![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pakweg 60 liter verbruik �* 1.20€/liter = 72€ x 3 x5 = 1080€ verbruik (circa) en slijtage van de wagen �* 11100 km/maand. Als we slijtage achterwege laten zit jij ongeveer 315 uur te werken voor 885€ of dus 2,80€/uur Maar dan komt je slijtage. Jij geeft er geld aan toe! (trouwens coerierdienst in onderaanneming is minstens 18 frank/km) Geef je stempel vooral niet op!
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() voor ons gaat het over het onderscheid tussen mogen werken en moeten werken. het woord moeten dat komt in onze woordenboek niet voor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé, wat voor zin heeft het dat ik mij blauw betaal aan sz-bijdragen, als dit dient om den één of andere engelstalige die hier een "fietsaccident" krijgt, zijn dokterskosten te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men inderdaad tienmaal meer moet betalen, dan dat men een risico is, dan gaat men op zoek naar ontsnappingsmogelijkheden. In feite is het nog veel erger. Degenen die het meeste bijdragen, trekken het minste terug. Laatst gewijzigd door Bob : 12 maart 2006 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je moet niet de gediscrimineerde en het slachtoffer gaan uithangen als er niets van waar is hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
Zo simpel is 't. En mijn mening is dat het eerste nooit waarheid zal worden, en men dus naar de tweede oplossing zal grijpen, met alle gevolgen vandien.
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() Ik vraag mij af of jij ooit eens inhoudelijk zal reageren.
![]()
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
Ze gaan daar zelfs camera's plaatsen zodat wij met een zak chips en een cola voor ons kunnen meegenieten. ![]() Serieus nu: Ik heb zoiets van, je moet content zijn met wat je krijgt, zeker in deze tijd waar de druk op ons zorgstelsel al ontzettend hoog is... en waar er Chinezen en Polen aan de grenzen staan te drummen die inderdaad bereid zijn om veel meer uren te werken tegen een veel lager loon. Dit kapitalistisch systeem impliceert dat men keuze heeft uit veel mensen en dat deze vervangbaar zijn, men zit dus echt niet op iemand te wachten die slechte referenties heeft enzo (maar dat hadden jullie al ondervonden, aan het begin van deze draad te zien. ![]() Daarom, je hebt nu de pech om 'onderaan de ladder te zitten', maar wees blij met wat je krijgt want als jullie teveel gaan zagen is er kans dat ze jullie alles gaan afnemen... (het hoger inkomen vragen bedoel ik, terwijl het veel logischer zou zijn dat ze jullie uitkeringen/levenslonen verlagen aangezien het probleem dat een job te weinig meeroprbengst oplevert dan ook opgelost is)...
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
Ja maar de werkenden betalen ook voor de mensen die niet meer kúnnen werken en die dus volledig afhankelijk zijn van het zorgstelsel. Indien jij mensen oproept om niet meer te gaan werken, wie gaat er dan voor zorgen dat de zieken, ouderen en anderen nog aan hun uitkering komen? ![]() Uiteindelijk ga jij zo de mensenrechten nog schenden ...
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
Dat is heel simpel op te lossen: uitkering/levensloon verlagen. Ik ben heel erg naiëf, maar niet naïef genoeg om te gaan verwachten dat de kansen die ze krijgen dan ineens veel mooier worden, u en de anderen hier ook niet hoop ik...
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Wat had u dan verwacht, in een kapitalistisch systeem? Nogmaals, ik zeg niet dat ik dit fantatisch vind, ik zeg gewoon dat ik niet geloof in de veranderingen die jullie denken te kunnen bewerkstelligen, get spijt me ... (Ik geloof het tegendeel, namelijk dat jullie er nog negatiever uitkomen doordat men de geldkraan voor een deel dichtdraait! En dat is waar het hier voor mij al voortdurend om gaat ...) En alles is relatief natuurlijk, maar als ik zal werken zal ik mezelf geen profiteur vinden. Als ik in een situatie zit waarin ik niet kan gaan werken hopelijk ook niet. Maar als ik zelf beslis niet te gaan werken ondanks het feit dat ik daar psychisch, fysiek enzovoort wel in staat toe ben en zo de al megahoge druk op de schouders van alle mensen die dat wel braaf doen verhoog, zal ik me wel een profiteur voelen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 maart 2006 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
|
![]() Citaat:
Voil�* Jazeker, je verwoordt hier op een mooie wijze wat ik vanaf het lezen van dit topic ook van het VWS vind ...
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
|
![]() Citaat:
en ik blijf erbij - wie denk je wel dat je bent om te zagen tegen mensen die niet werken tewiijl je zelf nog nooit gewerkt hebt en niet verder bent geraakt dan moeders ijskast om van te profiteren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
|
![]() dan denk je toch tenminste al en dat is net onze bedoeling en onze opdracht. je laten denken ipv al die zever klakkeloos van de vtm aan te nemen
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 maart 2006 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik kan evengoed niet werken, dan heb ik tenminste tijd voor belangrijke dingen. Maar dat kan men blijkbaar pas begrijpen als men zelf in die situatie zit. De uitkeringen en leeflonen verlagen? Als dat gebeurt krijgen we vreselijke drama's. Het aantal daklozen zou niet meer te overzien zijn. Dan resten er slechts nog twee uitwegen, weg trekken naar een ander land of er zelf een eind aan maken voor je dood gaat van de honger en kou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
|
![]() Citaat:
ga mss nog wat mekkeren over dierenrechten ofzo ![]() |
|
![]() |
![]() |