Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2003, 00:02   #261
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
[...] Maar dit had een goede lezer die tijd neemt om een mening te vormen al lang door gehad, een hysterisch jongenskutje daarentegen ......
Het enige dat je tot nu toe bewezen hebt, is dat je enggeestig en bekrompen bent.

Ik heb geen zin om mij in een vulgaire scheldpartij te laten meeslepen.

Wat mij betreft is deze discussie gesloten.
Zwak heel zwak, ......

Door een vraagstuk weg te gommen heb je het niet opgelost. Door weg te kijken is het object niet verdwenen.

Mijn tekst staat er nog steeds als een rots in de branding van politiek correcte leugens. En heb geen INHOUDELIJKE tegenargumenten gehad , alleen wat keffertjes die wat komen blaffen om dan met een alibi weg te spurten.

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 00:09   #262
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Op holebi-websites krijg ik de indruk dat de homowereld vooral bang is dat het tégen hen gebruikt zal worden.
Sommige stemmen spraken zelfs van een verbod op verder genetisch onderzoek naar de oorzaak van homofilie.
De holebi-gemeenschap is inderdaad bang voor verder onderzoek naar de genetische oorsprong van homoseksualiteit. Men vreest dat het Xq28-gen aanleiding zou kunnen zijn om een genetische manipulatie uit te voeren of zelfs een abortus, wanneer blijkt dat het kind homoseksueel zou zijn. Dat is de keerzijde van de medaille...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 00:14   #263
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Op holebi-websites krijg ik de indruk dat de homowereld vooral bang is dat het tégen hen gebruikt zal worden.
Sommige stemmen spraken zelfs van een verbod op verder genetisch onderzoek naar de oorzaak van homofilie.
De holebi-gemeenschap is inderdaad bang voor verder onderzoek naar de genetische oorsprong van homoseksualiteit. Men vreest dat het Xq28-gen aanleiding zou kunnen zijn om een genetische manipulatie uit te voeren of zelfs een abortus, wanneer blijkt dat het kind homoseksueel zou zijn. Dat is de keerzijde van de medaille...
Nou sommige wensen kinderen met blauw ogen en blond haar , of hebben liever een meisje, ..... waarom zou iemand geen heterosexueel kunt mogen prefereren ? En iemand anders een homosexueel kind, natuurlijk dat spreekt voor zich ....... natuurlijk .....

Oud 13 april 2003, 00:30   #264
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Welke andere argumenten ? Ik ben met een tekst afgekomen en superstaafje ben ik lessen aan het geven in vrijdenken en lezen. Zin per zin kan ik aantonen dat superdinges niet kan denken. Zin per zin. Aan u kom ik nog .....
Ik kan inderdaad niet denken.
Niet op de inperkende enge manier die jij me wil opdringen.
Ik wacht vol spanning op de eerste les. Is ze gratis? Of leur je met postorderverkoop
"Gedéfroqueerd eng-denken met pseudo-wetenschappelijke inslag in 10-lessen"
Ik neem doodsimpel weg de natuurlijke voorplanting als criterium , dat moeder natuur dat als eigenlijke gang van zaken voor de voortplanting gewild heeft is niet mijn fout. Het is de natuur die volgens jou redenering eng is want dat gebruik ik zoals ik meermaals poste als criterium. En om de flauwe pelzante uit te hangen daar heeft niemand denkcapaciteiten voor nodig, daar ben jij het levende bewijs van ......
Ik zal het nog eens herhalen: je bent een woordenkramer!
Je hebt tot nog toe nog steeds niets bewezen, behalve dat homo's zich niet kunnen voortplanten en daar twijfelde sowieso al niemand aan...
Nou dan ben ik wel heel dom om dat als mijn eigenlijk discussiepunt naar voren te schuiven, gelukkig dat een genie als jij daar eindelijk na uren palaveren achter gekomen is. Niemand heeft me DAT tot nu toe verweten ....

Wat ik beargumenteerd heb is dat homofilie een perversie (een dubbele afwijking ) is omdat in de homosexule context geslachtsorganen in hun hoedanigheid als voortplantingsorganen in dubbele zin oneigenlijk gebruikt worden. Punt. Gewoon een vaststelling.

