Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: zou u voor de andere stemmen, indien de uwe niet meer zou bestaan?
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik VOOR de n-va stemmen 18 33,33%
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik ZEKER NIET voor de n-va stemmen 12 22,22%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik VOOR 't Belang stemmen 9 16,67%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik ZEKER NIETvoor 't Belang stemmen 15 27,78%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 11 augustus 2005, 11:50   #261
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist

enz

Uw lijstje klopt niet helemaal (wat een verrassing). Er staat zelfs een ex-VLD'er tussen. Verder is dat een zéér magere 'oogst' als je weet hoe hard het VB N-VA'ers heeft bestookt om toch maar over te stappen. Buiten Marie-Rose Mormel is er geen enkel nationale N-VA-figuur overgestapt.
Flandriar is offline  
Oud 11 augustus 2005, 15:58   #262
giserke
Banneling

Standaard

[quote=separatist]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
enz

het gaat dan niet over stemmen maar over leden, er zit zelfs een voormalig penningmeester van de N-VA tussen. Vooral de samenwerking met de CD&V was voor velen de principiele druppel.
Als je niet gelooft dan de N-VA niet wil samenwerken met het Vlaams Belang vraag het hen dan zelf of mail ze en je zal wel zien. het Vlaams Belang (Van Hecke) heeft de hand uitgestoken naar de N-VA voor een samenwerking om zo een meerderheid te behalen maar dat werd volledig weggelachen door de N-VA top. De Wever kapte onlangs in De Morgen nog maar eens op Filip Dewinter. Ik denk dat het vrij duidelijk is langs beide kanten.
jandadde, zo'n lijst.
Ik dacht dat ik een database zou nodig hebben om te scrollen.

Zelfs met de gestolen ledenlijsten, en de welkomgroep, en WelkomEcho. Proficiat voor het resultaat.

Partijen die elkaars ledenlijsten stelen, om achter hun rug ze aan te schrijven, moet je daar mee samenwerken?
giserke is offline  
Oud 11 augustus 2005, 16:04   #263
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Partijen die elkaars ledenlijsten stelen, om achter hun rug ze aan te schrijven, moet je daar mee samenwerken?
Zijn we weer vertrokken om een over en weer gescheld te krijgen van fanatieke partij-volgers van N-VA en VB? Jij wilt niet samenwerken, jij pikt lijsten, jij bent niet konsekwent, jij bent racistisch, jij houdt vast aan je macht, jij roept alleen langs de zijlijn,...
Laat het achterwege, we kennen deze belachelijkheden ondertussen reeds. Alles achter ons laten en samen met een nieuwe lei beginnen: dat is wat ons te wachten zou moeten staan.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 12 augustus 2005, 12:51   #264
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Zijn we weer vertrokken om een over en weer gescheld te krijgen van fanatieke partij-volgers van N-VA en VB? Jij wilt niet samenwerken, jij pikt lijsten, jij bent niet konsekwent, jij bent racistisch, jij houdt vast aan je macht, jij roept alleen langs de zijlijn,...
Laat het achterwege, we kennen deze belachelijkheden ondertussen reeds. Alles achter ons laten en samen met een nieuwe lei beginnen: dat is wat ons te wachten zou moeten staan.
Allemaal goed en wel, maar zouden de partijbesturen dat wel willen, vraag ik me af
Jong N-VA'er is offline  
Oud 12 augustus 2005, 12:58   #265
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Allemaal goed en wel, maar zouden de partijbesturen dat wel willen, vraag ik me af
Partijbesturen moeten de basis volgen, niet omgekeerd.
robert t is offline  
Oud 12 augustus 2005, 13:00   #266
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan gaan ze weldra bij t VB nog raar opkijken
Jong N-VA'er is offline  
Oud 12 augustus 2005, 13:12   #267
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou ideaal zijn, ja.
Maar is dat ook zo?
Oud 12 augustus 2005, 13:17   #268
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Dan gaan ze weldra bij t VB nog raar opkijken
Keek' de basis' van de N-VA dan niet raar op toen er boven hun hoofd tot kartelvorming besloten werd?

