Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2005, 21:39   #261
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
wat sta jij hier weer te blinken?
niet afwijken.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 21:40   #262
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Achteraf ja, maar eerst is het toch wat anders geweest (van u niet alleen)
Voor mijn part werkt ge voor 7 boterkoeken per dag wat kan mij dat schelen.

Hier is niks in de schoot geworpen, geen centiem.
Jullie hebben alles in de schoot liggen, maar je weigert dat toe te geven.
Ik heb dieper gelegen dan het diepste dat je al zien liggen hebben. Nog dieper en ik zat twee meter onder de grond.
Mijn zoon spaart al gans zijn leven, van toen hij klein is. Als hij daar een goed leven mee op poten zet is dat toch wel zijn recht zeker?
Hebben jullie geen cadeau mee gekregen? Univ, kindergeld om je kosten mee te betalen, moeder die bijspringt waar nodig. Vele jaren boven je meerderjarigheid nog altijd van dat tot je eens gaat zeggen, en nu ga ik werk zoeken sie. Is dat geen financieël cadeautje dat de moeite is?
Lekker op het gemak eens kijken naar alle klasjes en uit kiezen wat het leukste is en op het einde van de rit een dik diploma gratis er bij. Dat zijn geen geschenken zeker?
En voor wat allemaal, om te kunnen klappen met bagage. Ja zeg!

Je hebt hier een punt. Maar hoe ga je het anders doen ? Als je wilt dat iedereen op zijn 18de gaat werken gaat er gewoon veel minder volk studeren (als ge eenmaal verdient teruggaan naar een blutte studententoestand is vrij.....pijnlijk). Ik ben persoonlijk zelfs van oordeel dat de staat een soort van bijna renteloze leningen op touw mag zetten zodat studenten onafhankelijk van ouders kunnen leven en het later zelf terug betalen. Ik denk zelfs dat ze dan ook wat harder doorwerken....wat alleen maar beter is.

Ik heb niks tegen mensen die op hun 18de gaan werken en goed hun brood verdienen Mambo, die moeten er zeker en vast ook zijn (dankzij hun kunnen we ook studeren....ze betalen belastingen) maar je kan van iemand die wilt studeren niet verwachten dat hij op zijn 24ste al gesetteld is en een dik inkomen heeft.

PS: Ik betaal een groot deel van mijn studie zelf, ik weet ook wel wat zwarte sneeuw is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 21:42   #263
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Mambo
Achteraf ja, maar eerst is het toch wat anders geweest (van u niet alleen)
Voor mijn part werkt ge voor 7 boterkoeken per dag wat kan mij dat schelen.

Hier is niks in de schoot geworpen, geen centiem.
Jullie hebben alles in de schoot liggen, maar je weigert dat toe te geven.
Ik heb dieper gelegen dan het diepste dat je al zien liggen hebben. Nog dieper en ik zat twee meter onder de grond.
Mijn zoon spaart al gans zijn leven, van toen hij klein is. Als hij daar een goed leven mee op poten zet is dat toch wel zijn recht zeker?
Hebben jullie geen cadeau mee gekregen? Univ, kindergeld om je kosten mee te betalen, moeder die bijspringt waar nodig. Vele jaren boven je meerderjarigheid nog altijd van dat tot je eens gaat zeggen, en nu ga ik werk zoeken sie. Is dat geen financieël cadeautje dat de moeite is?
Lekker op het gemak eens kijken naar alle klasjes en uit kiezen wat het leukste is en op het einde van de rit een dik diploma gratis er bij. Dat zijn geen geschenken zeker?
En voor wat allemaal, om te kunnen klappen met bagage. Ja zeg!
Been there, done that.

Maar dat is voor mij geen reden om verzuurd door het leven te gaan.

Je zal zelf best weten dat om mooie witte zuivere sneeuw als genietbaar te aanschouwen, je eerst dikke vette zwarte sneeuw hebt moeten zien.
Oud 29 september 2005, 22:12   #264
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Je hebt hier een punt. Maar hoe ga je het anders doen ? Als je wilt dat iedereen op zijn 18de gaat werken gaat er gewoon veel minder volk studeren (als ge eenmaal verdient teruggaan naar een blutte studententoestand is vrij.....pijnlijk). Ik ben persoonlijk zelfs van oordeel dat de staat een soort van bijna renteloze leningen op touw mag zetten zodat studenten onafhankelijk van ouders kunnen leven en het later zelf terug betalen. Ik denk zelfs dat ze dan ook wat harder doorwerken....wat alleen maar beter is.

Ik heb niks tegen mensen die op hun 18de gaan werken en goed hun brood verdienen Mambo, die moeten er zeker en vast ook zijn (dankzij hun kunnen we ook studeren....ze betalen belastingen) maar je kan van iemand die wilt studeren niet verwachten dat hij op zijn 24ste al gesetteld is en een dik inkomen heeft.

