Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Waar erger jij je aan in het verkeer?
te snel rijden 19 25,68%
te traag rijden op autosnelweg 28 37,84%
niet pinken 41 55,41%
rechts oversteken 19 25,68%
blijven rijden in 2e vak 30 40,54%
ouwe venten die 50 rijden waar je 90 mag en niet kan oversteken 40 54,05%
mensen die in je gat zitten te rijden 40 54,05%
tegenliggers met grootlichten 34 45,95%
auto oversteekt en komt dan traag voor je rijden 26 35,14%
vrachtwagens die oversteken, ook bij regenweer 26 35,14%
wagens die in een file om de twee seconden van vak wisselen 31 41,89%
mensen die door het rood rijden 26 35,14%
laagvliegers die aan 180 per uur zitten te knipperen naar links als jij oversteekt op het derde 25 33,78%
GSM'en 19 25,68%
nog iets anders, nl... 16 21,62%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2007, 12:59   #261
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Toch straf dan dat ik dit bericht nog kan typen. heb er vandaag zelfs heel hard opgelet. 2 meter en ze kunnen allemaal stoppen. Ik weet niet wat voor gekken jullie zijn in jullie auto maar als iedereen het kan die ik tegenkom moeten jullie het ook kunnen.

En aangeven dat je oversteekt? nog nooit van mijn leven gedaan. Het zebrapad geeft aan dat ik wil oversteken anders stond ik er niet voor he
Je kunt wel meer dat anderen niet kunnen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 13:02   #262
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
In de stad moet je gewoon sneller oversteken, en verwachten dat de chauffeur stopt. Anders sta je een eeuwigheid te wachten. Geen grap.
Ik doe het anders, een stuk veiliger, Ik houd er rekenig mee dat de chauffeur niet meer kan stoppen, en steek zoveel mogelijk over aan verkeerslichten, waar ik wacht tot het goen is voor mij, logisch toch.

Laatst gewijzigd door alberto : 10 januari 2007 om 13:09.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 13:03   #263
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het zojuist even getest in Gent. Op de drukke plaatsen in de stad (binnenstad is gelukkig volledig verkeersvrij) met veel gemengd verkeer (voetgangers, trams, fietsen, auto's, ...) haal ik met moeite 15 km/u; vaak veel trager dan dat; vooral in de buurt van zebrapaden. En ja, dan wil er wel eens een voetganger op 2m voor je auto plots oversteken. Je verwacht dat ook, zelfs al moet je de remmen dichtslaan.

Op de trajecten waar ik effectief 30 km/u kan rijden, heb ik nog niemand de euvele moed zien hebben om zo kort voor m'n bumper de straat op te springen. Zélfs niet de studenten van St-Lucas die notoire kamikaze's zijn.

Tot dusver het rapport uit m'n experimentele verkeerslab.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 13:18   #264
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Het meest irritante vind ik inhalende vrachtwagens. Het begrip autosnelweg wordt door deze mastodonten tenietgedaan. Nu lijkt het dikwijls op een regionale baan ergens op de boerenbuiten.

De maximumsnelheid op de autosnelweg mag men gerust ook optrekken naar 130km/uur.

