Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2006, 21:06   #261
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Grootste in stemmenaantal.
Qua ideologie zou ik niet van 'groots' durven gewagen. Eerder (abo)minabel.
Ik zou net zeggen dat zij de énige partij (boven de kiesdrempel) zijn die echt nog een ideologie heeft. De groenen misschien ook nog, maar VLD/CD&V of SP-A en ideologie in 1 zin gebruiken?

Ik zie niks liberaals aan de VLD, niks sociaal aan de SP-A en zeker al niks christelijks meer aan CD&V. Jij wel soms? Op papier is er misschien nog wat onderscheid tussen de drie. In de praktijk... huilen met de pet op.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 21:48   #262
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je moet wel alles quoten anders trek je mijn posting uit de kontekst.
Maakt niks uit.
De verkiezingen van 13 juni spreken je hoe dan ook tegen.
Oud 30 januari 2006, 21:59   #263
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik zou net zeggen dat zij de énige partij (boven de kiesdrempel) zijn die echt nog een ideologie heeft.
Best mogelijk, maar van die boer lust ik geen eieren.
Citaat:
De groenen misschien ook nog,
Ook eco-fascisme kan ik niet smaken.

Citaat:
maar VLD/CD&V of SP-A en ideologie in 1 zin gebruiken?
Theoretisch wel.

Citaat:
Ik zie niks liberaals aan de VLD, niks sociaal aan de SP-A en zeker al niks christelijks meer aan CD&V. Jij wel soms? Op papier is er misschien nog wat onderscheid tussen de drie. In de praktijk... huilen met de pet op.
Okay.
Oud 31 januari 2006, 05:08   #264
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Grootste in stemmenaantal.
Qua ideologie zou ik niet van 'groots' durven gewagen. Eerder (abo)minabel.
Abominabel voor Belgen, idd.
Zeer correct.
Oud 31 januari 2006, 18:16   #265
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maakt niks uit.
De verkiezingen van 13 juni spreken je hoe dan ook tegen.

En zo blijven ze maar met modder gooien.
Oud 31 januari 2006, 21:25   #266
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De CD&V moet dan wel aan een fantastische opmars bezig zijn aangezien ze bij de opiniepeilingen afgetekend de grootste partij blijft
Welke opiniepeiling bedoel je , Die van la libre of de stemmenkampioen die het Vb en het kartel ongeveer binnen 1% geven, of de onbetrouwbrae van de VRT die er steeds 5% naast zitten;

Wel als je toch zo van opiniepielingen houdt dan is het leuk om die eens te vergelijken met de correctie die de stembusgang is. En dan zie je dat de cdenv/n-va voor de vorige verkiezingen meer dan 30% scoorde in de peilingen en 26 % bij de verkeizingen VB; Het Vb 21% in de peilingen en 24% bij de stembusgang. Als je dat zou extrapoleren naar vandaag dan zou het Vb veruit de grootste partij zijn ( ook tegenover) het kartel.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 18:55   #267
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Welke opiniepeiling bedoel je , Die van la libre of de stemmenkampioen die het Vb en het kartel ongeveer binnen 1% geven, of de onbetrouwbrae van de VRT die er steeds 5% naast zitten;

Wel als je toch zo van opiniepielingen houdt dan is het leuk om die eens te vergelijken met de correctie die de stembusgang is. En dan zie je dat de cdenv/n-va voor de vorige verkiezingen meer dan 30% scoorde in de peilingen en 26 % bij de verkeizingen VB; Het Vb 21% in de peilingen en 24% bij de stembusgang. Als je dat zou extrapoleren naar vandaag dan zou het Vb veruit de grootste partij zijn ( ook tegenover) het kartel.

Doen we lekker toch niet.
Oud 3 februari 2006, 01:33   #268
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

Ik bied 50% aan, wie biedt meer?
Oud 14 februari 2006, 19:25   #269
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik bied 50% aan, wie biedt meer?

Het Vlaams kartel haalt volgend jaar een procent of 5 meer dan in 2004.
Oud 15 februari 2006, 06:30   #270
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste vriend, kan jij mij de cijfers geven voor de Euromillions nu vrijdag?
Pleaszzz?