PS: Ik betaal een groot deel van mijn studie zelf, ik weet ook wel wat zwarte sneeuw is.
Van al die studerende gasten zou ik wel eens willen weten hoe serieus ze dat nemen.
Is iemand die bijna alle jaren een andere richting in slaat wel een student, of is dat een toerist? Misschien wel een psycho die kick op studentjes?
Iemand die capaciteiten heeft zou het natuurlijk spijtig zijn van die niks te laten doen, maar dan wel op voorwaarde dat wat hij leert ook van plan is te doen of toch minstens in dat vakgebied te zitten.
Waarom niet dezelfde voorwaarde voor piloot te worden? Wij betalen je studie en na je studie ga je evenveel jaar dat dan gaan doen bij wijze van terug betaling aan de gemeenschap.
Daarna doe je wat je wil.
Begeleiden naar werk zal geen probleem zijn want er zullen al veel afhaken.
Veel meer jobs die op jullie zal staan wachten en de rest moet het dan maar doen met een job wat lager, daarvoor niet slechter maar iets lager.
Zo weten jullie meteen dat jullie collega's op school ook je latere echte collega's gaan worden op het werk.
Dan gaat het vooruit gaan.
Oud 29 september 2005, 22:15   #265
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Been there, done that.

Maar dat is voor mij geen reden om verzuurd door het leven te gaan.

Je zal zelf best weten dat om mooie witte zuivere sneeuw als genietbaar te aanschouwen, je eerst dikke vette zwarte sneeuw hebt moeten zien.
Ik mag zuur zijn, de gemeenschap moet mij nog veel terug betalen. Bloeden moeten ze!
Enfin figuurlijk. Vandaar mijn avatar; bloedend hand.
Oud 29 september 2005, 22:28   #266
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Van al die studerende gasten zou ik wel eens willen weten hoe serieus ze dat nemen.
Is iemand die bijna alle jaren een andere richting in slaat wel een student, of is dat een toerist? Misschien wel een psycho die kick op studentjes?
Iemand die capaciteiten heeft zou het natuurlijk spijtig zijn van die niks te laten doen, maar dan wel op voorwaarde dat wat hij leert ook van plan is te doen of toch minstens in dat vakgebied te zitten.
Waarom niet dezelfde voorwaarde voor piloot te worden? Wij betalen je studie en na je studie ga je evenveel jaar dat dan gaan doen bij wijze van terug betaling aan de gemeenschap.
Daarna doe je wat je wil.
Begeleiden naar werk zal geen probleem zijn want er zullen al veel afhaken.
Veel meer jobs die op jullie zal staan wachten en de rest moet het dan maar doen met een job wat lager, daarvoor niet slechter maar iets lager.
Zo weten jullie meteen dat jullie collega's op school ook je latere echte collega's gaan worden op het werk.
Dan gaat het vooruit gaan.

Wat ook een feit is, eh Mambo, dat velen op hun 18de gewoon niet klaar (volwassen) genoeg zijn voor de harde echte wereld. Ik weet dat ik in ieder geval op mijn 18de dat niet was. Die jaren op kot waren een mooie overgangsperiode, en dat maakt de boel al heel wat minder "plots" om straks echt alleen te wonen op eigen benen.
Oud 29 september 2005, 22:48   #267
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ook een feit is, eh Mambo, dat velen op hun 18de gewoon niet klaar (volwassen) genoeg zijn voor de harde echte wereld. Ik weet dat ik in ieder geval op mijn 18de dat niet was. Die jaren op kot waren een mooie overgangsperiode, en dat maakt de boel al heel wat minder "plots" om straks echt alleen te wonen op eigen benen.
Als wij 18 waren, en zo lang is dat nu ook weer niet geleden tavek waren we wel klaar genoeg om in het leger te gaan en desnoods met een geweer naar oorlogs gebied uitgezonden te worden. Nu niet dat we zoveel uitgestuurd werden en we doorgaans gewoon oefenrondjes mochten lopen. Maar kom, wij waren dat wel. En u ook! Alleen wist u dat niet.
Ik neem aan dat we nog altijd dezelfde mensen zijn. Ik ben zelfs gehuwd op mijn 19 jaar en vond dat al laat.
Oud 29 september 2005, 22:49   #268
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik mag zuur zijn, de gemeenschap moet mij nog veel terug betalen. Bloeden moeten ze!
Enfin figuurlijk. Vandaar mijn avatar; bloedend hand.
stoer !
Oud 30 september 2005, 08:45   #269
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als wij 18 waren, en zo lang is dat nu ook weer niet geleden tavek waren we wel klaar genoeg om in het leger te gaan en desnoods met een geweer naar oorlogs gebied uitgezonden te worden. Nu niet dat we zoveel uitgestuurd werden en we doorgaans gewoon oefenrondjes mochten lopen. Maar kom, wij waren dat wel. En u ook! Alleen wist u dat niet.
Ik neem aan dat we nog altijd dezelfde mensen zijn. Ik ben zelfs gehuwd op mijn 19 jaar en vond dat al laat.
Ja, 16 of zo is een betere leeftijd om te trouwen wellicht.
En op je 13e gaan werken zodat je op je 18e een eigen huis hebt en 3 sjieke auto's.
Oud 30 september 2005, 08:47   #270
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat is dan een goede leeftijd om te huwen???
Oud 30 september 2005, 09:56   #271
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Tja, als jij de norm bent.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 10:14   #272
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

