Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2022, 22:34   #261
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Raar he.
Inderdaad.

Oud 5 juli 2022, 05:23   #262
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat woord nooit goed kunnen plaatsen.
Mij leek en lijkt het gewoon een scheldwoord.
Iemand die niet kan nadenken?
Dat iemand van bepaalde materie totaal niks weet, maakt geen idioot.
.
Een idioot is voor mij iemand die inderdaad niet kan nadenken, en die, met de elementen die hij kent, totaal incoherente dingen besluit in zijn acties, en dus helemaal hierdoor het doel niet realiseert dat hij wil.

Zoals je zegt, dat is verschillend van "de juiste kennis niet hebben", of van "zich vergissen". Die laatste twee dingen zijn normaal en vallen iedereen voor. Dat je in een situatie zit waar de kennis je ontbreekt om juist te reageren, maakt ook van U geen idioot. Dat je, in de hitte van de strijd, aan iets niet gedacht hebt, en U vergist, maakt van U geen idioot. Voor mij is een idioot iemand die in een situatie zit waar de nodige kennis hem ter beschikking staat, of waar hij pretendeert die te hebben (door een zekere functie te ambieren en uit te voeren bvb), maar waar die niet of totaal verkeerd aangewend wordt in een systematisch kapot denkproces, in de wens om een zeker doel te realiseren, wat dus verkeerd afloopt.

Je bent nooit een idioot zonder pretentie. Een idioot denkt juist bezig te zijn terwijl het totaal ernaast zit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 08:25   #263
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een idioot is voor mij iemand die inderdaad niet kan nadenken, en die, met de elementen die hij kent, totaal incoherente dingen besluit in zijn acties, en dus helemaal hierdoor het doel niet realiseert dat hij wil.

Zoals je zegt, dat is verschillend van "de juiste kennis niet hebben", of van "zich vergissen". Die laatste twee dingen zijn normaal en vallen iedereen voor. Dat je in een situatie zit waar de kennis je ontbreekt om juist te reageren, maakt ook van U geen idioot. Dat je, in de hitte van de strijd, aan iets niet gedacht hebt, en U vergist, maakt van U geen idioot. Voor mij is een idioot iemand die in een situatie zit waar de nodige kennis hem ter beschikking staat, of waar hij pretendeert die te hebben (door een zekere functie te ambieren en uit te voeren bvb), maar waar die niet of totaal verkeerd aangewend wordt in een systematisch kapot denkproces, in de wens om een zeker doel te realiseren, wat dus verkeerd afloopt.

Je bent nooit een idioot zonder pretentie. Een idioot denkt juist bezig te zijn terwijl het totaal ernaast zit.
Iemand die een functie uitoefent waar hij niet competent voor is is dus geen idioot want in onwetendheid kan men niet zondigen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 08:55   #264
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Iemand die een functie uitoefent waar hij niet competent voor is is dus geen idioot want in onwetendheid kan men niet zondigen.

Kortom, beter incompetent zijn, dan ben je gevrijwaard van alle vervolging
Oud 5 juli 2022, 20:36   #265
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Een job doen die je niet aankan?
Wie betaalt zo een personeelslid?
Wie werft zo 1 aan?
Wie houdt zo 1 in dienst?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2022, 09:46   #266
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Gisteren de eerste batterijfietser gezien met een blauw wit boerkaatje voor de smoel, zeker tegen besmetting want ik voelde de zon branden op het vel van mijn armen, en veel wind.
Een vest aan ook, maar dat is wegens 0 eigen inspanning niet wegens corona.
Oud 9 juli 2022, 10:14   #267
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren de eerste batterijfietser gezien met een blauw wit boerkaatje voor de smoel, zeker tegen besmetting want ik voelde de zon branden op het vel van mijn armen, en veel wind.
Een vest aan ook, maar dat is wegens 0 eigen inspanning niet wegens corona.
Dat is tegen de vliegen.
Oud 9 juli 2022, 10:22   #268
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is tegen de vliegen.
In horren steken ze gaas geen doek. Raad eens waarom.
Oud 9 juli 2022, 10:59   #269
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie werft zo 1 aan?
Gebrek aan keus. Proberen hé. Ervaring opdoen. Het staat niet op het voorhoofd geschreven of iemand competent is of niet.
Hangt uiteraard af van de aard van de job. Er zijn jobs waar je geen diploma voor nodig hebt.
Oud 9 juli 2022, 16:28   #270
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In horren steken ze gaas geen doek. Raad eens waarom.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2022, 05:09   #271
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie werft zo 1 aan?
Ha, ieder middenkader dat zelf onbekwaam is, gaat enkel zo een personeel aanwerven, om vooral niet belachelijk gemaakt te worden door zijn bekwamere ondergeschikten. Kortom, bij een incompetente chef is incompetentie zelf een voordeel.

