Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 augustus 2005, 17:37   #261
bartje
Minister-President

Standaard

Die topic is volledig afgeweken van de essentie van de zaak, de homohaat van het VB!!!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 2 augustus 2005, 19:01   #262
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Die topic is volledig afgeweken van de essentie van de zaak, de homohaat van het VB!!!
Cd&v doet nochtans ook moeilijk over die adoptie wetgeving is het niet dat ze plots hunne staart introkken
Gertj3 is offline  
Oud 2 augustus 2005, 19:03   #263
bartje
Minister-President

Standaard

Indd de tsjeven hebben hun ware aard maar weer eens getoond; eens benieuwd naar het stemgedrag van sommigen.
Dat het homohatende VB unaniem zal tegenstemmen is uiteraard geen nieuwtje, het zou pas nieuws zijn mocht er daar iemand voorstemmen of zich zelf al iemand onthouden...

bartje is offline  
Oud 2 augustus 2005, 19:07   #264
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Indd de tsjeven hebben hun ware aard maar weer eens getoond; eens benieuwd naar het stemgedrag van sommigen.
Dat het homohatende VB unaniem zal tegenstemmen is uiteraard geen nieuwtje, het zou pas nieuws zijn mocht er daar iemand voorstemmen of zich zelf al iemand onthouden...
Ze zullen tegen stemmen omdat ZIJ denken dat het volk er tegen is

maar volgens mij is een kleine meerderheid juist voor dus het principe van het volk is tegen is hier niet van toepassing hoe graag ze het ook zouden willen
Gertj3 is offline  
Oud 2 augustus 2005, 19:22   #265
bartje
Minister-President

Standaard

Yeps alle polls wijzen uit dat een kleine meerderheid voor is; maar uiteraard maakt het homohatende belang daar een minderheid van hé zoals ze nog altijd geloven dat een meerderheid tegen het homohuwelijk is. Het VB stemt niet tegen omwille van het volk; ze stemmen tegen omwillen van hun onnoemelijke homohaat!
Toch blijf ik benieuwd naar hoe Jurgen Verstrepen zou stemmen, die het altijd enorm opnam voor de holebi's in zijn toenmalige programma's Zwart-Wit; maar daar hij in het Vlaams Parlement zit kan hij niet stemmen omtrent de homo-adoptie.

bartje is offline  
Oud 2 augustus 2005, 19:26   #266
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Yeps alle polls wijzen uit dat een kleine meerderheid voor is; maar uiteraard maakt het homohatende belang daar een minderheid van hé zoals ze nog altijd geloven dat een meerderheid tegen het homohuwelijk is. Het VB stemt niet tegen omwille van het volk; ze stemmen tegen omwillen van hun onnoemelijke homohaat!
Toch blijf ik benieuwd naar hoe Jurgen Verstrepen zou stemmen, die het altijd enorm opnam voor de holebi's in zijn toenmalige programma's Zwart-Wit; maar daar hij in het Vlaams Parlement zit kan hij niet stemmen omtrent de homo-adoptie.
ik denk dat de vertegenwoordigers van het vb moeten tegen stemmen van FDW en van hecke want het zou hun partij ongeloofwaardig maken

maar enfi ben al blij dat mijn partij voor is ik zie ook geen reden om tegen te zijn

een man kan ook een goeie vader en moeder tegelijkertijd zijn
Gertj3 is offline  
Oud 2 augustus 2005, 21:07   #267
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
kom kom polls zeggen juist neits, enkel een referendum met stemrecht kan uitsluitsel geven. Zowel het VB dat pretendeert te mogen stellen dat een meerderheid tegen zou zijn, als diegenen die beweren dat een meerderheid voor is, zijn voorbarig en blijkbaar neit echt geïnteresseerd in de waarheid...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 2 augustus 2005, 21:22   #268
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
kom kom polls zeggen juist neits, enkel een referendum met stemrecht kan uitsluitsel geven. Zowel het VB dat pretendeert te mogen stellen dat een meerderheid tegen zou zijn, als diegenen die beweren dat een meerderheid voor is, zijn voorbarig en blijkbaar neit echt geïnteresseerd in de waarheid...
kom kom er zijn al peilingen geweest enz en geloofwaardige peilingen die aantonen dat een kleine meerderheid voor het adoptierecht is voor homo's

trouwens wat is het verschil tussen man en vrouw en vrouw en vrouw of man en man om een kind te adopteren?

