Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 juni 2005, 13:52   #261
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, ook volgens het woordenboekje van Prisma heb je ongelijk. Sta me toe even terug te verwijzen naar je oorspronkelijke bericht:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=233

Zoals je ziet, suggereerde je eerst dat sujet "verdacht" zou betekenen, hetgeen onjuist is, óók volgens jouw Prisma-woordenboekje. Wat dat betreft wil ik er trouwens toch nog eventjes op wijzen dat de woordenboeken van Van Dale als toonaangevend kunnen beschouwd worden en dat jouw Prisma-woordenboekje zelfs niet bij benadering de waarde heeft van Van Dale.

Er is dus wel degelijk sprake van een afgang: je probeerde op een halfslachtige manier mijn kennis van de Nederlandse taal in twijfel te trekken en dat heeft zich duidelijk tegen je gekeerd.
(*) Zucht.
zoals ik al vermeld heb in MIJN woorden boek staat sujet als omschreven verdacht.
En het is een Prisma woordenboek.
Dat het onjuist is , kan best zijn het is nu eenmaal niet zo uitgebreid als een Van Dale.
Het is en blijft een heel goedekope streek om personen te gaan uitschelden, als u om argumentatie verlegen bent.

Er zijn bijgevolg dan ook andere manieren om u fustratie te omschrijven dan het gebruiken van schelden.
Voor mij bewijst dit dat het kind in u nog niet groot geworden is.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by phoebe on 21-06-2005 at 15:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Nee, ook volgens het woordenboekje van Prisma heb je ongelijk. Sta me toe even terug te verwijzen naar je oorspronkelijke bericht:

Zoals je ziet, suggereerde je eerst dat sujet "verdacht" zou betekenen, hetgeen onjuist is, óók volgens jouw Prisma-woordenboekje. Wat dat betreft wil ik er trouwens toch nog eventjes op wijzen dat de woordenboeken van Van Dale als toonaangevend kunnen beschouwd worden en dat jouw Prisma-woordenboekje zelfs niet bij benadering de waarde heeft van Van Dale.

Er is dus wel degelijk sprake van een afgang: je probeerde op een halfslachtige manier mijn kennis van de Nederlandse taal in twijfel te trekken en dat heeft zich duidelijk tegen je gekeerd.
(*) Zucht.
zoals ik al vermeld heb in MIJN woorden boek staat sujet als omschreven verdacht.
Dat het onjuist is , kan best zijn het is nu eenmaal niet zo uitgebreid als een Van Dale.
Het is en blijft een heel goedekope streek om personen te gaan uitschelden, als u om argumentatie verlegen bent.

Er zijn bijgevolg dan ook andere manieren om u fustratie te omschrijven dan het gebruiken van schelden.
Voor mij bewijst dit dat het kind in u nog niet groot geworden is.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door phoebe : 21 juni 2005 om 14:04.
phoebe is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:25   #262
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
(*) Zucht.
Nee, dat staat er niet...

Citaat:
Nee, óók daar niet...

Citaat:
En ook niet zo toonaangevend, maar wat JIJ hier beweert, staat er helemaal niet in.

Citaat:
Maar kind toch... waar heb ik jou dan beledigd? Ik heb je een onderontwikkeld sujet genoemd en dat is gewoon een eenvoudige vaststelling. Je kent nauwelijks Nederlands, dus ben je onderontwikkeld en je voert het Vlaams Bloklogo als avatar, dus ben je een onguur individu (=sujet). Dat is toch geen belediging? Dat is een nuchtere vaststelling van feiten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:32   #263
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Leg mij eens uit waarom de moordenaar van Van Gogh een racist is en waarom Vandergraaf een racist is?
En waarom Yossarian anderzijds niet mag zeggen dat VB'ers zwijnen zijn, als het recht op vrije meningsuiting zo onbeperkt hoort te zijn?
is het dan niet duidelijk, deze daden zijn gebeurd uit minachting voor een persoon en zijn mening.
In mijn ogen is dat ook racisme, maar in de omgekeerde richting.