Laatst gewijzigd door stab : 15 februari 2006 om 06:31.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 11:25   #271
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hehe, guido, tof hoor, maar niet overdrijven. boven 30% zou mooi zijn, zeker, maar we zijn nog een jaar en een half te vroeg, he! De vraag blijft hoezeer de astronomische stemmenwinst in 2004 voor het VB geconsolideerd kan worden. Ik ben ervan overtuigd dat er velen wel eens andere redenen gaan hanteren voor hun stemgedrag dan recente rechtbanktoestanden.

Trouwens: uiteraard moet het Kartel kijken naar alle potentiële stemmen, maar gok niet alleen maar op het Belang.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 13:02   #272
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Hehe, guido, tof hoor, maar niet overdrijven. boven 30% zou mooi zijn, zeker, maar we zijn nog een jaar en een half te vroeg, he! De vraag blijft hoezeer de astronomische stemmenwinst in 2004 voor het VB geconsolideerd kan worden. Ik ben ervan overtuigd dat er velen wel eens andere redenen gaan hanteren voor hun stemgedrag dan recente rechtbanktoestanden.

Trouwens: uiteraard moet het Kartel kijken naar alle potentiële stemmen, maar gok niet alleen maar op het Belang.
Ik ben in de eerste plaats benieuwd of het zogenaamd 'Vlaams kartel' werkelijk voor een kentering zal zorgen. Voor de regionale verkiezingen van 2004 schreeuwden zij moord en brand komaf te maken met de 'paarse illusie'. Na de verkiezingen bleek, ondanks loze beloften van minister Bourgeois om niet scheep te zullen gaan met SP.A/Spirit, om toch een coalitie te vormen met die partijen die op het federale niveau de meest anti-Vlaamse regering vormen sedert WOII. De schijnbesprekingen die Leterme hield met het toenmalige Vlaams Blok, trouwens de eerste keer dat het Vlaams Blok/Belang werd uitgenodigd, sprongen af omdat Leterme niet wilde weten van concrete Vlaamse eisen zoals de splitsing van de sociale zekerheid. Hiermee heeft Leterme naar mijn mening zijn ambities voor de komende federale verkiezingen blootgelegd. In Vlaanderen durft hij af en toe zijn 'Vlaamse' spierballen eens rollen, terwijl hij in Wallonië een héél andere taal spreekt. Herinner u de uitspraak 'n'ayez pas peur'. Leterme hekelde zogezegd de uitspraken van de monarch, maar zat achteraf met de werkelijke briefschrijver Elio Di Corrupto al aan de koffietafel! Kom mij niet wijsmaken dat dit de geloofwaardigheid van het 'Vlaams kartel' niet aantast.

Het was trouwens Bart De Wever zélf die op dit forum ooit kwam vertellen zijn leden niet op te zadelen met een kartel waar het partijbestuur en de partijraad niet in geloofden. Hij voegde daar zelfs aan toe géén kartel met CD&V aan te gaan omdat die partij al voldoende stroop aan het smeren was om de plaats van de VLD in de federale regering over te nemen. Getuige daarvan inderdaad de soms lakse houding in het federale parlement. CD&V kan géén oppositie voeren om het simpele feit dat dit een beleidspartij is, een partij die koste wat het kost wil meeregeren.

Mark Grammens hekelde trouwens in zijn journaal de houding van de N-VA partijtop tegenover het Vlaams Blok/Belang. Na de verkiezingen zal blijken of het wel opportuun was van N-VA om zich zo vijandig te gedragen tegenover het Vlaams Blok. De verkiezingen hebben N-VA ongelijk gegeven. Het Vlaams Blok werd afgetekend de grootste partij van Vlaanderen. CD&V verloor zelfs een zetel tegenover de verkiezingen van 1999.

De N-VA vervalt in dezelfde traditie van de Volksunie. Spijts toenaderingspogingen in de jaren '80 tussen VU en Vlaams Blok heeft de linkerzijde in die partij in samenwerking met de Schiltz-clan voor die tweespalt blijven zorgen. De N-VA partijtop zet die traditie rustig verder! Aan de basis reageert men duidelijk volwassener en zijn er vele leden die een eventuele samenwerking met het Vlaams Belang wél zien zitten!
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 13:58   #273
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en toevallig zal het procent van de CD&V met 5% of meer zakken!8) (toch gemakkleijk zo'n kartel!)