als je ziet hoe man en vrouw soms hun kinderen verwaarlozen zoals vorige week in deurne
Gertj3 is offline  
Oud 2 augustus 2005, 22:17   #269
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
kom kom er zijn al peilingen geweest enz en geloofwaardige peilingen die aantonen dat een kleine meerderheid voor het adoptierecht is voor homo's
goed, laten we dan vanaf nu maar verkiezingen afschaffen aangezien er toch eveneens betrouwbare peilingen aan voorafgaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
trouwens wat is het verschil tussen man en vrouw en vrouw en vrouw of man en man om een kind te adopteren?

als je ziet hoe man en vrouw soms hun kinderen verwaarlozen zoals vorige week in deurne
trouwens, wat heeft dit te maken met het feit dat een peiling nooit een getrouw beeld kan geven van de populatie, in tegenstelling tot een referendum?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 2 augustus 2005, 22:48   #270
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed, laten we dan vanaf nu maar verkiezingen afschaffen aangezien er toch eveneens betrouwbare peilingen aan voorafgaan.

trouwens, wat heeft dit te maken met het feit dat een peiling nooit een getrouw beeld kan geven van de populatie, in tegenstelling tot een referendum?
Ik ben ervoor om een referendum te organiseren over het wetsvoorstel dat adoptie door holebi's mogelijk maakt. Precies omdat over dit onderwerp de voor- en tegenstanders niet verdeeld zijn volgens partijgrenzen. In het parlement zouden de VB-verkozenen niet anders kunnen dan tegenstemmen, maar bij een referendum zou kunnen blijken dat de vb-kiezers over dit onderwerp even verdeeld zijn als die van de MR, de VLD, de christendemocraten en, niet te vergeten, ook de PS en de SP.a (waar beslist ook homohaters en conservatieve moraalridders te vinden zijn).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 02-08-2005 at 23:52
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ik ben ervoor om een referendum te organiseren over het wetsvoorstel dat adoptie door holebi's mogelijk maakt. Precies omdat over dit onderwerp de voor- en tegenstanders niet verdeeld zijn volgens partijgrenzen. In het parlement zouden de VB-verkozenen niet anders kunnen dan tegenstemmen, maar bij een referendum zou kunnen blijken dat de vb-kiezers over dit onderwerp even verdeeld zijn als die van de MR, de VLD, de christendemocraten en, niet te vergeten, ook de PS en de SP.a (waar beslist ook homohaters en conservatieve moraalridders te vinden zijn).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ik ben ervoor om een referendum te organiseren over het wetsvoorstel dat adoptie door holebi's mogelijk maakt. Precies omdat over dit onderwerp de voor- en tegenstanders niet verdeeld zijn volgens partijgrenzen.[/size]
[/edit]
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 2 augustus 2005 om 22:52.
Salmon L.A. is offline  
Oud 3 augustus 2005, 06:11   #271
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Ik ben ervoor om een referendum te organiseren over het wetsvoorstel dat adoptie door holebi's mogelijk maakt. Precies omdat over dit onderwerp de voor- en tegenstanders niet verdeeld zijn volgens partijgrenzen. In het parlement zouden de VB-verkozenen niet anders kunnen dan tegenstemmen, maar bij een referendum zou kunnen blijken dat de vb-kiezers over dit onderwerp even verdeeld zijn als die van de MR, de VLD, de christendemocraten en, niet te vergeten, ook de PS en de SP.a (waar beslist ook homohaters en conservatieve moraalridders te vinden zijn).
Eindelijk iemand die het verschil ziet tussen een flexibele, wisselende meerderheid van de burgers, en de starre, rigide, voorgekauwde meerderheid binnen de politieke elite.

