![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de wapenwet aangepast worden ? | |||
Neen , nu is hij goed en duidelijk. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 23,64% |
Ja , laat iedereen zijn eigen wapens in huis halen. |
![]() ![]() ![]() |
31 | 56,36% |
Laat ons ALLE wapens in Belgie vernietigen. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,73% |
Ik heb zwarte band in karate... ik ben zelf een wapen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAT is belangrijk!
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=7]GROEN! LAAT DIE STATISTIEKEN ZIEN! NU ![/size]
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Burger
|
![]() Citaat:
zoek zelf maar eens naar amerikaanse statistieken over ongevallen met wapens in wapenbezittende families; in de vs is hier zeer veel onderzoek naar geweest en komen ze tot dit besluit.
Groen! is meer dan alleen milieu, Groen! is migratie met aandacht voor de migrant, economie maar ook sociale zaken, ontwikkelingssamenwerking op een doordachte manier, cultuur voor iedereen. Groen! is leven, voor ons en voor de mensen van morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tot nu toe => 0.00000000000000 ongelukken mee gebeurd Maar ik heb de indruk dat jullie van heel het fenomeen 'wapenbezit' NIET DE BALLEN van af weten, enkel dit : we zijn TEGEN Presenteer mij eens de statistieken van België, want ik leef HIER, en niet in Amerika (dat trouwens een heel ander beleid ten aanzien van wapens kent)
||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Burger
|
![]() Citaat:
iedereen kan een ongeluk hebben.
Groen! is meer dan alleen milieu, Groen! is migratie met aandacht voor de migrant, economie maar ook sociale zaken, ontwikkelingssamenwerking op een doordachte manier, cultuur voor iedereen. Groen! is leven, voor ons en voor de mensen van morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit gaat over de US.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Burger
|
![]() dit zijn alle organisaties die tegen wapens zijn in de vs (lijst vd nra)
http://secondamendmentstuff.com/antigun_org.htm bemerk de vele verenigingen van kinderartsen, verpleegsters en andere gezondheidsmedewerkers
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U Groen ,bent beledigend door je blatante halstarrige oogkleppenmentaliteit.En als ik beledigend had willen worden, dan had er een moderator al lang de boel dichtgegooit.
Citaat:
Daarentegenover, mijn "potentieel" schoonvader heeft zowat elke week een rekening in de bus omdat "zijn" everzijnen landbouwgrond omwoelen. En ja ik heb alle voeling met dierenwelzijn. Ik hou van een eerlijk geslachte steak op mijn bord. Citaat:
1) ik ben voorstander van een gedegen wapenopleiding voor iedere Belg,zoals in Zwitserland of Israël en doordat er een goed toezicht zou kunnen zijn is het mogelijk de idioten er op voorhand van tussen te filteren.Zodanig de misdadigers een miner grote kans hebben om te gedeien in deze biotoop. 2) ik heb een vuurwapen gehad, tot de politiek te veel maagzuur opwekte.Nu doe ik het met kruisbogen,bogen en leuke slag en steekwapens. Een inbreker hier heeft de overlevingskans van een sneeuwvlok in de hel.Bij U komt ie gewoon een goeie slag slaan want je komt de zak nog open houden blijkbaar. Citaat:
maar voor de rest, de wereld is een goeie bron van gevevens over schietende idioten, zonder enige waarden of normen buiten godsdienst, machtswellust of zelfverrijking. Citaat:
Maar ja, U mag me crimineel noemen, want ik ben fundamentalistisch ecoloog. ik vind al van dag 1 hier op het forum dat België maar 500 000 mensen maximaal mag onderhouden om in evenwicht te zijn met de natuur. Citaat:
Een echte sportschutter is er als de dood voor zijn zijn levenslust te zien vervallen tot een geëxcommuniceerde verketterde hobby. Omdat er een medesportschutter een domme stoot uit zou halen. Er zijn altijd idioten die het verknoeien voor de anderen.maar er zijn nog grotere idioten die het willen verknoeien voor iedereen. Een echte gedreven sportschutter of verzamelaar, die vertroetelen hun wapens, en zullen ze met plezier ten toon spreiden in veilige omstandigheden. pas als een mens moedwillig misbruik zou maken van een andere zijn passie, zijn hobby, is in zo'n geval een gevaar. De situatie is niet vergelijkbaar met Bompa die een ouwe mauser tegen de muur heeft hangen,waarvan gedacht word dat het toch geen echte is. Oftewel, welke argumenten de sportschuters ook aanvoeren, U wil dat die echte liefhebbers gekloot worden en dat misdadigers alle kansen krijgen.