Waarom noem je me PRECIES een woordenkramer als je de moeite niet wilt doen om een voorbeeld aan te halen waar uw bewering door gestaafd zou kunnen worden ? Gewoon tonen ....
Waarom niet gewoon mijn bewering ontkrachten in plaats van met etiketten af te komen die je zelfs niet eens beargumenteerd. Wat heb ik of iemand anders DAAR nu aan , zeg nu zelf ....

Oud 13 april 2003, 00:32   #265
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Bon,

Om voort te gaan met het natuurlijke gegeven voortplanting;

Je kan hier twee kanten op, nl.

*De homosexuele handelingen zijn niet pervers omdat ze voortspruiten uit een natuurlijke verandering in een gen. De natuur zorgt er wél voor dat zoiets niet kan overgedragen worden naar volgende generaties vanwege de aard van de afwijking (overdraagbaarheid van het gen of niet speelt geen rol in deze; de natuur is hard en zit zo simpel ineen)

*Vanuit het standpunt dat homosexualiteit een verkwisting betekent van genen en reproductiemogelijkheden gezien is het vanuit de natuur bekeken een soort van 'pervertie' . De natuur is namelijk zuinig op 'materiaal' (lees: grondstoffen) en houdt er niet van dat het niet optimaal gebruikt wordt. Zie ook hier; het is niet overdraagbaar door de eigenheid van de 'afwijking'.

Nu is de mens al verder geëvolueerd dan de eenvoudige werkwijze.
Gelukkig maar zou ik zo zeggen.
De mens heeft zich het denken eigen gemaakt, alsook alle consequenties die daar toe horen als zijn daar bijvoorbeeld GODSDIENST en WETENSCHAP.
Dikwijls zijn dit tegenpolen die door verschillende groepen van mensen aangewend worden om zich tegen mekaar op te stellen.
Het gezond verstand leert dat WETENSCHAP objectiever is dan GODSDIENST. Toch is het deze laatste die waarden voor het leven inhoudt. Niemand moet hier komen beweren dat hij/zij in niets gelooft. Het hoeft geen GOD of ALLAH te zijn om in iets te geloven.
Nu, wat is de relevantie van dit?
De relevantie is dat je je standaard voor perversiteit hier in moet zoeken, en zoals je al wist verschilt deze van mens tot mens.
Het gestelde "is homosexualiteit pervers" is dus NIET aantoonbaar venwege de grote verscheidenheid in interpretaties van het gegeven GODSDIENST.

Voil�*
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 00:38   #266
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Nou Paulus , volgens jouw redenering kan er niets pervers zijn omdat er altijd wel een secte te vinden of te stichten is die iets goed praat .....

Je kunt homofilie alleen het etiket perversie onthouden door NIETS nog een perversie te noemen, hoe ver wil men gaan ....

Oud 13 april 2003, 00:44   #267
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nou Paulus , volgens jouw redenering kan er niets pervers zijn omdat er altijd wel een secte te vinden of te stichten is die iets goed praat .....

Als het binnen die secte aanvaard wordt toch niet.

Citaat:
Je kunt homofilie alleen het etiket perversie onthouden door NIETS nog een perversie te noemen, hoe ver wil men gaan ....
Hoe ver men wil gaan hangt af van de overtuiging waar men op steunt.
Oud 13 april 2003, 00:52   #268
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als het binnen die secte aanvaard wordt toch niet.

Citaat:
Hoe ver men wil gaan hangt af van de overtuiging waar men op steunt.

a) zodus of iets pervers genoemd kan worden hangt af van uw entourage ?
Welnu, homofilie is overal een minderheid, nergens een meerderheid. Altijd zullen ze dus gemeten worden met de maatstaven van die heterosexuele meerderheid.
b)Ja zeker , en welke overtuiging kan u zo zot maken om een definitie in die mate te veranderen dat een woord gewoon weg niet meer van toepassing KAN zijn en weggeschrapt kan woorden in alle woordenboeken........

Maar je gaat volkomen voorbij het argument dat ik aanhaalde om het oneigenlijk gebruik van geslachtsorganen in hun hoedanigheid als voortplantingsorganen ( loskoppeling van geslachtsorgaan en voortplanting ) pervers te noemen ( afwijking) en in het geval dat de actors van hetzelfde geslacht zijn ( dus waar ook nog eens de connectie penis-vagina losgekoppeld wordt ) verdorven te noemen ( ook perversie).