Wat betreft adoptie:
Dat behoort een individueel recht te zijn, dat losstaat van je sexuele voorkeur. heel simpel volgens het principe dat iedereen gelijke rechten behoort te hebben.
Oud 3 augustus 2005, 19:37   #272
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Eindelijk iemand die het verschil ziet tussen een flexibele, wisselende meerderheid van de burgers, en de starre, rigide, voorgekauwde meerderheid binnen de politieke elite.

Wat betreft adoptie:
Dat behoort een individueel recht te zijn, dat losstaat van je sexuele voorkeur. heel simpel volgens het principe dat iedereen gelijke rechten behoort te hebben.
Ik vind dat adoptie geen "recht" kan zijn omdat adoptie het opleggen is van een gezinssituatie aan derden zonder de toestemming van deze laatste.
Op een andere topic van dit forum werd er hierop door een prominente homo het volgende geantwoord:
"Overigens heeft het kind inzake de keuze van ouders geen "rechten". Een kind kiest NOOIT de ouders bij wie het terecht komt. Dat argument is dan ook waardeloos." (Raf)

Dit mijn beste vind ik de schaamte voorbij en illustreert voor mijn part de schaamteloze minachting voor de rechten van keuze en de kwaliteit van het leven van een weerloos en onmondig individu.[edit]
[size=1]After edit by Fieseler on 03-08-2005 at 20:39
Reason:

Citaat:

Wat betreft adoptie:
Ik vind dat adoptie geen "recht" kan zijn omdat adoptie het opleggen is van een gezinssituatie aan derden zonder de toestemming van deze laatste.
Op een andere topic van dit forum werd er hierop door een prominente homo het volgende geantwoord:
"Overigens heeft het kind inzake de keuze van ouders geen "rechten". Een kind kiest NOOIT de ouders bij wie het terecht komt. Dat argument is dan ook waardeloos." (Raf)

Dit mijn beste vind ik de schaamte voorbij en illustreert voor mijn part de schaamteloze minachting voor de rechten van keuze en de kwaliteit van het leven van een weerloos en onmondig individu.[/size]

Citaat:

Wat betreft adoptie:
[font=Verdana]"Overigens heeft het kind inzake de keuze van ouders geen "rechten". Een kind kiest NOOIT de ouders bij wie het terecht komt. Dat argument is dan ook waardeloos." (Raf)[/font]
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana]Dit mijn beste vind ik de schaamte voorbij en illustreert voor mijn part de schaamteloze minachting voor de rechten van keuze en de kwaliteit van het leven van een weerloos en onmondig individu.[/font][font=Times New Roman][size=3][/size][/font][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Fieseler : 3 augustus 2005 om 19:39.
Fieseler is offline  
Oud 3 augustus 2005, 19:42   #273
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Dit mijn beste vind ik de schaamte voorbij en illustreert voor mijn part de schaamteloze minachting voor de rechten van keuze en de kwaliteit van het leven van een weerloos en onmondig individu.
Realiteit en waarheid, moet je zonder schroom of schaamte kunnen uiten.
Raf heeft overschot van gelijk: hetero-koppels verwekken evengoed kinderen, zonder voorafgaandelijke toestemming van de autoriteiten of polsing naar de keuze van het betrokken kind in kwestie.
Aan die bemerking zie ik niks schaamtelijks. Misschien kwetst die waarheid u, maar dat is nu eenmaal een onhebbelijkheidje van waarheid.......
Oud 3 augustus 2005, 19:51   #274
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit mijn beste vind ik de schaamte voorbij en illustreert voor mijn part de schaamteloze minachting voor de rechten van keuze en de kwaliteit van het leven van een weerloos en onmondig individu.
In jouw redenering is adoptie nooit ofte nimmer mogelijk. Het kleine te adopteren kindje kan niet kiezen of het redelijk jonge of al wat oudere ouders wenst; of het broertjes en of zusje wenst ....
Hetgeen voor mij bewijst dat je "omgekeerd" redeneert: je haat of vreest de holebi's, en dus zoek je maar argumenten om hen rechten te ontzeggen.

