Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moet Vl. regering commisaris sturen ter vervanging v/d linkebeekse burgemeester?
ja; vervanging is onvermijdelijk (hetzij nu, hetzij bij eerste operationele rechtsweigering) 37 59,68%
Mogelijk kan een voorlopige schorsing met weddeverlies overwogen worden om ruimte te laten voor een gesprek 8 12,90%
Géén mening 1 1,61%
Neen (d.w.z. zo'n franskiljonse burgemeester moet de Vlaamse wetgeving kunnen negeren!) 16 25,81%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2005, 01:25   #261
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
op dat moment niet, dat klopt, maar wat doet ge dan met de nazorg eens men zich iet of wa beter voelt?
en dit is wel in de veronderstelling dat men niet naar een ander gasthuis kan of mag overgebracht worden
Het is maar in zéér uitzonderlijke gevallen dat een patiënt niet mag overgebracht worden naar een ander ziekenhuis en in die gevallen is de patiënt veelal niet eens in staat om die vraag te stellen. Je scenario is dus wel bijzonder uitzonderlijk...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 01:26   #262
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
*zucht*

Het bericht waarop JIJ reageerde, was gericht aan Van den Berghe en ging over het te pas en te onpas komen aandraven met de commissie Harmel:

Verder zou ik je willen verzoeken je persoonlijke opmerkingen en beledigingen achterwege te laten; dat is nergens voor nodig.
Is 'het niet naleven van wetten larie' ook al een persoonlijke belediging? Wel grappig, aangezien het gedeelteltelijk uw eigen woorden waren die ik aanhaalde.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 01:27   #263
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Mensen die creperen omdat er geen Nederlandstalig personeel is in een officieel tweetalige stad, het zal Raf niet interesseren. Raf is een onmens.

Ja hoor, al die gemene franskiljonse dokters hebben een smerig complot gesmeed om de Vlaamse patiënten die in hun ziekenhuizen binnenkomen te laten creperen om op die manier de Vlaamse bevolking te decimeren en uiteindelijk de macht over te nemen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 januari 2005, 01:29   #264
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is 'het niet naleven van wetten larie' ook al een persoonlijke belediging? Wel grappig, aangezien het gedeelteltelijk uw eigen woorden waren die ik aanhaalde.
Citaat:
Ik had het niet over die wetten. Lees mijn vorige reactie, pipo, waar ik duidelijk spreek over die commissie Harmel. Je bent een bedenkelijk en triestig voorbeeld voor een ambtenaar: geen respect voor wetten, geen respect voor de Raad van State, ...

Citaat:
Oud 8 januari 2005, 01:33   #265
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja hoor, al die gemene franskiljonse dokters hebben een smerig complot gesmeed om de Vlaamse patiënten die in hun ziekenhuizen binnenkomen te laten creperen om op die manier de Vlaamse bevolking te decimeren en uiteindelijk de macht over te nemen...
Zelfs feiten van discriminatie die een Waals minister (Demotte) erkende, wil jij niet onder ogen zien. Het feit dat je er niet beter op vindt dan een karikatuur te maken van mijn opmerking, zegt alles over jouw stijl van discussiëren. Het zijn politici en mensen zoals als jij, die mistoestanden en feiten van discriminatie niet onder ogen willen zien, die dit land (België) naar de bliksem helpen. Het zij zo. Wat het resultaat is van deze oogkleppen-politiek zullen we zien binnen 50 jaar...
Oud 8 januari 2005, 01:35   #266
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Een ambtenaar die de wetten van het land dat hij vertegenwoordigt niet respecteert, is wel degelijk een bedenkelijk voorbeeld. Zelfs dáár een persoonlijke aanval achter zoeken, is wel zéér ver gezocht.
Oud 8 januari 2005, 01:36   #267
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs feiten van discriminatie die een Waals minister (Demotte) erkende, wil jij niet onder ogen zien. Het feit dat je er niet beter op vindt dan een karikatuur te maken van mijn opmerking, zegt alles over jouw stijl van discussiëren.
Het feit dat jouw opmerking zich bij uitstek leent om er een karikatuur van te maken, zou je misschien tot nadenken moeten stemmen...

Citaat:
Het zijn politici en mensen zoals als jij, die mistoestanden en feiten van discriminatie niet onder ogen willen zien, die dit land (België) naar de bliksem helpen. Het zij zo. Wat het resultaat is van deze oogkleppen-politiek zullen we zien binnen 50 jaar...
Nee, het zijn extremisten zoals jij die mensen die normaliter niet geïnteresseerd zijn in communautair gebakkelei naar het andere uiterste drijven.

Citaat:
Oud 8 januari 2005, 01:37   #268
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is maar in zéér uitzonderlijke gevallen dat een patiënt niet mag overgebracht worden naar een ander ziekenhuis en in die gevallen is de patiënt veelal niet eens in staat om die vraag te stellen. Je scenario is dus wel bijzonder uitzonderlijk...
zo bijzonder uitzondelijk is dat scenario niet vind ik.
mensen die een hartaanval hebben gekregen blijven eens ze gereanimeerd zijn gewoonlijk nog wel een tijdje op hartbewaking, die mensen zijn dan wel volledig bij kennis maar mogen of kunnen niet vervoerd worden, ook al door al de apparatuur die is aangekoppeld om een tweede hartaanval te voorkomen of om op tijd te kunnen ingrijpen, en dat kan verschillende weken duren
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 01:39   #269
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo bijzonder uitzondelijk is dat scenario niet vind ik.
mensen die een hartaanval hebben gekregen blijven eens ze gereanimeerd zijn gewoonlijk nog wel een tijdje op hartbewaking, die mensen zijn dan wel volledig bij kennis maar mogen of kunnen niet vervoerd worden, ook al door al de apparatuur die is aangekoppeld om een tweede hartaanval te voorkomen of om op tijd te kunnen ingrijpen, en dat kan verschillende weken duren
Met een beetje geluk duikt er dan wel een familielid op dat het Frans voldoende machtig is om de belangen van de patiënt te behartigen, denk je ook niet?

Citaat:
Oud 8 januari 2005, 01:45   #270
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat jouw opmerking zich bij uitstek leent om er een karikatuur van te maken, zou je misschien tot nadenken moeten stemmen...
... zegt degene die mij verwijt beledigende taal te gebruiken.

Citaat:
Nee, het zijn extremisten zoals jij die mensen die normaliter niet geïnteresseerd zijn in communautair gebakkelei naar het andere uiterste drijven.
Ik een extremist? Pffff. Ik heb één duidelijk standpunt: dat om conflicten te vermijden, wetten dienen nageleefd. Als dat al extremistisch is.

