Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2005, 19:07   #261
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
De definitie heeft het niet over een "aan geen beredenering onderworpen leerstelling" maar over een "aan geen beredenering meer onderworpen leerstelling". M.a.w.: vooraf mag daar zoveel beredenering aan te pas zijn gekomen als je wilt. Maar eenmaal dat de conclusie getrokken is, ligt ze onwrikbaar vast.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb over het woord meer gekeken.
Ik blijf er echter bij dat mijn stelling geen dogma is voor mij, het tij kan keren, misschien zelfs bij het VB, maar dan met een van de volgende generaties, en dan kan mijn stelling bijgestuurd worden. Er is niets mis mee om je mening te herzien in functie van de wetenschap die je over het onderwep in kwestie hebt.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:11   #262
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De definitie heeft het niet over een "aan geen beredenering onderworpen leerstelling" maar over een "aan geen beredenering meer onderworpen leerstelling". M.a.w.: vooraf mag daar zoveel beredenering aan te pas zijn gekomen als je wilt. Maar eenmaal dat de conclusie getrokken is, ligt ze onwrikbaar vast.
Nog even aanvullen.
Mijn conclusie is getrokken voor het moment, bij eventuele wijzigingen van de doelstellingen, de woorden en de daden van het VB en zijn acolieten kan ik natuurlijk een nieuwe, licht of zwaar gewijzigde conclusie trekken.
Maar op dat laatste zal ik nog lang mogen wachten, vrees ik.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Teerke on 03-08-2005 at 20:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Nog even aanvullen.
Mijn conclusie is getrokken voor het moment, bij eventuele wijzigingen van de doelstellingen, de woorden en de daden van het VB en zijn acolieten kan ik natuurlijk een nieuwe, licht of zwaar gewijzigde conclusie trekken.
Maar op dat laatste zal ik nog lang mogen wachten, vrees ik.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Inderdaad, je hebt gelijk, ik heb over het woord meer heen gekeken.
Ik blijf er echter bij dat mijn stelling geen dogma voor mij is. Immers, indien het tij keert, wat misschien mogelijk wordt met een volgende generatie VB-ers, ken ook mijn stelling aangepast worden. Er is niets mis mee om je mening aan te passen aan de wetenschap die je over een bepaald onderwerp vergaart.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Teerke : 3 augustus 2005 om 19:14.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:13   #263
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Zeer zeker niet.

Wel een bepaalde, progressief-flamingantische fractie in en rond de voormalige VU.

Het VB daarentegen heeft zich steeds meer geïdentificeerd met staatsnationalisten zoals LePen.

Egidius
zoals Bart Dewever... hier ergens op een foto met de Jean-Marie... niet de Pfaff maar Jean-Marie LE PEN !!

het was een leuk feestje...[edit]
[size=1]After edit by ancapa on 03-08-2005 at 20:14
Reason:

Citaat:
Zeer zeker niet.

Wel een bepaalde, progressief-flamingantische fractie in en rond de voormalige VU.

Het VB daarentegen heeft zich steeds meer geïdentificeerd met staatsnationalisten zoals LePen.

Egidius
zoals Bart Dewever... hier ergens op een foto met de Jean-Marie... niet de Pfaff maar Jean-Marie LE PEN !!

het was een leuk feestje...[/size]

Citaat:
Zeer zeker niet.

Egidius
zoals Bart Dewever... hier ergens op een fot met de Jean-Marie... niet de Pfaff maar Jean-Marie LE PEN !!

http://www.celebstation.org/gfx/smileys/0265.gif[/size]
[/edit]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 3 augustus 2005 om 19:14.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 11:27   #264
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. De burgemeester is dan immers verkozen door een kleine minderheid, namelijk zij die in de gemeenteraad zitten. Zij die daar niet zitten hebben dan geen inspraak gehad.