Voor mij persoonlijk zijn er twee 'rechten' die botsen met mekaar:
het recht van eenieder om zijn kinderwens in vervulling te zien gaan (en die dus maakt dat homo's mogen adopteren);
tegenover het recht van te adopteren kinderen dat de overheid toeziet dat de zwakke positie van het te adopteren kindje niet misbruikt wordt en dus een garantie heeft op een waardige opvoeding. Blijkbaar vinden de wetenschappelijke wereld èn een aktuele meerderheid van de Vlamingen dat niets erop wijst dat een holebi-koppel die garantie niet zou kunnen bieden.
Het zijn alleen de kaloten en de moslims, die godsdienstige argumenten gebruiken, die ertegen zijn. Hou er dan maar rekening mee dat de kerksheid beneden de 5 procent aan 't zakken is ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 augustus 2005, 18:29   #275
Fieseler

Standaard

Citaat:
Realiteit en waarheid, moet je zonder schroom of schaamte kunnen uiten.
Raf heeft overschot van gelijk: hetero-koppels verwekken evengoed kinderen, zonder voorafgaandelijke toestemming van de autoriteiten of polsing naar de keuze van het betrokken kind in kwestie.
Aan die bemerking zie ik niks schaamtelijks. Misschien kwetst die waarheid u, maar dat is nu eenmaal een onhebbelijkheidje van waarheid.......
Allez...nog zo eentje...een kind heeft geen rechten omdat ze die niet kan uiten...dus: dump het maar op de vuilhoop... niet erg want een ander kind sterft van de honger in Soedan...yipie...geweten gesust en nog gemakkellijk ook...

Hetgeen ik hier nu echt mee wil zeggen is dat wij (de maatschappij) het wél moeten opnemen voor de weerlozen en dus moeten kiezen of wij het (onmondige) kind in deze of gene situatie willen droppen.
Dit moeten wij doen, niet met het sofisme van "er is nog erger" maar "wat zou het kind willen zou het zich kunnen uiten".
Het beste is voor zulk een kind niet goed genoeg en voor mij is experimenteren uit den boze.
Hierbij laat ik graag opmerken dat ik ook voorstander ben voor het ontheffen uit de ouderlijke macht van ouders die hun taak niet naar behoren vervullen...en ja hoor...ook hier heeft de maatschappij weer wetten gestemd (en nog te stemmen) en uitgedacht (en nog te bedenken) ondanks het onweerlegbare drama dat er in België Dutrouxs en andere Pandy's rondlopen...

Maar het kind als "rechteloos" en dus "niet mens" proklameren is nog erger dan hetgeen men vroeger bij de negerkens in Afrika deden met dat verschil dat men nu wel beter zou moeten weten.
Oud 4 augustus 2005, 19:47   #276
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men kan ook niet verbieden dat adoptiekinderen bij extreem-rechtse doedelzakblazers in korte broeken of bij getuigen van Jehova of bij een VTM-presentator terechtkomen. Je moet als kind maar bij een typ als Fieseler belanden - brrr, ik mag er niet aan denken. Maar verbieden is niet mogelijk. En daar pleit ik dus ook niet voor.[edit]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 04-08-2005 at 20:50
Reason:

Citaat:

Men kan ook niet verbieden dat adoptiekinderen bij extreem-rechtse doedelzakblazers in korte broeken of bij getuigen van Jehova of bij een VTM-presentator terechtkomen. Je moet als kind maar bij een typ als Fieseler belanden - brrr, ik mag er niet aan denken. Maar verbieden is niet mogelijk. En daar pleit ik dus ook niet voor.[/size]