![]() |
![]() |
#270 | ||||||||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() met dierenwelzijn bedoelde ik: niet zomaar weerloze dieren afschieten voor je eigen vermaak. Citaat:
u bent misschien een wapenfreak, maar daarom de modale vlaming niet. en aangezien die ook geen dienstplicht wilt, kan hij niet met wapens omgaan. Citaat:
net als uw mening dat moslims "schietende idioten, zonder enige waarden of normen buiten godsdienst, machtswellust of zelfverrijking" zijn. u bent dus een wapenfreak met hokjesmentaliteit (generalisering) Citaat:
ecoloog en u vind niets fout aan jagen? beetje hypocriet? Citaat:
tot morgen & hopelijk een beschaafde reactie zonder beledigingen, groen
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Gouverneur
|
![]() Tot nu toe heb ik mij niet in deze discussie gemengd omdat ik weet dat het toch maar weer het gewone welles-nietesspelletje zal worden van voor- en tegenstanders zonder dat de een de ander kan overtuigen. Maar de onzin die ik hier te lezen krijg van bijvoorbeeld Groen! doet me toch wel naar het toetsenbord grijpen.
Groentje, ik ben opgegroeid met een vuurwapen in huis en tot mijn 14de heb ik zelfs nooit geweten waar de kogels lagen. Maar ik heb wèl de nodige uitleg over vuurwapens èn training terzake gehad vanaf mijn 12de. De ongelukken die gebeuren komen door idioten die hun wapens en hun munitie niet goed opborgen, maar er kunnen evengoed ongelukken gebeuren met andere dingen: - Een tijdje terug werd er toch een vrouw verpletterd door haar wagen toen haar kleine met de handrem speelde ? - En wie herinnert zich het ongeluk nog waarbij een kleine hun huis en zijn 2 broertjes opblies toen hij in de kelder het licht aanstak waar een gaslek was (was ergens begin jaren '90) ? - Hoeveel mama's en papa's zijn er al niet gestruikeld over stukken speelgoed in huis met breuken als gevolg ? - Weet je hoe zwaar je iemand kunt toetakelen als je een volle boekentas als projectiel gebruikt of een klomp tegen z'n kop smijt ? (Ik wel.) - Weet je hoe gevaarlijk paraplu's zijn qua ogen ? Dit maar om even aan te geven hoe belachelijk een onderwerp kan worden. Ik ken mensen (en heb er gekend) die een jachtterrein hebben waarop "bedreigde" diersoorten zoals everzwijnen, herten en vossen leven. Als zij niet elk jaar opnieuw door het afschieten van volwassen mannetjes en enkele volwassen wijfjes de hoeveelheid in de hand houden dan zullen deze dieren uitzwermen naar landbouwgebieden en zelfs mensen kunnen lastigvallen (ooit een everzwijn tegengekomen ? ge wilt het niet meemaken schat, ik wel... een hele kudde zelfs en ik zat toen op een paard en was dus nog redelijk veilig). Heb je enig idee hoeveel schade wild toebrengt aan de landbouw ? Jagers houden het wildbestand in stand mijn beste, en verzekeren zo het voortbestaan van deze "bedreigde" soorten ! De door u zo verfoeide vuurwapens vormen daarbij de snelste en dus "humaanste" manier om de overbevolking in te perken. Ik wil mij kunnen verdedigen als er inbrekers zouden binnenvallen. Het kan me niet schelen of ze gewapend zijn of niet, ze breken bij mij binnen en dat zal ik als levensbedreigend ervaren !!! Het liefst van al zou ik een vuurwapen willen hebben omdat ik weet dat ik daar onmiddelijk en trefzeker iemand mee kan doden. Nu ben ik gedwongen om mijn toevlucht te zoeken in het hanteren van mijn sportboog of een van mijn zwaarden die ik nog heb van mijn periode als stuntvrouw bij "middeleeuwse re-enactment". En ik spreek hier van "doden" mijn beste. Want dan moet ik minder betalen. Een inbreker in mijn huis heeft geen recht van leven, ik wil namelijk zeker zijn van mijn eigen overleven. En je kunt fulmineren dat een mensenleven meer waard is dan wat snuisterijen, maar ik spreek hier nog altijd over mijn eigen welbevinden en ook dat van mijn lieve hond. Het idee alleen al dat men haar iets zou aandoen !!! U kunt mij alvast een moordenaar met voorbedachte rade noemen maar ik noem mijzelf voorbereid en klaar voor noodgevallen. Voor de laatste keer: een inbreker verlaat zeer hoogstwaarschijnlijk niet levend mijn huis. Ik ben een vriendelijke en vredelievende persoon maar op sommige dingen ben ik heel fel en een ervan is het feit dat mijn huis, haard en have voor mij heilig zijn en dat wie bij mij tracht binnen te dringen alvorens te sterven nog 1 ding zal zien: mijn rustige blik die inschat waar te mikken. Je betoog tegen wapenbezit kan ik alleen maar belachelijk vinden. Je argumenten kan ik zo wegwaaien. Citaat:
