Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 11:51   #261
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Denemarken lijkt mij iets meer levensvatbaar, gaat misschien als eerste de Zwitserse aanpak benaderen.
Ja maar toen ze massaal 'neen' stemden in hun Europees referendum werden ze teruggeroepen door hun elite, tot ze juist stemden, weet je nog Daarom zullen de Zwitsers nooit bij de EU komen

Laatst gewijzigd door Pluche : 18 december 2006 om 11:52.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 11:51   #262
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Belgisch "nationalisme" sluit niemand uit. Het is taalgrensoverschrijdend en heeft een Europese dimensie (zie ons logo), ja zelfs een internationale dimensie.

Wat een verschil met het achterbaks, egoïstisch en Middeleeuws Vlaams-nationalisme.
Even een serieuze vraag, hopend op een serieus antwoord, hoe denkt BUB de huidige problematiek in België op te lossen?

(Mensen van andere partijen mogen ook hun voorstellen doen )
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 11:53   #263
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Belgisch "nationalisme" sluit niemand uit. Het is taalgrensoverschrijdend en heeft een Europese dimensie (zie ons logo), ja zelfs een internationale dimensie.

Wat een verschil met het achterbaks, egoïstisch en Middeleeuws Vlaams-nationalisme.
In theorie wellicht, maar de ongelijkheden tot in de wetgeving toe logenstraffen zulk edel streven.
Alweer: verzuimd om het Zwitsers voorbeeld tijdig te copiëren.
Oud 18 december 2006, 11:55   #264
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ja maar toen ze massaal 'neen' stemden in hun Europees referendum werden ze teruggeroepen door hun elite, tot ze juist stemden, weet je nog Daarom zullen de Zwitsers nooit bij de EU komen
Daar zit zeker iets in, ja; de EU had denk ik toch beter kunnen opstarten als een uitvergrote copie van Zwitserland.
Oud 18 december 2006, 11:59   #265
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans
Belgisch "nationalisme" is taalgrensoverschrijdend.
Jep. Vooral van Brussel richting Vlaamse rand.
Andersom echter.....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 12:17   #266
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Buiten Zwitserland denk ik niet dat het samendrukken van meerdere volkeren/taalgroepen ooit enige bestendigheid heeft vertoond of zal vertonen.
Zwitserland heeft dan ook geen "samendrukken" gekend, daar Zwitserland een bond is, een eedgenootschap van gebieden die vrijwillig en onder voorwaarden elkaar vonden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 12:19   #267
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB predikt volksnationalisme, maar mocht het aan de macht komen worden het staatsnationalisten zoals hun grote roerganger LePen,
Volksnationalisme is eigenlijk nog nergens aan de macht geweest.
Over dat laatste vergist u zich zwaar. De Baltische republieken zijn uit volksnationalisme ontstaan...

Eens natuurlijk de staat voor het volk is bereikt, ontstaat natuurlijk "staatsnationalisme". Alleen, dan is er een organische band tussen volk en staat. Die bestaat in België niet.
Oud 18 december 2006, 14:51   #268
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Hitler en Stalin waren ook volksnationalisten. Dus dat is geen argument.
Stalin een volksnationalist? Stalin was duidelijk een staatsnationalist, de USSR was gebouwd rond het integratie van alle volkeren.
Citaat:
Tito was gewoon een Stalinist/KGB-agent en die Tito heeft daarom dus niets met volknationalisme te maken.
Tito had met zijn alliantie van ongebonden landen zich afgezet tegenover Stalin.
Oud 18 december 2006, 16:28   #269
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
je hebt jezelf in de categorie der slechte Belgen geplaatst, Kim. Eigenlijk ben je een vaderland-hatende vlaamse neonaziste!
Neen, Kim is een goede belgiciste. Ik ben Vlaams-separatistisch en zij een federalistische belgicist.

Kim wordt ook door iedere flamingant op het forum gerespecteerd alhoewel ze een totaal tegenovergestelde mening heeft.

Het laatste wat je van Kim zeggen kan is dat wat je daar gezegd hebt.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 16:32   #270
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En wat doet u met de Franstaligen die in Vlaanderen wonen?
Die moeten hetzelfde doen als iedere andere anderstalige doen in eenderwelk land, ook in Uw bruxelles, wallonie en fraqnce. De bestuurstaal aanvaarden.