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 15 februari 2006 om 13:58.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 15:25   #274
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet niet...het valt te zien of we de VLD en SP.A na de gemeenteraadsverkiezingen een definitieve hak zetten?
Oud 15 februari 2006, 15:26   #275
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
en toevallig zal het procent van de CD&V met 5% of meer zakken!8) (toch gemakkleijk zo'n kartel!)
Jan, mag ik u vragen wat uw beroep is?
Oud 15 februari 2006, 15:27   #276
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Ik ben in de eerste plaats benieuwd of het zogenaamd 'Vlaams kartel' werkelijk voor een kentering zal zorgen. Voor de regionale verkiezingen van 2004 schreeuwden zij moord en brand komaf te maken met de 'paarse illusie'. Na de verkiezingen bleek, ondanks loze beloften van minister Bourgeois om niet scheep te zullen gaan met SP.A/Spirit, om toch een coalitie te vormen met die partijen die op het federale niveau de meest anti-Vlaamse regering vormen sedert WOII. De schijnbesprekingen die Leterme hield met het toenmalige Vlaams Blok, trouwens de eerste keer dat het Vlaams Blok/Belang werd uitgenodigd, sprongen af omdat Leterme niet wilde weten van concrete Vlaamse eisen zoals de splitsing van de sociale zekerheid. Hiermee heeft Leterme naar mijn mening zijn ambities voor de komende federale verkiezingen blootgelegd. In Vlaanderen durft hij af en toe zijn 'Vlaamse' spierballen eens rollen, terwijl hij in Wallonië een héél andere taal spreekt. Herinner u de uitspraak 'n'ayez pas peur'. Leterme hekelde zogezegd de uitspraken van de monarch, maar zat achteraf met de werkelijke briefschrijver Elio Di Corrupto al aan de koffietafel! Kom mij niet wijsmaken dat dit de geloofwaardigheid van het 'Vlaams kartel' niet aantast.

Het was trouwens Bart De Wever zélf die op dit forum ooit kwam vertellen zijn leden niet op te zadelen met een kartel waar het partijbestuur en de partijraad niet in geloofden. Hij voegde daar zelfs aan toe géén kartel met CD&V aan te gaan omdat die partij al voldoende stroop aan het smeren was om de plaats van de VLD in de federale regering over te nemen. Getuige daarvan inderdaad de soms lakse houding in het federale parlement. CD&V kan géén oppositie voeren om het simpele feit dat dit een beleidspartij is, een partij die koste wat het kost wil meeregeren.

Mark Grammens hekelde trouwens in zijn journaal de houding van de N-VA partijtop tegenover het Vlaams Blok/Belang. Na de verkiezingen zal blijken of het wel opportuun was van N-VA om zich zo vijandig te gedragen tegenover het Vlaams Blok. De verkiezingen hebben N-VA ongelijk gegeven. Het Vlaams Blok werd afgetekend de grootste partij van Vlaanderen. CD&V verloor zelfs een zetel tegenover de verkiezingen van 1999.

De N-VA vervalt in dezelfde traditie van de Volksunie. Spijts toenaderingspogingen in de jaren '80 tussen VU en Vlaams Blok heeft de linkerzijde in die partij in samenwerking met de Schiltz-clan voor die tweespalt blijven zorgen. De N-VA partijtop zet die traditie rustig verder! Aan de basis reageert men duidelijk volwassener en zijn er vele leden die een eventuele samenwerking met het Vlaams Belang wél zien zitten!
Excuseer: DEBATtafel, niet koffietafel
Oud 15 februari 2006, 15:28   #277
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Beste vriend, kan jij mij de cijfers geven voor de Euromillions nu vrijdag?
Pleaszzz?
Hé jullie mikken toch ook op 42% in Antwerpen?
Oud 15 februari 2006, 17:11   #278
Steben

Standaard

Citaat:
Dat
leve de manmanman club
Oud 15 februari 2006, 17:11   #279
Steben

Standaard

Citaat:
Dat is de
leve de manmanman club
Oud 15 februari 2006, 17:11   #280
Steben

Standaard

Citaat:
Dat is
leve de manmanman club
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be