Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 21:41   #261
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
elaba klopt helemaal niet. Ik ben van oordeel dat liefdadigheidswerk doen heel positief is en je hebt er natuurlijk mijn respect voor...

Ik snap alleen niet dat je dit kan doen als je zelf geldproblemen hebt... Ale jawel. Maar het klinkt sterk alsof je dit express doet om het cliché tegen te gaan als rolmodel zo een beetje...

Trouwens het idee van "konijnentand" is heel wat complexer dan wat jij hier schrijft hoor...
Nee, zo is het niet gegaan. Ik wilde dolgraag een job, ik wilde geld verdienen voor mijn kinderen, ik had ook mijn dromen en toekomstverwachtingen. Ik vond geen job en besloot om vrijwillig te gaan werken omdat ik hoopte dat daar een betaalde job uit zou voortvloeien. Intussen pakte ik niemands job af. Ik werkte in instellingen waar het personeel constant onbetaalde overuren moest kloppen bij gebrek aan personeel.

Maar helaas kwam er geen job van. Ze wilden me niet aannemen. Ik weet ook wel hoe dat komt. Het komt door mijn onzekerheid en faalangst die me beletten om echt goed te functioneren. Het komt ook omdat ik mijn downs heb, mijn periodes dat ik me niet goed in mijn vel voel en niet goed kan werken. Hoe graag ik ook wilde en nog steeds wil, ik voldoe niet aan de eisen.

Ik kan een poos werken en dan komt er een periode dat ik niet goed functioneer. Als ik vrijwilligerswerk doe dan kan ik af en toe gas terug nemen op dergelijke momenten. Ik doe keihard mijn best, ik ben geen type die zomaar de moed opgeeft. Ook al kost het soms heel veel moeite voor me, zowel op de werkvloer als ook thuis. Ik ben een vechter en herpak me altijd weer. Ik kan het heel goed vinden met mijn collegas en met de doelgroep. Maar een fulltime betaalde job? Nee, dat zit er helaas niet in hoe jammer ik dat ook vind. Zelfs de halftime job die ik tot voor kort had, kostte me enorm veel moeite en zette mijn leven zo'n beetje op zijn kop, veroorzaakte teveel stress en zorgde ervoor dat ik genoodzaakt was om medicijnen te nemen. Ik heb met veel moeite dat jaar uitgedaan.

Ik ben niet lui, ik wil werken. Ik wil helemaal niet leven van een uitkering. Ik wil mijn kinderen iets kunnen bieden en wil hen het voorbeeld geven dat een job hebben iets positiefs is. Ik voel me schuldig dat ik hen niet alles kan geven dat ze nodig hebben, dat ik altijd weer moet zeggen dat ik geen geld heb. Het vreet aan me om te zien dat ze te kort komen. Het geeft me een gevoel van minderwaardigheid dat ik niet in staat ben om datgeen te doen wat in de ogen van onze samenleving het allerbelangrijkste is wat er bestaat, namelijk werken. Ik vind het erg dat ik als profiteur gezien word, als parasiet en misschien wil ik me daarom wel inzetten en ander personeel daarmee ontlasten, om iets terug te doen, om toch iets te presteren en om het gevoel te hebben dat ik niet helemaal waardeloos ben.

Intussen heb ik hier al veel meer over mezelf prijs gegeven dan ik ooit had willen doen. Het is een taboe, het is taboe om te zeggen dat je niet goed functioneert en daarom niet in staat bent tot een job. Ik leef met de angst dat de armoede voor mij alleen maar groter kan worden, dat ik een schorsing kan krijgen en helemaal in de shit terecht kom. Wie niet werkt is immers lui, iedereen moet werken. Ik denk dat niets zo gevoelig ligt voor mij als dit thema.

Als jullie me daarvoor de grond willen inboren, wel ja dan is dat zo. Ik zou moeten leren om me dat allemaal niet aan te trekken of anders maar gewoon wegblijven hier.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 21:42   #262
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Gekke logica hou je er op na.
ik kan ermee leven dat je me niet begrijpt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 21:43   #263
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik heb een tijdlang geprobeerd om fulltime te werken maar ik ben er helaas niet toe in staat. Vergeef me dat ik nog rond loop op deze aardbol, vergeef me dat ik nu dus van een uitkering leef.
blijf jij maar rondlopen op deze aarde.
Maar werken = uitbuiten, aldus jouw vriendje.
Ik meen te verstaan dat je dus je hetgeen je doet als vrijwilliger niet zou doen als je ervoor betaald wordt, want dat is uitbuiting.
Oud 26 januari 2007, 21:48   #264
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijf jij maar rondlopen op deze aarde.
Ik meen te verstaan dat je dus je hetgeen je doet als vrijwilliger niet zou doen als je ervoor betaald wordt, want dat is uitbuiting.
Ja das VWS logica,ik vind trouwens dat deze discussie hier niet thuis hoort maar wel bij maatschappelijke,kunnen de mods. dit ff verplaatsen?
Oud 26 januari 2007, 21:49   #265