Verder moet men Nederlanders verbieden te rijden in het buitenland en liefst ook in Nederland zelf.
Oud 10 januari 2007, 13:28   #265
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik doe het anders, een stuk veiliger, Ik houd er rekenig mee dat de chauffeur niet meer kan stoppen, en steek zoveel mogelijk over aan verkeerslichten, waar ik wacht tot het goen is voor mij, logisch toch.
Ja, maar dan kan je soms tijden langs de kant staan. Er staan lang niet overal rode lichten, hoor. En na acht uur zijn die uit. Wat dan ?
Ik denk dat Desiderius een punt heeft. Ik merk ook dat op twee meter van een auto nog kan. Daarom denk ik dat dertig kilometer per uur in een drukke stad al optimistisch is (vanuit het standpunt van de chauffeur dan).
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 14:14   #266
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Waar dringend iets mag aan gedaan worden is de huidige trent om, als er een wagen op de rijbaan staat te wachten om links af te slaan, zonder ook maar een beetje snelheid te minderen langs rechts, eventueel over fiets- en voetpad,voorbij te razen. 't Zou de eerste fietser of voetganger niet zijn die zo onder een auto of zelfs vrachtwagen terecht komt. De dienst verkeersveiligheid mag daar al lang eens campagne rond voeren. Ik zet me dus bewust meer naar rechts indien mogelijk zodat achterliggend verkeer wel moet stoppen.
Oud 10 januari 2007, 14:22   #267
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Waar dringend iets mag aan gedaan worden is de huidige trent om, als er een wagen op de rijbaan staat te wachten om links af te slaan, zonder ook maar een beetje snelheid te minderen langs rechts, eventueel over fiets- en voetpad,voorbij te razen. 't Zou de eerste fietser of voetganger niet zijn die zo onder een auto of zelfs vrachtwagen terecht komt. De dienst verkeersveiligheid mag daar al lang eens campagne rond voeren. Ik zet me dus bewust meer naar rechts indien mogelijk zodat achterliggend verkeer wel moet stoppen.
Of meer naar links, zodat er niemand over het fietspad moet rijden...
Oud 10 januari 2007, 14:59   #268
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik heb het zojuist even getest in Gent. Op de drukke plaatsen in de stad (binnenstad is gelukkig volledig verkeersvrij) met veel gemengd verkeer (voetgangers, trams, fietsen, auto's, ...) haal ik met moeite 15 km/u; vaak veel trager dan dat; vooral in de buurt van zebrapaden. En ja, dan wil er wel eens een voetganger op 2m voor je auto plots oversteken. Je verwacht dat ook, zelfs al moet je de remmen dichtslaan.

Op de trajecten waar ik effectief 30 km/u kan rijden, heb ik nog niemand de euvele moed zien hebben om zo kort voor m'n bumper de straat op te springen. Zélfs niet de studenten van St-Lucas die notoire kamikaze's zijn.

Zou het dan gewoon niet gemakkelijker zijn om ff te stoppen voor het zebrapad,wat tijdsverlies gaat dit dan nog geven hé
Oud 10 januari 2007, 15:08   #269
cor
Minister

Standaard

Ik meen ook in het verkeersreglement gelezen te hebben dat je op een zebrapad niet mag inhalen.
Dat is hier nog niet vermeld.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 15:13   #270
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ik meen ook in het verkeersreglement gelezen te hebben dat je op een zebrapad niet mag inhalen.
Dat is hier nog niet vermeld.
Goed, die staat ook in mijn topdrie
Zonder te generaliseren heb ik twee grote problemen:
-Bouwvakkersbusjes op de autosnelweg (vooral als ze met twee of drie zijn, die samen willen blijven)
-Taxi's in de stad (star taxi, verschrikkelijk)
Oud 10 januari 2007, 15:29   #271
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Zou het dan gewoon niet gemakkelijker zijn om ff te stoppen voor het zebrapad,wat tijdsverlies gaat dit dan nog geven hé
Ik ben nooit gehaast in de stad. Nooit, niemals, jamais... En heb ook nog nooit een "bijna aanrijding" met een voetganger gehad. Stoppen voor elk zebrapad is onnodig MITS je snelheid aangepast is aan de verkeerssituatie. En dat is in de drukke binnenstad stukken lager dan 30 km/u. Daar ging trouwens de hele discussie niet over... Een voetganger die op 2m afstand van een aanrijdende auto plots oversteekt (i.e. zonder dat je hem hebt opgemerkt, of kon opmerken) zal "prijs" hebben als die auto 30 km/u rijdt. Zo simpel is dat.

Oud 10 januari 2007, 15:53   #272
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nooit gehaast in de stad. Nooit, niemals, jamais... En heb ook nog nooit een "bijna aanrijding" met een voetganger gehad. Stoppen voor elk zebrapad is onnodig MITS je snelheid aangepast is aan de verkeerssituatie. En dat is in de drukke binnenstad stukken lager dan 30 km/u. Daar ging trouwens de hele discussie niet over... Een voetganger die op 2m afstand van een aanrijdende auto plots oversteekt (i.e. zonder dat je hem hebt opgemerkt, of kon opmerken) zal "prijs" hebben als die auto 30 km/u rijdt. Zo simpel is dat.
Nee,ik heb die dicussie opgestart omdat ik mij afvroeg waarom ik op de bisschoppenhoflaan in Deurne 5 Min moest wachten aan een zebrapad daar ik wel voorrang had om over te steken(en dat is zekers niet op 2 meter voor een auto springen,wie doet dat trouwens )
Oud 10 januari 2007, 16:10   #273
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Auto's met een letter F...

