![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je effen linken? Ik denk wel dat voor elke luiaard die zich het recht op nietsdoen toeëigent, er iemand anders driedubbel zo hard moet werken.
![]() |
![]() |
#262 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch een tsjevenkrant? Helena WILMET Citaat:
![]() |
![]() |
#263 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() uit bovenstaande:
"Toch is niet alles kommer en kwel daar in Wallonië. Hun technische knowhow bijvoorbeeld over staalindustrie is ons al goed van pas gekomen bij de opbouw van het TGV-netwerk. In sommige sectoren zijn onze buren nog steeds de grootste afnemers en vice versa." Ik hoop dat het juist is, maar ik zie niet in hoe oude know how vandaag nog nuttig kan zijn in onze zeer snel evoluerende technische kennis met computer enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
Misschien herinnert Staaf zich wel in welke draad het was? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
Triestig om te beseffen dat Vlamingen zich politiek laten ringeloren (bhv - algemeen economische politiek - vreemdelingenstemrecht, etc, etc) door een Frankofonie (Wallobrux) die eigenlijk compleet uit onze handen eet. ![]()
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() Nog wat info uit onverdachte bron (DM) voor Supe@staaf:
----------------------------------------------------------------------- HET GELIJK VAN DESTEXHE “Zonder het onderwijs of de non-profit mee te tellen, heeft Wallonië één ambtenaar voor vijf jobs in de privé. In Vlaanderen is dat één op de tien. Spijtig genoeg betekent dat niet dat de Waalse administratie dubbel zo efficiënt werkt.” “Er zijn talloze plannen aangekondigd. Maar die missen visie.” “Di Rupo moet kiezen tussen het belang van Wallonië en het belang van de PS. Als hij een echte staatsman is, kiest hij voor het economisch herstel. Maar dat heeft een prijs: de explosie van de PS-staat. Het betekent het einde van het politieke cliëntelisme.” “In Luik en Charleroi, waar de werkloosheid het grootst is, staat de PS het sterkst. Dat betekent dat de PS er geen electoraal belang bij heeft om Wallonië te moderniseren. De doorsnee-Waal moet er zich van bewust worden dat de PS-staat de modernisering van onze regio blokkeert.” “Om de problemen aan te pakken, moet je raken aan het hart van de macht van de PS.” “De look is veranderd: het imago en de manier van communiceren. Voor mij is De Rupo een en al marketing en imago. Op dat vlak doet niemand het beter. Maar in de feiten is er niets veranderd. De PS houdt Wallonië nog altijd in zijn greep. Cosmetica is het, niets meer.” “Wat we nodig hebben is een ommezwaai in de politiek. Alle partijen moeten de krachten bundelen tegen de PS. Maar de strategie van de andere partijen is er veeleer op gericht de PS te verleiden dan te streven naar de ommekeer. (…) Ja, ook de MR. Pas op: ik begrijp dat hoor. Maar die strategie doet Wallonië alleen maar verder wegzakken in het moeras.” “Je moet niet de illusie koesteren dat de ondernemingen Wallonië gaan redden zonder politieke omwenteling. Op dit moment wordt elk mooi project dat zich aandient, kapotgemaakt door enge politieke belangen.” “Een op drie jongeren is werkloos. In veel families is men al twee, drie generaties werkloos. Als je alleen dat kent als voorbeeld is het logisch dat je niet meer beseft dat er een ander leven bestaat. (…) Vergelijk Kortrijk en Doornik, twee steden die op 30, 40 kilometer van elkaar liggen. Maar de werkloosheid is wel drie keer groter in Doornik. Bizar toch?” MR-senator Alain Destexhe in De Morgen, 29.08.2005 |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we nu ook niet te hoog van de toren blazen. Zoals de bedrijven hier in Vlaanderen aan de lopende band hun filialen dicht doen om ergens aan de andere kant van de wereld goedkopere arbeiders te ge/misbruiken, zie ik het hier toch ook niet zo rooskleurig in eigenlijk. In Vlaanderen heb je gelukkig een redelijk goed uitgebouwde diensteneconomie, maar dat wil niet zeggen dat het hier allemaal zo goed draait.
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#270 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#272 |
|
![]() Zolang vlaanderen geld heeft, zal het blijven betalen. Eenmaal Di Rupo niets meer uit Vlaanderen kan halen, laat hij belgië barsten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Persoonlijke aanval? Niks van. Ik legde alleen maar uit waarom ik geen bron of geen citaat had. Ik dacht dat ge dat al genoeg gezien en gehoord had in de media. Da's alles. Wat scheelt er Superstaaf? Ge zijt zo teergevoelig? Ik dacht dat gij 'n brede rug had? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral die van het gemeentebestuur voor het bezit van mijn piepklein appartementje is idd niet om mee te lachen... ![]() Voeg daarbij de hoge rekeningen van gas, water, elec., benzine, syndicus, verzekeringen, belasting op mijn wagentje, telefoon-en internet. En allemaal met 21%btw erbovenop...[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 augustus 2005 om 00:05. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar nergens stelt hij expliciet dat de PS Wallonië vrijwillig arm houdt.
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
|
![]() In het door de PS gedomineerde Wallonië heb je een werkloosheid van om de 20%.
Ondanks de jaarlijkse transfer van 10 miljard euro... Ik wacht nog steeds op een verklaring van dit feit die heen gaat over de verantwoordelijkheid van de PS en het nog steeds unitaire Belgische economische systeem. Een verklaring door een Belgicist, weliswaar.
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat in tegenspraak met wat flaminganten steeds beweren. Als de Ps ervoor zorgt dat in Wallonië het ambtenaren-apparaat groter is dan in Vlaanderen, dan betekent dit dat de Ps in feite een deel mensen rijker maakt en meer betaalt dan ze anders zouden zijn als steuntrekker.
![]() |
![]() |