Standaard

Citaat:
.
haal nu eens een quootje waar ik dat zo letterlijk zeg

waar blijft het antwoord van den duvel

werken aan 1 euro per dag is volgens mij wel uitbuiting
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 26 januari 2007, 21:53   #266
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, zo is het niet gegaan. Ik wilde dolgraag een job, ik wilde geld verdienen voor mijn kinderen, ik had ook mijn dromen en toekomstverwachtingen. Ik vond geen job en besloot om vrijwillig te gaan werken omdat ik hoopte dat daar een betaalde job uit zou voortvloeien. Intussen pakte ik niemands job af. Ik werkte in instellingen waar het personeel constant onbetaalde overuren moest kloppen bij gebrek aan personeel.

Maar helaas kwam er geen job van. Ze wilden me niet aannemen. Ik weet ook wel hoe dat komt. Het komt door mijn onzekerheid en faalangst die me beletten om echt goed te functioneren. Het komt ook omdat ik mijn downs heb, mijn periodes dat ik me niet goed in mijn vel voel en niet goed kan werken. Hoe graag ik ook wilde en nog steeds wil, ik voldoe niet aan de eisen.

Ik kan een poos werken en dan komt er een periode dat ik niet goed functioneer. Als ik vrijwilligerswerk doe dan kan ik af en toe gas terug nemen op dergelijke momenten. Ik doe keihard mijn best, ik ben geen type die zomaar de moed opgeeft. Ook al kost het soms heel veel moeite voor me, zowel op de werkvloer als ook thuis. Ik ben een vechter en herpak me altijd weer. Ik kan het heel goed vinden met mijn collegas en met de doelgroep. Maar een fulltime betaalde job? Nee, dat zit er helaas niet in hoe jammer ik dat ook vind. Zelfs de halftime job die ik tot voor kort had, kostte me enorm veel moeite en zette mijn leven zo'n beetje op zijn kop, veroorzaakte teveel stress en zorgde ervoor dat ik genoodzaakt was om medicijnen te nemen. Ik heb met veel moeite dat jaar uitgedaan.

Ik ben niet lui, ik wil werken. Ik wil helemaal niet leven van een uitkering. Ik wil mijn kinderen iets kunnen bieden en wil hen het voorbeeld geven dat een job hebben iets positiefs is. Ik voel me schuldig dat ik hen niet alles kan geven dat ze nodig hebben, dat ik altijd weer moet zeggen dat ik geen geld heb. Het vreet aan me om te zien dat ze te kort komen. Het geeft me een gevoel van minderwaardigheid dat ik niet in staat ben om datgeen te doen wat in de ogen van onze samenleving het allerbelangrijkste is wat er bestaat, namelijk werken. Ik vind het erg dat ik als profiteur gezien word, als parasiet en misschien wil ik me daarom wel inzetten en ander personeel daarmee ontlasten, om iets terug te doen, om toch iets te presteren en om het gevoel te hebben dat ik niet helemaal waardeloos ben.

Intussen heb ik hier al veel meer over mezelf prijs gegeven dan ik ooit had willen doen. Het is een taboe, het is taboe om te zeggen dat je niet goed functioneert en daarom niet in staat bent tot een job. Ik leef met de angst dat de armoede voor mij alleen maar groter kan worden, dat ik een schorsing kan krijgen en helemaal in de shit terecht kom. Wie niet werkt is immers lui, iedereen moet werken. Ik denk dat niets zo gevoelig ligt voor mij als dit thema.

Als jullie me daarvoor de grond willen inboren, wel ja dan is dat zo. Ik zou moeten leren om me dat allemaal niet aan te trekken of anders maar gewoon wegblijven hier.
Ik zal de laatste zijn om je daarvoor door de grond te boren.
Wat ik niet snap is dat je je - ook vrijwillig - inzet voor een vereniging geleid door iemand die al meermaals gesteld heeft dat je wel een volslagen idioot moet zijn om te willen werken. Om je te laten uitbuiten.
Je zou evengoed kunnen ijveren voor een systeem waarin mensen die niet steeds meekunnen met de werkdruk, toch een betaalde job vinden waarvan ze kunnen leven en waaruit ze enige arbeidsvreugde (ja, King, arbeidsvreugde) kunnen halen.
Het kan namelijk ongelooflijk tof zijn je in te zetten voor onze samenleving, zonder beroep hoeven te doen op een uitkering. Maar dat is blijkbaar een verboden uitspraak.
Oud 26 januari 2007, 21:56   #267
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

je hebt het continu over die achterlijke werkezels die zich laten uitbuiten.
lees je eigen berichten eens, zou ik zeggen.
Oud 26 januari 2007, 21:57   #268

Standaard

Citaat:
je hebt het continu over die achterlijke werkezels die zich laten uitbuiten.
lees je eigen berichten eens, zou ik zeggen.
lees ze mss zelf eens met een minimum aan gevoel voor nuance en vooral oog voor inhoud in plaats van er een persoonlijke vete van te maken an van daaruit te lezen wat je wilt lezen, te verstaan wat je wilt verstaan

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 22:01.
Oud 26 januari 2007, 21:57   #269
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik niet snap is dat je je - ook vrijwillig - inzet voor een vereniging geleid door iemand die al meermaals gesteld heeft dat je wel een volslagen idioot moet zijn om te willen werken. Om je te laten uitbuiten.
Je zou evengoed kunnen ijveren voor een systeem waarin mensen die niet steeds meekunnen met de werkdruk, toch een betaalde job vinden waarvan ze kunnen leven en waaruit ze enige arbeidsvreugde (ja, King, arbeidsvreugde) kunnen halen.
Het kan namelijk ongelooflijk tof zijn je in te zetten voor onze samenleving, zonder beroep hoeven te doen op een uitkering. Maar dat is blijkbaar een verboden uitspraak.
Ik denk dat de frustratie komt uit het feit dat sommigen ergens in een bepaalde richting gedwongen worden, terwijl er zogezegd vrije keuze moeten zijn. Om praktische redenen veegt het systeem in de praktijk daar zijn voeten aan en mensen pikken dat niet meer.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:01   #270
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik wel zo geen stomme vragen beantwoorden,nieumand gaat werken voor één €,ik pleit juist voor betere minimumlonen,en zelfs voor een lichte daling van het stempelgeld zodat er weer een gezond evenwicht komt tussen werken en stempelen
Oud 26 januari 2007, 22:05   #271
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

De minimumlonen zouden 1000 euro netto per maand moeten zijn.

De uitkeringen kunnen we beperken tot 1000 euro voor de eerste 3 maanden en daarna 9 maanden 500 euro netto. Daarna is het nada.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:07   #272

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik wel zo geen stomme vragen beantwoorden,nieumand gaat werken voor één €,ik pleit juist voor betere minimumlonen,en zelfs voor een lichte daling van het stempelgeld zodat er weer een gezond evenwicht komt tussen werken en stempelen
haha hij behartigd de belangen van de armen en pleit voor minder stempelgeld, vindt dat bedelarij verboden moet worden, mensen gedwongen moeten worden te werken - allee kom probeer nu tenminste heel even ernstig te zijn zeg

de eerste vijanden van de armen dat zijn de armen zelf he

hoe vaak ga jij nog bewijzen dat dat een waarheid is als een koe ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 22:08.
Oud 26 januari 2007, 22:07   #273

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De minimumlonen zouden 1000 euro netto per maand moeten zijn.
1200
Oud 26 januari 2007, 22:10   #274
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Sorry dat ik me even meng in de discussie...

Ik snap niet zo goed hoe sommigen hier op het idee komen dat het Vierde Wereld Syndicaat een probleem heeft met werkende mensen ... ze hebben gewoon een probleem met mensen die hen verwijten om niet tegen een hongerloon te gaan werken. En dat begrijp ik volkomen!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:12   #275