Kijkt de basis er niet van op dat BDW ook zonder raadpleging van diezelfde basis al bereid is tot de volgende federale regeringsdeelname mét de PS?
Oud 12 augustus 2005, 13:20   #269
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Keek' de basis' van de N-VA dan niet raar op toen er boven hun hoofd tot kartelvorming besloten werd?

Kijkt de basis er niet van op dat BDW ook zonder raadpleging van diezelfde basis al bereid is tot de volgende federale regeringsdeelname mét de PS?
Dat zullen we weten bij het volgende congres...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 12 augustus 2005, 13:24   #270
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kartel kwam er zonder congres.

Of regeringsdeelname met de PS wél aan een congres zal voorgelegd worden valt af te wachten.
Oud 12 augustus 2005, 13:26   #271
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar het om gaat is dat je beter even in eigen rangen kijkt voor je anderen de zwarte piet toeschuift.

Wat particratie betreft hebben immers ALLE partijen boter van dezelfde boer op hun hoofd.
Oud 12 augustus 2005, 14:41   #272
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zou ideaal zijn, ja.
Maar is dat ook zo?
Indien ze VOLDOENDE signalen krijgen, zullen ze er misschien iets meer genuanceerd over nadenken. Maar zekerheid is er niet, ik heb geen moeite om dat toe te geven.
robert t is offline  
Oud 12 augustus 2005, 14:49   #273
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar het om gaat is dat je beter even in eigen rangen kijkt voor je anderen de zwarte piet toeschuift.

Wat particratie betreft hebben immers ALLE partijen boter van dezelfde boer op hun hoofd.
Dat is een Knuppelse waarheid! Tiens, nieuwe term uitgevonden. En ik voeg erbij : de versheidsdatum van de boter is lang overschreden. Tijd dus voor een flinke bolwassing.
robert t is offline  
Oud 12 augustus 2005, 14:58   #274
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Volgens mij is dat hele fabeltje over de PS gewoon een pesterij om Di Rupo op zijn zenuwen te werken. BDW heeft dat nog al gedaan.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 12 augustus 2005, 16:25   #275
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Endan? mag hij dat niet zeggen? als hij dat al gezegd heeft? Over de al of niet deelname van de N-VA aan een regering beslist de door leden verkozen partijraad. Niet BDW.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 12-08-2005 at 17:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Endan? mag hij dat niet zeggen? als hij dat al gezegd heeft? Over de al of niet deelname van de N-VA aan een regering beslist de door leden verkozen partijraad. Niet BDW.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Endan? mag hij dat niet zeggen? als hij dat al gezegd heeft? Over de al of niet deelname van de N-VA aan een regering beslist de verkozen partijraad. Niet BDW.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 12 augustus 2005 om 16:27.
giserke is offline  
Oud 12 augustus 2005, 17:57   #276
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Je klinkt net als ik, net voor ik de overstap van N-va naar VB maakte (kwa sympathie, een lidkaart hoeft niet meer..)
Oud 12 augustus 2005, 18:26   #277
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of regeringsdeelname met de PS wél aan een congres zal voorgelegd worden valt af te wachten.

Idd. Eerst was beslist NIET in een kartel te stappen maar toen bij een opiniepeiling de N-VA er niet zo goed bleek uit te komen heeft men toch maar beslist in een kartel te gaan, kwestie van Bourgeois zijn ministerpostje veilig te stellen. De man die sterke beloftes deed aan zijn kiezers maar op voorhand wist dat hij ze toch niet ging nakomen.[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 12-08-2005 at 19:40
Reason:

Citaat:

Idd. Eerst was beslist NIET in een kartel te stappen maar toen bij een opiniepeiling de N-VA er niet zo goed bleek uit te komen heeft men toch maar beslist in een kartel te gaan, kwestie van Bourgeois zijn ministerpostje veilig te stellen. De man die sterke beloftes deed aan zijn kiezers maar op voorhand wist dat hij ze toch niet ging nakomen.[/size]

[size=1]After edit by daiwa on 12-08-2005 at 19:27
Reason:

Citaat:

Idd. Eerst was beslist NIET in een kartel te stappen maar toen bij een opniniepeiling de N-VA er niet zo goed bleek uit te komen heeft men toch maar beslist in een kartel te gaan, kwestie van Bourgeois zijn ministerpostje veilig te stellen. De man die sterke beloftes deed aan zijn kiezers maar op voorhand wist dat hij ze toch niet ging nakomen.[/size]

