![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Frankrijk: niet rijden geen kosten. België: niet rijden = evenveel verkeersbelasting als een vertegenwoordiger die +100.000km per jaar rijdt. De 'kleine man' betaald opnieuw onredig veel om de 'rijke' zijn wegennet te onderhouden. En dat 'onderhouden' mag je niet al te letterlijk nemen. Het wegennet van België is eigenlijk die naam niet waardig. Putten en bulten en ... oneindige files.
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 De voordelen die in Frankrijk bestaan zijn wat ze zijn maar ook maar van toepassing op een heel kleine groep mensen. 3 Mensen die geld genoeg hebben om zelf een auto te bouwen... is dat niet een beetje voorbij de door u altijd aangehaalde doelgroep van de jonge, pas startende arbeider?
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen krijgen zowel in Belgie als in Frankrijk hulp met computerproblemen maar in Frankrijk is dat natuurlijk veel beter want daar krijgen ze hulp van de overheid... Jaja, das natuurlijk een heel ander verhaal. En zoals ik voordien ook al eens ergens aanhaalde: als de overheid in elk dorp twee ambtenaren neerpoot om een enkeling te helpen met zijn vraag: wat kost dat de belastingbetaler dan wel niet? Met 35000 gemeenten zijn dat 70000 voltijdse werkkrachten... Die zitten te wachten op iemand met een vraag... Is dat efficient gebruik maken van overheidsgeld? Ook al dient het dan om de burger te helpen? Volgens mij moet dat efficienter kunnen. In mijn gemeente kan ik gewoon aan het onthaal in het gemeentehuis mijn vraag stellen. Heeft de receptionist niet direct een antwoord verwijst die mij door naar de betreffende dienst. Lijkt mij veel kostenefficienter...
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kon u hem inschrijven omdat hier niets correct verloopt misschien?
![]() |
![]() |
#265 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een jonge gast die dagelijks moet werken heeft niet altijd de tijd om de veel tragere niet-tolwegen te kiezen. Neem Jean uit uw geliefde Toucy. Zijn vriend Marc vraagt Jean of hij hem naar Orly wil brengen voor een vakantievlucht. Jean kijkt op de routeplanner van Michelin en ziet twee opties. Ofwel rijdt hij er op een uur een drie kwartier naartoe en kost hem dat €8 aan tol. Ofwel rijdt hij tolvrij maar is hij wel twee uur en drie kwartier onderweg. Tolvrij rijden wil dus zeggen een uur langer onderweg. Jean rijdt naar Orly, dan terug naar huis, dan Marc halen in Orly en weer terug naar huis. Dat kost hem aan tol €32. Wil hij dat niet betalen is hij in totaal meer dan 10 u weg om Marc een plezier te doen. Wil Jean zelf eens een paar dagen gaan genieten van de Zuid Franse zon en rijdt hij voor een weekendje naar Marseille? Heen en terug hoest hij dan meer dan €100 op. Wil hij dat niet is hij twee keer meer dan 4 uur langer onderweg. In totaal 8 uur kwijt. Een hele werkdag dus. Tsja, mooie keuze is dat... Citaat:
Bovendien heb je hier een veel uitgebreider netwerk van openbaar vervoer dan in Frankrijk. Hier kan je nog kiezen voor een leven zonder wagen. In Frankrijk is dat praktisch onmogelijk.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 21 maart 2025 om 13:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wel, 2 keer. Daarom dat ik nu een uurtje meer werk, en de garagist het laat doen. Win-win situatie. Ik frustreer me niet aan keuringsmedewerkers, en een echte garagist heeft een tevreden klant.
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
50% meer reistijd dus. Dus je krijgt niet dezelfde dienst als in België, waar je alle wegen kan gebruiken. Je kan inderdaad de tolroutes vermijden... maar dat is geen eerlijke vergelijking. Dan kan je ook zeggen dat je in België de hoge verkeersbelasting kan vermijden door simpelweg een elektrische auto te kopen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 maart 2025 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een Peage uit te baten betalen de uitbaters de Franse staat, en moeten die uitbaters de snelwegen nog onderhouden volgens normen die opgevolgd worden. En als je Peage niet wil/kan betalen, awel, dan is er de keuze van de gewestwegen. Dat hebben we in België niet.
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die maken de rit goedkoper?
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#272 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ongeacht waar haalt je er een gemiddelde van rond de 70km/uur. Op 'nationals' in België haal je een gemiddelde van 25 km/uur en als je de streek niet kent kom je thuis met een pak verkeersboetes. Buren hier zijn zo enkele keren echt kaal van een reis naar België teruggekomen. NOOIT MEER was hun reactie ...
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
U en de meeste anderen hier op het forum proberen vakantie trips als vergelijking te gebruiken. Bij mijn weten is de rit Antwerpen-Marseille niet echt een weerkerende onkosten post voor die hardwerkende arbeider. Rijk volk beziet de wereld anders dan de sukkelaars die achterraan het peloton bengelen. Verder moet je van het idee af dat je vakantie pas begint als je op je bestemming bent aangekomen. Laat je vakantie beginnen als je thuis vertrekt. Neem een aangename route met een overnachting en eventueel restaurant bezoek. Als je dan toch op vakantie gaat kan je het beter vanaf het eerste moment goed doen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 maart 2025 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Vraag dat eens aan deze groep. Een vijfde van de ouders (20,6%) in Vlaanderen kan zich geen week vakantie veroorloven en 18% kan geen onverwachtse uitgaven betalen. Bron: https://www.departementzorg.be/nl/de...nen-vlaanderen Iemand die een vak kent en Frans spreekt zou zich best goed informeren. Iemand die een arbeiders pensioentje trekt en Frans spreekt zou zich best goed informeren. Niemand moet klakkeloos aannemen wat men op forums vertelt. Zelf opzoeken en conclusies trekken.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 maart 2025 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is niet iedere Belgenlander gegeven zo ver weg van 't dorpsplein een nieuw bestaan op te bouwen. Een echte Frontier settler mentaliteit, quoi. ![]()
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
Zou ik toch eens doen. Op welke diensten zouden we volgens jou hebben kunnen rekenen zodat onze zoon aan de universiteit zou kunnen studeren?
![]() |
![]() |
#278 |
|
![]() Lees dat nu eens rustig na.
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()