Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2006, 13:11   #261
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Ik trek steungeld en 3 maal per week rijd ik naar Parijs ,met mijn eigen wagen ik doe namelijk dan coerierdienst 740 km aan 25cent pk .Heel vroeg rij ik door en om 16uur ben ik thuis en heb ik met alles er af 131 euro verdiend x3 =393 per week x5 =1965 per + 11OO maand verdiend ik 8) hallo
10 frank de km?
pakweg 60 liter verbruik �* 1.20€/liter = 72€ x 3 x5 = 1080€ verbruik (circa) en slijtage van de wagen �* 11100 km/maand.
Als we slijtage achterwege laten zit jij ongeveer 315 uur te werken voor 885€ of dus 2,80€/uur
Maar dan komt je slijtage.
Jij geeft er geld aan toe!

(trouwens coerierdienst in onderaanneming is minstens 18 frank/km)

Geef je stempel vooral niet op!
Oud 12 maart 2006, 13:19   #262
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Ik trek steungeld en 3 maal per week rijd ik naar Parijs ,met mijn eigen wagen ik doe namelijk dan coerierdienst 740 km aan 25cent pk .Heel vroeg rij ik door en om 16uur ben ik thuis en heb ik met alles er af 131 euro verdiend x3 =393 per week x5 =1965 per + 11OO maand verdiend ik 8) hallo
Heb het nog maar pas gepost dat ze gaan beginnen werken voor een half broodje en een fles choco en kijk we hebben al een bewijs.
Oud 12 maart 2006, 13:25   #263
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
.

we zouden hier dus tips willen verzamelen die de werkloze kunnen wapenen tegen het gemeenschapsdienstinkomen. ( moeten werken voor een uitkering )

PS ook nu zijn er weer lege sjokopotten te winnen
Geef je uit voor marokkaan !!!

abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 13:31   #264
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
100% mee eens,verplichte tewerksteling staat inderdaad gelijk met slavernij.
Maar Jazeker scheert weer iedereen over de zelfde kam.
Er zijn zeker mensen binnen vws die graag werken,ook zijn er mensen binnen vws die zeker willen werken maar om één of andere reden niet kunnen werken
Ik dacht dat ik juist heel duidelijk het onderscheid maakte tussen niet willen en niet kunnen werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 14:12   #265
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik dacht dat ik juist heel duidelijk het onderscheid maakte tussen niet willen en niet kunnen werken.
voor ons gaat het over het onderscheid tussen mogen werken en moeten werken. het woord moeten dat komt in onze woordenboek niet voor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 14:28   #266
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Laten we een kat een kat noemen en maar gerust zeggen dat de legale fraude er goed in zit tegenwoordig.
Ja en neen. Uiteindelijk zou de sociale zekerheid een verzekering moeten zijn (gelijk ze trouwens oorspronkelijk was) waar men al of niet bij aansluit. En in deze optiek kan men kiezen welk regime men wil. En dan kiest men dit met de laagste prijs/kwaliteit verhouding. Zoniet zijn sz bijdragen gewoonweg belastingen op het loon. Verplichte solidariteit is trouwens niets meer of minder dan belastingen.
Allé, wat voor zin heeft het dat ik mij blauw betaal aan sz-bijdragen, als dit dient om den één of andere engelstalige die hier een "fietsaccident" krijgt, zijn dokterskosten te betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 14:32   #267
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dat werd er ook zo voor gedaan he.
Het is de volledige scheeftrekking tussen de rsz-bijdragen, en de baten, die hier de oorzaak van zijn.
Als men inderdaad tienmaal meer moet betalen, dan dat men een risico is, dan gaat men op zoek naar ontsnappingsmogelijkheden. In feite is het nog veel erger. Degenen die het meeste bijdragen, trekken het minste terug.

Laatst gewijzigd door Bob : 12 maart 2006 om 14:41.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 14:44   #268
Groentje-18

Standaard

Citaat:
hoe vaak jij ? je werkt ook niet ? jij bent geen rva controleur maar een gewoon studentje - wie denk jij wel dat je bent om mij ter verantwoording te roepen zonder enige bevoegdheid ? omdat je toevakllig weet dat ik werkloos ben - vraag je aan iemand met een donkerer huidskleur mss ook waarom ie bruin is ?

wat een arrogantie

Je moet niet de gediscrimineerde en het slachtoffer gaan uithangen als er niets van waar is hé.
Oud 12 maart 2006, 14:45   #269
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Om die job de moeite waard te maken, moeten ofwel de loonkosten ofwel de werkloosheidsuitkeringen dalen.

