het nieuws op France 2 oa over het pasje en het ging ook over Italië waar men zelfs zijn pasje moet laten zien om een koffie te drinken, 14 dagen terug was ik in Italië en toen was dat zelfs nog niet in voege. Dat komt zonder twijfel in België ook binnen een paar of enkele weken.
Wat gaat ge doen in Frankrijk, u afzonderen met uw principes?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 00:56   #267
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnen dit en enkele weken kan je zonder pas zelfs niet meer gaan pissen. Ik zag vanavond het nieuws op France 2 oa over het pasje en het ging ook over Italië waar men zelfs zijn pasje moet laten zien om een koffie te drinken, 14 dagen terug was ik in Italië en toen was dat zelfs nog niet in voege. Dat komt zonder twijfel in België ook binnen een paar of enkele weken.
Ik zou daar toch alleszins voorstander van zijn (dat afzonderen). In wat voor een idiote maatschappij zijn we beland als we bewust voor een systeem kiezen dat onmogelijk kan werken en ons belemmert in de normale gang van zaken?

Is de ratio echt helemaal weg? Is dit de nieuwste religie misschien?

Laatst gewijzigd door alpina : 7 augustus 2021 om 00:57.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 06:45   #268
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik zegde, dat zo min mogelijk gebruiken he. Ik heb ondertussen al anderhalf jaar halve en hele lockdowns ondergaan, de dingen waar je zo een pasje voor nodig hebt zijn dingen die toch niet toegankelijk waren gedurende een klein jaar of zo, dus doen we alsof die nog altijd dicht zijn he.

Kijk, sinds oktober vorig jaar kon je hier geen terrasje meer doen, dat is pas "open" gegaan ergens in april of mei of zo. Ik heb er ondertussen 1 gedaan. We kunnen best nog een paar jaar voort zonder terrasje he. Grote winkelcentra zijn geregeld dicht geweest, we doen dus alsof dat nog altijd het geval is he. We hebben leren leven zonder al die dingen, dus beschouw ik dat zaken waar zo een pasje nodig is, "dicht" zijn zoals al bijna een jaar he.

Heel uitzonderlijk zal het misschien nodig zijn om het toch te gebruiken, maar we gaan dat tot een onverwacht minimum beperken he. Dat zijn beperkingen waar ik toch al een jaar aan gewoon gemaakt ben.

Het zijn enkel zaken zoals bijvoorbeeld op mijn job of zo waar ik er geen probleem mee heb om dat pasje te tonen. Die kennen toch al mijn medisch dossier, en die hebben zelfs aangeboden om te vaccineren (maar ik was dat al). Zaken waar je zonder dat pasje officiele ambras voor hebt, daar heb ik geen problemen mee om dat te tonen. Maar alles waar burgers mekaar moeten "controleren" dat is gewoon waanzinnig en daar doe ik niet aan mee.

Mochten meer mensen dat nu eens doen, dan zou dat zijn effect hebben.

Daarentegen, in Frankrijk is er wel een ongelofelijke zaak afgeschoten door het grondwettelijk hof: men mag hier geen mensen een quarantaine opdringen als ze ziek zijn

Het ENIGE dat zinvol zou zijn is onwettig Zieken mogen niet gedwongen worden zich af te zonderen

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 augustus 2021 om 06:49.
Oud 7 augustus 2021, 08:55   #269
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet naïef, het virus is hier om te blijven maar ik wil zoveel mogelijk als vroeger leven. Dat zal met zekerheid nooit meer het geval zijn maar de vaccinatie maakt dat gedeeltelijk mogelijk.
Citaat:
Ik ga niet vechten tegen een situatie waar ik niets met te winnen heb.
Die vaccinatie vind ik medisch wel nuttig maar meteen heb ik een pas die mij een gedeeltelijke vrijheid geeft.
Laat de honden maar blaffen, ouwe man:
Oud 7 augustus 2021, 10:15   #270
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Het ENIGE dat zinvol zou zijn is onwettig Zieken mogen niet gedwongen worden zich af te zonderen

Absurd.
Zoals bij ons mensen wel mochten gaan winkelen wanneer ze in quarantaine moesten..

