Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2005, 14:23   #261
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Neen, 19de eeuw.

Vorstenhuizen en unitaire dromen a la de bub stammen echter uit vroegere tijden dan de 18de eeuw. De tijd waarin tot ridder geslagen edellieden, in ruil voor het dienen van vorst en vaderland, medezeggingschap verwierven om de armelui mee onder de knoet te mogen houden.
Zeg, wat ga je van Vlaanderen maken? Een federale staat op basis van de provincies? Een confederatie? of een unitaire staat?
Oud 25 juli 2005, 14:24   #262
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
tja, ik pas
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 14:27   #263
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, ik pas
Gij smijt verdoemme uw kaarten rap op tafel hoor.
Oprapen!
Zeg me na:
"Je mag iemand niet pakken op een naakte tekst die uit zijn verband gerukt wordt. Onze voorzitter heeft zoiets waarschijnlijk in een emotioneel moment gezegd. Wie raakt er al niet eens oververhit wanneer zijn Vaderland door snoodaards belaagd wordt? Wie heeft er al eens geen zin om vechtend de straat op te stormen na het beluisteren van ophitsende muziek als La Muette De Portici! Trouwens, heiligt het doel de middelen niet? Zelfs het VB houdt braaf zijn handje op voor censtjes van de staat dewelke ze naar de verdoemenis wensen!...................... "

Etc. etc.
Oud 25 juli 2005, 14:28   #264
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Wat doe je daar nu zo kinderachtig? Heb ik iets grappigs gezegd soms?
Oud 25 juli 2005, 14:29   #265
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

"Je mag iemand niet pakken op een naakte tekst die uit zijn verband gerukt wordt. Onze voorzitter heeft zoiets waarschijnlijk in een emotioneel moment gezegd. Wie raakt er al niet eens oververhit wanneer zijn Vaderland door snoodaards belaagd wordt? Wie heeft er al eens geen zin om vechtend de straat op te stormen na het beluisteren van ophitsende muziek als La Muette De Portici! Trouwens, heiligt het doel de middelen niet? Zelfs het VB houdt braaf zijn handje op voor censtjes van de staat dewelke ze naar de verdoemenis wensen!...................... "

Ik bedoel maar dat ik liever niet zou samenwerken met noch extreem rechts noch extreem links. Niet dat ik die kluchtzangertjes niet van antwoord kan dienen
Oud 25 juli 2005, 14:35   #266
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik bedoel maar dat ik liever niet zou samenwerken met noch extreem rechts noch extreem links. Niet dat ik die kluchtzangertjes niet van antwoord kan dienen
Verbaal antwoord of dit?

Het aframmelen van separatisten is geen misdaad, maar een heldendaad. (...) Diegene die zich kenbaar maakt door met Vlaamse leeuwen of Waalse hanen te lopen, vraagt als het ware om afgeslagen te worden. Diegenen die de heldendaad verrichten, zullen eeuwig herdacht worden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 14:39   #267
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Verbaal antwoord of dit?

Het aframmelen van separatisten is geen misdaad, maar een heldendaad. (...) Diegene die zich kenbaar maakt door met Vlaamse leeuwen of Waalse hanen te lopen, vraagt als het ware om afgeslagen te worden. Diegenen die de heldendaad verrichten, zullen eeuwig herdacht worden.
Daar sta ik nog helemaal achter

Iedereen vecht toch wel eens, daarom ben je geen extremist hé...

(deze uitspraak werd eerder al gecatalogeerd onder flauwe grap)
Oud 25 juli 2005, 14:46   #268
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, ik zal een ander voorbeeld nemen dan hoor. Vergelijk het dan met Cuba, waar men nu ook zit opgescheept met een zak die absoluut niets voor de mensen doet.
Cuba? Waarom niet ineens pluto of zo? Ik begrijp niet goed wat Cuba met het ijveren voor een onafhankelijke Vlaamse staat heeft te maken. Verlicht mij!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 14:49   #269
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Fidel Castro is een fantastisch man. Al jaren houdt hij vol tegen de Amerikanen, hij verwijderde de amerikaanse marionet Batista van zijn vaderland, en zorgt voor zijn mensen.

Een van de eerste verwezelijkingen als Cubaans heerser was universitaire studenten het platteland opsturen om de boerenbevolking te leren lezen en schrijven.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 14:53   #270
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Cuba? Waarom niet ineens pluto of zo? Ik begrijp niet goed wat Cuba met het ijveren voor een onafhankelijke Vlaamse staat heeft te maken. Verlicht mij!!
Je bent precies met veel niet mee, maar ja, je bent dan ook misleid.