Zo simpel is 't.
En mijn mening is dat het eerste nooit waarheid zal worden, en men dus naar de tweede oplossing zal grijpen, met alle gevolgen vandien.
Oud 12 maart 2006, 14:45   #270
Groentje-18

Standaard

Citaat:
pc s zoals u zijn om te huilen
Ik vraag mij af of jij ooit eens inhoudelijk zal reageren.
Oud 12 maart 2006, 14:51   #271
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ja, er zullen er wel zijn die profiteren van het systeem maar dat moet je dan niet op ons afreageren hé, daar kunnen wij ook niet aan doen.
Wat ik ook iets vreemds vind, de meesten vinden het zorgelijk dat polen hier voor een hongerloontje bereid zijn te werken en daarmee anderen de kans op een job ontnemen. Wel, dergelijke nepjobs die men aan langdurig werklozen en leefloner aanbiedt tegenwoordig zijn een nog grotere bedreiging maar daar ligt blijkbaar niemand wakker van. Waarschijnlijk omdat de mensen er teveel hun plezier in hebben dat die zogenaamde luilakken ook eens moeten werken.
Ohja tuurlijk, dat vinden we allemaal hilarisch.
Ze gaan daar zelfs camera's plaatsen zodat wij met een zak chips en een cola voor ons kunnen meegenieten.

Serieus nu:
Ik heb zoiets van, je moet content zijn met wat je krijgt, zeker in deze tijd waar de druk op ons zorgstelsel al ontzettend hoog is... en waar er Chinezen en Polen aan de grenzen staan te drummen die inderdaad bereid zijn om veel meer uren te werken tegen een veel lager loon.
Dit kapitalistisch systeem impliceert dat men keuze heeft uit veel mensen en dat deze vervangbaar zijn, men zit dus echt niet op iemand te wachten die slechte referenties heeft enzo (maar dat hadden jullie al ondervonden, aan het begin van deze draad te zien. ). Ik zeg niet dat ik blij ben met deze manier van zaken, maar het is nu wel zo, en ik zie dat persoonlijk niet veranderen de eerstkomende jaren.
Daarom, je hebt nu de pech om 'onderaan de ladder te zitten', maar wees blij met wat je krijgt want als jullie teveel gaan zagen is er kans dat ze jullie alles gaan afnemen... (het hoger inkomen vragen bedoel ik, terwijl het veel logischer zou zijn dat ze jullie uitkeringen/levenslonen verlagen aangezien het probleem dat een job te weinig meeroprbengst oplevert dan ook opgelost is)...
Oud 12 maart 2006, 14:53   #272
Groentje-18

Standaard

Citaat:
ik verplicht niemand om te gaan werken voor mij - integendeel ik roep op om wat minder te werken

Ja maar de werkenden betalen ook voor de mensen die niet meer kúnnen werken en die dus volledig afhankelijk zijn van het zorgstelsel.
Indien jij mensen oproept om niet meer te gaan werken, wie gaat er dan voor zorgen dat de zieken, ouderen en anderen nog aan hun uitkering komen?

Uiteindelijk ga jij zo de mensenrechten nog schenden ...
Oud 12 maart 2006, 14:55   #273
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@Groentje-18: Misschien suckt het systeem dan wel? Als meer en meer mensen zich afzetten tegen de 'kansen die ze krijgen' ...
Omdat die kans te weinig winstgevend is en daar protesteren ze tegen?
Dat is heel simpel op te lossen: uitkering/levensloon verlagen.

Ik ben heel erg naiëf, maar niet naïef genoeg om te gaan verwachten dat de kansen die ze krijgen dan ineens veel mooier worden, u en de anderen hier ook niet hoop ik...
Oud 12 maart 2006, 14:57   #274
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
En wie bepaalt er wie de profiteurs zijn? Dat is toch het hele punt dat we proberen te maken, groentje-18. Zolang het belang van een zaak alleen wordt afgemeten aan kapitalistische maatstaven als rentabiliteit en winst is er toch geen enkele hoop meer ? Waarschijnlijk zul jij binnen een paar jaar dan ook in de rangen van de 'profiteurs' zitten, volgens de winstnemers.
Het belang van een zaak wordt daar hier en na aan afgemeten, ja...

Wat had u dan verwacht, in een kapitalistisch systeem?

Nogmaals, ik zeg niet dat ik dit fantatisch vind, ik zeg gewoon dat ik niet geloof in de veranderingen die jullie denken te kunnen bewerkstelligen, get spijt me ...
(Ik geloof het tegendeel, namelijk dat jullie er nog negatiever uitkomen doordat men de geldkraan voor een deel dichtdraait! En dat is waar het hier voor mij al voortdurend om gaat ...)