Wie verzint die dingen?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 10:17   #271
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Absurd.
Zoals bij ons mensen wel mochten gaan winkelen wanneer ze in quarantaine moesten.. Wie verzint die dingen?
Democratische bazen van de Vistrap tot den Bruul.
Oud 7 augustus 2021, 10:34   #272
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het virus zal worden aanvaard als duidelijk wordt dat maatregelen niet functioneren en ieder de kans heeft gehad z'n spuit(en) te krijgen.
Ik begrijp de mensen die in Frankrijk protesteren tegen de "pass sanitaire".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 10:49   #273
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het virus zal worden aanvaard als duidelijk wordt dat maatregelen niet functioneren en ieder de kans heeft gehad z'n spuit(en) te krijgen.
Ik begrijp de mensen die in Frankrijk protesteren tegen de "pass sanitaire".
Vorige maand dus?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 10:58   #274
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarentegen, in Frankrijk is er wel een ongelofelijke zaak afgeschoten door het grondwettelijk hof: men mag hier geen mensen een quarantaine opdringen als ze ziek zijn

Interessant.
Ik denk wel dat zieken zich automatisch afzonderen.
En de positief getesten dan ? Er klopt toch iets niet in het verhaal.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 11:52   #275
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interessant.
https://www.francebleu.fr/infos/sant...eil-1628173050

Citaat:
Les juges constitutionnels ont toutefois estimé que l'isolement obligatoire des malades de 10 jours n'était ni "nécessaire, adapté et proportionné" en ce qu'il constitue une mesure privative de liberté "sans décision individuelle fondée sur une appréciation de l'autorité administrative ou judiciaire".
Oud 7 augustus 2021, 14:42   #276
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interessant.
Positief getesten die besmet geraken zijn gevaarlijker, die kunnen met een zeer dodelijke variant rondlopen onder bescherming van het vaccin.

Het is een shitshow
Oud 8 augustus 2021, 15:51   #277
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mijn Franse corona app (tous-anticovid) die iedereen wel kan afladen denk ik, krijg ik cijfertjes van gevaccineerde en niet-gevaccineerde dinges.

260 niet-gevaccineerde besmetten in de laatste 7 dagen per 100 000 inwoners

35 gevaccineerde besmetten in de laatste 7 dagen per 100 000 inwoners.

Gegeven de uiterst lage incentive voor gevaccineerden om zich te testen, en het feit dat men hier overal een corona paspoort voor nodig heeft en dus met testen van niet-gevaccineerden (de anderen HEBBEN hun paspoort) laat dit vermoeden dat er minstens evenveel gevaccineerde besmetten als ongevaccineerde besmetten rondlopen.

In Frankrijk is nu 63% van de bevolking boven de 12 jaar volledig gevaccineerd.

Dat wil dus zeggen dat gevaccineerden en ongevaccineerden waarschijnlijk kif kif besmet rondlopen.

Op 1 miljoen inwoners zijn er 9.13 niet-gevaccineerden die op 7 dagen in reanimatie werden opgenomen. Voor gevaccineerden is dat 0.76.

Deze cijfers lijken die van de UK te bevestigen: het vaccin beschermt nog heel goed tegen zware ziekte. Maar zo goed als niet meer tegen transmissie.
Oud 16 september 2021, 10:16   #278
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Frankrijk zet de eerste 3000 antivaxxers in de zorg op onbetaald verlof, een paar honderd hebben eerder al hun ontslag gegeven. Naar schatting 8% van het zorgpersoneel is niet gevaccineerd of zo'n 200.000 mensen, de grote zuivering is dus nog maar gestart.

----
France suspends unvaccinated health workers
Thousands of health workers in France who did not get vaccinated against Covid-19 ahead of a deadline this week have been suspended without pay, the health minister has said.

“Some 3,000 suspensions were notified yesterday to employees at health centres and clinics who have not yet been vaccinated,” Olivier Veran told RTL radio. “Several dozens” had turned in their resignations rather than take vaccines, he added.

That compares with 2.7 million health workers overall, Veran said, adding that “continued healthcare is assured”.

France’s president, Emmanuel Macron, in July gave staff at hospitals, retirement home workers and the fire service an ultimatum to get at least one dose of coronavirus vaccine by 15 September, or face unpaid suspension.

Many nurses in particular have been reluctant to get vaccinated, citing safety or efficacy concerns, posing the risk that France’s vaccination drive could stall, according to AFP.

France’s national public health agency estimated last week that roughly 12% of hospital staff and about 6% of doctors in private practices have yet to be vaccinated.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be