Citaat:

Men kan ook niet verbieden dat adoptiekinderen bij extreem-rechtse doedelzakblazers of bij getuigen van Jehova of bij een VTM-presentator terechtkomen. Je moet als kind maar bij een typ als Fieseler belanden - brrr, ik mag er niet aan denken. Maar verbieden is niet mogelijk. En daar pleit ik dus ook niet voor.[/size]
[/edit]
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 4 augustus 2005 om 19:50.
Salmon L.A. is offline  
Oud 5 augustus 2005, 00:23   #277
Fieseler

Standaard

Citaat:
Men kan ook niet verbieden dat adoptiekinderen bij extreem-rechtse doedelzakblazers in korte broeken of bij getuigen van Jehova of bij een VTM-presentator terechtkomen. Je moet als kind maar bij een typ als Fieseler belanden - brrr, ik mag er niet aan denken. Maar verbieden is niet mogelijk. En daar pleit ik dus ook niet voor.
Exactly my point: jij trekt jou geen kl*ten aan hoe een kind bij een typ als Fieseler zou worden behandeld...
Oud 5 augustus 2005, 00:30   #278
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez...nog zo eentje...een kind heeft geen rechten omdat ze die niet kan uiten...dus: dump het maar op de vuilhoop... niet erg want een ander kind sterft van de honger in Soedan...yipie...geweten gesust en nog gemakkellijk ook...
De keuze tussen vuilhoop of een liefhebbend gezin, van welke sexe dan ook, lijkt me simpel.

Citaat:
Hetgeen ik hier nu echt mee wil zeggen is dat wij (de maatschappij) het wél moeten opnemen voor de weerlozen en dus moeten kiezen of wij het (onmondige) kind in deze of gene situatie willen droppen.
Idd.
Waar drop je: de vuilhoop of een gezin?

Citaat:
Hierbij laat ik graag opmerken dat ik ook voorstander ben voor het ontheffen uit de ouderlijke macht van ouders die hun taak niet naar behoren vervullen...en ja hoor...ook hier heeft de maatschappij weer wetten gestemd (en nog te stemmen) en uitgedacht (en nog te bedenken) ondanks het onweerlegbare drama dat er in België Dutrouxs en andere Pandy's rondlopen...
Bemerk dat deze laatsten (dood-normale?) heterosexuele neigingen hadden.....

Citaat:
Maar het kind als "rechteloos" en dus "niet mens" proklameren is nog erger dan hetgeen men vroeger bij de negerkens in Afrika deden met dat verschil dat men nu wel beter zou moeten weten.
Mijn woorden niet verdraaien, beste Fieseler!
Een kind is steeds keuzeloos.
Nog het meest van al bij de verwekking door heterosexuelen
  • kwiet-a+slet-b
  • minus c+debiel-d
  • maft-f+goelle-g
Rechten behoren alle kinderen gelijk te hebben, maar de keuze om bij een fantastische vader zoals wij geboren te worden, dat kan geen enkele foetus waarmaken, hoe graag die 't ook zou willen.
Oud 5 augustus 2005, 07:04   #279
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat betreft adoptie:
Iedereen heeft gelijke rechten terzake. De adoptiewet maakt geen enkel onderscheid tussen adoptanten op basis van hun sexuele geaardheid.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 5 augustus 2005, 07:07   #280
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ervoor om een referendum te organiseren over het wetsvoorstel dat adoptie door holebi's mogelijk maakt. Precies omdat over dit onderwerp de voor- en tegenstanders niet verdeeld zijn volgens partijgrenzen.
Het zou niet mogen dat we "voor een referendum over dit of dat onderwerp zijn", om deze of gene reden. Beslissen over het staatsbeleid komt de burger toe, kort en goed. Ook over homo-adoptie.

Egidius
Egidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be