Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 16:18   #261
Laya
Minister

Standaard

Ja drosophila, in een draad van 13 pagina's kan dat tellen he?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:50   #262
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Niet echt. Ben wel allergisch aan wie dan ook die een ziekte gebruikt om zijn persoonlijke verantwoordelijkheid te ontlopen. En wie omwille van zijn ziekte kinderen vermoordt, is nog een paard erger.
Doet ge het weer.
Iemand die zelfmoord pleegt daarvan beschuldigen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:51   #263
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat het een ander pijn doet valt daarbij in 't niets hé...
Kelen is toch pijnloos ?
Oud 3 maart 2007, 16:53   #264
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen? Het forum staat er hier vol van.
Geen begrip, wel een verklaring zoeken.
Oud 3 maart 2007, 16:56   #265
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geen begrip, wel een verklaring zoeken.
Da verschil kent hij niet...hij is er zo ondersteboven van dat alles voor hem er hetzelfde uitziet op dit moment.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 3 maart 2007 om 16:57.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:57   #266
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, en dat is een persoonlijke keuze waarvoor je persoonlijk verantwoordelijk bent.

Uit een depressie geraak je alleen maar met veel wilskracht, hard werken, en een goeie steun in je omgeving. Alle drie de elementen zijn essentieel. Medicamenten zijn overbodig en in de meeste gevallen zelfs schadelijk.
Heb je veel patienten ?
Oud 3 maart 2007, 17:08   #267
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Hoe gaan we dus deze toch wel zéér veelvuldig voorkomende gezinsdramas proberen te vermijden? Zijn er al voorstellen gedaan? Die gezinsdramas zijn tenslotte toch tekenend voor de essentie van onze maatschappij. Ze zeggen heel veel over de toestand waarin wij leven.

Durven we ons systeem in vraag stellen? Of blijven we kleine blinde burgermannetjes die al die 'vuiligheid' niet willen zien?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:27   #268
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Lees misschien even de posting van DUTCH op http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...t=7935&start=0

Citaat:
Zelf heb ik als het ware een zesde zintuig ontwikkeld door jarenlange ervaring. Ik haal de "geteroriseerde" vrouwen van moslims (al dan niet zelf moslima) er zo uit, ze hoeven zelfs niet te spreken of ik heb het al door bij de eerste blik en zeker al helemaal als ik ze zie in aanwezigheid van hun echtgenoot...
Ik zou jullie kunnen vertellen over vrouwen die als de dood zijn voor hun man, die jaren standhouden om toch maar hun kinderen niet kwijt te spelen, die jachtig na hun werk naar huis lopen om toch vooral maar niet te laat te komen en de woede van hun echtgenoot te riskeren, die in gezelschap amper veroeren of hun mond durven open doen uit grote schrik van straks thuis onder de voeten te krijgen om wat ze zeiden of deden, die pijnlijk angstig alles proberen te verdoezelen voor de buitenwereld omdat diezelfde buitenwereld riskeert te zeggen "we hadden je verwittigd", die hun familie niet meer mogen zien of bezoeken en dat op de lange duur ook niet meer willen omdat hun lijden te zichtbaar wordt, die zich alles ontzeggen om hun kinderen toch maar "normaal" te kunnen laten doen in de buitenwereld, die leven onder voortdurende psychologische druk en angst...
Natuurlijk zijn er ook niet-moslim echtgenoten die hun vrouw zo mishandelen, maar enkel in de islam is deze mishandeling geïnstitutionaliseerd en enkel in de islam geldt deze mishandeling als de norm!

Ik denk dat deze vrouw enorm veel heeft geleden en tenslotte enkel moord en zelfmoord als oplossing zag...de dood leek haar voor haar kinderen (waaronder 4 meisjes! belangrijk) en haarzelf (verplicht moslima geworden) zeer zoet in vergelijking met wat het leven hun te bieden had...hoe erg moet je daarvoor niet geleden hebben, hoe uitzichtloos moet hun situatie niet geweest zijn ?!?