Ik heb niet gezegd, dat Yorasin niet mag zeggen dat VB'ers zwijnen zijn, ik geloof in de vrije meningsuiting.
En vind dat alles gezegd mag worden, daar dit een fundamenteel recht is VAN IEDEREEN, ook van de persoon waar je het niet mee eens bent.

phoebe is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:36   #264
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen moeilijke vragen stellen hé! Ze is nog aan het worstelen met haar Prisma-woordenboekje...
Maar raf toch, men mag mij alles vragen, ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben.
En zal me ook niet verlagen tot schelden
het is ondertussen een Van Daele hoor.

phoebe is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:38   #265
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als Dewael dat zou gezegd hebben en er ook aan toegevoegd heeft dat hij geen gematigde islamieten kent en dat multiculturaliteit gelijk staat met multicriminaliteit, is hij zeker en vast ook een racist. Waarom denkt u dat ik dat van Dewael zou accepteren?
Mischien omdat u aandacht niet verder rijkt dan Filip De Winter en het Vlaams Belang ?

phoebe is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:39   #266
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
alle is overdreven laten we zeggen vele

phoebe is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:41   #267
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar raf toch, men mag mij alles vragen
Zolang men maar geen zinnig antwoord van je verwacht zeker?

Citaat:
ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben.
Ik ook niet.

Citaat:
Ik ook niet.

Citaat:
Nee, dat is het niet, want dan zou je weten dat het Van Dale is en niet Van Daele...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:44   #268
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad: ocharme phoebe...
Zij is zo eigenwijs en impulsief dat zij iemand van onderontwikkeling denkt te mogen beschuldigen omdat zij zelf het verschil niet kent tussen sujet (onguur individu) en suspect (verdacht).
Zou zij nu een toontje lager zingen?
Ik heb er eigenlijk compassie mee. Ik zal haar ego nu maar een tijdje sparen...
(*) Zucht, U moet vooral geen compassie met mij hebben hoor, ik kan best tegen een stootje.
Wat van andere niet gezegd kan worden.

phoebe is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:45   #269
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Maar blijkbaar is er nog geen verbetering in zicht; gelet op:
Citaat:
Nu wil ik u gewoon helpen, phoebe, heel constructief: je gaat geen woordenboek vinden dat "Van Daele" heet. Zoek beter een "Van Dale", die hebben ze overal.
Citaat:
Maar raf toch, men mag mij alles vragen, ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben.
En overigens schrijft men 'Raf' met een hoofdletter.
driewerf is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:47   #270
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
En overigens schrijft men 'Raf' met een hoofdletter.
Juist! Dat had ik verdorie nog niet gezien... Zou dat een vorm van minachting zijn, een persoonlijke belediging dus?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:52   #271
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik ook niet.

Ik ook niet.

Nee, dat is het niet, want dan zou je weten dat het Van Dale is en niet Van Daele...
Citaat:
Kan u mij dan aantonen welke zinnige antwoorden gepost worden.

Citaat:
nee dat is het niet want dan zou jij weten dat het van Dale
heel slim van je.
het is een discusie waardig

phoebe is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:53   #272
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Jawadde phoebe, wat heb jij gegeten vandaag
bwaaaak veel te warm om te eten

phoebe is offline  
Oud 21 juni 2005, 16:54   #273
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan u mij dan aantonen welke zinnige antwoorden gepost worden.
Van jouw hand? Nu heb je me... Nee, dat k�*n ik niet aantonen!

Citaat:
heel slim van je.
het is een discusie waardig
Kijk: als men je er al verscheidene keren op gewezen heeft dat de juiste naam Van Dale is en niet Van Daele en jij blijft hardnekkig de verkeerde naam gebruiken, dan moet je niet versteld staan dat men je als een onderontwikkeld sujet gaat beschouwen, nietwaar?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 21 juni 2005, 17:00   #274
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, dat staat er niet...

Nee, óók daar niet...

En ook niet zo toonaangevend, maar wat JIJ hier beweert, staat er helemaal niet in.

Maar kind toch... waar heb ik jou dan beledigd? Ik heb je een onderontwikkeld sujet genoemd en dat is gewoon een eenvoudige vaststelling. Je kent nauwelijks Nederlands, dus ben je onderontwikkeld en je voert het Vlaams Bloklogo als avatar, dus ben je een onguur individu (=sujet). Dat is toch geen belediging? Dat is een nuchtere vaststelling van feiten...
ja dat staat er wel
ja het is een Prisma
Dat is u mening, en per definitie dan ook u mening, niet de mijne.
Ik kan u misschien helpen, u verkiest het om mij onderontwikkeld te noemen, wel als u dat vind, heb ik daar in spe geen probleem mee.