Het gaat om de IDEOLOGIE die partijen als VB en dergelijke nastreven. ze MISLEIDEN mensen met mooie beloftes, en ze DOEN ER NIETS VAN.
Oud 25 juli 2005, 14:54   #271
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Fidel Castro is een fantastisch man. Al jaren houdt hij vol tegen de Amerikanen, hij verwijderde de amerikaanse marionet Batista van zijn vaderland, en zorgt voor zijn mensen.

Een van de eerste verwezelijkingen als Cubaans heerser was universitaire studenten het platteland opsturen om de boerenbevolking te leren lezen en schrijven.
Castro kan mooie dingen gedaan hebben, daarom vluchten de cubanen en masse naar de VS. En al een geluk dat je kan zeggen dat je een probleem hebt met Castro, in zijn Cuba!

Geloof je nu echt dat de mensen het beter hebben als onder de amerikaanse marionet Batista? Denk je dat ze nu geen honger meer hebben of zo? Geloof je echt in dat sprookje?
Oud 25 juli 2005, 14:55   #272
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Tiens, en ik die altijd heb gedacht dat het Franse bendes waren die hier de boel op stelten kwamen zetten....
Hier is dus volgens u nooit een hollands leger geweest? Verklaar de septemberdagen dan, was dat tegen aliens of zo?
Oud 25 juli 2005, 14:56   #273
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Castro kan mooie dingen gedaan hebben, daarom vluchten de cubanen en masse naar de VS. En al een geluk dat je kan zeggen dat je een probleem hebt met Castro, in zijn Cuba!

Geloof je nu echt dat de mensen het beter hebben als onder de amerikaanse marionet Batista? Denk je dat ze nu geen honger meer hebben of zo? Geloof je echt in dat sprookje?
Ja, ik geloof dat de zuivere communistische ideologie, zoals die toegepast wordt in Cuba, de mooiste en rechtvaardigste staatsvorm is die mogelijk is.

Ik besef dat Communisten links zijn, en ik rechts (voor zover men die begrippen kan toepassen op de werkelijkheid), dus doe de moeite niet me daar op te wijzen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 25 juli 2005, 14:58   #274
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik geloof dat de zuivere communistische ideologie, zoals die toegepast wordt in Cuba, de mooiste en rechtvaardigste staatsvorm is die mogelijk is.

Ik besef dat Communisten links zijn, en ik rechts (voor zover men die begrippen kan toepassen op de werkelijkheid), dus doe de moeite niet me daar op te wijzen.
Links en rechts maakt niet uit. Mensenrechten daarentegen...

Inderdaad, zeer rechtvaardig in Cuba
Oud 25 juli 2005, 15:01   #275
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Links en rechts maakt niet uit. Mensenrechten daarentegen...

Inderdaad, zeer rechtvaardig in Cuba
Rechtvaardiger dan in de 'democratische' VS, wees daar maar zeker van.

De boeken die u ontleent, daarvan worden de titels opgestuurd naar de FBI.
Ontleen 'Mein Kampf' om er een scriptie over te schrijven, en binnen de tien minuten staat er een SWAT team voor uw deur.

Burgers mogen veroordeelt worden door een militaire rechtbank, dus zonder advocaat.

Mooi hé, de democratie...

Oud 25 juli 2005, 15:02   #276
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent precies met veel niet mee, maar ja, je bent dan ook misleid.

Het gaat om de IDEOLOGIE die partijen als VB en dergelijke nastreven. ze MISLEIDEN mensen met mooie beloftes, en ze DOEN ER NIETS VAN.
En u maakt constant vergelijkingen zondere enige verdere argumentatie. Ik zie die misleidingen namelijk niet en u legt ze ook niet open.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 15:08   #277
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechtvaardiger dan in de 'democratische' VS, wees daar maar zeker van.

De boeken die u ontleent, daarvan worden de titels opgestuurd naar de FBI.
Ontleen 'Mein Kampf' om er een scriptie over te schrijven, en binnen de tien minuten staat er een SWAT team voor uw deur.

Burgers mogen veroordeelt worden door een militaire rechtbank, dus zonder advocaat.

Mooi hé, de democratie...
Tja, in Cuba kan je niet eens dat boek ontlenen , en objectieve rechtbanken kennen ze daar ook niet. Verder lijkt het me net dat in de VS er een serieuze vrijemeningsuiting bestaat... KKK etc zijn daar mogelijk, weet wel?
Oud 25 juli 2005, 15:20   #278
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 15:21   #279
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Oud 25 juli 2005, 15:28   #280
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, in Cuba kan je niet eens dat boek ontlenen , en objectieve rechtbanken kennen ze daar ook niet. Verder lijkt het me net dat in de VS er een serieuze vrijemeningsuiting bestaat... KKK etc zijn daar mogelijk, weet wel?
Hier heb je gelijk in.
Zelfs het internet proberen de machthebbers in de VS niet eens in hun greep te krijgen.

In Cuba daarentegen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be