Citaat:

Idd. Eerst was beslist NIET in een kartel te stappen maar toen bij een opniniepeiling de NV-A er niet zo goed bleek uit te komen heeft men toch maar beslist in een kartel te gaan, kwestie van Bourgeois zijn ministerpostje veilig te stellen. De man die sterke beloftes deed aan zijn kiezers maar op voorhand wist dat hij ze toch niet ging nakomen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 augustus 2005 om 18:40.
daiwa is offline  
Oud 12 augustus 2005, 19:38   #278
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Idd. Eerst was beslist NIET in een kartel te stappen maar toen bij een opniniepeiling de N-VA er niet zo goed bleek uit te komen heeft men toch maar beslist in een kartel te gaan, kwestie van Bourgeois zijn ministerpostje veilig te stellen. De man die sterke beloftes deed aan zijn kiezers maar op voorhand wist dat hij ze toch niet ging nakomen.
Je eerste opmerking is correct, je conclusie is zeer betwistbaar. Mag ik je geheugen even opfrissen? Bij de federale verkiezingen van 2003 had de N-VA
4.9 % van de stemmen gehaald, met als pover resultaat 1 parlementslid,
G.B. dus. Als gevolg van de inderdaad desastreuze peilingen van 2004 werd een kartel met CD&V aangegaan, waardoor een gegarandeerde vertegenwoordiging van 5 Vlaamse parlementsleden gewaarborgd werd, die
nota bene met eigen voorkeurstemmen bekomen werden.

Ik vraag me af wat daar zo oneervol aan is. Mag ik je er bovendien op wijzen,
indien het VB zich niet had onthouden bij de stemming omtrent de onzalige 5 % kiesdrempel, maar had tegengestemd, er van enig kartel geen sprake geweest was. G.B. heeft 140.000 voorkeurstemmen behaald op de Europese lijst, post waarvan hij op voorhand wist dat hij hem niet zou opnemen. Kiezersbedrog? Alle partijen zetten hun kopstukken op de Europese lijst. Was G.B. een ministerpost beloofd bij de kartelvorming?
Terwijl op dit ogenblik niemand de uitslag kon voorspellen. Was jij misschien persoonlijk aanwezig bij de onderhandelingen? Er zijn in verband met BHV ongelukkige verklaringen door G.B. afgelegd, en de commentaren zijn navenant geweest. Terecht. Maar steeds het argument
"ministerpost veiligstellen" hanteren vind ik niet zo fraai. Maar je doet maar hoor. We zijn het ondertussen gewoon.
robert t is offline  
Oud 12 augustus 2005, 20:26   #279
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

1) Zou Bourgeois/N-VA minder stemmen hebben behaalt als hij die uitspraken niet had gedaan? Ik denk het niet.

2) Zullen er N-VA kiezers zijn die zich bedrogen voelen na deze verklaring van Bourgeois? Ik denk het wel.
De achterban verwachte geen loze/valse beloftes maar wel DADEN.

'Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was. Maar de achterban verwachtte zo'n uitspraak.' Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen.[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 12-08-2005 at 21:32
Reason:

1) Zou Bourgeois/N-VA minder stemmen hebben behaalt als hij die uitspraken niet had gedaan? Ik denk het niet.

2) Zullen er N-VA kiezers zijn die zich bedrogen voelen na deze verklaring van Bourgeois? Ik denk het wel.

'Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was. Maar de achterban verwachtte zo'n uitspraak.' Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen.[/size]

2) Zullen er N-VA kiezers zijn die bedrogen voelen na deze verklaring van Bourgeois? Ik denk het wel.

'Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was. Maar de achterban verwachtte zo'n uitspraak.' Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 augustus 2005 om 20:32.
daiwa is offline  
Oud 12 augustus 2005, 20:31   #280
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Endan? mag hij dat niet zeggen?
Voor jou duidelijk wel, zo te zien.

Citaat:
als hij dat al gezegd heeft?
Jij klinkt al zoals BDW.

Citaat:
Over de al of niet deelname van de N-VA aan een regering beslist de door leden verkozen partijraad. Niet BDW.
Als de partij door leden verkozen werd zoals jij zal het zeker en vast prijs zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be