![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Op blz. 2 in het Laatste Nieuws van 23/12: 51% stemt voor een onafhankelijk Vlaanderen, dit is nipt maar toch een meerderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is mogelijk de uitslag van een hele tijd geleden. Er zijn ook onbeslisten dus is die meerderheid niet zo nipt. Laatst gewijzigd door luc broes : 23 december 2006 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nog niet bij De Stemmenkampioen en niet op website van HLN. Ik kopieer hieronder stukken uit het artikel:
"Titel: 51% wil onafhankelijk Vlaanderen Brussel - Op de RTBF-redactie zullen ze het graag lezen: de helft van de Vlamingen is voor een onafhankelijk Vlaanderen. 51,3% van de ruim 10.000 deelnemers aan "De Stemmenkampioen" stemt voor, 40,5% is tegen en 8,4% heeft er geen mening over. De percentages liggen helemaal in het verlengde van vorig jaar, zelfde tijd, toen in "De Stemmenkampioen" precies dezelfde vraag werd voorgelegd. Toen bleek 51.1% voor een onafhankelijk Vlaanderen te zijn. In vergelijking met een jaar geleden daalt vooral bij de VLD-kiezers het aantal 'separatisten', van 38% toen tot 30% nu. Bij Groen! pleit 18% voor een onafhankelijk Vlaanderen, bij SPA/Spirit is dat 22%, bij Vlaams Belang 84% en bij het kartel DCéV/N-VA 49%. Opvallend is dat in het kartel 88% van de N-VA'ers voor Vlaamse onafhankelijkheid is en 'slechts' 38% van de CD&V'ers....." Wedden dat de N-VA'ers door Leterme zullen misbruikt worden om stemmen op te halen en na de verkiezingen, als N-VA niet plooit voor communautaire eisen, gedumpt zullen worden net zoals gebeurd is met JM De Decker? Ik heb in "Mise au Point" verleden zondag een joernalist (Van Sevenant? VRT) dit ook horen zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd ![]() Laatst gewijzigd door Tina : 23 december 2006 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
|
![]() Representatiever dan de meeste peilingen... De meest negatieve peiling geeft een onafhankelijk Vlaanderen 14%. De meest positieve 51%. Do the math.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik doe juist niks, dat ze daar eens een sociaal wetenschappelijk verantwoord onderzoek rond organiseren é seg?
![]() |
#267 |
|
![]() En, euh, hoe gaat ge dat doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zei toch niet dat IK dat ging doen, het onderwerp interesseert me immers niet.
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
De Stemmenkampioen is ook de beste van alle peilingen. Laatst gewijzigd door luc broes : 23 december 2006 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ja euh ik weet niet ze, als ge elkaar gaat oproepen om ja te stemmen...
![]() |
#271 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Juist ja, het is vooral niet het deel van de bevolking dat actief bezig is met dit onderwerp dat hier als zogenaamde publieke opinie wordt voorgesteld zeker? Ik vind 51% echt ongeloofwaardig sorry.
![]() |
#273 |
|
![]() Dat is juist. Toch gaf de Stemmenkampioen een uitslag die dichtst de verkiezingen benaderde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb mijn mening toch ook niet gegeven over dat onderwerp? (enkel over die zogenaamde peiling)
![]() |
#276 |
|
![]() Tja, met enkel zuivere non-argumenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat zout ge niet zeggen als de resultaten niet naar uw goesting geweest waren.
![]() |
#278 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Toch ligt dit in de verwachtte uitslag. Kijk maar naar die van vorig jaar. Trouwens, u onderschat de waarde van de Stemmenkampioen. Zoals hier reeds gezegd gaf de Stemmenkampioen bij de vorige verkiezingen (de Vlaamse) voor elke partij het meest betrouwbare resultaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
|
![]() Als je de 'geen mening kiezers' erbuiten laat kom je op 56%, is dat wat beter!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb ook sterke twijfels bij de representativiteit van De Stemmenkampioen. Een peiling waarvan de deelnemers niet willekeurig uitgekozen worden, maar d.m.v. zelfselectie, kan ik moeilijk geloofwaardig vinden.
Op alle internetfora waar al eens over politiek geleuterd wordt, zijn Vlaams-nationalisten zwaar oververtegenwoordigd. Dat valt moeilijk te ontkennen, denk ik. Waarom zou het bij De Stemmenkampioen dan niet zo zijn? Let wel, ik zeg niet dat die oververtegenwoordiging georganiseerd is, maar ze is er wel. 51 % voor onafhankelijkheid, 15 % voor de N-VA alleen... ik weet het allemaal nog zo niet. ![]() Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 24 december 2006 om 14:47. |
![]() |
![]() |