![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je weet toch ook wat er gebeurt met the boy who cried wolf?...
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() ah, is er al een pogrom geweest tegen niet-gevaccineerden?
https://en.wikipedia.org/wiki/Przytyk_pogrom Zijn er al doden gevallen? (enfin, niet door covid dan bedoel ik)
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog iemand die niet verder komt dan op de pianist schieten, maar die totaal niet uitleggen waarom de gelijkenis met de discriminerende maatregelen uit nazi-Duitsland niet correct zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) overheden een deel van de bevolking op wetenschappelijk VERKEERDE basis BESCHULDIGEN van slechte mensen te zijn, en hen hiervoor "willen pesten" ? 2) die overheden een pasjes systeem invoeren, met de bedoeling die mensen het leven onmogelijk te maken en heel zuur willen maken, en hen verbieden van aan een ganse hoop sociale activiteiten die tot de normale burgervrijheden horen, deel te nemen ? 3) die burgers verder wel niks illegaals hebben gedaan of van plan zijn ? Ja, we hebben dat in Zuid Afrika destijds gezien. En ja, we hebben daar iets van gezien bij de segregatie in de USA waar Martin Luther King tegen op kwam. En verder ? Nog veel rode lampen gezien ? Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2022 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt geen gelijkenis getrokken met de holocaust, niet met de Kristallnacht... Wel met de discriminerende maatregelen: net zoals ongevaccineerden nu ook op bepaalde plaatsen niet meer gewenst zijn, mochten toen ook Joden niet meer komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Echt, waar zijn alle redelijke mensen heen?! Waar is de rust, de kalmte, de redelijkheid, de zin voor proportie,... Ik ben het er ook absoluut niet mee eens maar geen haar op mijn hoofd die eraan zou dénken om dit nu te vergelijken met (de prelude tot) de holocaust.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 2 februari 2022 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ziekenhuizen weet ik dat niet. Ik heb gehoord van "ondermaatse zorg" voor niet-gevaccineerden van verpleegsters en zo, maar bon, heel zeker is dat niet.
Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2022 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, ik denk niet dat men niet-gevaccineerden gaat vergassen, daar gaat het niet om, voor de zoveelste keer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De zin voor proportie als overheden op leugenachtige wijze een deel van de bevolking gaat duiden als zondebok en hen hun normale burgervrijheden afneemt om ze te pesten ? Echt, ik wacht op uw lijstje. Behalve dan Zuid Afrika, de zwarten segregatie in de USA... Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2022 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk gaat het daar wel om. Je insinueert dat het zo begint en dat het zo kan (zal!) eindigen. Je maakt net die vergelijking voor dramatisch effect. Allé, nog een beetje hypocresie erbovenop
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het duiden van een zondebok, en het afnemen van burgervrijheden. DAAR is het erge gebeurd. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2022 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
van zodra ongevaccineerden gedeporteerd worden, in kampen gestoken worden en massaal en systematisch vermoord worden, vanaf dan mag je de vergelijking maken. Ik ben ook absoluut tegen die ongelijke behandeling maar iedereen die die vergelijking maakt mist toch wel wat gevoel voor perspectief en empathie. "afschuwelijk", "afstoteliljk", "walgelijk" komende van iemdn die een vgl. met (de prelude tot) holocaust maken. Kan tellen!
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, daar gaat het niet over, want wat de toekomst brengt, weet niemand (u misschien wel...?). De vergelijking gaat dus over wat er nu allemaal aan discriminerend apparaat wordt uitgezet naar de ongevaccineerden en hoe dat verbluffende gelijkenissen vertoont met de discriminerende maatregelen tijdens in het interbellum in nazi-Duitsland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Minister-President
|
![]() Damn p.be, je verbaast me weer...
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MOCHT WAT DE NAZIS ZEGDEN VAN DE JODEN WAAR GEWEEST ZIJN, dan hadden ze immers gelijk van dat te doen. Het is omdat het GELOGEN was dat het een schandaal is he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dan maken we de gelijkenis met de holocaust. Alleen... niemand doet dat. Er wordt een andere vergelijking gemaakt. Terug naar af, beste man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Awel, ik probeer aan te tonen wat proportioneel is
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu toe heeft niemand ook maar een begin gemaakt om de argumentatie uit de tekst te weerleggen. De tekst genoeg. https://www.gerritveldman.nl/voor-on...-coronabeleid/ |
|
![]() |
![]() |