![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
Bekijk resultaten enquête: Welk kiessysteem verkiest u? | |||
Algemeen enkelvoudig stemrecht |
![]() ![]() ![]() |
20 | 80,00% |
Algemeen dubbel stemrecht: 1 voorkeur en 1 afkeur |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,00% |
Algemeen drievoudig stemrecht: 2 voorkeuren en 1 afkeur |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met het project gaat het goed, dank je. Maar was jij het niet die vond dat ik niet overhaast mocht tewerk gaan? Ik heb inmiddels hulp gekregen uit onverdachte en niet-partijgebonden hoek, en het charter is nu in definitieve vorm gegoten. Als je het nog de moeite waard vindt, bezorg ik je de definitieve versie. Tenzij je absoluut vast houdt advokaat van de duivel te blijven spelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PM me maar de definitieve versie. Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Egidius][quote]Niks op tegen.(Je bent wel lichtgeraakt zeg]QUOTE]Lichtgeraakt ben ik niet. Wel laat ik me niet afslachten als een lam.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Egidius]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Egidius]
Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |||||
|
![]() Citaat:
Terzijde: het Belang heeft zelf maanden terug een referendum gevraagd over deze materie. Overigens volgend citaat kwam van de website vd n-va: Citaat:
Oirbaar en aannemelijk als je bedenkt dat in de commissies vh VP voorstellen vh Belang over financiering vh Franstalig onderwijs en steunmaatregelen voor Voeren door de n-va niet gesteund werden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe kan ik daar in godsnaam tegen zijn? Als zoals hierboven gezegd door samenwerking , al weze het enkel op zeer specifieke communautair geladen voorstellen het cordon sanitaire even opgelicht wordt voor het Vlaams Belang? Als straks de Vlamingen een referendum zouden houden , enkel zij, dan is dat een nachtmerrie voor Belgicisten, zelfs voor hen die voorstanders zijn van DD. Maar zelfs dat hoeft niet... Alleen al een gelijkgezinde houding tn n-va en vb politici in deze materie kan amok maken in het Belgische huishouden of het erdoor komt of niet. Bovendien mediatiek verdedigbaar voor de n-va. Politiek mogelijk. En electoraal profijtig.
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
Het moet zelfs nog niet goedgekeurd worden, de vanzelfsprekende Vlaamse centrumrechtse meerderheid krijgt er stilaan vorm door. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=stab]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent te goed voor de politieke wereld.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 21 oktober 2005 om 11:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkel argument waarom die trouw wederkerig zou moeten zijn. Een partij is maar een instrument, als het niet meer deugt doet ge het naar de tweedehandswinkel en koopt ge een nieuw. Of probeert ge het zonder te doen, in mijn geval. Partijtrouw is een middel om mensen te controleren en in de pas te doen lopen, het dient altijd om gefoefel, persoonlijke belangen of corruptie te maskeren. Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 21 oktober 2005 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik probeer iets te organiseren. Citaat:
Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 21 oktober 2005 om 11:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door sancho : 21 oktober 2005 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Egidius |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het parlementair mandaat werd omwille van een partijprogramma gegeven. Dat vertegenwoordigende mandaat is ongeldig wanneer over één item via BROV beslist wordt. Tenzij zoals Egidius voorstelt, via een expliciete persoonlijke volmacht mandaat aan een persoon (parlementair of niet) gegeven wordt voor dat BROV. Maar volmachtgevers zijn dus weldegelijk stemmers. De wil van de niet-stemmers (=niet stemmen) dient gerespecteerd te worden. Hun stem mag niet gestolen worden door iemand die wel stemt. Bekijk stemmen eens zoals het bedoeld is: de wil kenbaar maken. Wanneer iemand niet stemt, wenst hij zijn wil niet kenbaar te maken. Dan is het te zot voor woorden om die stem aan iemand anders te geven, die met die niet-stem wél een wens (pro of contra) zal uitdrukken. De enige wijze om de wil niet uit te spreken is niet gaan stemmen. Dat niet-uitspreken mag dus niet vervangen worden door de pro of contra-stem via een andere (belanghebbende) Heel dat hybride gedoe is nog een groter onding dan ik dacht. Het schendt zowat alle democratische basisbeginselen: gelijkheidsbeginsel mandateringsbeginsel vrijheid van (niet) stemmen
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een thuisblijver wil zich niet uitspreken. Dan moet een parlementair dat ook niet in diens plaats doen (behoudens een expliciete volmacht)
![]() |
![]() |