Waar haal je die nonsens vandaan?
Getrapte democratie (door het volk verkozen gemeenteraadsleden kiezen de burgemeester - die in het geval van Sint-Niklaas bovendien de kandidaat met de meeste voorkeurstemmen was) is voor u dus geen democratie?
Dus u wilt alle beslissingen en onderdelen van beslissingen onderwerpen aan het referendum of een volksvergadering?
Dan zal er nog weinig beslist worden.
Oud 4 augustus 2005, 11:32   #265
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon
Getrapte democratie (door het volk verkozen gemeenteraadsleden kiezen de burgemeester - die in het geval van Sint-Niklaas bovendien de kandidaat met de meeste voorkeurstemmen was) is voor u dus geen democratie?
Inderdaad.

Citaat:
Dus u wilt alle beslissingen en onderdelen van beslissingen onderwerpen aan het referendum of een volksvergadering?
Neen. Ik wil wel dat de mogelijkheid bestaat om dat te doen indien nodig.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 12:20   #266
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is een deel van het VB niet links (volgens Beliën toch)?
En heeft het andere deel geen VMO-roots?

Maar alle gekheid op een stokje:
Ik beschouw inderdaad elke terreurgroep die onschuldige doden op zijn geweten heeft, zelfs als hij beweert zich op het marxisme te baseren, als extreem-rechts of met andere woorden: als fascistisch. Ik kom daarin min of meer overeen met Salman LA: http://forum.politics.be/showthread.php?t=36412
Dat u uw hoogstpersoonlijke definities invult naargelang het u uitkomt is uw goed recht. U maakt er zich wel enkel belachelijk mee...

In uw plaats had ik gewoon toegegeven eigenlijk niets over de eta of ira te weten en dat ik wat uit mijn nek lulde. Het zou een stuk minder erg zijn geweest voor uw geloofwaardigheid.[edit]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 04-08-2005 at 13:24
Reason:

Citaat:

Ik beschouw inderdaad elke terreurgroep die onschuldige doden op zijn geweten heeft, zelfs als hij beweert zich op het marxisme te baseren, als extreem-rechts of met andere woorden: als fascistisch. Ik kom daarin min of meer overeen met Salman LA: http://forum.politics.be/showthread.php?t=36412
Dat u uw hoogstpersoonlijke definities invult naargelang het u uitkomt is uw goed recht. U maakt er zich wel enkel belachelijk mee...

In uw plaats had ik gewoon toegegeven eigenlijk niets over de eta of ira te weten en dat ik wat uit mijn nek lulde. Het zou een stuk minder erg zijn geweest voor uw geloofwaardigheid.[/size]

Citaat:

Dat u uw hoogstpersoonlijke definities invult naargelang het u uitkomt is uw goed recht. U maakt er zich wel enkel belachelijk mee...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 augustus 2005 om 12:24.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 12:38   #267
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Zijt gij ergens blijven hangen in de jaren '80 of zo?

Ik denk dat gij:
1/ niet in het Waasland of omstreken woont
2/ de nationale politiek al enkele jaren niet meer gevolgd hebt
3/ te weinig op café komt
4/ nooit met zelfstandigen praat

Mag ik de realiteit anno 2005 kernachtig voor u samenvatten?

1/ de VLD gaat bij de gemeenteraadsverkiezingen een nederlaag tegemoet zoals we in Vlaanderen nog nooit meegemaakt hebben
2/ speciaal in het Waasland, blijven er van de VLD nauwelijks nog enkel brokstukjes over (velen dekken zich nu al in via plaatselijke lijsten)
3/ het Belang gaat in het Waasland op verschillende plaatsen boven de 30 pct komen, in Beveren vreest men zelfs voor een absolute meerderheid
4/ een belangrijk deel van de middenstand en vrije beroepen stemt al jaren voor het Belang, en dat is groeiende
5/ het aandeel middenstand en vrije beroepen in het VLD-stemmenbestand is stilaan onbetekenend aan het worden

Nu gij.

Egidius
Het Waasland is representatief voor Vlaanderen.
Dank u voor deze verhelderende boodschap
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 12:40   #268
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Idd. zo werkt dat :

dreigbrief Willockx : die smerige racisten van het Blok

Dreigbrief De Winter : hij moet zijn mond maar houden.

De dictatoriale trekjes bij de 'linkies' beginnen angstwekkende vormen aan te nemen. Daar is het Vlaams Belang maar klein bier tegen.

Dat hebben ze zelfs niet in de gaten!
Maar laat ze maar tekeer gaan : de geschiedenis leert ons hoe contraproduktief zulks werkt.

De linkse media in dit land, samen met blok bashers, jagen dag na dag nieuwe stemmers naar het Belang. Voor mij niet gelaten.

Wat ook tot nadenken stemt : hoe meer de dagelijkse realiteit het gelijk van het Vlaams Belang bewijst, hoe erger het Vlaams Belang verrot wordt gescholden. Een graadmeter die kan tellen !!
Het je mij ooit dreigbrieven tegen winterboy horen goedpraten ?
Ik dacht het niet.
Nu ja, ik ben dan ook geen "linkie",
zou dat het zijn ?
Of ja, ik word er wel voor aanzien,
ondanks het feit dat ik ook voor een onafhankelijk Vlaanderen ben.

Mja, VB logica heeft altijd zo'n dualiteit,
t'is moeilijk
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 4 augustus 2005, 12:42   #269
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Simpel. De burgemeester wordt niet door ons burgers gekozen.

Aiaiai, ik moet hier gewoon de zin van hierboven herhalen en dat doe ik niet graag...

Egidius
O ja,
onze democratie is daarmee inderdaag volledig uitgelegd.
Was alles maar zo simpel.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 4 augustus 2005, 12:55   #270
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
O ja,
onze democratie is daarmee inderdaag volledig uitgelegd.
Was alles maar zo simpel.
Onze democratie is daarmee helemaal niet uitgelegd. We hebben immers geen democratie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 4 augustus 2005, 13:32   #271
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Waasland is representatief voor Vlaanderen.
Dank u voor deze verhelderende boodschap
U vergeet toch dat naast het witte huis (het stadhuis van sint-niklaas) deze stad ook het rode plein bezit ! De grootste markt van Europa;
Als geborene uit Sint-Niklaas wens ik ook erop te staan dat dit het centrum van de wereld is, sinds de ruimtevaart trouwens van het heelal!
Vergeet niet dat wij vroeg of laat de wereld zullen beërven.
Aanhoort het Waeslantliet ende beeft, gij gespuis:
"Land in een gordel van stromen geprangd,
Vlakten der zee waarin polders zich spreiden
Meren van lover en vlakten van heide
land waar de zo-on taferelen in brandt.

Land onzer vaaadren uit 't Wase geboren,
Land van ons Vlaandren gewonnen door strijd!
Jonge geslachten betreden uw voren:
sta met de hakken en strijdbijl bereidt!

Ik wens er op te wijzen dat de zin "Jonge geslachten betreden uw voren" met luider stemmen door den knapen wordt gezongen om hunne groote vruchtbaarheid te manifesteren!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 14:02   #272
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Onze democratie is daarmee helemaal niet uitgelegd. We hebben immers geen democratie.
O, maar kunt u dan eens onze staatsstructuur, met al z'n bestuursfuncties,
en hoe deze worden ingevuld, a.u.b. eens nader toelichten,
met uiteraard bijzondere aandacht hoe iemand in de verschillende bestuursfuncties terechtkomt, volgens de huidige wetgeving ?

Alvast bedankt, ik weet zeker dat u ons waardevolle informatie kan verschaffen.
U heeft in het verleden al onderscheiden om zuiver informatieve posts te plaatsen.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 4 augustus 2005, 14:11   #273
peetvangent
Vreemdeling

Standaard

vlaams belang , jullie gaan kloppen krijgen en harde kloppen jullie gaan jullie leventje in een rolstoel mogen doorbrengen als jullie zo doordoen
peetvangent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 14:20   #274
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O, maar kunt u dan eens onze staatsstructuur, met al z'n bestuursfuncties,
en hoe deze worden ingevuld, a.u.b. eens nader toelichten,
met uiteraard bijzondere aandacht hoe iemand in de verschillende bestuursfuncties terechtkomt, volgens de huidige wetgeving ?