Oud 13 april 2003, 07:39   #269
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnu, homofilie is overal een minderheid, nergens een meerderheid. Altijd zullen ze dus gemeten worden met de maatstaven van die heterosexuele meerderheid.
Vanuit die homosexuele minderheid gezien (zoals jij de geslachtsorganen/sexualiteit enkel vanuit het aspect voortplanting bekijkt) is homosexualiteit hoegenaamd niet pervers.
Alle homo's vinden het normaal.
Kom nu niet aandraven dat dit geen volledige visie is, want dergelijk argument past ook niet in jouw kraampje.

Citaat:
Maar je gaat volkomen voorbij het argument dat ik aanhaalde om het oneigenlijk gebruik van geslachtsorganen in hun hoedanigheid als voortplantingsorganen ( loskoppeling van geslachtsorgaan en voortplanting ) pervers te noemen ( afwijking) en in het geval dat de actors van hetzelfde geslacht zijn ( dus waar ook nog eens de connectie penis-vagina losgekoppeld wordt ) verdorven te noemen ( ook perversie).
Binnen je kleine enge voor jezelf gedefinieerde denk en begrippenkadertje heb je gelijk.
Toch bizar dat er daarbuiten compleet belangeloos, zelfs vanwege niet-homosexuelen, zoveel tegenwind komt.
Oud 13 april 2003, 09:13   #270
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vanuit die homosexuele minderheid gezien (zoals jij de geslachtsorganen/sexualiteit enkel vanuit het aspect voortplanting bekijkt) is homosexualiteit hoegenaamd niet pervers.
Alle homo's vinden het normaal.
Kom nu niet aandraven dat dit geen volledige visie is, want dergelijk argument past ook niet in jouw kraampje.

Citaat:
Binnen je kleine enge voor jezelf gedefinieerde denk en begrippenkadertje heb je gelijk.
Toch bizar dat er daarbuiten compleet belangeloos, zelfs vanwege niet-homosexuelen, zoveel tegenwind komt.
a) Dit is het openstampen van een open deur, niemand zal zichzelf pervers noemen. Een secte zal zichzelf ook niet zo definiëren. Mooie boel wordt dat wanneer we definities door zelfdefiniering gaan laten bepalen.
Een topic over criminaliteit ? Laat wie crimineel genoemd wordt zichzelf definiëren, misschien prefereren ze wel liever Robin Hood als omschrijving.
Een topic over secten ? Laat alleen secteleden aan het woord, misschien hebben ze liever de omschrijving "waarheidszoekers" .....
Een topic over kermisactracties ? Laat 7 miljard mensen zwijgen en Superstaaje alleen aan het woord .....
voortplanting is niet zomaar een gelijkwaardige mogelijkheid naast vele anderen. En NOGMAALS voor alle duidelijkheid ik ontken niet dat de geslachtsorganen andere hoedanigheden kunnen hebben dan de voortplanting, zodus ik beperk WAAR ze voor gebruikt kunnen worden niet tot de voortplanting ( je kunt er gewichten aan ophangen , ze doorboren met piercings, ...) ik stel slechts hun voortplantingsfunctie als de EIGENLIJKE doelstelling wanneer het op sexualiteit aankomt. Een funcite dus die homofilie per definitie ontbeert. De opbouw van de primaire geslachtszones ( geslachtsorganen dus) is ONverklaarbaar zonder de voortplanting in rekening te brengen. Denk maar aan de baarmoeder-vagina ....

b) De geslachtsorganen zijn naar hun opbouw onverklaarbaar zonder hun hoedanigheid als voortplantingsorganen in rekening te brengen ......
Produktie van sperma dient niet om je mond mee uit te spoelen.
Ik kan er ook niet aandoen dat de natuur geen 1001 mogelijkheden uitgedoterd heeft om een eicel door een spermazaadje te laten bevruchten , menselijke zaadcellen worden niet met de wind meegevoerd... Zodus wat jij "eng" noemt moet je de natuur verwijten ...
Eng ? Een veelvoud van 7 miljard mensen heeft aan de voortplanting hun bestaan te danken, en dan noem je de voortplantingsfunctie van de geslachtsorganen gebruiken als criterium ; eng ? Nou dat is wereldvreemd neem eens een kijkje buiten je paardenmolen .....

belangeloos ? Nou ik kan alleen voor mezelf spreken, virtuele mensenkennis laat ik aan u over. Feit is dat het een vreemde vorm van belangloosheid is wanneer een kermisactractie die zichzelf "voale janet" noemt en ongetwijfeld kennissen heeft in die entourage , postings plaats tegen mijn stellingname dat homofilie een perversie is. Tot nu toe ben jij de enige niet-homo die nadrukkelijk tegen mijn stelling gepost heeft.