Misschien is het feit dat jij normaliter niet geïnteresseerd bent in communautaire thema's wel het probleem. Je kent gewoon de achtergronden van deze conflicten niet. Daardoor ga je zelfs vrij gematigde mensen als extremisten beschouwen.
Oud 8 januari 2005, 01:48   #271
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een beetje geluk duikt er dan wel een familielid op dat het Frans voldoende machtig is om de belangen van de patiënt te behartigen, denk je ook niet?
in mijn geval al zeker niet, niemand van mijn familie is de Franse taal volldoende machtig en ik denk dat ik zeker geen uitzondering ben.
en het zou eigenlijk al ver gekomen zijn dat ik of iemand van mijn familie de Franse taal machtig moet zijn in een officieel tweetalige gemeente of stad!!!!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 januari 2005 om 01:55.
Oud 8 januari 2005, 01:59   #272
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Goed gezegd! Men moet maar beide landstalen kunnen spreken als echte Belg.
btw. Belgié heeft officieel 3 landstalen
Oud 8 januari 2005, 01:59   #273
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in mijn geval al zeker niet, niemand van mijn familie is de Franse taal volldoende machtig en ik denk dat ik zeker geen uitzondering ben.
Wel, dan kan je er maar beter voor zorgen dat je niet in een franstalig ziekenhuis terechtkomt, nietwaar?
Je zou ook Frans kunnen leren natuurlijk. Je gaat daar niet dood van hoor; het is zelfs een erg mooie en poëtische taal...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 8 januari 2005 om 02:00.
Oud 8 januari 2005, 02:11   #274
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dan kan je er maar beter voor zorgen dat je niet in een franstalig ziekenhuis terechtkomt, nietwaar?
Je zou ook Frans kunnen leren natuurlijk. Je gaat daar niet dood van hoor; het is zelfs een erg mooie en poëtische taal...
ik heb spijtig genoeg geen glazen bol waarin ik kan zien of/wanneer en waar ik een hartaanval of ongeluk zou krijgen
en vroeger op school heb ik wel Franse les gekregen maar dit is spijtig genoeg al pre-historie
maar het zou natuurlijk veel eenvoudiger zijn dat de taalwetten worden nageleefd in de openbare instellingen en die zijn er heus niet om de Franstaligen te pesten maar wel om er op toe te zien dat ook de Vlamingen op een fatsoenlijke manier worden behandeld in hun eigen taal
Oud 8 januari 2005, 02:33   #275
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb spijtig genoeg geen glazen bol waarin ik kan zien of/wanneer en waar ik een hartaanval of ongeluk zou krijgen
en vroeger op school heb ik wel Franse les gekregen maar dit is spijtig genoeg al pre-historie
maar het zou natuurlijk veel eenvoudiger zijn dat de taalwetten worden nageleefd in de openbare instellingen en die zijn er heus niet om de Franstaligen te pesten maar wel om er op toe te zien dat ook de Vlamingen op een fatsoenlijke manier worden behandeld in hun eigen taal
Het spreekt vanzelf dat niemand schade mag lijden omwille van de onwil/onkunde van sommigen om zich een taal eigen te maken. Ondertussen zitten we dan natuurlijk al mijlenver verwijderd van het oorspronkelijke onderwerp van deze thread, namelijk het ter beschikking stellen van franstalige documenten aan franstalige inwoners van de gemeente en het feit dat deze inwoners dat voor elk onnozel documentje opnieuw moeten aanvragen om er een franstalige versie van te krijgen. D�*t zijn pesterijen, niet meer of niet minder...

Citaat:
Oud 8 januari 2005, 02:53   #276
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spreekt vanzelf dat niemand schade mag lijden omwille van de onwil/onkunde van sommigen om zich een taal eigen te maken. Ondertussen zitten we dan natuurlijk al mijlenver verwijderd van het oorspronkelijke onderwerp van deze thread, namelijk het ter beschikking stellen van franstalige documenten aan franstalige inwoners van de gemeente en het feit dat deze inwoners dat voor elk onnozel documentje opnieuw moeten aanvragen om er een franstalige versie van te krijgen. D�*t zijn pesterijen, niet meer of niet minder...
u gaf mij daareven een tip mee.....Je zou ook Frans kunnen leren natuurlijk. Je gaat daar niet dood van hoor; het is zelfs een erg mooie en poëtische taal... zouden de Franssprekenden dan niet in staat zijn om zich aan te passen in een Vlaamse gemeente en Nederlands te leren?
Oud 8 januari 2005, 10:00   #277
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u gaf mij daareven een tip mee.....Je zou ook Frans kunnen leren natuurlijk. Je gaat daar niet dood van hoor; het is zelfs een erg mooie en poëtische taal... zouden de Franssprekenden dan niet in staat zijn om zich aan te passen in een Vlaamse gemeente en Nederlands te leren?
Nederlands is geen mooie, poëtische taal...

Citaat:
Oud 8 januari 2005, 10:02   #278
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zeker al je ergens woont (bvb. in de Brusselse rand) waar de kans reëel is dat je in een ziekenhuis terechtkomt waar men voornamelijk franstalig is.
Misschien is dit een uitstekende aansporing voor al die flaminganten om eindelijk eens Frans te leren, of de gevolgen er van te dragen.
Oud 8 januari 2005, 10:03   #279
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederlands is geen mooie, poëtische taal...
Italiaans wel, maar de meeste germaanse talen zijn foeilelijk.
Oud 8 januari 2005, 10:05   #280
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Misschien is dit een uitstekende aansporing voor al die flaminganten om eindelijk eens Frans te leren, of de gevolgen er van te dragen.
Zo is dat. Brussel is nu eenmaal een franstalige stad! Dat ze zich eindelijk maar 'ns beginnen aan te passen! Zoniet kunnen ze opkrassen...

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be