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 10 januari 2007 om 16:11.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 21:53   #274
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het meest irritante vind ik inhalende vrachtwagens. Het begrip autosnelweg wordt door deze mastodonten tenietgedaan. Nu lijkt het dikwijls op een regionale baan ergens op de boerenbuiten.

De maximumsnelheid op de autosnelweg mag men gerust ook optrekken naar 130km/uur.

Verder moet men Nederlanders verbieden te rijden in het buitenland en liefst ook in Nederland zelf.

Ik zie het probleem niet in, die mensen moeten uren op de snelweg rijden en dus volgens u ook achter hun voorligger blijven plakken. Terwijl het voorbij steken door een vrachtwagen hooguit een minuutje duurt en je dus niet noemenswaardig veel later aankomt.
Oud 10 januari 2007, 22:59   #275
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet in, die mensen moeten uren op de snelweg rijden en dus volgens u ook achter hun voorligger blijven plakken. Terwijl het voorbij steken door een vrachtwagen hooguit een minuutje duurt en je dus niet noemenswaardig veel later aankomt.
Klopt natuurlijk niet.
De snelheid van vrachtwagens is beperkt tot 90 km/u.
Dat houdt in dat vrachtwagens vaak inhalen met een snelheidsverschil van 1 km/u waardoor het manoeuvre kilometers in beslag neemt. Anderzijds kan men moeilijk een algemeen verbod invoeren. Dan zou men inderdaad ook achter iemand die aan 70 rijdt moeten blijven. We kunnen alleen op het gezond verstand rekenen om alleen bij voldoende snelheidsverschil voorbij te steken.
Oud 10 januari 2007, 23:27   #276
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Je kunt wel meer dat anderen niet kunnen.
Je moet durven niet vergelijken met kunnen
Oud 10 januari 2007, 23:31   #277
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Damn, spijtig dat ik niet in gent was dan hadden we de 2m test kunnen afleggen. Ik denk dat ik hem deze keer was verloren

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 10 januari 2007 om 23:32.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 23:45   #278
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Damn, spijtig dat ik niet in gent was dan hadden we de 2m test kunnen afleggen. Ik denk dat ik hem deze keer was verloren
Vooral omdat het nogal fel aan het regenen was: minder zichtbaarheid én sliprisico op die kasseien (tramrails).

Maar los daarvan maakte ik me de bedenking dat Gent op sommige punten wel geflaterd heeft in z'n verkeersbeleid. Niet het autovrij maken van de binnenstad, d�*�*r ben ik nog altijd heel enthousiast over. Maar het park+ride systeem, dat zo knullig is aangelegd / aangeduid! Er is naar het schijnt beterschap op komst en dan wordt het pas echt leuk om je in Gent te verplaatsen met die moderne tramstellen.

Ik weet niet hoe dat in Antwerpen geregeld is; mij valt altijd op hoe schandalig duur de ondergrondse parkings daar wel zijn...

Oud 10 januari 2007, 23:54   #279
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet durven niet vergelijken met kunnen
Ik wist niet dat "ik kan" van het werkwoord durven komt
Oud 10 januari 2007, 23:58   #280
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral omdat het nogal fel aan het regenen was: minder zichtbaarheid én sliprisico op die kasseien (tramrails).

Maar los daarvan maakte ik me de bedenking dat Gent op sommige punten wel geflaterd heeft in z'n verkeersbeleid. Niet het autovrij maken van de binnenstad, d�*�*r ben ik nog altijd heel enthousiast over. Maar het park+ride systeem, dat zo knullig is aangelegd / aangeduid! Er is naar het schijnt beterschap op komst en dan wordt het pas echt leuk om je in Gent te verplaatsen met die moderne tramstellen.

Ik weet niet hoe dat in Antwerpen geregeld is; mij valt altijd op hoe schandalig duur de ondergrondse parkings daar wel zijn...
Ik denk vooral dat de meter in Antwerpen in verhouding is met hun bakkes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be