Alvast bedankt, ik weet zeker dat u ons waardevolle informatie kan verschaffen.
U heeft in het verleden al onderscheiden om zuiver informatieve posts te plaatsen.
Dan heb je mijn vorige bijdragen omtrent de Belgische democratie ook al gelezen en moet ik ze niet voor de elvendertigste keer herhalen. Enkele sleutelwoorden om je op het goeie spoor te zetten:

cooptatie, kartelvorming, cordon, coalitiegesprekken, partijprogramma's, geen stemgeheim in het parlement, partijslaafjes, onverkozen ministers, de kiesdrempel, partijen niet kunnen wegstemmen, onpopulaire maatregelen, de monarchie, stoelendans, ...
Oud 4 augustus 2005, 14:49   #275
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
U denkt dat dit een spelletje is waar u mee kan lachen en over filosoferen.
Het principe is anders: dura lex, sed lex.
de wet is de wet, juist ja.
Wil daarom niet zeggen dat WETTEN altijd gerechtvaardig zijn.
Dat is een andere discussie.
Een wet die de vrije mening aan banden legt is geen goede wet, zij beschermd dan niet de democratie, maar de dictatuur.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 22:37   #276
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
de wet is de wet, juist ja.
Wil daarom niet zeggen dat WETTEN altijd gerechtvaardig zijn.
Dat is een andere discussie.
Een wet die de vrije mening aan banden legt is geen goede wet, zij beschermd dan niet de democratie, maar de dictatuur.
Dan zul je wel eerst duidelijk moeten uitleggen en... overeenkomen met iedereen... wat vrije meningsuiting wel is. En ook natuurlijk wat ze niet is!
Oud 4 augustus 2005, 23:08   #277
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Dan zul je wel eerst duidelijk moeten uitleggen en... overeenkomen met iedereen... wat vrije meningsuiting wel is. En ook natuurlijk wat ze niet is!
Je hebt natuurlijk overschot van gelijk: elke wet eindigt daar waar een belangrijker wet deze onmogelijk maakt: het probleem van de waardenschaal.
Maar dit gezegd zijnde stel je je nu bloot aan de verschrikkelijk SuperStaaf die hier op onnavolgbaar fanatieke wijze van nu af aan het leven absoluut zal terrorizeren.
Ik wens je sterkte, vooral veel tolerantie, oneindig veel geduld en dank je op beide kniën om het lijden van mij te hebben overgenomen.
Merci
Oud 4 augustus 2005, 23:10   #278
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal dan ook al voor de achthonderd tweeentachtigste keer gedaan zijn. Vrije meningsuiting is zeggen wat men denkt (allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie). Het niet zeggen wat men denkt (uit schrik voor repressies, uit slijmerij...) is geen vrije meningsuiting.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 23:15   #279
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat vrije meningsuiting wel is.
De vrijheid om gelijk welke mening te uiten.

Citaat:
En ook natuurlijk wat ze niet is!
De censurering van bepaalde meningen, bvb via een negationismewet.
Oud 4 augustus 2005, 23:50   #280
ericferemans

Standaard

aan DOFFER
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Je hebt natuurlijk overschot van gelijk: elke wet eindigt daar waar een belangrijker wet deze onmogelijk maakt: het probleem van de waardenschaal.
Maar dit gezegd zijnde stel je je nu bloot aan de verschrikkelijk SuperStaaf die hier op onnavolgbaar fanatieke wijze van nu af aan het leven absoluut zal terrorizeren.
Ik wens je sterkte, vooral veel tolerantie, oneindig veel geduld en dank je op beide kniën om het lijden van mij te hebben overgenomen.
Merci
Ik vergat nog te vertellen dat naast SuperStaaf er nog een paar andere slaafjes van hem rondlopen die nu aan je kop gaan zagen. Mijn opperste verontschuldiging voor deze zware vergetelheid. Mea culpa, mea omnia culpa!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be