![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: zou u voor de andere stemmen, indien de uwe niet meer zou bestaan? | |||
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik VOOR de n-va stemmen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 33,33% |
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik ZEKER NIET voor de n-va stemmen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,22% |
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik VOOR 't Belang stemmen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,67% |
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik ZEKER NIETvoor 't Belang stemmen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 27,78% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Uw lijstje klopt niet helemaal (wat een verrassing). Er staat zelfs een ex-VLD'er tussen. Verder is dat een zéér magere 'oogst' als je weet hoe hard het VB N-VA'ers heeft bestookt om toch maar over te stappen. Buiten Marie-Rose Mormel is er geen enkel nationale N-VA-figuur overgestapt.
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() [quote=separatist]
Citaat:
Ik dacht dat ik een database zou nodig hebben om te scrollen. Zelfs met de gestolen ledenlijsten, en de welkomgroep, en WelkomEcho. Proficiat voor het resultaat. Partijen die elkaars ledenlijsten stelen, om achter hun rug ze aan te schrijven, moet je daar mee samenwerken? |
|
![]() |
![]() |
#263 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laat het achterwege, we kennen deze belachelijkheden ondertussen reeds. Alles achter ons laten en samen met een nieuwe lei beginnen: dat is wat ons te wachten zou moeten staan. |
|
![]() |
![]() |
#264 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#265 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is dat ook zo?
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijkt de basis er niet van op dat BDW ook zonder raadpleging van diezelfde basis al bereid is tot de volgende federale regeringsdeelname mét de PS?
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kartel kwam er zonder congres.
Of regeringsdeelname met de PS wél aan een congres zal voorgelegd worden valt af te wachten.
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar het om gaat is dat je beter even in eigen rangen kijkt voor je anderen de zwarte piet toeschuift.
Wat particratie betreft hebben immers ALLE partijen boter van dezelfde boer op hun hoofd.
#272 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#274 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij is dat hele fabeltje over de PS gewoon een pesterij om Di Rupo op zijn zenuwen te werken. BDW heeft dat nog al gedaan.
|
![]() |
![]() |
#275 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door giserke : 12 augustus 2005 om 16:27. |
|||||
![]() |
![]() |
#276 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#277 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd. Eerst was beslist NIET in een kartel te stappen maar toen bij een opiniepeiling de N-VA er niet zo goed bleek uit te komen heeft men toch maar beslist in een kartel te gaan, kwestie van Bourgeois zijn ministerpostje veilig te stellen. De man die sterke beloftes deed aan zijn kiezers maar op voorhand wist dat hij ze toch niet ging nakomen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 12 augustus 2005 om 18:40. |
|||||||
![]() |
![]() |
#278 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
4.9 % van de stemmen gehaald, met als pover resultaat 1 parlementslid, G.B. dus. Als gevolg van de inderdaad desastreuze peilingen van 2004 werd een kartel met CD&V aangegaan, waardoor een gegarandeerde vertegenwoordiging van 5 Vlaamse parlementsleden gewaarborgd werd, die nota bene met eigen voorkeurstemmen bekomen werden. Ik vraag me af wat daar zo oneervol aan is. Mag ik je er bovendien op wijzen, indien het VB zich niet had onthouden bij de stemming omtrent de onzalige 5 % kiesdrempel, maar had tegengestemd, er van enig kartel geen sprake geweest was. G.B. heeft 140.000 voorkeurstemmen behaald op de Europese lijst, post waarvan hij op voorhand wist dat hij hem niet zou opnemen. Kiezersbedrog? Alle partijen zetten hun kopstukken op de Europese lijst. Was G.B. een ministerpost beloofd bij de kartelvorming? Terwijl op dit ogenblik niemand de uitslag kon voorspellen. Was jij misschien persoonlijk aanwezig bij de onderhandelingen? Er zijn in verband met BHV ongelukkige verklaringen door G.B. afgelegd, en de commentaren zijn navenant geweest. Terecht. Maar steeds het argument "ministerpost veiligstellen" hanteren vind ik niet zo fraai. Maar je doet maar hoor. We zijn het ondertussen gewoon. |
|
![]() |
![]() |
#279 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1) Zou Bourgeois/N-VA minder stemmen hebben behaalt als hij die uitspraken niet had gedaan? Ik denk het niet.
2) Zullen er N-VA kiezers zijn die zich bedrogen voelen na deze verklaring van Bourgeois? Ik denk het wel. De achterban verwachte geen loze/valse beloftes maar wel DADEN. 'Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was. Maar de achterban verwachtte zo'n uitspraak.' Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 12 augustus 2005 om 20:32. |
||
![]() |
![]() |
#280 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat: