![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#262 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() oeverloos gezwam..... het houdt maar niet op
![]() ![]()
![]() |
#263 | |||||||
|
![]() Citaat:
2) Ik ben moslim & wetenschappelijk, dat laat me toe beiden te combineren, en vooral, daardoor kan ik verder tellen dan op m'n vingers ![]() M'n beeld over jou is nu wel compleet denk ik. Zo iemand die zich moslim noemt, maar nooit de Qur'an heeft opengedaan ![]() ![]() héhé, dit bewijst toch hoe mooi Islam is. Het spreekt alle lagen van de bevolking aan.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 28 mei 2005 om 19:20. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Meesterwerken als de Ilias en Odyssee van "Homeros" werden mondeling doorgegeven door mensen die niet konden schrijven. Vandaar dat in dat soort "overleveringen" vaak verzen en patronen gebruikt worden die veel voorkomen. Net zoals in de Koran trouwens opvalt hoeveel men daar in herhaling valt en gebruik maakt van verzen als mnemotechnisch hulpmiddel. De Koran wordt dan ook van buiten geleerd, iets dat met de Bijbel voorzover ik weet niet het geval is. De druiden in Europa schreven helemaal niets op. De vertellers van de Balkan schreven ook niets op. De vertellers in Afrika schreven ook niets op. Sterker nog, zodra deze gealfabetiseerd werden, nam hun vermogen tot feilloos memoriseren van zeer lange verhalen af. Niks mysterieus aan de hand dus. Wat die "welbespraaktheid" betreft, vergelijk de literaire kwaliteit van de Koran eens met de grote historische werken. Hij valt helemaal in het niet. Niet moeilijk ook want vaak hebben verzen in de Koran die op elkaar volgen in één "hoofdstuk" niet veel met mekaars uitstaans en lijken ze in hun samenhang soms op het geraaskal van een zwakzinnige die van de hak op de tak springt. Achteraf hebben Arabische dichters al die verzen eens goed onder handen genomen en er die "goddelijke" patronen ingebreid. Ook de schikking van de verzen is iets dat achteraf lijkt te zijn gebeurd. Waarschijnlijk zelfs pas na de dood van Mohammed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1)Homerus moest het wel verder vertellen omdat hij BLIND was (sommige zeggen zelfs dat het verhaal van homerus mythe is), 2)De druiden kenden de geschreven taal ook, maar gebruikten liever een andere methode omdat bij hen de nadruk lag op het fysieke, Verschil is dus nog steeds dat de profeet een analfabeet en dus onmogelijk die verzen zou kunnen hebben bedacht, terwijl het bij jouw voorbeelden niet zo is.
![]() |
![]() |
#266 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() 2) Als je echt verder kunt tellen dan op je vingers, dan zou je het aantal berichten kunnen tellen die je hebt gepost waar niemand op geantwoord heeft. Ze hebben je door man ![]() Dit bewijst inderdaad hoe mooi de islam is, het spreekt zelfs VB-ers aan.
![]() |
![]() |
#267 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
pas op: Was dit een arabisch forum gevuld met mensen die zichzelf moslim noemen, maar tegelijkertijd ![]() ![]() ![]() Zoals het een moslim betaamd zie ik het louter mijn plicht om de geschriften bekend te maken, en de sterkte van Islam te promoten, ook al schopt het tegen de hielen van de afvalligen, autochtonen, multiculturelen & seculiere turken. Maar, uiteindelijk, het is tussen u en allah om ze te aanvaarden. ps: Niemand is verplicht te reageren op andersmans postings, zou ook maar nutteloos zijn, De Qur'an staat niet ter discussie. Als je het heilige boek dan toch eens leest, bekijk dan zeker maar eens 5:15, 54:40 & 2:1 Tevens bestaat er iets moois als een negeer-functie, wat ik zal nuttigen voor jouw account. Immers, Ik denk niet dat jij ooit in heel je leven een Qur'an hebt open gehad, laat staan dat je de vers die ik heb gegeven heb opgezocht.... het is dan ook maar begrijpelijk dat je niet over Islam kan praten.
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom zou iemand die niet kan lezen geen poezie of vertelkunst kunnen voortbrengen? In Afrika kent men bijna helemaal geen geschreven traditie en toch zijn al de tradities en verhalen er mondeling overgeleverd. Er bestaat zelfs een omgekeerd verband tussen geletterd zijn en het vermogen tot memoriseren. Zowat te vergelijken met mensen die (goede) muziek kunnen maken zonder notenleer te kennen, en zo zijn er zéér vele. Ook hoeft men niet perse een opvoeding genoten hebben in een gerenommeerd instituut om een goede geleerde te zijn. Uit de Koran blijkt echter duidelijk dat Mohammed een slecht leerling was als het aankwam op Bijbelkennis. Hij flapt er dikwijls dingen door elkaar dat het niet mooi meer is. Klassieke uitvlucht van islamofielen en andere imams : "de boeken van de joden en de christenen zijn vervormd". Dat is dan de onzin waarin hun gehoor graag wil geloven om de waarheid niet te hoeven zien en te kunnen blijven geloven dat de Koran perfect is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een soort universele handleiding voor meer spiritualiteit in een tijdperk van individualisme. Een grote meerderheid van de wereldbevolking kan niet leven zonder spiritualiteit. Waarom zou er dan geen mogen bestaan die mensen verenigt en niet scheidt. Verschillende volkeren bij elkaar brengt in een zoektocht naar geluk hier op aarde .....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#274 |
Partijlid
|
![]() Zal hier wel al ergenst aangehaald zijn, maar alst er niets goeds is aan de Islam (lijkt toch zeer onwaarschijnelijkst, anders zouden er toch al lang zo ongeveer geen moslims meer zijn) dan is het o.a. mijn taak om te laten merken dat het Christendom extreem veel beterderster is (anders natuurlijk ook, knipoog).
![]() |
#275 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 1 juni 2005 om 11:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zijn volgelingen hebben dat wel zo geïnterpreteerd. Of vergis ik mij ?
![]() |
![]() |
#277 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#278 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maw. kan de Koran (net zoals de Bijbel zou moeten evolueren) evolueren en mag men er naargelang de tijd en noden er verschillende interpretaties aan geven of moet hij gevolgd worden voor eeuwig en altijd zonder er zich vragen bij te stellen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neem nu de Heilige Drievuldigheid.... Met een beetje goede wil kan je er een ander verhaal in herkennen, een verhaal van onze tijd
En dan zijn de verschillende godsdiensten logisch elk een onderdeel van een allesomvattende spiritualiteit dat het gevolg is van de evolutie en het ontstaan van de mens. ( Als dat niet mooi is.... ![]() [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 juni 2005 om 13:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
God de Vader: de totaliteit, de eenheid, de oorsprong, het al (een en al; panentheisme).THESE God de Zoon: emanatie, de schepping, het zich onvouwende, het nu. ANTI THESE God de Geest: Terugkeer naar de ene, Eschatologische thuiskomst. SYNTHESE |
|
![]() |
![]() |