En natuurlijk, hoe kwam die incompetente chef er dan, zal je vragen. Mooiprater he. En eens je zo iemand hebt aangeworven die U om de tuin had geleid, ga je zelf problemen hebben om dat toe te geven.

In een grote structuur met vele hierarchische lagen en veel mogelijkheden om het "op een ander" te steken, gebeurt zoiets nogal vaak hoor. Dat heeft niet eens iets met "openbaar geld" te maken. Natuurlijk, in een grote prive structuur eindigt dat altijd met een grote restructuratie, maar die kan 10 jaar op zich laten wachten he. Ondertussen goed meegenomen.
Oud 10 juli 2022, 05:09   #272
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Werkt enkel tegen dikke vliegen. De gaten zijn te groot.
Oud 12 juli 2022, 20:20   #273
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Werkt enkel tegen dikke vliegen. De gaten zijn te groot.
Maar je kunt er goed adem doorheen happen.
Ik heb waarschijnlijk al 5 keer corona gehad. Recente week, snotneus en krop in keel. Geen verdere last.
Wel iets opgevallen intussen, ook bij de vorige keren: de last neemt toe snachts, en neemt af overdag. Overdag zit ik in grote ruimtes of op de baan. Vorig jaar al besloot ik venster open te zetten maar zonder stevige wind maakt dat weinig verschil. Je moet eigenlijk een luchtstroom hebben, in en uit en er is geen uit en geen ventilator of zo.
Ik ben daardoor beginnen denken dat mondmaskers, als je al besmet bent, gevaarlijk zijn. Ik heb dat in 2020 al eens aangehaald, en je antwoordde toen dat de hoeveelheden virus intern ordes groter zijn dan die extern. Dat klopt natuurlijk als het virus al veel cellen heeft gekaapt en en masse reproduceert.
Maar in de BEGINFASE, als er maar een klein aantal zo gekaapte cellen zijn, of zelfs geen 1 nog, kunt je slijm / speeksel / aerosolen niet van je weg krijgen, ze blijven aan dat masker vanbinnen hangen en telkens je inademt kunnen die dan weer terug naar binnen gezogen worden en nieuwe cellen infecteren, elk virion een nieuw "ei" van exponentieel proces.
Daarom allicht dat er in golf 1 zoveel doden vielen in rusthuizen. Ze ademen daar constant dezelfde pool lucht opnieuw in, zonder luchtstroming, en elke inuitademing verhoogt de concentratie virions, die het immuunsysteem progressief steeds meer werk geeft, en doet raken in een veel collateral damage modus (eigen cellen kapotmaken, zelfs niet geinfecteerde).
Dat zou misschien ook verklaren waarom sommige schijnbaar gezonde mensen toch stierven, gewoon doordat ze de "pech" hadden in zo een accumulerende omgeving te zitten.
Oud 12 juli 2022, 20:22   #274
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je kunt er goed adem doorheen happen.
Ik heb waarschijnlijk al 5 keer corona gehad. Recente week, snotneus en krop in keel. Geen verdere last.
Wel iets opgevallen intussen, ook bij de vorige keren: de last neemt toe snachts, en neemt af overdag. Overdag zit ik in grote ruimtes of op de baan. Vorig jaar al besloot ik venster open te zetten maar zonder stevige wind maakt dat weinig verschil. Je moet eigenlijk een luchtstroom hebben, in en uit en er is geen uit en geen ventilator of zo.
Ik ben daardoor beginnen denken dat mondmaskers, als je al besmet bent, gevaarlijk zijn. Ik heb dat in 2020 al eens aangehaald, en je antwoordde toen dat de hoeveelheden virus intern ordes groter zijn dan die extern. Dat klopt natuurlijk als het virus al veel cellen heeft gekaapt en en masse reproduceert.