Toch moeilijk,hé voor de sprekers van molière. Die voelen zich alsof hun rechterhand wordt afgehakt als je hen vraagt of ze nog maar bereid zijn Nederlands te leren
Oud 18 december 2006, 16:34   #271
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk ontzettend zielig. Ik heb net de reportage gezien op het VRT nieuws.

Een bende franstaligen in tricolore die aan het standbeeld van een massamoordenaar uit het verleden gaan staan om daar in het Frans de brabaconne te zingen en uit te kramen dat separatisten extremisten zijn.

Zielig dat er enkele zwakzinnige Vlamingen zijn die daaraan meedoen.

Ik denk wel dat iedereen weet wat dit duidelijk maakt: enige affiniteit voor belgique is enkel nog in Wallonië en in Brussel te vinden. Vergelijk maar de opkomst in Brugge (maar een tiental randdebielen) met deze 300 franstalige Brusselaars.

Gelukkig hebben wij de franstaligen niet nodig voor onze onafhankelijkheid. Een meerderheid in Vlaanderen is voldoende.
Het ergste vond ik Cedric Vloemans uitspraak (in de 7de dag), of ik heb het verkeerd begrepen want lang uit geweest, dat de koning het land niet zou ontvluchten, maar het leger tegen de separatisten zou voeren.

EDIT Het was dus toch niet mijn slaapkop

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
De reactie van Vloemans op de gewraakte RTBFuitzending getuigt van een gelijkaardig democratisch gehalte. In een filmpje dat te zien was in de zevende dag zei hij doodleuk dat de koning nooit het land zou uitvluchten, maar integendeel het leger de opdracht zou geven om het seperatisme de kop in te drukken.

democratie en belgicisme, het blijft een moeilijke combinatie
Onaanvaardbaar!

Laatst gewijzigd door Miguelito : 18 december 2006 om 17:00.
Oud 18 december 2006, 16:57   #272
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Stalin een volksnationalist? Stalin was duidelijk een staatsnationalist, de USSR was gebouwd rond het integratie van alle volkeren.
"Integratie", wat een eufemisme voor regelrechte russificatie van niet-Russische volkeren!
Oud 18 december 2006, 17:02   #273
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De opperbevelhebber van het Belze leger was volgens de RTBF echter gevlucht.

Niettemin is Vloemans niet de enige belgicist die refereerde naar het leger ingeval Vlaanderen zich zou durven onafhankelijk verklaren....

Hans zei ook iets in de aard van dat het belgische leger de vlamingen mooi zal opvangen
Oud 18 december 2006, 17:20   #274
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
U kan ongetwijfeld aantonen waarom u de BUB fascistisch noemt.
komaan kim. Een hoog democratisch gehalte heeft die Partij niet De statuten, de eindeloze uitspraken. Ook al is het hier op het forum, ze zijn politiekers. Als een politicus zo uitspraken zou doen, zoun het er bovenarms opzitten. Herrinner je de ironische uitspraak van leterme? Daar wordt nu nog over gesproken.
Zulke uitspraken van de bub zijn ronduit fascistsich, zoals het leger in te zetten tegen de meerderheid van de bevolking, de democratie opheffen indien het voor nodig geacht wordt, de bijna heiligverklaring van leopold 2, hun positie die de kerk moet innemen, de moordpartij van Hans VT in schoenen van de vlaams-nationalisten schuiven, de altijd wederkerende vergelijking met het NS-regime, ...

Ik weet niet waarom je echt uit de bub bent gestapt, maar ik kan het vermoeden ...
Oud 18 december 2006, 17:25   #275
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB predikt volksnationalisme, maar mocht het aan de macht komen worden het staatsnationalisten zoals hun grote roerganger LePen,
Volksnationalisme is eigenlijk nog nergens aan de macht geweest.
Omdat het een uitvindsel is ...
Weetje wel zo een middel om de mensen aan te zetten tot ideën die jij zelf wilt!
Een "volk" is waarschijnlijk het woord dat het meeste doden op zijn naam heeft nogtans wordt het nog steeds gebruikt (lees: misbruikt). Even rechtzetten (ik heb het al geprobeert maar het werkt meestal niet doch herproberen ; de aanhouder wint ). Wie of wat hoort tot één volk? Wat maakt één volk?
Eenmaal een volk gekozen (wat al zeker niet makkelijk is) wat is het gemeenschappelijk doel van dit volk? We krijgen een soort volks-republiek (je weet wel "de natte droom van menig separatisten"; één grote happy family) waar binnen de leden gaan samen spannen tot een "natie" (nog zo één van die moordende woordjes).
We krijgen dus een volksnatie hoe behouden we dit? Hekken zetten? Maar neen want we hebben massas van de buitenwereld nodig! Onze natie zal mensen buiten en binnen laten (anders krijg je ussr gedoën en daar willen we toch niet mee worden vergeleken+anders lijken we toch wat teveel op http://en.wikipedia.org/wiki/Nationa..._point_program dat zouden we ook niet willen he) iedereen zal gerespecteerd worden zoals het hoort onze natie zal een echte staat worden die werkt zoals het hoort!