Standaard

ach wat kan een beetje begrip toch zalig zijn - en dat meen ik oprecht
Oud 26 januari 2007, 22:14   #276
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
ik pleit juist voor betere minimumlonen,en zelfs voor een lichte daling van het stempelgeld zodat er weer een gezond evenwicht komt tussen werken en stempelen
Door te pleiten voor lagere uitkeringen, maak je jezelf totaal ongeloofwaardig als opkomend voor de armen, duveltje382!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:15   #277
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Als het Vws zo overkomt op mensen vind ik dat heel jammer want dat is echt niet zo. Binnen het vws is er niemand die negatief doet over mensen die willen werken, ook Kobaf niet. Een deel van de mensen die actief zijn bij het vws werken en daar komt echt nooit een negatieve reactie op.
We verzetten ons tegen de huidige visie dat iedereen moet werken en tegen de mening van velen dat langdurig werklozen allemaal luilakken zijn.
We verzetten ons tegen de constante aanvallen die je via de media te horen krijgt, uitspraken over langdurig werklozen die niet zomaar mogen profiteren van het systeem en dus maar gedwongen moeten worden tot gemeenschapsdienst, over strengere controles waarmee men eigenlijk bedoelt dat werklozen gewoon te lui zijn om een job te zoeken. We verzetten ons tegen de jobs die ervoor zorgen dat mensen in armoede blijven hangen en tegen uitspraken van veel werkenden dat werklozen dankbaar en nederig moeten zijn omdat ze leven op hun kosten. Het vws is er niet tegen dat iemand werkt, we zijn tegen een staat die de woorwaarde om te mogen leven koppelt aan het gegeven of je werkt.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:16   #278
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
haha hij behartigd de belangen van de armen en pleit voor minder stempelgeld,
Juist van u,en alzo het werken aan te moedigen hé
Citaat:
vindt dat bedelarij verboden moet worden, mensen gedwongen moeten worden te werken
Weer juist van U,met mensen geld te geven om te bedellen kweek je enkel maar meer bedellaars,beter waren het als je hem moest kunnen aanzetten tot werken
Citaat:
allee kom probeer nu tenminste heel even ernstig te zijn zeg

de eerste vijanden van de armen dat zijn de armen zelf he
dat soort gewilde armen als jullie zijn mijn vrienden niet bepaald,en zekers als je dat armen dan nog ontraad om te gaan werken hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 januari 2007 om 22:18.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:16   #279
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lees ze mss zelf eens met een minimum aan gevoel voor nuance en vooral oog voor inhoud in plaats van er een persoonlijke vete van te maken an van daaruit te lezen wat je wilt lezen, te verstaan wat je wilt verstaan
hoe moet ik je zwart-wit berichten en je beledigingen genuanceerd lezen?
je hebt me al meermaals een werkezel genoemd (en nog veel andere dingen) en ik ken je definitie van werkezel nu wel al.
Daar valt heel makkelijk van af te leiden dat je om werkezel te zijn niet tegen een hongerloon moet werken. Ik had immers tot voor kort een loon waar ik erg tevreden van was. Als mensen zeggen dat ze graag werken worden ze vierkant uitgelachen.
Kom daarna niet af dat ge werkende mensen niet achterlijk vindt.
Daar trapt niemand nog in (behalve Edina, blijkbaar )
Oud 26 januari 2007, 22:22   #280
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het Vws zo overkomt op mensen vind ik dat heel jammer want dat is echt niet zo. Binnen het vws is er niemand die negatief doet over mensen die willen werken, ook Kobaf niet. Een deel van de mensen die actief zijn bij het vws werken en daar komt echt nooit een negatieve reactie op.
We verzetten ons tegen de huidige visie dat iedereen moet werken en tegen de mening van velen dat langdurig werklozen allemaal luilakken zijn.
We verzetten ons tegen de constante aanvallen die je via de media te horen krijgt, uitspraken over langdurig werklozen die niet zomaar mogen profiteren van het systeem en dus maar gedwongen moeten worden tot gemeenschapsdienst, over strengere controles waarmee men eigenlijk bedoelt dat werklozen gewoon te lui zijn om een job te zoeken. We verzetten ons tegen de jobs die ervoor zorgen dat mensen in armoede blijven hangen en tegen uitspraken van veel werkenden dat werklozen dankbaar en nederig moeten zijn omdat ze leven op hun kosten. Het vws is er niet tegen dat iemand werkt, we zijn tegen een staat die de woorwaarde om te mogen leven koppelt aan het gegeven of je werkt.
Ik geloof echt dat wat hierboven is, klopt voor jou hoor.
Ik ben er ook zeker van dat als wij twee samen zouden zitten, we het binnen de kortste keren eens zouden zijn met elkaar.

Het is alleen jammer dat je een leider gekozen hebt waar niet mee te praten valt, en waar je bij de minste opmerking meteen het hele gamma beledigingen naar de kop gegooid krijgt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be