Maar in de BEGINFASE, als er maar een klein aantal zo gekaapte cellen zijn, of zelfs geen 1 nog, kunt je slijm / speeksel / aerosolen niet van je weg krijgen, ze blijven aan dat masker vanbinnen hangen en telkens je inademt kunnen die dan weer terug naar binnen gezogen worden en nieuwe cellen infecteren, elk virion een nieuw "ei" van exponentieel proces.
Daarom allicht dat er in golf 1 zoveel doden vielen in rusthuizen. Ze ademen daar constant dezelfde pool lucht opnieuw in, zonder luchtstroming, en elke inuitademing verhoogt de concentratie virions, die het immuunsysteem progressief steeds meer werk geeft, en doet raken in een veel collateral damage modus (eigen cellen kapotmaken, zelfs niet geinfecteerde).
Dat zou misschien ook verklaren waarom sommige schijnbaar gezonde mensen toch stierven, gewoon doordat ze de "pech" hadden in zo een accumulerende omgeving te zitten.
Er zijn ook veel gewone verkoudheden op tour, niet alles is covid.
Oud 15 juli 2022, 10:54   #275
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Wat mij sterk opviel gisteren, is dat de meeste mensen die met maskers op het openbaar vervoer gaan of zelfs op straat rondlopen vrij jong zijn, in elk geval niet tot de doelgroep behoren met hoge sterfkans (tenzij dat allemaal risicopatienten zijn, twintigers inclusief). Ik zag ook sommige ouderen met maskers, maar minder.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 juli 2022 om 10:54.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 12:22   #276
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In de Delhaize zie ik ook weer mondmaskers verschijnen. Niet enorm veel, ik schat zo’n 10% en het neemt toe. Ik heb er zelf terug ook eentje aangedaan. No sweat.
Oud 15 juli 2022, 21:17   #277
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In de Delhaize zie ik ook weer mondmaskers verschijnen. Niet enorm veel, ik schat zo’n 10% en het neemt toe. Ik heb er zelf terug ook eentje aangedaan. No sweat.
1 op de 10?
Lol, ik zie 1 op de 100, in Colruyt dan.
Ik heb buiten de dwangperioden er eigenlijk nooit meer gezien dan die 1 op 100. Na dat opheffen van de dwang op de bus, zelfs bijna compleet uit beeld - een enkeling in een hele week.
Pas sinds half juni, terug dagelijks enkele, op enkele honderden geziene mensen.
Oud 15 juli 2022, 21:25   #278
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 op de 10?
Lol, ik zie 1 op de 100, in Colruyt dan.
Ik heb buiten de dwangperioden er eigenlijk nooit meer gezien dan die 1 op 100. Na dat opheffen van de dwang op de bus, zelfs bijna compleet uit beeld - een enkeling in een hele week.
Pas sinds half juni, terug dagelijks enkele, op enkele honderden geziene mensen.
My body, my choice.
Oud 15 juli 2022, 23:01   #279
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
My body, my choice.
Juist! Die bende Nazies mogen dat niet beslissen voor ons.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 15 juli 2022 om 23:01.
Oud 16 juli 2022, 20:59   #280
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Rapport uit 't veld, datum 16/07/2022.
Op mijn velo langsheen de grenzen rondom de drommen volk op Gentse Feesten gescheerd, met een helicopter boven me, en overal combi's en blokken beton, als een voortvluchtige haha. Niet 1 gezichtsvod gezien.
Dan terug naar huis, voor een rood licht aan de binnenring zag ik een chauffeur alleen in de auto met een vod achter 't stuur.
Het Nieuwe Normaal!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be