![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kim, ik vond deze vragen aan de minister mbt. BihP van de VLD. Toch niet echt een separatistische partij:
Citaat:
P.S. Mooi festival, zo te zien. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 maart 2007 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maingain is iemand die ik liever zie gaan dan komen maar ook hij heeft geen alleenrecht in Brussel.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 20 maart 2007 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jammer dat ik er niet bij kan zijn, ik had graag enige tegenwind geboden want uiteindelijk is het nu een éénzijdige bijeenkomst waarbij men enkel één versie van de verhaalzijde hoort.
![]() |
![]() |
#264 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 maart 2007 om 11:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg toch niet dat er niets aan de hand is?
![]() Het is toch niet Brussel dat alles wil verbieden? Het is Maingain in hoogsteigen persoon die dwarsligt bij dergelijke zaken. De reacties van Gatz en Keulen laten dit toch duidelijk blijken, of zie ik dat verkeerd? Ik vind het sterk om dan te stellen dat Brussel en België Nederlandstalige manifestaties wil verbieden.
![]() |
#266 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En Maingain is de lieveling van het Belgisch regime. Zijn partij is al 30 jaar aan de macht in Brussel en al 8 jaar in de Belgische regering. Geen processen en geen cordons voor deze hardcore racist: wel de rode loper en macht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wetten? Hoe bedoel je? Het FDF zit aan de top van het establishment dat de wetten maakt. En opzij schuift als het franstalig belang dat vereist.
Laatst gewijzigd door baarle : 20 maart 2007 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door het feit dat een politieke partij geen rechtspersoon is, kan ze zelf ook NOOIT wetten overtreden, het zijn enkel de leden en de aangesloten verenigingen die dit kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Blok is niet opgeheven, maar van naam veranderd om te vermijden dat de veroordelingen van lid zijnde verenigingen politiek tegen de partij werden gebruikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals Jantje reeds opmerkte: het VB is helemaal niet opgeheven. Ze hebben gewoon hun naam veranderd om uiteindelijk net hetzelfde te verkondigen.
![]() |
![]() |
#273 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is in mijn buurt een korfbalveld & na het korfbalveld zaait men er nieuw gras
& dan mag dat veld een tijd lang niet betreden worden. De taal die de eventuele mensen die dat veld zouden willen betreden speelt dan geen enkele rol. Nu weet ik vanzelfsprekend niet of de gemeenteraad en de schepenen die daarvoor bevoegd is in Brussel express gras gaat zaaien als een brusselse culturele nedelandstalige vereniging een evenement wil organizeren - dat zou inderdaad getuigen van kwade wil. Het is absoluut zo dat de diverse taal-, cultuurgemeenschappen in Brussel op diverse terreinen goed samenwerken en op andere plotseling als verbeten concurrenten letterlijk elkaars bloed kunnen drinken & dat meestal het FDF er voor iets tussenzit is pure logica. We kunnen Brussel vanzelfsprekend altijd cadeau doen aan de EU en die instelling Brussel rechtstreeks laten besturen - dat kan ook leuk zijn.
![]() |
#274 |
|
![]() Dat wist ik, maar als een partij als criminele partij veroordeeld zou worden, zou dat goed zijn voor de stemmen?
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt altijd mensen die uit protest stemmen...
![]() |
#276 |
|
![]() Dames en heren, het is weer tijd voor een nieuwe tussenstand:
Toegezegd om te komen op 28 april in Baarle (16: 10 zuidnederlanders, 6 noordnederlanders): 1Handclapping (Z) Baarle (Z) Tantist (Z) Dimitri (N) Bovenbuur (N) Robert T (Z) Hertog van Gelre (N) Steven nr. 1 (Z) djimi (Z) Dr. Strangelove (Z) Derk de Tweede (met elfjarige dochter) (N)(N) Lombas (Z) Jantje (met veertienjarige zoon) (Z)(Z) Weezer (N) Hoogstwaarschijnlijk (toezegging onder voorbehoud)(1: 1 zuidnederlander): BigF (Z) Misschien (denkt er nog over): Tjeerd (N) - Wil, moet ver reizen vanuit Friesland, checkt mogelijkheden. Breda (N) Kaal (Z) - Is benaderd maar heeft nog niet geantwoord. Evilbu (Z) Zeno (Z) Gregske (Z/N?) Stand.nl-forumdeelnemers (Z)(N) Cunning Linquist (N) - Is benaderd maar heeft nog niet geantwoord. Heftruck (Z) Afgezegd: Kim (Z) Brandaan (Z) Burry (Z) Kan niet maar wil wel op de hoogte blijven. Stef Leeuwenhart (Z) - Kan niet maar wil wel bij het initiatief worden betrokken. Locatie: Baarle (Hertog en Nassau), exacte plaats nog niet bekend. Gregske kwam met deze voorstellen: De Lindeboom (t.o. het voormalige station in de Stationsstraat) Den Engel (op de Singel) Landgoed Schaluinen (op de provinciale weg richting Turnhout, 500 meter buiten de bebouwde kom) Deze zijn allen gelegen in Baarle-Nassau, maar toch nabij Baarle-Hertog. (baarle is er ook al aardige tegengekomen op internet en Jantje schijnt er ook wat te kennen.) Tijdstip: Nog niet exact bepaald. Hangt van de agenda af. Formele gedeelte tussen 13.00 uur en 18.00 uur 's middags. Als mensen vooraf bijeen willen komen laat dat dan even weten. Na afloop kan er met de overblijvers getafeld worden. Laat ook dat even weten. Agenda (voorstel): 1. Kennismaking. Iedereen stelt zichzelf kort voor; 2. Verkiezen van voorzitter en notulist van de dag; 3. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit belgisch cq vlaams perspectief - (Wie voelt zich geroepen?); 4. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit nederlands perspectief - (Wie voelt zich geroepen?); 5. Bepaling (eind)doel en eventuele tussendoelen; 6. Brussel als hoogste prioriteit op korte termijn; 7. Inventarisatie problemen of obstakels op weg naar (eind)doel; 8. Bepaling gemeenschappelijke strategie. Achtergrondinformatie (met dank aan lombas)Ik kan iedere geïnteresseerde aanraden een informatiepakket te bestellen over de Benelux. Ik heb het mijne net aangekregen, en het had volgende inhoud:
Misschien een goede voorbereiding voor wie op 28 april naar Baarle afzakt voor de bijeenkomst. Bovenstaande middagindeling en agenda is een voorstel. Voel je vrij om erop te schieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Nog even over Brussel: Dit is dus een goed initiatief en zo moeten er meer komen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hertog, je loopt weer over van de goede bedoelingen( ![]() ![]() ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 20 maart 2007 om 19:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
Dit soort zaken is erg belangrijk, evilbu. Ten eerste om de nederlandstalige brusselaars een hart onder de riem te steken, laten zien dat ze niet worden 'vergeten'. Ten tweede om aan de 'buitenwereld' duidelijk te maken dat Brussel in de kern een nederlands(talig)e stad is. En ten derde uit politiek strategische motieven: Om aan de franstaligen te laten zien dat je niet zomaar capituleert. Ik weet ook wel dat je Brussel hiermee niet persé hebt gewonnen. Maar als je het niet doet verlies je zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
|
![]() Hé, geinig. Ik denk dat ik teveel zaken gedaan heb met de Nederlandse overheid, maar die informatie kan je gratis thuisgestuurd krijgen? Da's inderdaad wel aardig als voorbereiding...
![]() |