En alles is relatief natuurlijk, maar als ik zal werken zal ik mezelf geen profiteur vinden. Als ik in een situatie zit waarin ik niet kan gaan werken hopelijk ook niet. Maar als ik zelf beslis niet te gaan werken ondanks het feit dat ik daar psychisch, fysiek enzovoort wel in staat toe ben en zo de al megahoge druk op de schouders van alle mensen die dat wel braaf doen verhoog, zal ik me wel een profiteur voelen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 maart 2006 om 14:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 15:01   #275
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Onzin. Dat principe stemt niet van de middeleeuwen, dat principe stemt van het bestaan zelf. Een kat die vrij is en geen baasje heeft moet jagen om te eten. Ik erken je werk voor het VWS en je geeft mensen hoop, maar je verderfelijk discours als zou er niet moeten worden gewerkt zorgt dat als je aanhangers het gaan geloven, dat je enkel maar een parasietenclubje wordt. Ik had van een syndicaat tegen armoede beter verwacht. Ik wil velen helpen om uit de armoede te raken, maar als het thema is : hoe leef ik zonder werken en me moe te maken en hoe krijg ik dan veel geld van de maatschappij dan mag je mij niet langer tellen tot de sympathisanten van het VWS tenzij het VWS zich uitspreekt tegen jouw waanbeelden.

Jij leeft van het harde werk van anderen en als die anderen daarmee stoppen dan moet jij modder vreten. zoals het doorheen de geschiedenis altijd is geweest... je hebt je een rad voor je ogen laten draaien.

Voil�* Jazeker, je verwoordt hier op een mooie wijze wat ik vanaf het lezen van dit topic ook van het VWS vind ...
Oud 12 maart 2006, 15:01   #276

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Je moet niet de gediscrimineerde en het slachtoffer gaan uithangen als er niets van waar is hé.
nu ben ik nog een leugenaar ook - tijd om eens wat elementaire beleefdheid aan te leren groentje

en ik blijf erbij - wie denk je wel dat je bent om te zagen tegen mensen die niet werken tewiijl je zelf nog nooit gewerkt hebt en niet verder bent geraakt dan moeders ijskast om van te profiteren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 12 maart 2006, 15:03   #277

Standaard

Citaat:
Voil�* Jazeker, je verwoordt hier op een mooie wijze wat ik vanaf het lezen van dit topic ook van het VWS vind ...
dan denk je toch tenminste al en dat is net onze bedoeling en onze opdracht. je laten denken ipv al die zever klakkeloos van de vtm aan te nemen
Oud 12 maart 2006, 15:04   #278

Standaard

Citaat:
Ja maar de werkenden betalen ook voor de mensen die niet meer kúnnen werken en die dus volledig afhankelijk zijn van het zorgstelsel.
Indien jij mensen oproept om niet meer te gaan werken, wie gaat er dan voor zorgen dat de zieken, ouderen en anderen nog aan hun uitkering komen?

Uiteindelijk ga jij zo de mensenrechten nog schenden ...
dus stakingsrecht (mensenrecht) erken jij niet

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 maart 2006 om 15:04.
Oud 12 maart 2006, 15:08   #279
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Serieus nu:
Ik heb zoiets van, je moet content zijn met wat je krijgt, zeker in deze tijd waar de druk op ons zorgstelsel al ontzettend hoog is... en waar er Chinezen en Polen aan de grenzen staan te drummen die inderdaad bereid zijn om veel meer uren te werken tegen een veel lager loon.

Daarom, je hebt nu de pech om 'onderaan de ladder te zitten', maar wees blij met wat je krijgt want als jullie teveel gaan zagen is er kans dat ze jullie alles gaan afnemen... (het hoger inkomen vragen bedoel ik, terwijl het veel logischer zou zijn dat ze jullie uitkeringen/levenslonen verlagen aangezien het probleem dat een job te weinig meeroprbengst oplevert dan ook opgelost is)...
Ongelooflijk vind ik deze uitspraak. Nu ja, we spreken elkaar nog wel eens over een jaar of 15. Misschien dat je tegen dan beter weet. Ik moet volgens jou content zijn met hetgeen ik krijg? Sommige mensen hebben echt geen benul van de inhoud van hun woorden. Nee, ik ben niet content. Nee, nee en nog eens nee!
Ik kan evengoed niet werken, dan heb ik tenminste tijd voor belangrijke dingen. Maar dat kan men blijkbaar pas begrijpen als men zelf in die situatie zit.
De uitkeringen en leeflonen verlagen? Als dat gebeurt krijgen we vreselijke drama's. Het aantal daklozen zou niet meer te overzien zijn. Dan resten er slechts nog twee uitwegen, weg trekken naar een ander land of er zelf een eind aan maken voor je dood gaat van de honger en kou.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 15:09   #280

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje18
Dit kapitalistisch systeem impliceert dat men keuze heeft uit veel mensen en dat deze vervangbaar zijn, men zit dus echt niet op iemand te wachten die slechte referenties heeft enzo
kijk als het jouw keuze is om jezelf als en vervangbaar onderdeel te zien van de productiemachine en je daarbij fatalistisch neer te leggen dan is dat jouw probleem hoor.

ga mss nog wat mekkeren over dierenrechten ofzo
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be