Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 15:14   #261
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
wat wil je een radicaal VB dat een kleine partij is?
of wil je echt je standpunten doordrukken, dan kan je niet anders dan groeien en verbreden
Het succes van de partij heeft niets met verzachting te maken.Ge leeft in een droomwereld en het gaat niet om groei ten allen prijze;dat lukt overigens niet.De partij kan niet blijven groeien.Ge zijt het levende bewijs van het feit dat in het VB een aantal mensen door de opeenvolgende overwinningen hun werkelijkheidszin verloren hebben.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:12   #262
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

raar eigenlijk......

Een grote partij,de VLD,verlaat zijn oorspronkelijke kant van het politiek spectrum en dan gaan we gezellig met zijn allen zitten speculeren hoeveel procent een andere partij(het VB),die aan het uiteinde van dat spectrum ,en met dit verhaal niks te maken heeft,eventueel ZOU KUNNEN verliezen aan een nieuwkomer in dat gat....

.............terwijl wij ons van HONDERDUIZENDEN kiezers in Vlaanderen kunnen afvragen of ze zullen meestappen met de VLD,maw hoeveel "blauwe liberalen" zitten er in de VLD...

de splinter en de balk
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:26   #263
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarmee ik gelijk krijg dat er 'racisten' in alle partijen zaten en zitten.
De VB-kiezers zijn dus niet plots uit de lucht komen vallen of wat? Verdikke!
Nee, serieus. Het is geweldig simplistisch om alles onder de noemer racisme te plaatsen en om de publieke opinie te beschouwen als een statisch gegeven. Of om het effe even plat uit te drukken: mensen kunnen ook racistisch worden.
En ondertussen zijn we weer hopeloos off topic.
Citaat:
Zolang ze echter op andere partij stemmen dan het VB kraait daar geen haar naar.
Euhm. Misschien is dat wel omdat het VB als enige de 'racistische' ideetjes ook effectief wil/wou omzetten in overheidsoptreden?

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 7 januari 2007 om 16:28.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:33   #264
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
wat wil je een radicaal VB dat een kleine partij is?
of wil je echt je standpunten doordrukken, dan kan je niet anders dan groeien en verbreden

Of met andere woorden: "ik sympathieseer met jou maar laat ons even hypocriet doen de massa trekken en daarna echt zeggen wat we denken... Zo komen we er toch ook..."
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:36   #265
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
raar eigenlijk......

Een grote partij,de VLD,verlaat zijn oorspronkelijke kant van het politiek spectrum en dan gaan we gezellig met zijn allen zitten speculeren hoeveel procent een andere partij(het VB),die aan het uiteinde van dat spectrum ,en met dit verhaal niks te maken heeft,eventueel ZOU KUNNEN verliezen aan een nieuwkomer in dat gat....

.............terwijl wij ons van HONDERDUIZENDEN kiezers in Vlaanderen kunnen afvragen of ze zullen meestappen met de VLD,maw hoeveel "blauwe liberalen" zitten er in de VLD...

de splinter en de balk
Ja en?
Dat de VLD een paar stemmetjes gaat verliezen is oud nieuws (zij het nu aan JMDD of andere partijen).
Gaat het VB nu stemmen verliezen is de vraag? Is JMDD niet een zeer goed alternatief voor mensen die het beu zijn (en die dus VB stemmen)?
Oud 7 januari 2007, 16:40   #266
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Euhm. Misschien is dat wel omdat het VB als enige de 'racistische' ideetjes ook effectief wil/wou omzetten in overheidsoptreden?
Dit geloof ik dus niet he... Het is gewoon omdat het VB het altijd veel luider riep en veel extremistischer dat valt nooit in dovemansoren... Vooral niet bij degenen die er het zwaarste probleem mee hebben...
Oud 7 januari 2007, 16:45   #267
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Met dan wel toch een paar niet onbelangrijke verschillen, i.e. 1. dat zij die bepamperings- en verzorgingsstaat willen focussen op het eigen volk (ipv ocmw te spelen voor de hele wereld) én dat 2. zij een aantal van de grootste gebreken van de organisatie ervan (i.e. vakbonden zoals ze nu zijn, inefficiëntie van de overheid) willen aanpakken (en op dat vlak tot beleidsdeelname eventueel het tegendeel bewijst) voor mij geloofwaardig zijn.
En een verlaging van de belastingen
En meer blauw op straat
En...(ik weet het zelf niet allemaal eerlijk maar hoorde er al genoeg)
Gelooft nog iemand dat allemaal? Ge moet toch een beetje inzien dat dat het paradijs beloven is...
Oud 7 januari 2007, 16:54   #268
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u wat meer en wat vaker de vb standpunten terzake zou lezen...
Oei, nu verwacht ik iets straf.
Citaat:
...dan zou u beseffen dat hun filosofie ervan uitgaat dat de belangen van werkgevers en werknemers voor een groot stuk samen lopen anno 2006, waar ik het tot op zekere hoogte mee eens ben.
Oei, dat was teleurstellend.

Enfin, corporatisme dus, zoals ik al zei. Met bijbehorende überverzorgingsstaat en -overheid.

Citaat:
Met dan wel toch een paar niet onbelangrijke verschillen, i.e. 1. dat zij die bepamperings- en verzorgingsstaat willen focussen op het eigen volk (ipv ocmw te spelen voor de hele wereld) én dat 2. zij een aantal van de grootste gebreken van de organisatie ervan (i.e. vakbonden zoals ze nu zijn, inefficiëntie van de overheid) willen aanpakken (en op dat vlak tot beleidsdeelname eventueel het tegendeel bewijst) voor mij geloofwaardig zijn.
Dat klopt. Het eerste vind ik trouwens laakbaar, maar goed, meningen verschillen. De depolitisering van de vakbonden is een standpunt gedreven door eigenbelang: vakbonden vormen mee de machtsbasis van de 'traditionele' partijen en zijn het VB eerder slecht gezind. Reden genoeg om ze te hervormen.
Dat van die aanpak van de nefficiënte overheid wil ik nog wel eens zien.
Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat het VB een liberale partij is. Wat ik wel zeg is dat ivh tot de situatie zoals ze is de dag van vandaag, zowel Dedecker als het VB de facto een stuk dezelfde richting uitgaan en dat daarom voor mij daar niet de grote tegenstelling zit.
Die zelfde richting waar je het over hebt, komt vooral neer op het hebben van een gemeenschappelijke grote rivaal.
Citaat:
Ik ben geen voorstander van een ultra-liberale staat. Ik wil best solidair zijn met vlamingen die écht pech hebben in het leven.
Want dat is wat ultraliberalen nastreven natuurlijk, namelijk dat mensen die pech hebben, creperen.
En Dedecker is géén ultraliberaal.

Citaat:
Met het buitenland (waartoe ik wallonië psychologisch reken) wens ik enkel solidair te zijn in uitzonderlijke omstandigheden (grote natuurrampen bvb) en zeker niet op structurele basis. Verder neemt mijn solidariteitsgevoel af naarmate ik me minder verwant voel met dat buitenland. Met de Nederlandse broers en zussen zou ik dus aanmerkelijk meer solidair willen zijn dan met bvb wallonië.
Je goed recht. Ik zal het evenwel nooit vatten, dat 'volksgevoel'.

Citaat:
Bovendien (en in die zin voel ik me ergens tussen het VB en Dedecker zitten) vind ik wel dat mensen in de eerste plaats voor zichzelf moeten zorgen en dat solidariteit nooit tot hangmat fenomen mag leiden.
Akkoord, al wil ik wel toevoegen dat mensen ook voor elkaar kunnen en willen zorgen op vrijwillige basis, iets heel anders dan de dwang'solidariteit' die de verzorgingsstaat zo kenmerkt.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 7 januari 2007 om 17:08.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 17:01   #269
largo_w

Standaard

Citaat:
1. Tegenover zowat alle ons omringende landen.
2. Tja als u denkt dat iets 'goed' is omdat er heel veel geld in gepompt wordt maar weigert te kijken of dat geld goed en efficiënt besteed wordt dan vraag ik me af of 1. u dit serieus kunt menen? of 2. rationele discussie met u überhaupt mogelijk is. Ik neem echter gewoon aan dat u eigenlijk niet de moeite wil doen om mogelijk uw standpunt te herbekijken uit een misplaatste vorm van trots/arrogantie.
3. Zijn de pensioenen soms geen onderdeel van de SZ?
1. JA? Ik denk dat wij wel het land moeten zijn met de beste ziekenzorg... nu feel free om uw stelling even te BEWIJZEN!

2.Als u denkt dat iets goed is wanneer mensen in tenten moeten slapen dan idem u puntjes
3. Jawel maar daar had ik het niet over...nu als u wilt!
http://mistermoney.rtl.nl/nederland-...-pensioen.html

"ma ma ma...bij de buren ist gras zeker groener hoor kheb der alleen nog nie naar gekeken"

Laatst gewijzigd door largo_w : 7 januari 2007 om 17:10.
Oud 8 januari 2007, 09:41   #270
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

(BELGA) Op 19 januari maakt Jean-Marie Dedecker (ex-VLD, ex-N-VA) de naam van zijn nieuwe partij bekend. Senator Dedecker vergaderde zaterdag in Oostende met een 15-tal medestanders over de toekomst van zijn partij.
Dedecker wil bij de federale verkiezingen in elke kieskring een lijst in te dienen. ,,Dat moet lukken, gezien de enorme respons'', zegt Dedecker. ,,Ik heb inmiddels een paar duizend mails verzameld. Er bieden zich hele afdelingen aan, niet alleen van de VLD, maar ook van de N-VA.''

,,Het grootste probleem op dit moment is geld. Wettelijk gezien mogen we niet zomaar middelen verzamelen, we moeten werken met een overheidsdotatie. De wet op de partijfinanciering is wat dat betreft een echte schande. Maar we zoeken naar oplossingen.'' (aho)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be