![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je ontgoochelde reactie stoelt op een foute perceptie. Citaat:
Egidius |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() Nog enkele tips voor de Merchtemse marktprofeten:
- geen franse produkten meer. - verkoopsverbod van produkten waarvan de naam niet vertaalbaar is in het "schoê vloms". - alleen nog muziek van vlomse oorsprong laten horen. - tijdens de markt moeten alle café's alleen vloms bier verkopen.... en daarna ook. - marktkramers moeten in zwart/geel gekleed zijn. - scheten moeten een duidelijke vlomse klank en geur hebben. ..../....
![]() |
#263 | |
|
![]() Citaat:
Al zou ik in burgemeester De Blocks plaats de maatregel laten legitimeren door een bindend referendum Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 27 oktober 2005 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk wel dat je vanuit die positie geen burgerreferendum organiseert maar een bevraging van bovenaf (een raadplegend referendum), wat niet echt een ultiem democratisch middel is. Een correcte democratische reflex ware: een burgerinitiatief omtrent die kwestie afwachten. Dan zou alras blijken dat de burger van dergelijke stupiede bagatellen niet wakker ligt. Tien tegen een haal je niet eens het quorum om een referendum te initiëren. Ik (integenstelling tot jij en de Merchtemse gemeenteraad) acht de burger groot genoeg om voor zichzelf uit te maken in welke taal hij wenst bediend te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Egidius]Vanzelfsprekend. Zoals jij je vergist als je het vastleggen van eenvoudige marktregels (c'est le cas de le dire...) bestempelt als Oostblok-praktijken.[/uote]
Ik noteer alvast dat jij voorstander bent van een betuttelende regulerende overheid inzake bepaalde aspecten van het economische leven. Mijn standpunt is genuanceerder: regulering behoort er slechts te zijn om ieders vrijheid en rechten te waarborgen waar deze (fysiek) in botsing kunnen komen. Dat lijkt me geenszins het geval wanneer een bordje met franse groentennamen opduikt. Citaat:
Duidelijkheid is in dit geval nog geen bewijs van oordeelkunndig en goedbestuur. Citaat:
Ik vrees dat je van een kale reis zal thuiskomen. Zoniet hou je een discriminerende, nutteloze, slechte maatregel over, enkel met democratische legitimiteit. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas dan op in Merchtem! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn ervaringen in de Rand laten overigens vermoeden dat men wel degelijk wakker ligt van taalgebruik en arrogante immigranten. Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |||
|
![]() Citaat:
Overigens ben ik inderdaad een aanhanger van zoveel mogelijk individuele autonomie, maar dat sluit in mijn visie groepsvorming en indien nodig groepsdefensie niet uit. De invalshoek van het individu is immers niet de enige wezenlijke, het vrijwaren van collectieve belangen is even legitiem. Citaat:
Citaat:
Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 27 oktober 2005 om 13:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat Staaf!
Je zit toevallig weer op dezelfde lijn als de bubbels. Kijk maar wat er vandaag ons aller Bruno Yammine in de krant verscheen: Citaat:
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#272 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Onze bubbels zouden eens een cursus grondwettelijk recht moeten inkijken alvorens ze dwaze praat verkopen. De achterlijkheid van deze mensen en de manifeste onwil om iets te willen begrijpen kent geen grenzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nogmaals, taal is niet statisch, laat zich niet door regels of grenzen begrenzen. Maar ja, dat gaat er bij jullie niet zo makkelijk in hé. De Vlamingen waren in de meerderheid in die gemeenten. Leg mij eens uit hoe het komt dat het Vlaams er verdween. Omdat de vlamingen er wegtrokken (= de gemeente/grond opgaven) of zelf Frans gingen praten. Lees= zij hebben zelf de verfransing in de hand gewerkt ![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- niks "franse keuken" meer. - gerechten in't vloms, gedaan met "chateaubriand flambé au cognac", nu "blinkend kasteel geschroeid met brandewijn" De Block heet ie, nu gaat al een lichtje branden se. En nog een referendum er bovenop. Doen jong, in Roemenië hadden ze het genie van de Karpaten, in Vlaanderen hebben ze het genie van Merchtem.
![]() |
![]() |
#275 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik ergens ga wonen dan pas ik mij daar aan. Franstaligen, moslims en andere onwilligen zijn hiertoe niet bekwaam, dus blijven ze beter waar ze waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let vooral hier op:
Citaat:
Is de Merchtemse burgemeester trouwens een Vlaams-nationalist?
![]() |
![]() |
#277 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Bij de weg, menu is wel een internationaal woord dat gebruikt wordt in zeer vele talen (Engels, Frans, Nederlands, Russisch, Duits, .....) en uit het Nederlands komt. Laatst gewijzigd door Patje48 : 27 oktober 2005 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |