![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() Uiteraard niet. Maar ik heb geen schrik om te zeggen dat "Christenen" die beweren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is issues hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Partijlid
|
![]() De stroming christenen, die het Evangelie en de Torah niet verloochenen, mijn beste Circe.
En ik zeg bewust, "Torah en Evangelie", en niet "Bijbel". Omdat de Bijbel, zoals we hem vandaag de dag kennen, de "Torah en Evangelie" is, plus een samenraapsel brieven van allerhande "apostels, getuigen,...". In het Evangelie, vind je NERGENS ook maar 1 verwijzing dat: 1. Jezus God de Almachtige zou kunnen zijn, 2. zijn kruisdood de zonde van alle mensen zou wegnemen. Integendeel zelfs, het Evangelie toont expliciet aan, dat dit niet het geval is! Lees wat er staat over de 3-eenheid: *Jezus antwoordde: Waarom noemt ge Mij goed? Niemand is goed dan God alleen.(Marcus 10:17) *Toen Jezus bad tot zijn Vader zei hij: „Niet mijn wil, maar de uwe geschiede” (Lukas 22:42). Tot wie anders bad Jezus dan tot Iemand die hoger was dan hijzelf? * De hele "Drie-eenheid-theorie" (of wat dat ook moge voorstellen, want volgens mij is er niemand dat dat in feite goed begrijpt) wordt zelfs door de Torah definitief gebroken: „Hoor Israel! de HEERE, onze God, is één HEERE” — Deuteronomium 6:4. En wat er staat over het "alles vergevende" offer van Jezus: *Mattheus-5.22 Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur. *Mattheus-5.29 Indien dan uw rechteroog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde. Maar van waar komt de gedachte dan? De gedachte is jammer genoeg later ontstaan bij Paulus, de brieven van Petrus, en de instelling van de Kerk in het algemeen. De gedachte van de 3-eenheid is kunstmatig gecreeerd door de machthebbers/filosofen van toen. Men heeft het rechte pad van het Evangelie verlaten, en heeft er ongelovige ideeen in de plaats voor genomen. Ik weet niet of men dit eigenlijk wel goed beseft: 1. Men heeft de BASIS-GEDACHTE van het geloof verloochend: Er is maar 1 God. - Voor de Joden door Mozes op de stenen tafelen: het eerste gebod: "Bovenal bemin 1 God". - Voor de Christenen: Toen ze aan Jezus vroegen wat het belangrijkste gebod was: Marcus 12.29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere. 30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod. 31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze. - Voor de Moslims: "Er is geen God dan God, en Mohammed is Zijn profeet." 2. Men heeft het BASIS-DOEL, de ZIN van het leven weggenomen: Voor een monotheist (Jood, christen of moslim), is de zin van het aardse leven, een beproeving, een test, een examen, om te zien of men waard is het echte Leven, het eeuwige Leven binnen te gaan. Lees de parabel van Jezus: Mattheus 13: 33 Een andere gelijkenis sprak Hij tot hen, zeggende: Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan een zuurdesem, welken een vrouw nam en verborg in drie maten meels, totdat het geheel gezuurd was. 34 Al deze dingen heeft Jezus tot de scharen gesproken door gelijkenissen, en zonder gelijkenis sprak Hij tot hen niet. 35 Opdat vervuld zou worden, wat gesproken is door den profeet, zeggende: Ik zal Mijn mond opendoen door gelijkenissen; Ik zal voortbrengen dingen, die verborgen waren van de grondlegging der wereld. 36 Toen nu Jezus de scharen van Zich gelaten had, ging Hij naar huis. En Zijn discipelen kwamen tot Hem, zeggende: Verklaar ons de gelijkenis van het onkruid des akkers. 37 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Die het goede zaad zaait, is de Zoon des mensen; 38 En de akker is de wereld; en het goede zaad zijn de kinderen des Koninkrijks; en het onkruid zijn de kinderen des bozen; 39 En de vijand, die hetzelve gezaaid heeft, is de duivel; en de oogst is de voleinding der wereld; en de maaiers zijn de engelen. 40 Gelijkerwijs dan het onkruid vergaderd, en met vuur verbrand wordt, alzo zal het ook zijn in de voleinding dezer wereld. 41 De Zoon des mensen zal Zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit Zijn Koninkrijk vergaderen al de ergernissen, en degenen, die de ongerechtigheid doen; 42 En zullen dezelve in den vurigen oven werpen; daar zal wening zijn en knersing der tanden. 43 Dan zullen de rechtvaardigen blinken, gelijk de zon, in het Koninkrijk huns Vaders. Die oren heeft om te horen, die hore. U ziet, beste Circe, de visie over God en Jezus, die in Torah en Evangelie wordt uiteengezet, is dezelfde visie is, die de moslims aanhangen! Tot slot: Om te eindigen met mijn betoog, zou ik al diegenen, die zoveel commentaar hadden, op de definitie van "Moslim" (het zich TOTAAL onderwerpen), iets willen bijleren. Tot hun grote verrassing - en waarschijnlijk ook afgunst - zal je zien, dat Jezus het geloof vergelijkt, met het zich helemaal geven. Zich helemaal opofferen. Mattheus 13: 45 Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een koopman, die schone paarlen zoekt; 46 Dewelke, hebbende een parel van grote waarde gevonden, ging heen en verkocht al wat hij had, en kocht dezelve. U ziet. Het geloof is niet verschillend. Nog is het van een andere God afkomstig! Het is alleen de mens die het anders heeft gemaakt. Al was het de Kerk, of waren het de opstellers van de Sharia of Talmud ... God is God, en Zijn Boek is zijn Boek! En daar zal nooit iemand iets kunnen aan veranderen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Volgens hem was er geen 1 profeet in de Bijbel, die ooit gevochten heeft, noch een leger had ... Tom, als je iets zegt over de Bijbel, doe gelijk mij: CITEER met het VERS! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat maakt het inderdaad moderner ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb er alleen maar een ontzettend probleem mee, dat er een aantal zijn, die bij het totaal geven, er nog een paar tientallen, honderden of duizenden meenemen, die helemaal niet voor dat of een geloof hun leven willen geven. Ik heb er ook iets tegen, dat de islam zonder blikken of blozen alle andere rechten en wetten terzijde schuift en op die manier en met geweld hun visie opdringen. Dat er gelijklopende ideeen zijn, is niet te verwonderen. Christendom en islam bouwden (voor zover je bouwen kunt gebruiken) verder op de joodse godsdienst, waar die ook vandaan mag komen. Hoe dan ook, alle godsdiensten hebben een verleden van geweld.
