![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En die is? Dat er geen vossenprobleem is? Leg jij mij dan eens haarfijn uit wat dat vossenprobleem zou moeten zijn...
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 3 juni 2007 om 14:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn voorbeeld over een reservaat is wat problematischer omdat niet elk reservaat in de "open" natuur is. Velen hebben wel degelijk dieren als eigendom (onder monitor en vaak partiëel afgeschermd). Als een dier uitbreekt, is het nog altijd onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Ik zei ook al dat jagen voor mij enkel kan op een private eigendom waarbij de eigenaar bekend is met de dieren. Praktisch gezien zijn het dus geen "wilde dieren" in de zin dat ze geen habitat onder menselijk toezicht hebben; het zijn wilde dieren in de zin dat het geen getemde dieren zijn maar wel binnen een afgebakend menselijk kader leven. Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 3 juni 2007 om 15:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() Op men zeer groot terrein waren die braven ook eens aan het schieten,op trekganzen,niks aan te eten ,te taai.
Heb dan eens teruggeschoten,de beunhazen veranderden in hazen |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Vandaar die aangelegde dennebosjes, waar men ongestoord alles kan uitvreten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Tenzij dat u het tof vind dat er op zondag den helen dag vanaf zonsopgang vuurwerk onder uw slaapkamer venster wordt afgestoken en met (onschadelijke welliswaar) steentjes tegen uwe kop wordt gesmeten. Ohw ja, af en toe wat slachtafval mag er uiteraard ook op uw terraske gedeponeerd worden, niet ? stop de hypocrisie alstublieft ![]() We spreken hier dus over dezelfde dag dat het bij wet verboden is om eenhalf uurke uw gras af te rijden omdat dat voor teveel hinder zorgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je ziet dat ik absoluut niet bezigben met dit onderwerp
ik lees iedere keer LACH-wet deugt niet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Vreemdeling
|
![]() Wat een verdraagzaamheid hier
![]() Er zijn duidelijke regels met betrekking op geluidoverlast. Dit is dus geen argument om boven te halen als het over de jachtwet gaat. Bovendien wil ik er ook even op wijzen dat de mens altijd al een jager is geweest, u kan niet zomaar verwachten dat iedereen zich maar naar uw mening en gevoel tov dit onderwerp zich moet gaan aanpassen. Ik zou het zelf erg vinden moest mijn buurt mij beletten hetgeen ik graag doe uit te oefenen. Inzake geluidoverlast, soms maak ik ook wat lawaai in mijn tuin, maar dat doe ik dan op de wettelijk voorziene tijdstippen, en dan ben ik zelf zo goed dit niet voor 12 en niet na 20 uur te doen, en niet langer dan een uur aan een stuk. Ik kan me inbeelden dat je geregeld een knal zal horen, maar u hoeft nu ook niet te doen alsof het een oorlogszone is. Tis door die mentaliteit dat ik mij op mijn eigendom ambetant begint voel om een beetje lawaai te maken voor de mensen hier naast terwijl daar zelf sinds enkele dagen ne kleine ligt te janken. Ik kan me voorstellen dat u zelf ook zou willen dat iemand anders u uw hobby laat uitvoeren, het zou wel eens je enigste hobby kunnen zijn. Laatst gewijzigd door Sick` : 5 juni 2007 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Vreemdeling
|
![]() *wrong button*
Laatst gewijzigd door Sick` : 5 juni 2007 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Schieten vlak achter tuinen: verbieden Schieten langs wandelroutes: verbieden Controlles: Ja ! zeker verstrengen, omdat er ontzettend veel mis is Jachtvrije gebieden: Zeer noodzakelijk, Natuur heeft al veel te lijden. Wie heeft er nog eens een buizerd, das of vos gezien (Hier zijn ze al afgeschoten) Jacht bosjes: Verbieden: Daar gebeuren de meeste overtredingen. Daarnaast gevaarlijk omdat men niet goed kan zien of er mensen achter lopen. De jacht van tegenwoordig is geen jacht meer. Zoals al eerder vermeld: Waar ik woon vliegt de hagel om je oren. Met 10 man om een bosje gaan staan waar tamme fazanten zitten Is dat jacht ????? Laatst gewijzigd door de kat : 5 juni 2007 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het uitzetten van dieren om er op te kunnen jagen is al eeuwenoud.
Bij de geschiedenisles blijven. ![]()
![]() |
![]() |
#275 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Artikel 159 §1.- Op de openbare weg of in de nabijheid ervan is het verboden vuurwapens af te schieten, vuurwerk af te steken, voetzoekers te doen knallen en vuur te maken. Of die mensen zo open en bloot met hun wapen mogen rondlopen heb ik ook mijn twijfels over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Vreemdeling
|
![]() Uit de wapenwet:
2o houders van een vergunning tot het voorhanden hebben van een vuurwapen en personen bedoeld in artikel 12, voor zover de wapens vervoerd worden tussen hun woonplaats en hun verblijfplaats, of tussen hun woon- of verblijfplaats en de schietstand of het jachtterrein, of tussen hun woon- of verblijf- plaats en een erkende persoon. Tijdens het vervoer dienen de vuurwapens ongeladen en verpakt te zijn in een afgeslo- ten koffer, of voorzien te zijn van een trekkerslot of een equi- valente beveiliging; |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Vreemdeling
|
![]() Er is al genoeg mensenleed en dierenleed, jagen moet enkel uit noodzaak gebeuren vind ik: bv overlast van vossen
En zeker niet jagen voor het plezier, speel beter een shootergame op uwe pc, daar doe je tenminste niemand kwaad mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Vreemdeling
|
![]() Afschaffen die jachten.
Enkel voor zo van die mensen die zich uitgeven voor natuurliefhebbers maar niks inzitten met dieren en dus ook niet met mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mug doodmeppen is mensenhaat?
![]() |