Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2007, 15:32   #261
Dynamics
Burger

Dynamics's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het nog nooit gedronken. Lijkt me te zwaar, ik spring over het algemeen dan ook verstandig om met drugs. Iets waar jullie mensen precies niet toe in staat zijn te begrijpen. Elke cannabisgebruiker is direct een verslaafde, terwijl iets zwaarder dan voor jullie totaal niet als drugs wordt beschouwd. Voor iemand als alcoholverslaafde beschouwd wordt moet hij of zij dakloos zijn en rond de klok alcohol drinken, terwijl de wallen onder de ogen van vele mensen op straat mij zeggen dat het probleem iets groter is.

Een paar maanden geleden stond in de krant dat er steeds meer jonge meisjes cannabis gebruiken. Dat zal wel een streep door de rekening van veel VB-ers zijn. Want onder invloed van cannabis kruipt een vrouw niet in bed met iemand die ze eigenlijk niet aantrekkelijk vindt.

Er heeft trouwens nog niemand ontkent dat bij 1 van de koptstukken van het VB de sporen van jarenlang dagelijks druggebruik zichtbaar zijn.
Oud 21 maart 2007, 15:33   #262
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics Bekijk bericht
Altijd, grappig. De jongens van het VB staan op hun achterste poten als het om cannabis gaat. Natuurlijk is het niet gezond, mocht er een drug bestaan die geen schadelijke effecten heeft zou het in alle kranten voorpaginanieuws zijn.
Niet veralgemenen mijn beste Dynamics...ben VB-lid en ik ben PRO
Dus daar gaat je blablabla gekap op het VB de mist in.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 15:40   #263
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Niet veralgemenen mijn beste Dynamics...ben VB-lid en ik ben PRO
Dus daar gaat je blablabla gekap op het VB de mist in.
Niet veralgemenen. Het is altijd een pijler in hun programma geweest. Repressief optreden tegen elke vorm van illegale drugs. Of zoals een VB-er het eens zei: Repressie is preventie. En heb ze ook eens in een betoging georganiseerd door het VB, tegen drugs met name cannabis, en vergeet nooit hun fantastisch explosie van creativiteit in een slogan: NEE, LSD! Daar lig ik soms nog altijd plat van.
Niet veralgemenen, mag ik nog ageren tegen een partijpijler, ja. Anders kan men nooit meer een partij op de korrel nemen in een discussie. Laten we dat doen, zien hoeveel het VB dan nog te vertellen heeft, niet veel denk ik, aangezien ze geen ideeën hebben maar enkel ageren tegen andere partijen.

Tja, het VB is nog nooit doodgevallen van eerst wit te zeggen, daarna zwart en dan weer wit en het allemaal aan de media over te laten komen alsof het klopt.

Sorry, dat ik VB zo aanval. Maar lijkt me toch meer dat jij niet goed nadenkt over je stem.
Greoten

Laatst gewijzigd door Dynamics : 21 maart 2007 om 15:41.
Dynamics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 15:45   #264
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, dat ik VB zo aanval. Maar lijkt me toch meer dat jij niet goed nadenkt over je stem.
Greoten
Je moet je niet excuseren ze.
Ik weet best wel dat dit een punt is van het VB en heb er geen problemen mee.
Het is nu ook nog steeds 'verboden'...en toch kan 'iedereen' eraan geraken.
Dus wat zou er veranderen moest het VB het voor het zeggen hebben? Niks als je het mij vraagt.

En ongeacht of ik zelf een gebruiker ben of niet...ik ben voorstander van zulke punten.
Ofwel keur je heel de rim ram goed van alle mogelijke drugs en verstrek je ze ook, ofwel keur je niets goed.
Oud 21 maart 2007, 15:56   #265
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Al gezegd geweest.
De mensen voor de vrijheid hebben het gelijk dus al hun kant gehaald, dat is mooi. Mensen die vrijheid haten niet getreurt, je kunt altijd nog zeuren over de gevaarlijke bijwerking van internet spelletjes of monopoly of laat naar bed gaan.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 16:03   #266
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
De mensen voor de vrijheid hebben het gelijk dus al hun kant gehaald, dat is mooi. Mensen die vrijheid haten niet getreurt, je kunt altijd nog zeuren over de gevaarlijke bijwerking van internet spelletjes of monopoly of laat naar bed gaan.
Vrijheid? Mensen die 'gebruiken' zijn vanaf dat moment niet meer vrij!