Daar ik weet van wie het komt.

phoebe is offline  
Oud 21 juni 2005, 17:07   #275
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja dat staat er wel
ja het is een Prisma
Neen, dat staat daar niet, niet in jouw Prisma woordenboekje en niet in om het even welk ander woordenboekje. Het woord "sujet" heeft in het Nederlands nu eenmaal niet te betekenis "verdacht" en dat zal je derhalve ook in geen enkele Nederlands woordenboek terugvinden. Je verwart nog steeds - zoals iemand anders eerder op de dag al aanhaalde - met het woord "suspect", wat wèl "verdacht" betekent.

Citaat:
Dat is u mening, en per definitie dan ook u mening, niet de mijne.
Bestaat er nu al een definitie over wat mijn mening is? Wil je me die definitie dan eens even geven aub?

Citaat:
Ik kan u misschien helpen, u verkiest het om mij onderontwikkeld te noemen, wel als u dat vind, heb ik daar in spe geen probleem mee.
Vertel me eens: wat betekent "in spe"?

Citaat:
Daar ik weet van wie het komt.
Nee, zelfs d�*t weet je niet...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 21 juni 2005, 20:08   #276
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ik heb niet zoveel geld als het Vlaams Bang - die trouwens al zoveel geld aan allerlei propagandajongens en -meisjes heeft besteed dat ze nu in de rode cijfers zitten.
je zit er weer ens duidelijk en grandioos naast... amateur
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 juni 2005, 20:13   #277
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Yossarian, die deze thread geopend heeft, kreeg navolging vandaag in De Morgen.
Lees even mee en zeg dan nog eens dat de uitspraken van Philip - nu ook gesteund door de andere topmensen van het Vlaams Bang - niet racistisch zijn:

"Met het jodendom hebben we het paard van Troje binnengehaald dat we ook nog eens te eten geven"

"Joodse organisaties moeten scherp in de gaten gehouden worden. We mogen geen duimbreed toegeven. Bij het minste teken van onaangepast of wangedrag moet het devies luiden: eruit"

"Ik geloof niet in een gematigd jodendom. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden"

"Veel joden wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag"

"Het jodendom is een maatschappelijk bestel dat volledig indruist tegen de westerse normen en waarden"

"Wat zijn dat, gematigde joden? Ik ken ze niet. Ik geloof er niet in"

"Waar het jodendom heerst, valt de verdraagzaamheid weg"

Dit zijn letterlijke citaten - alleen is het woord islam vervangen door jodendom en islamieten door joden.

Herken je die sfeer van de jaren 1930 ?
en wat is uw punt ? aan fantasie geen gebrek
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 juni 2005, 20:49   #278
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is het dan niet duidelijk, deze daden zijn gebeurd uit minachting voor een persoon en zijn mening.
In mijn ogen is dat ook racisme, maar in de omgekeerde richting.

Ik heb niet gezegd, dat Yorasin niet mag zeggen dat VB'ers zwijnen zijn, ik geloof in de vrije meningsuiting.
En vind dat alles gezegd mag worden, daar dit een fundamenteel recht is VAN IEDEREEN, ook van de persoon waar je het niet mee eens bent.
Met zo'n belachelijke definitie is elke moord een racistische daad.
Dat is niet meer discussiëren maar uit de nek kletsen.

U pleit dus zelf voor extreme vrijheid bij het schelden en beschimpen van personen: dus voor extreme minachting voor personen en hun mening. Dus u pleit voor extreem racisme? Tja, het zijn uw eigen woorden, uw eigen valstrikken.
malinois is offline  
Oud 21 juni 2005, 20:53   #279
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
en wat is uw punt ? aan fantasie geen gebrek
Mijn punt is dat u blijkbaar geen probleem hebt met dit herkenbaar fascistisch opruierstaaltje. Chapeau voor zoveel eerlijkheid.
Ik weet dat veel van uw partijgenoten dat nooit zo openlijk zouden toegeven.
malinois is offline  
Oud 21 juni 2005, 21:00   #280
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
u verkiest het om mij onderontwikkeld te noemen, wel als u dat vind, heb ik daar in spe geen probleem mee.
"in spe..." je moet er maar opkomen
Eigenlijk ontzettend grappig, besef ik nu pas: ik denk dat phoebe hier al enige tijd cabaretnummertjes aan het opvoeren is. Zo weinig taalgevoel kan niet meer per ongeluk zijn.
malinois is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be