Uiteindelijk is het onderwerp "wapenbezit" er toch altijd een die niet sereen en objectief behandeld kan worden. U heeft vooroordelen terzake en ik ook. De huidige wapenwetgeving is wat mij betreft redelijk. Dus stop met dit zinloze mekkeren, hou op met het opvreten van dure geheugenruimte op de een of andere onschuldige server en ga iets nuttigs doen. Boompkes planten ofzo. A propos... waarom zijt ge zo lief om een vriendelijk zwaaiende Filip Dewinter op uw postings te zetten ? Of was hij net bezig zijn eed af te leggen toen hij in het stadsbestuur gekozen was ? Een vriendelijke geste in ieder geval. Dat mogen meer groenen doen.
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Accident Type Age.............. 0-4 5-14 15-24 25-44 45-64 65-74 75+ Total All Automobile ...................900 1,500 10,500 13,300 9,200 2,700 4,900 43,000 Falls....................................70 70 210 950 1,900 1,700 11,300 16,200 Poisoning by solids, liquids ...60 40 800 6,800 3,200 300 500 11,700 Pedestrian............................1 250 300 750 1,300 1,400 450 850 5,300 Drowning .........................450 350 700 1,250 650 230 270 3,900 Fires, burns .....................400 260 240 700 800 500 700 3,600 Suffocation by ingested object 100 20 30 250 400 500 2,100 3,400 Firearms .............................20 60 150 190 110 30 40 600 Poisoning by gases, vapors ...10 10 70 120 80 40 70 400 All other causes.................. 700 400 1,100 3,000 3,200 1,600 4,500 14,500 TOTAL............................ 2,700 2,700 13,800 26,600 19,500 7,600 24,400 97,300 Deaths Due to Unintentional Injuries, 2000 (Estimates) (Chart compiled by GunCite. Source of data, except as noted, National Safety Council, Injury Facts, 2001 Edition, pp. 8-9, 84) Wat wil zeggen: [size=7]0,61665 % van de ongevallen met dodelijke afloop IN DE VERENIGDE STATEN zijn te wijten aan vuurwapens.[/size]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet af komen met Amerikaanse cijfers hé. Zoals hier reeds aangehaald zijn in Zwitserland zowat het hoogste aantal vuurwapens/inwoner. Toch is het zowat het veiligste land van Europa. Wat is uw verklaring daarvoor? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat er veel ongevallen mee gebeuren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen U verdient geen beschaafde reacties meer.
Citaat:
Dankzij onze voorouders hebben we hier geen wolven of beren meer, de zowat enige ex-inheemse roofdieren die een levend everzwijn tot hun menu kunnen rekenen. Trouwens, het is potentieele schoonvader. En een everzwijn weerloos? Een biggetje, ja, maar ma of pa maken van een doorsnee volwassen persoon een hoopje pulp in de modder.De mens als roofdier heeft zelfs een speciaal wapen moeten ontwikkelen tegen die krengen, een everzwijnspeer-als je meer wil weten gebruik google. Citaat:
Het zou in alle geval een gedeeltelijke controle kunnen geven over wie wel of niet een vuurwapen mag gebruiken of in huis hebben. Zij met een gedegen onderricht dus wel.Zij die het niet willen moeten niet.(dat wapenbezit-wel een degelijke inprenting van burgerzin en plichten) Citaat:
Wat U uit mijn tekst maakt is eigenlijk wat U van mij wil horen. Ik moet U teleur stellen. De meeste "moslims" zijn geen schietende idoten, en slechts een heel klein deeltje die zichzelf moslim noemen zijn baksteen gooiende relschoppers.Maar het zijn wel die schietende(wie weet nog van die bruiloft waar de meeste doden vielen nadat er op een VS bommenwerper werd geschoten?)of baksteengooiende die het meest opvallen. Ik een wapenfreak.... je kan me zo noemen, maar tja, ik vind van mezelf wel andere dingen, en mijn mening over U, die boeit niet. En die zwaarden tegen de muur. Die zijn van Babeth, mijn enige bijdragen zijn 2 kruisbogen en een gewone boog. Citaat:
Ik ben geen tegenstander van jacht, eigenlijk ben ik tegen het slachten van fabrieksgekweekte dieren, van uit de koebaarmoeder in een kooi, zo naar het slachthuis.... Leuk he. Helaas is dat wel de enige manier waarop we deze overbevolkte stukken wereld kunnen voeden.naar de het zogenaamde beschavingniveau. Heeft de Foie Gras gesmaakt tijdens de oudejaarsperiode? Ik Hypocriet? Neen, ik wacht gewoon het einde van deze beschaving af. Citaat:
En Neen, U citeerd me weer verkeerd, Politici ,bureaucraten en ambtenaren zijn mijn potentiele prooi. Ik hoop U in deze posting niet meer beledigd te hebben Groen.