En hoeda volksnationalisme is nog nooit aan de macht geweest?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 17:29   #276
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Integratie", wat een eufemisme voor regelrechte russificatie van niet-Russische volkeren!
Russificatie wat een eufemisme voor "uitmoorden wat niet in het rijtje past"
Oud 18 december 2006, 17:33   #277
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Die moeten hetzelfde doen als iedere andere anderstalige doen in eenderwelk land, ook in Uw bruxelles, wallonie en fraqnce. De bestuurstaal aanvaarden.
Stel nu puur hypothetisch dat de bestuurstaal van Gent het "frans" is moeten de mensen van Gent dit aannemen?

Citaat:
Toch moeilijk,hé voor de sprekers van molière. Die voelen zich alsof hun rechterhand wordt afgehakt als je hen vraagt of ze nog maar bereid zijn Nederlands te leren
sprekers van molière ; probeersel ter verlaging?
Miguelito u bent misschien niet op de hoogte maar vlaanderen telt massas franstaligen... Waar u nu weer uw voordelen haalt is mij een raadsel...
Oud 18 december 2006, 17:42   #278
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Stel nu puur hypothetisch dat de bestuurstaal van Gent het "frans" is moeten de mensen van Gent dit aannemen?
Het gaat hem hier niet om de bestuurstaal van een stad maar van een landsdeel.
Het frans was lange tijd de bestuurstaal van Gent (cfr. la gantoise), dus de mensen van gent hebben het lange tijd moeten aannemen.
Citaat:
sprekers van molière ; probeersel ter verlaging?
Daar zijn de lange tenen van de franstaligen weer, met als kampioen een ander forumlid.

Citaat:
Miguelito u bent misschien niet op de hoogte maar vlaanderen telt massas franstaligen... Waar u nu weer uw voordelen haalt is mij een raadsel...
Ik heb heel goed op de hoogte. Vlaanderen telt ook italiaanstaligen, arabischtaligen, turkstaligen, ...

Het nederlands is en blijft de enige officiële bestuurstaal.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 18 december 2006 om 17:53.
Oud 18 december 2006, 17:43   #279
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Waar ontwaart u dan wel die "Franstalige massa"? Kunt u eens concreet aangeven hoeveel % Franstaligen er wel zijn op het geheel van de Vlaamse bevolking en door welke gegevenheid die Franstaligen zich niet zouden moeten schikken naar het bestaand taalregime?

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 18 december 2006 om 17:43.
Oud 18 december 2006, 17:59   #280
largo_w

Standaard

Citaat:
Het gaat hem hier niet om de bestuurstaal van een stad maar van een landsdeel.
Het frans was lange tijd de bestuurstaal van Gent (cfr. la gantoise), dus de mensen van gent hebben het lange tijd moeten aannemen..
EN... Vertelt u gerust het verhaaltje verder...
btw:Land, landsstreek, landsdeel, stad, gehucht,...allemaal tzelfde!

Citaat:
Daar zijn de lange tenen van de franstaligen weer, met als kampioen een ander forumlid..
Lange tenen? U halucineert geloof me; ik stel u enkel een paar vragen...
Waarom voelt u mijn tenen soms aankomen?

Citaat:
Ik heb heel goed op de hoogte. Vlaanderen telt ook italiaanstaligen, arabischtaligebn, turkstaligen, ...

Het nederlands is en blijft de enige officiële bestuurstaal.
Ik zal u eens wat meer vertellen dat u heel boos gaat maken; een groot deel van onze vlaamse "elite" (let wel "") is zelf franstalig...!

En ja inderdaad de bestuurstaal is nederlands heb je mij daarover horen zagen? Ik pak niet uit naar u u pakt hier uit naar mij!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be