And at last but not at least : wat kan het me schelen dat u of iemand anders het niet EENS zou zijn met mijn stelling, wat mij intresseert zijn alleen argumenten ..... ontkracht mijn betoog maar in plaats van er alsmaar rond te dansen , als een inboorling die voor het eerst een blanke ziet ..... Ik steek mijn nek uit en krijg str*nt om me heen, niets bijzonders .....

Oud 13 april 2003, 09:52   #271
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik steek mijn nek uit en krijg str*nt om me heen, niets bijzonders .....
Je steekt inderdaad je nek uit om als groot denker met wetenschappelijke argumenten iets te proberen bewijzen waar Bartje reeds vele malen vruchteloos om verzocht.
Veiligheidshalve definieer je gauwgauw een eigen begrippenkadertje rondom perversie, limiteert de invalshoek van sex tot procreatie, goochelt wat met betekenisverschuivingen een eigen constructietje ineen om dan met veel hoofdletters te besluiten dat homosexualiteit pervers is.
Al wie daar op normale, vriendelijke wijze tegeningaat en aantoont dat je denkfouten maakt, foute analogieën hanteert, onwetenschappelijke redenaties opzet, opzettelijke onvolledigheid in je betoog laat sluipen, die krijgt pas jouw stront over zich heen, is een kermisklant, heeft een verborgen agenda, is te kwader trouw, kortom krijgt totaal waardeloze scheldtirades terug, uit frustratie omdat je vrij vlug door het dunne laagje van je pseudo-wetenschappelijke Flair-argumenten heenzit.
Geef gewoon zonder omwegen van mens tot mens toe, dat je homosex om allerlei persoonlijke of emotionele redenen niet genegen bent. Dit zal je veel meer respect opleveren dan het zielige sofistische gekronkel waar je tot aan de lippen in wegzinkt. Je hoeft echt niet bang te zijn om deze niet-PC-houding de jouwe te noemen. Eerlijkheid wordt op prijs gesteld in welk kamp je je ook mag plaatsen.
Bij deze wens ik je een leuke homo-vrije zondag.
Oud 13 april 2003, 09:57   #272
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Citaat:
Om voort te gaan met het natuurlijke gegeven voortplanting;

Je kan hier twee kanten op, nl.

*De homosexuele handelingen zijn niet pervers omdat ze voortspruiten uit een natuurlijke verandering in een gen. De natuur zorgt er wél voor dat zoiets niet kan overgedragen worden naar volgende generaties vanwege de aard van de afwijking (overdraagbaarheid van het gen of niet speelt geen rol in deze; de natuur is hard en zit zo simpel ineen)

*Vanuit het standpunt dat homosexualiteit een verkwisting betekent van genen en reproductiemogelijkheden gezien is het vanuit de natuur bekeken een soort van 'pervertie' . De natuur is namelijk zuinig op 'materiaal' (lees: grondstoffen) en houdt er niet van dat het niet optimaal gebruikt wordt. Zie ook hier; het is niet overdraagbaar door de eigenheid van de 'afwijking'.