En wat is dan een goede leeftijd om te huwen???
Als je er klaar voor bent, ik was klaar.
Oud 30 september 2005, 10:18   #273
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, 16 of zo is een betere leeftijd om te trouwen wellicht.
En op je 13e gaan werken zodat je op je 18e een eigen huis hebt en 3 sjieke auto's.
Beter dan tot je 24 campus toerist te zijn en platzak. Beschamend.
Oud 30 september 2005, 10:23   #274
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Beter dan tot je 24 campus toerist te zijn en platzak. Beschamend.
Het is een persoonlijke keuze. Ik heb niks (buiten een academische graad die wellicht volgend jaar gaat renderen) en ik schaam me er niet voor
Oud 30 september 2005, 10:25   #275
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een persoonlijke keuze. Ik heb niks (buiten een academische graad die wellicht volgend jaar gaat renderen) en ik schaam me er niet voor
ik ook niet. Doe dan niet alsof ik het zou moeten (voor allen bedoeld)
Oud 30 september 2005, 10:30   #276
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ook niet. Doe dan niet alsof ik het zou moeten (voor allen bedoeld)
Nee nee, maar een ander, die wel wil studeren, moet zich wel schamen natuurlijk.

Ik ken ook zo iemand die constant zich te kakken op studenten. Maar die doet natuurlijk enkel omdat 'm gefrustreerd is dat hijzelf niet heeft kunnen studeren. Jaloezie uitwerken in frustratie, dat is pas beschamend.

Allez, begin nu maar weer te ontkennen.
Oud 30 september 2005, 10:38   #277
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee nee, maar een ander, die wel wil studeren, moet zich wel schamen natuurlijk.

Ik ken ook zo iemand die constant zich te kakken op studenten. Maar die doet natuurlijk enkel omdat 'm gefrustreerd is dat hijzelf niet heeft kunnen studeren. Jaloezie uitwerken in frustratie, dat is pas beschamend.

Allez, begin nu maar weer te ontkennen.
Ge moet u niet schamen als je werkelijk voor iets gaat. Maar tot nu toe durven de meesten dat zelfs hier nog niet zeggen. Ze blijven daar een beetje vaag over en schermen zich af "met het is toch mijn recht" en van die dingen maar zo blijf je wel bezig u te verstoppen meestal en excuses te verzinnen.
Wie van de studenten of afgestudeerden is gebaat bij al die gasten die rondom hun zwermen en meestal toch een negatief imago verspreiden op die manier omdat ze gewoon alle jaren iets anders hebben gedaan. Dat zijn stielbedervers op jullie niveau, je zal er waarschijnlijk ook veel zo kennen.

Maar degenen die zeggen kijk ik ga dat of dat gaan leren omdat het hun echt boeit en daar dan in dat gebied ook gaan werken dat is goed.
Zo zijn er wel niet veel tegenwoordig.
Oud 30 september 2005, 10:40   #278
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens waarom schorsen ze momenteel duizenden van al die jonge gasten?
Toch niet omdat ze zo verschrikkelijk vol met talent en courage rondlopen zeker?
Het één geeft antwoord op het ander.
Oud 30 september 2005, 10:45   #279
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens alle studenten hier op dat forum die zijn studie van a-z heeft afgewerkt in één en dezelfde richting en werk heeft gevonden in die zelfde richting mag van mij een bak bier komen afhalen en krijgt een ferm handje en een dikke chapeau.
Al de anderen mogen mij nu eens een pint betalen. Zal wel zat lopen voor de rest van mijn leven maar kom.
Oud 30 september 2005, 10:49   #280
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En als je daar allemaal niet mee akkoord kunt gaan kan je evengoed zeggen dat ze alle herscholingen voortaan op de volgende manier kunnen bekijken; neem een werkloze en geef die een opleiding voor beenhouwer bv en laat hem zoeken als metser. Zal er wellicht ook niet veel van in huis komen. T' is een trapje lager maar wel hetzelfde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be