Ik heb enorm veel medelijden met deze vrouw. Als ze erdoor komt ben ik van plan haar ooit te schrijven. Als ik er de moed toe vind.

Zelf meegemaakt : een Belgische vrouw gehuwd met een marokkaanse moslim en moeder van 2 kinderen wordt op de spoedafdeling binnengebracht omdat ze probeerde zelfmoord te plegen met pillen. De arts van wacht was een Libanese dokter. Na de maagspoeling, gevraagd naar haar beweegredenen, antwoordde ze : mijn man heeft gezegd dat hij me ooit mijn kinderen zal afnemen, zonder hen kan ik niet leven, met hem kan ik ook niet meer leven, ik mag zelfs niet buiten om boodschappen te doen... Toen zei die arts uit de grond van zijn hart iets wat me altijd zal bijblijven : Mevrouw, op momenten als deze ben ik beschaamd zelf een Arabier en van moslimafkomst te zijn.
en
Citaat:
Misschien heeft deze vrouw ooit wel eens om hulp gevraagd. Maar de klassieke hulpverlening kan niets voor deze vrouwen, aangezien de kinderen in zulke gezinnen het ultieme chantagemiddel zijn én blijven, hoe ver je ook wegloopt. In België kan elke vader gewoon met z'n kinderen de grens oversteken, ook al vermoedt de moeder dat ze ze nooit meer terug zal zien. Als je dat verneemt lijkt het alsof alle muren op je afkomen en je grootste angst wel degelijk waarheid zal worden, wat je ook doet. Zeker als je al depressief bent !
De Arabische landen (lees moslimlanden) hebben dat anders opgelost : een buitenlandse partner kan gewoon het land niet verlaten zonder toelating van de autochtone partner... En reken maar dat ze daarop toezien !
Bovendien hebben de klassieke hulpverleners er ook geen enkel idee van wat het betekent in de islam en diens vrouwengevangenis vast te zitten, geen enkel maar dan ook geen enkel idee ! Zij bieden rationele oplossingen in een irrationele toestand. Islam is niet rationeel en er valt ook geen compromissen mee te sluiten.
Onze wetgeving loopt totaal mank als het op de islam aankomt, vooral zolang de islam als een godsdienst bekeken wordt.
Islam is niet enkel een godsdienst!!!! Het is een manier van zijn of beter gezegd voor de vrouwen een manier van niet-zijn !
Deze vrouw stond er ook nog eens moederziel alleen voor, geen familiebanden meer, nauwelijks en zeer oppervlakkig contact met de buren en de school, nauwelijks of geen vrienden... Hoe zou dat zo gekomen zijn ?!?
Die echtgenoot was wel heel zeker van zijn zaak, hij kon het zich permitteren om veel afwezig te zijn, hij hield zijn vrouw "in de hand". Waarmee denken jullie ?!?
Zeer vaak heb ik meegemaakt dat moslimmannen het extreme westerse "moedergevoel" handig uitbuiten en zo hun vrouw "in de hand houden"... Bij vele moslima's, zeker moslima's uit het buitenlandse moederland, speelt deze factor minder, aangezien zij het huwelijk als een "zakelijke overeenkomst" zien alsook de kinderen die daaruit voortkomen. Bij onenigheid past het dan ook zeer dikwijls in hun kraam dat ze hun kinderen niet zelf dienen op te voeden...Kunnen ze gelijk hertrouwen met een blanco register...

Onze wetgeving en onze sociale hulp gaat ervan uit dat ze te maken hebben met 2 ouders die redelijk zijn en tot een overeenkomst willen komen. Als de vader moslim is, zeker een praktiserende moslim, is die niet redelijk noch wil die een compromis sluiten. Hij wil de kinderen in de moslimwereld houden en zal daar dan ook alles voor doen. Hij ziet dat als zijn heilige plicht als moslim. Daar helpt geen lievemoederen aan, daarvoor kan geen redelijke oplossing gevonden worden, het is de vader die alles voor het zeggen heeft (ook al beweert die het anders, takkeyah !) en de moeder kan voor zijn part naar de hel lopen.
Verder gaat onze wetgeving en onze hulpverlening ervan uit dat beide ouders de wet willen naleven...Naïef en onnozel als het om een moslimvader gaat, die lapt de seculiere wet aan z'n laars als het niet in zijn kraam past.
Een vrouwelijke moslimgevangene (zo noem ik ze) weet dit alles, klopt vergeefs aan deuren, die wel open gaan maar waar ze met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Zo is dat en niet anders.