Kan jij wel lezen?
Oud 13 april 2003, 09:59   #273
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik steek mijn nek uit en krijg str*nt om me heen, niets bijzonders .....
Je steekt inderdaad je nek uit om als groot denker met wetenschappelijke argumenten iets te proberen bewijzen waar Bartje reeds vele malen vruchteloos om verzocht.
Veiligheidshalve definieer je gauwgauw een eigen begrippenkadertje rondom perversie, limiteert de invalshoek van sex tot procreatie, goochelt wat met betekenisverschuivingen een eigen constructietje ineen om dan met veel hoofdletters te besluiten dat homosexualiteit pervers is.
Al wie daar op normale, vriendelijke wijze tegeningaat en aantoont dat je denkfouten maakt, foute analogieën hanteert, onwetenschappelijke redenaties opzet, opzettelijke onvolledigheid in je betoog laat sluipen, die krijgt pas jouw stront over zich heen, is een kermisklant, heeft een verborgen agenda, is te kwader trouw, kortom krijgt totaal waardeloze scheldtirades terug, uit frustratie omdat je vrij vlug door het dunne laagje van je pseudo-wetenschappelijke Flair-argumenten heenzit.
Geef gewoon zonder omwegen van mens tot mens toe, dat je homosex om allerlei persoonlijke of emotionele redenen niet genegen bent. Dit zal je veel meer respect opleveren dan het zielige sofistische gekronkel waar je tot aan de lippen in wegzinkt. Je hoeft echt niet bang te zijn om deze niet-PC-houding de jouwe te noemen. Eerlijkheid wordt op prijs gesteld in welk kamp je je ook mag plaatsen.
Bij deze wens ik je een leuke homo-vrije zondag.
Ik heb een betoog opgezet waar menig homo of homovriend niets tegen in te brengen heeft. Dat is een observeerbare stelling.
Als er iets pseudo te vinden is in dat betoog zou ik dat graag willen horen.
Elk van uw tegenwerpingen heb ik op afdoende wijze kunnen pareren, dit kan ook iedereen nagaan.
Het gaat me hier niet om "persoonlijke redeneen" maar om een correct betoog op te zetten waar niets zinnigs tegen in te brengen valt.
Dat u de bal laat voor wat die is en je op de man focust zegt niets over mijn eerlijkheid of angs of frustratie eerder andersom , over u .....
En ook dit kan iedereen nagaan .....

Ook een leuke zondag ....

Oud 13 april 2003, 10:18   #274
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Paulus, u hebt het over verkwisting van genen en reproductiemogelijkheden, ik had het over oneigenlijk GEbRUIK van de geslachtsdelen. De natuur doet namelijk zelf aan verkwisting ; miljarde zaadcellen om een eicelletje te bevruchten ......

Oud 13 april 2003, 10:28   #275
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Nog altijd over voortplantingsorganen aan het emmeren?

Seksualiteit is méér dan alleen maar voortplanting, weet je...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 april 2003, 10:33   #276
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

En waar ONTKEN ik dat dan ?
Ik gebruik de geslachtsorganen in hun hoedanigheid als voortplantingsorganen als CRITERIUM om eigenlijk van oneigenlijk te onderscheid......
Ik ontken dus niet dat homofilie of sex met dieren of met kinderen GEEN sexualiteit zou zijn. Wat zou het anders zijn ?

Waar jij over emmert weet ik dus niet ....

Maar ja IK mag van Superattractietje niet redeneren want dan ben ik sofistisch bezig ( teken dat Superstaaf aan het eind van zijn Latijn gekomen is) ...

Oud 13 april 2003, 10:36   #277
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik gebruik de geslachtsorganen in hun hoedanigheid als voortplantingsorganen als CRITERIUM om eigenlijk van oneigenlijk te onderscheid......
Ik ontken dus niet dat homofilie of sex met dieren of met kinderen GEEN sexualiteit zou zijn. Wat zou het anders zijn ?

Dat JOUW criterium onvoldoende is om een "wetenschappelijk" betoog over op te zetten, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

Citaat:
Oud 13 april 2003, 10:39   #278
torvicx
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Dat JOUW criterium onvoldoende is om een "wetenschappelijk" betoog over op te zetten, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Daar gaan we weer ..... en wat zou er dan onwetenschappelijk aan zijn dan ? Waarom gebruikte je niet een van uw ontelbare postings niet om dat aan te tonen in plaats van het hier doodleuk te beweren .....

Oud 13 april 2003, 10:59   #279
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Paulus, u hebt het over verkwisting van genen en reproductiemogelijkheden, ik had het over oneigenlijk GEbRUIK van de geslachtsdelen. De natuur doet namelijk zelf aan verkwisting ; miljarde zaadcellen om een eicelletje te bevruchten ......
Oneigenlijk gebruik van geslachtsdelen IS een verkwisting van reproductiemogelijkheden.

Er zijn idd. miljarden zaadcellen. En het rare ervan is dat de kwaliteit variëert per soort afhankelijk van het feit of de soort al dan niet monogaam is.
Oud 13 april 2003, 11:00   #280
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Daar gaan we weer ..... en wat zou er dan onwetenschappelijk aan zijn dan ? Waarom gebruikte je niet een van uw ontelbare postings niet om dat aan te tonen in plaats van het hier doodleuk te beweren .....
Je onderwerp van uit één enge invalshoek benaderen is per definitie onwetenschappelijk. Het is een gefrustreerde poging om je gelijk te halen.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be