Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat gelooft u van 9/11?
dat het opgezet spel was, m.a.w een inside job 47 20,70%
dat ze wisten dat er wat ging komen, maar het opzettelijk laten gebeuren hebben 30 13,22%
dat ze wel iets wisten, maar niet afdoende hebben kunnen reageren 115 50,66%
dat ze totaal bij verassing zijn aangevallen 35 15,42%
Aantal stemmers: 227. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2005, 23:33   #261
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
excuseer Knipp ik was hiervan niet op de hoogte

( ik ga een poging doen om dat op te zoeken... )

btw stonden die in dat verslag of zijn ze achteraf 'gevonden' ?
zag het menselijke oog meer dan een camera ?
Ik denk dat je dit bedoelt.

De getuigen zijn gekend van 9/11!
Ze hebben in zowat elke krant gestaan!

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 maart 2005 om 23:35.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 23:39   #262
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
welke 3 ?

en opnieuw starten die topic ? wat houdt je tegen ?
deze
http://www.9-11commission.gov/
http://wtc.nist.gov/
http://fire.nist.gov/bfrlpubs/build03/PDF/b03017.pdf

blijkbaar door Bristow voorgesteld

praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 23:42   #263
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Ik denk dat je dit bedoelt.

De getuigen zijn gekend van 9/11!
Ze hebben in zowat elke krant gestaan!
erg bedankt Vuursteentje, ondertuseen heb ik het ook gevonden en net in de vorige post gezet
ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit alles heb gelezen en me uitsluitend heb beziggehouden met de technische rapporten
ik zie geen heil in een lijst met ooggetuigen, daar je die slechts axiomatisch moet aannemen of niet
je kan er net zo goed vinden die de kant van de believers kracht bij zetten... als dat ondertussen al niet zou gebeurd zijn... en als die ondertussen al niet allen gekelderd zouden zijn
Oud 3 maart 2005, 23:43   #264
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus het kan best zijn dat jij of iemand anders ondertussen ( toch grappig ) weer wat meer te weten zijn gekomen van de officiele bronnen
de lijst met ooggetuigen staat op 1 van die 911'research' sites, dus verwijt me niet dat ik enkel refereer naar officiële bronnen

binnen de conspiracy theoretici bestaat overigens ook n geanimeerde discussie tss crackpots en propagandaspuiers enerzijds en anderzijds meer kritische mensen die streven naar een coherente verklaring die zoveel mogelijk feiten respecteert en dus kiezen voor die alternatieve verklaring die het kleinste aantal speculatieve elementen nodig heeft

dat soort inspanning zie ik noch exodus noch 2004 noch prada hier ooit maken...
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 23:47   #265
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de lijst met ooggetuigen staat op 1 van die 911'research' sites, dus verwijt me niet dat ik enkel refereer naar officiële bronnen

binnen de conspiracy theoretici bestaat overigens ook n geanimeerde discussie tss crackpots en propagandaspuiers enerzijds en anderzijds meer kritische mensen die streven naar een coherente verklaring die zoveel mogelijk feiten respecteert en dus kiezen voor die alternatieve verklaring die het kleinste aantal speculatieve elementen nodig heeft

dat soort inspanning zie ik noch exodus noch 2004 noch prada hier ooit maken...
ik verwijt je niks, moest je het nog niet doorhebben

ah ben ik dat ? in deze veronderstelling : wel wel bij mijn weten heb ik hier nog geen enkele hypothese of sprookje komen vertellen, ik vraag me slechts dingen af
dus wie verwijt er nu wie ?

Laatst gewijzigd door praha : 3 maart 2005 om 23:47.
Oud 3 maart 2005, 23:49   #266
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zie geen heil in een lijst met ooggetuigen, daar je die slechts axiomatisch moet aannemen of niet
wat een onzin !

als tientallen mensen (waaronder piloten) een 757 hebben gezien, dan is dat geen axioma maar n feit waar je eerlijkheidshalve mee moet rekening houden bij het opstellen van je hypothese

dat feit moet je toetsen aan de andere gekende feiten,
het van tafel vegen als 'n axioma' vind ik echt wel kwade wil...

ooggetuigen zijn geen axioma's, empirisch onderzoek is geen wiskunde
Oud 3 maart 2005, 23:49   #267
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

btw als die op een andere site staan moet ik me d'r al helemaal niets van aantrekken , niet ?
Oud 3 maart 2005, 23:51   #268
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat een onzin !