De islam daarentegen is nog geen haar verbeterd en predikt en beoefent nog altijd geweld. Hoe je het draait of keert: DAT is het probleem.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 1 februari 2007 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus heeft ook Jahweh horen babbelen hoor! RECHTSTREEKS hé! nikske gabriel ertussen. Er is een verschil tussen rechtstreeks met de grote baas kunnen klappen of enkel zijn secretaresse te spreken krijgen hé Lincoln. (allez secretaris Gabriel dan). Is lager niveau zenne.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 februari 2007 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
P.s; Jezus heeft nooit rechtstreeks met de baas gesproken enkel mozes ,volgende keer goed opletten in de les cathegese !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 1 februari 2007 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() ...paulus heeft jezus nooit gezien enkel johannus of heb ik het mis ??
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus (romeinse soldaat en stout) kreeg ineens een toeval en toen sprak Jaweh rechtstreeks en toen was het gedaan met stoute romeinse soldaat te zijn en ging hij prediken! Niks tussenpersoon dus!! je verliest hoor Lincoln, met tussenpersoontjes houden christenen zich niet bezig! Is allemaal straight from the source. Ik zou maar al beginnen twijfelen als ik jou was. Wat weet ge over dienen Gabriel in feite? Zelfs Michael was ne straffere engel! Gabriel was maar zo'n halfslachtig postjongetje hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ni Jezus, maar Jaweh himself hé makker!
(of ook Jezus nog effekes, dat moet ik eens gaan opzoeken, kan best zijn). Enfin, allemaal hoger in rang dan Gabrielleke de klerk! (en iedereen weet dat die 700 jaar later al lichtelijk aan het dementeren was, en nadien helemaal op pensioen is gezet hoor). Niks meer van gehoord.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 februari 2007 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.ccel.org/ccel/bible/nls.Acts.16.html Citaat:
Citaat:
![]() ![]() (sorry: mijn slecht karakter komt hier boven.) Ik heb wel een goed hart. ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 1 februari 2007 om 22:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, 't was toch Jezus en niet Jahweh!
Maar allez, die zijn beiden hetzelfde dus (ik bedoel van dezelfde rangorde). Lincoln jongen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
|
![]() Ja ja, vrouwke ik volg de draad, en ? heb je het lichtje zien branden ??
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat de vergoddelijking van Jezus ontstaan is uit het prediken van een bepaald persoon of door een soort van samenzwering. Ik denk eerder dat het "per ongeluk" gegroeid is uit een samenvloeing van de leer van de apostellen en de Hellenistische cultuur. Met de drieeenheid moet men trouwens voorzichtig omspringen. Vaak wordt hierbij enkel gedacht aan de gerationaliseerde en verlatijnste drieeenheid en vergeet men bijvoorbeeld de oorspronkelijke griekse drieeenheid, die juist de nadruk legt op het mysterie. De oorspronkelijke drieeenheid is een doelbewuste paradox om het mysterie van God te beklemtonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, stellen dat de theologie van het christelijke Oosten (dat meer is dan alleen de Grieken) slechts de nadruk legt op het mysterie en zich voor het overige verre houdt van concreet dogmatische verwoordingen, is wel heel scherp door de bocht. Een aanrader is het werk van de heilige Johannes van Damascus over de Drie-eenheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toen Mohammed zijn eerste mystieke ervaring (of hoe je dit ook noemt) had, wist hij totaal niet wat hem overkwam. Het is waarschijnlijk pas nadat hij hierover gepraat had met zijn Christelijke neef Waraqa ibn Naufal of andere Christenen of Joden dat hij deze ervaring Gabriel genoemd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik gebruikte de term Griekse eerder om de taal aan te duiden waarin de drieeenheid beschreven werd, dit met bijvoorbeeld het feit indachtig dat men al sinds het begin kritiek gaf op latijnse vertalingen hiervan gezien deze (naar men meende) de oorspronkelijke griekste termen onmogelijk helemaal correct konden beschrijven. Ik geef echter wel toe dat ik het woord nogal slordig gebruik, mijn voornaamste punt was vooral om aan te duiden dat er meerdere manieren zijn om naar de drieeenheid te kijken. Ik zou echter wel willen opmerken dat een concrete dogmatische verwoording niet noodzakelijk gelijkgesteld mag worden met rationaliseren. Voor het christelijke oosten is het een dogmatische waarheid die weliswaar wel beschreven kan worden, maar die enkel via religieuze ervaringen of intuitie kan begrepen worden. |
||
![]() |
![]() |