![]() |
![]() |
#276 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Uw leven moogt ge verdedigen en je zei zelf dat je dat met eenderwelk voorwerp kan. Waarom dan een pistool???? ![]() ![]() Lees de rest ook efkes hé, ipv dezelfde vragen te stellen als voorheen! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() Van mij mag de Wapenwet onveranderd blijven.
Verandert ze toch, dan zal ik ze wellicht overtreden door mijn wapen niet in te leveren. Ik heb een wapen in huis, plus de nodige vergunning, plus heb ook schietlessen gevolgd. En met die wapens in huis voel ik mij een stuk veiliger. Ik ben niet snel bang : hoor ik 's nachts een vreemd geluid, dan ga ik steeds een kijkje nemen, uiteraard gewapend. Ik zal ook niet aarzelen om het te gebruiken : wie ongevraagd mijn inboedel komt ophalen, vertrekt terug in een rolstoel. Ik zal niet doden om te doden, of in het wildeweg gaan schieten. Maar potentiële inbrekers mogen zich in mijn woning wel aan een ernstig arbeidsongeval verwachten : een schot in de knieën. Tja, da's het risico van hun vak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
omdat een pistool thuishoort in de rij 'eender welk woorwerp' ![]() Een pistool, revolver of geweer zijn geen magische voorwerpen hoor. Het enige wat ze doen is een projectiel wegslingeren. Net alsof je een steen gooit, pijl en boog hanteert of een speer werpt. (allemaal olympische disciplines, net als pistoolschieten) Maar voor sommige mensen hangt er een vieze connotatie aan het woord WAPEN (waarmee dan steevast een vuurwapen bedoeld wordt terwijl een wapen elk voorwerp om mee te vechten, om zich mee te verdedigen is) Beelden van slachtingen, moordpartijen dolgedraaide schutters etc.. Het is begrijpelijk. Men ziet het hier gebeuren in een of ander visioen waarin bij alle mensen met wapens plots de stoppen doorslaan. Da's normaal ook, als men zo blijft doorgaan tegen wapenbezitters ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedenk dat de meeste verboden wapens géén vuurwapens zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste verboden wapens zijn ook niet allemaal atoomwapens, maar daarom niet minder gevaarlijk! ![]() Paulus zei ook dat een pistool zou thuishoren in de rij van 'eender welk voorwerp'. Het zou dan ook geen probleem zijn om die bijvoorbeeld op school mee te nemen. Maar ik wet wel dat hij dat zo niet bedoelt. Hij beseft ook wel dat een pistool niet zondr gevaar is! Je kan er inderdaad een projeciel mee wegslingeren. als hij echter met dezelfde 'trigger' en snelheid zijn steentjes zo kan werpen, dan was hij tijdens sneeuwbalgevechten een ware sadist! ![]() Misschien ok iets voor de olympische spelen, maar daarbuiten kan hij het beter laten op sneeuwmannekes maken! ![]() Ik herhaal voor de zoveelste keer dat je inderdaad een geweer kan gebruiken voor sportschieten of jagen. DAAR HEB IK NOG STEEDS GEEN ENKEL PROBLEEM MEE !!! ![]() Maar hou die geweren daar en indien je echt wenst, neem dan je pistool mee, maar laat de kogels in de sportclub. Thuis mag je sowieso niet sportschieten, noch jagen ! Helaas hoor ik hier steeds dezelfde praat, terwijl men niet ingaat op wat ik steeds oet herhalen. |
|
![]() |
![]() |