![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt hier een punt. Maar hoe ga je het anders doen ? Als je wilt dat iedereen op zijn 18de gaat werken gaat er gewoon veel minder volk studeren (als ge eenmaal verdient teruggaan naar een blutte studententoestand is vrij.....pijnlijk). Ik ben persoonlijk zelfs van oordeel dat de staat een soort van bijna renteloze leningen op touw mag zetten zodat studenten onafhankelijk van ouders kunnen leven en het later zelf terug betalen. Ik denk zelfs dat ze dan ook wat harder doorwerken....wat alleen maar beter is. Ik heb niks tegen mensen die op hun 18de gaan werken en goed hun brood verdienen Mambo, die moeten er zeker en vast ook zijn (dankzij hun kunnen we ook studeren....ze betalen belastingen) maar je kan van iemand die wilt studeren niet verwachten dat hij op zijn 24ste al gesetteld is en een dik inkomen heeft. PS: Ik betaal een groot deel van mijn studie zelf, ik weet ook wel wat zwarte sneeuw is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is voor mij geen reden om verzuurd door het leven te gaan. Je zal zelf best weten dat om mooie witte zuivere sneeuw als genietbaar te aanschouwen, je eerst dikke vette zwarte sneeuw hebt moeten zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is iemand die bijna alle jaren een andere richting in slaat wel een student, of is dat een toerist? Misschien wel een psycho die kick op studentjes? Iemand die capaciteiten heeft zou het natuurlijk spijtig zijn van die niks te laten doen, maar dan wel op voorwaarde dat wat hij leert ook van plan is te doen of toch minstens in dat vakgebied te zitten. Waarom niet dezelfde voorwaarde voor piloot te worden? Wij betalen je studie en na je studie ga je evenveel jaar dat dan gaan doen bij wijze van terug betaling aan de gemeenschap. Daarna doe je wat je wil. Begeleiden naar werk zal geen probleem zijn want er zullen al veel afhaken. Veel meer jobs die op jullie zal staan wachten en de rest moet het dan maar doen met een job wat lager, daarvoor niet slechter maar iets lager. Zo weten jullie meteen dat jullie collega's op school ook je latere echte collega's gaan worden op het werk. Dan gaat het vooruit gaan.
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin figuurlijk. Vandaar mijn avatar; bloedend hand.
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ook een feit is, eh Mambo, dat velen op hun 18de gewoon niet klaar (volwassen) genoeg zijn voor de harde echte wereld. Ik weet dat ik in ieder geval op mijn 18de dat niet was. Die jaren op kot waren een mooie overgangsperiode, en dat maakt de boel al heel wat minder "plots" om straks echt alleen te wonen op eigen benen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat we nog altijd dezelfde mensen zijn. Ik ben zelfs gehuwd op mijn 19 jaar en vond dat al laat.
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op je 13e gaan werken zodat je op je 18e een eigen huis hebt en 3 sjieke auto's.
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wat is dan een goede leeftijd om te huwen???
![]() |
![]() |
#271 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken ook zo iemand die constant zich te kakken op studenten. Maar die doet natuurlijk enkel omdat 'm gefrustreerd is dat hijzelf niet heeft kunnen studeren. Jaloezie uitwerken in frustratie, dat is pas beschamend. Allez, begin nu maar weer te ontkennen.
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie van de studenten of afgestudeerden is gebaat bij al die gasten die rondom hun zwermen en meestal toch een negatief imago verspreiden op die manier omdat ze gewoon alle jaren iets anders hebben gedaan. Dat zijn stielbedervers op jullie niveau, je zal er waarschijnlijk ook veel zo kennen. Maar degenen die zeggen kijk ik ga dat of dat gaan leren omdat het hun echt boeit en daar dan in dat gebied ook gaan werken dat is goed. Zo zijn er wel niet veel tegenwoordig.
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens waarom schorsen ze momenteel duizenden van al die jonge gasten?
Toch niet omdat ze zo verschrikkelijk vol met talent en courage rondlopen zeker? Het één geeft antwoord op het ander.
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens alle studenten hier op dat forum die zijn studie van a-z heeft afgewerkt in één en dezelfde richting en werk heeft gevonden in die zelfde richting mag van mij een bak bier komen afhalen en krijgt een ferm handje en een dikke chapeau.
Al de anderen mogen mij nu eens een pint betalen. Zal wel zat lopen voor de rest van mijn leven maar kom.
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je daar allemaal niet mee akkoord kunt gaan kan je evengoed zeggen dat ze alle herscholingen voortaan op de volgende manier kunnen bekijken; neem een werkloze en geef die een opleiding voor beenhouwer bv en laat hem zoeken als metser. Zal er wellicht ook niet veel van in huis komen. T' is een trapje lager maar wel hetzelfde.