Komt daarbij nog dat de voltallige familie zegt : we hadden je gewaarschuwd ! En dikwijls hebben zij de vrouw in kwestie zelf al lang "afgeschreven"...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:29   #269
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Lees misschien even de posting van DUTCH op http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...t=7935&start=0

en
Weeral zo een ex-moslima...dit gaat afgedaan worden als de zoveelste onzin lijkt me.
Oud 3 maart 2007, 17:31   #270
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en
En als die arme vrouwen daarbij nog eens (uit vrije wil of niet) een hoofddoek dragen, dan worden ze door uw geestesgenoten op de koop toe gedeporteerd naar een land dat ze (in veel gevallen) alleen maar van "op reis" kennen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:31   #271
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Weeral zo een ex-moslima...dit gaat afgedaan worden als de zoveelste onzin lijkt me.
tja, die mensen weten natuurlijk helem�*�*l niet hoe de vork in de steel zit hé Jurgen. De Edina's en de drosopholia weten het véél en véél beter!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 maart 2007, 17:33   #272
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En als die arme vrouwen daarbij nog eens (uit vrije wil of niet) een hoofddoek dragen, dan worden ze door uw geestesgenoten op de koop toe gedeporteerd naar een land dat ze (in veel gevallen) alleen maar van "op reis" kennen.
tja, dat krijg je als je zo'n hoofddoek hebt die blijkt vastgegroeid te zijn natuurlijk.

Dutch woont trouwens in "zo'n land".

Oud 3 maart 2007, 17:35   #273
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Arme vrouwen? Ik dacht dat deze arme vrouwen eigenlijk rijken zijn? Aangezien ze voor een verrijking van onze cultuur zorgen
Oud 3 maart 2007, 17:38   #274
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

en
Hier kan weer uit besloten worden wat ik hier meermaals zei, vergelijk geen Noord-Afrikanen met Libanezen of Syriërs! Maw, moslims zijn géén 'een pot nat'!
Oud 3 maart 2007, 17:47   #275
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Hier kan weer uit besloten worden wat ik hier meermaals zei, vergelijk geen Noord-Afrikanen met Libanezen of Syriërs! Maw, moslims zijn géén 'een pot nat'!
Voila...geen ex-molsim getuigen aub meer.
Niet relevant!
Oud 3 maart 2007, 17:52   #276
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Voila...geen ex-molsim getuigen aub meer.
Niet relevant!
Heu?? Teveel naar je eigen avatar gekeken zeker?
Oud 3 maart 2007, 17:59   #277
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arme vrouwen? Ik dacht dat deze arme vrouwen eigenlijk rijken zijn? Aangezien ze voor een verrijking van onze cultuur zorgen
U legt me iets de mond wat ik niet heb gezegd en waar ik helemaal niet mee akkoord ga. Bij gebrek aan argumenten tegen wat ik wél zeg?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 18:02   #278
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
U legt me iets de mond wat ik niet heb gezegd en waar ik helemaal niet mee akkoord ga. Bij gebrek aan argumenten tegen wat ik wél zeg?
Nee, geen zin meer om elke keer hetzelfde te zeggen (waarschuwen).
Ik ga nu voor de volwaardige dhimmiestatus gaan...lijkt mij zeer slim.
Oud 3 maart 2007, 18:05   #279
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Noord-Afrikanen zijn ook geen 'een pot nat' Laya!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 18:43   #280
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Doet ge het weer.
Iemand die zelfmoord pleegt daarvan beschuldigen.
Moord. Vijf maal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be