als tientallen mensen (waaronder piloten) een 757 hebben gezien, dan is dat geen axioma maar n feit waar je eerlijkheidshalve mee moet rekening houden bij het opstellen van je hypothese

dat feit moet je toetsen aan de andere gekende feiten,
het van tafel vegen als 'n axioma' vind ik echt wel kwade wil...

ooggetuigen zijn geen axioma's, empirisch onderzoek is geen wiskunde
ppfff ik persoonlijk heb daar weinig aan he, Knipp
en zeg me nu niet dat er geen alternatieve lijst zou bestaan
Oud 3 maart 2005, 23:52   #269
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

@btw

zo'n onderzoek zou zelfs geen één getuige vereisen dus nogmaals ze zijn niet echt belangrijk
Oud 3 maart 2005, 23:53   #270
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah ben ik dat ? in deze veronderstelling : wel wel bij mijn weten heb ik hier nog geen enkele hypothese of sprookje komen vertellen, ik vraag me slechts dingen af
dus wie verwijt er nu wie ?
nee, dat heb ik ook niet beweerd

ik zie je wel geen inspanning maken om met n alternatieve verklaring te komen, of om omgekeerd de officiële versie onderuit te halen

anderzijds geef ik toe dat je niet echt in het rijtje past van exodus en 2004, troost ?
Oud 3 maart 2005, 23:55   #271
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, dat heb ik ook niet beweerd

ik zie je wel geen inspanning maken om met n alternatieve verklaring te komen, of om omgekeerd de officiële versie onderuit te halen

anderzijds geef ik toe dat je niet echt in het rijtje past van exodus en 2004, troost ?
thx alvast Knipp
Oud 4 maart 2005, 00:03   #272
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ppfff ik persoonlijk heb daar weinig aan he, Knipp
en zeg me nu niet dat er geen alternatieve lijst zou bestaan
van een aantal conspiracy verhalen is al aangetoond dat ze selectief ooggetuigen aanhalen of van n ooggetuigenverslag enkel die zin citeren die past in hun verhaal

ik vind het ontmaskeren van dat soort praktijken wel degelijk relevant

ik vraag me dan af waar je wel iets aan hebt ?
please let me know

dat er binnen de conspiracy theorieën zelf zware discussie is rond 1 en ander is ook relevant,
het komt ook daar uiteindelijk neer op twee attitudes :

- een kritische , met respect voor wetenschappelijke criteria, met de ambitie te verklaren en met de bereidheid fouten toe te geven

- een fantaisistische, die liever dingen uit verband haalt,
met n beperkte set van losgemaakte elementen dan de wildste 'alternatieve' verbanden suggereert,
nooit moe wordt van nieuwe twijfel te zaaien, vaak politiek geïnspireerd is en zich makkelijk laat leiden door foto's, filmpjes en nooit geverifieerde claims

Laatst gewijzigd door Knipp : 4 maart 2005 om 00:06.
Oud 4 maart 2005, 00:16   #273
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Je hoeft geen wetenschappelijke analyses te doen om te zien wat 9/11 echt inhoudt. Alhoewel een wetenschappelijke analyse wel handig is, kan je zelfs als je een expert bent, vervallen in welles nietes discussies waar elk klein feitje in vraag kan gesteld worden.

Een interessante invalshoek (die ook een beetje wetenschappelijk is) is om 9/11 te zien als een vorm van "Trauma based mind control" en "Fear based mind control".

Een groep dat getraumatiseerd is, is veel meer susceptibel en zal voorgestelde oplossingen veel sneller accepteren, omdat het logische kritische denken minder gebruikt wordt. De impact van het trauma (en 9/11 is toch wel een trauma, zeker in Amerika) neemt het vermogen tot kritische denken weg.

Fear based mind control is hetzelfde, en steunt op de latente sfeer van angst om de bevolking onder de knoet te houden. Neem nu bijvoorbeeld de kleurcodes die homeland security hanteert om de dreigingsgraad van terrorisme voor te stellen. Momenteel zitten ze in Amerika op "oranje". Komaan zeg het is toch gewoonweg belachelijk.

Disbelievers... als jullie willen blijven bedrogen worden doe dan zo goed verder.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 00:17   #274
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

@Knipp

ik heb persoonlijk, als ik dan toch iets wil opmerken inzake de hele historie ( anders kunnen we ze beter als gesloten afvoeren ), alleen en slechts alleen iets aan wat we kunnen in vraag stellen

dat kan ik dus niet bij een lijstje van getuigen die moet ik aannemen zoals ze komen ( = slikken dus )
vandaar dat ik ze als axiomatisch aan te nemen geklasseerd heb wat niet wil zeggen dat ik het totaal negeer, maar ik zal het nooit gebruiken

zoals ik al zei : een deftig onderzoek, en dat veronderstellen we toch, behoeft geen één getuige
en zelfs al zijn die er dan nog kan de uitslag van een onderzoek diametraal staan tov tal van getuigenissen
Oud 4 maart 2005, 00:21   #275
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Je hoeft geen wetenschappelijke analyses te doen om te zien wat 9/11 echt inhoudt. Alhoewel een wetenschappelijke analyse wel handig is, kan je zelfs als je een expert bent, vervallen in welles nietes discussies waar elk klein feitje in vraag kan gesteld worden.

Een interessante invalshoek (die ook een beetje wetenschappelijk is) is om 9/11 te zien als een vorm van "Trauma based mind control" en "Fear based mind control".

Anders gezegd, jij vertrekt van een theorie, en dat is het dan.
Feiten, analyses, who cares! Want de waarheid is gekend!

Waarom gooien jullie dan het éne feit na het andere op ons los? Waarom ellenlange lijsten met 'bewijzen' en 'toevalligheden'?

Als deze dan niet blijken te kloppen, terug naar de theorie, want wie geeft er nu om feiten!

Exodus, wat je zegt is bijna de definitie van pseudo-wetenschappen!
Oud 4 maart 2005, 00:24   #276
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Praha

Honderden mensen die op 11/9/2001 in Washington een vliegtuig hebben zien neerkomen op het Pentagon, het op die dag en de volgende dagen vertellen aan tientallen correspondenten uit meerdere landen, dat kan men niet zomaar negeren! Dat hoort bij de realiteit.

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 maart 2005 om 00:25.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 00:28   #277
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Knipp
Whereas a deductive case is only as strong as its weakest argument, a cumulative case is as strong as the sum of its arguments. However, a cumulative case may appear strong without actually being so if it is composed entirely of arguments that evaporate under scrutiny.

Volledig mee akoord.
Nu, maak diezelfde redenering regarding het officiële verhaal.
Oud 4 maart 2005, 00:30   #278
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anders gezegd, jij vertrekt van een theorie, en dat is het dan.
Feiten, analyses, who cares! Want de waarheid is gekend!

Waarom gooien jullie dan het éne feit na het andere op ons los? Waarom ellenlange lijsten met 'bewijzen' en 'toevalligheden'?

Als deze dan niet blijken te kloppen, terug naar de theorie, want wie geeft er nu om feiten!

Exodus, wat je zegt is bijna de definitie van pseudo-wetenschappen!
Firestone , het gaat me geen bal aan of het naar pseudowetenschappen riekt of niet. Ik heb een wetenschappelijke opleiding en ik ben zeker niet vies van wetenschappen maar het gaat hier niet om exacte wetenschappen. De methodologie is duidelijk. Homeland security met hun kleurcodes gebruiken de kans dat er een terroristische aanval kan gebeuren als maatstaf. Die kans creert de angst, en de onzekerheid omdat je niet weet wat er gaat gebeuren. Dat is precies wat ze willen. Moesten ze echt inzitten met het leven van de bruger zouden ze zo'n kleurcodesysteem totaal niet gebruiken.
De boodschap is duidelijk, de kans bestaat en je moet bang zijn. Dat kan u toch niet ontkennen.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 00:30   #279
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Praha

Honderden mensen die op 11/9/2001 in Washington een vliegtuig hebben zien neerkomen op het Pentagon, het op die dag en de volgende dagen vertellen aan tientallen correspondenten uit meerdere landen, dat kan men niet zomaar negeren! Dat hoort bij de realiteit.
ik negeer het toch niet ? ik heb er alleen weinig aan, zeker nu, ik ben nog niet eens volledig op de hoogte

btw draai of keer het gelijk je wilt..... als het officiele rapport na onderzoek van de stukken tot de bedenking kwam dat het laat ons zomaar wat zeggen een meteorietinslag was dan vervallen al die getuigenissen en gaat men in een tweede stap op zoek hoe al die mensen daar een boeingvliegtuig hebben kunnen inzien
dit om maar aan te tonen dat getuigenissen op zich niet veel voorstellen.... zelfs in een moordzaak is dat 'normalerwijs' slechts een doorslaggevend argument nadat men fysieke bezwaarlast gevonden heeft
Oud 4 maart 2005, 00:32   #280
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Firestone , het gaat me geen bal aan of het naar pseudowetenschappen riekt of niet. Ik heb een wetenschappelijke opleiding en ik ben zeker niet vies van .....
dewelke exodus als ik vragen mag ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be