Laatst gewijzigd door Lao Tzu : 21 maart 2007 om 16:21.
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 16:04   #267
connect
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
U trucjes zijn zo doorzichtig! Mijn argumentatie tegen drugs herleiden tot die ene drugsdode! Te lui of te suf om nog nieuwe argumenten te bedenken?
Welke trucjes?
Eén van uw argumenten om cannabis te verbieden was dat het dodelijke gevolgen kan hebben. Aangezien u er slechts in geslaagd bent één (dan nog zeer twijfelachtig) sterfgeval tengevolge van cannabisgebruik terug te vinden, is uw argument ontkracht.
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 16:06   #268
connect
Burger

Standaard

Citaat:
Vrijheid? Mansen die 'gebruiken' zijn vanaf dat moment niet meer vrij!
Dus u bent niet meer vrij van absint aangezien u het één keer gebruikt hebt?
Oud 21 maart 2007, 16:06   #269
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
Welke trucjes?
Eén van uw argumenten om cannabis te verbieden was dat het dodelijke gevolgen kan hebben. Aangezien u er slechts in geslaagd bent één (dan nog zeer twijfelachtig) sterfgeval tengevolge van cannabisgebruik terug te vinden, is uw argument ontkracht.
Ik heb dat wel gevonden hé! Correct blijven hé!
Oud 21 maart 2007, 16:07   #270
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
Dus u bent niet meer vrij van absint aangezien u het één keer gebruikt hebt?
Ik ben er niet aan verknocht neen. In tegenstelling tot de meeste cannabisgebruikers.
Oud 21 maart 2007, 16:14   #271
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijheid? Mansen die 'gebruiken' zijn vanaf dat moment niet meer vrij!
Als dat waar zou zijn zouden er geen ex-cannabis gebruikers zijn.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 16:15   #272
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Dus wat zou er veranderen moest het VB het voor het zeggen hebben? Niks als je het mij vraagt.

En ongeacht of ik zelf een gebruiker ben of niet...ik ben voorstander van zulke punten.
Ofwel keur je heel de rim ram goed van alle mogelijke drugs en verstrek je ze ook, ofwel keur je niets goed.
Mensen zouden niet mee gestigmatiseerd worden als ze eens met een jointje gepakt worden. Als een jongere op school met cannabis betrapt wordt vind ik dat er een overleg met ouders moet volgen (vind ik met alcohol trouwens ook).
Maar nu verklaart menig directeur zichzelf de witte ridder die alle drugs van zijn school gaat uitvegen en wordt die jongere als zware junkie aageduid. Leraars en directeur zullen misschien ontkennen dat dat formeel gebeurt, maar leerlingen op een school waar iemand met cannabis betrapt werd zijn over het algemeen goed genoeg op de hoogte van de 'Junkie' in hun midden. Zoiets kan een deviante loopbaan in werking zetten, maar ja, ik weet ook wel dat de meeste leraars de pedagogische vaardigheden missen zoiets in te zien.

Zoals die razzia in een middelbare school vanwege het 'vermoeden' van drugs. Jongeren helemaal besnuffeld door drugshond en moesten alles binnenste buiten keren. En op einde vinde ze 'NIETS!', en die directeur vindt nog altijd dat hij gelijk had. Laten we met zijn allen ook full cavity searches inrichten voor leerlingen die verdacht worden sigaretten bijgehad te hebben op school. En de ouderen dan maar klagen dat ze geen aansluiting vinden bij de jeugd. Met dat soort acties laten de volwassenen dan ook zien dat ze hun kinderen vertrouwen. Een razzia op school vanwege vermoeden cannabis, hoe zot moet het nog worden. Maar ja heb de laatste tijd meer en meer de indruk dat na migranten, nu ook jongeren een doelwit van de great silent majority (als ze toch maar silent zouden blijven) aan het worden zijn. En volwassenen verwachten dan respect terug? Nadat men hen zoveel getoond heeft. Maar ik dwaal af....

Onder het Vlaams Belang zou het wel kunen dat je een keer gepakt wordt, pakkans wordt groter want heb in een pamflet van hen uit Antwerpen van paar jaar geleden dat ze de instroom van Antwerpen zouden controlren, elke dag. Ik snap persoonlijk niet hoe dat met het groot aantal forenzen en economische groei te combineren is, maar alla.

Als je gepakt wordt is de kans groot dat je een seriuze boete hebt, als je al niet een tijdje moet zitten. Ge kunt zggen, toch niet voor een kleine hoevelheid. Vergeet niet dat het aan de rechter uit te maken is of je aan het dealen was (aangezien ze 3 gram regel direct zouden afschaffen) en de hoeveelheid volkomen arbitrair. Je kan het gerust aan je been krijgen dat 1 van de voorwaarden van je straf is dat je je in een ambulant ontwenningscentrum inschrijft, voor het roken van cannabis hè. En dan heb ik het nog geeneens over de sociale stigmatisering die een VB beleid een cannabisgebruiker die gepakt is mee op zou zadelen. Terwijl mensen die graag eens alcohol drinken dat nooit zullen moeten doen (zoals dat kopstuk van het VB, waar het toch onderhand tijd voor lijkt te worden).

En je zegt het zelf, cannabis is overal beschikbaar, of het nu illgaal is of niet, waarom niet gewoon legaliseren. En voordat iemand opmerkt dat het hier zo beschikbaar is omdat de wetten laks zijn. In Amerika zijn de wetten veel strenger maar is cannabis nog veel sneller verkrijgbaar.

Laatst gewijzigd door Dynamics : 21 maart 2007 om 16:23.
Dynamics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 16:17   #273
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Ik ben er niet aan verknocht neen. In tegenstelling tot de meeste cannabisgebruikers.
U zou de gezichten eens moeten zien als ik een avondje op stap ga en geen alcohol drink. Gaanda van 'Ben je ziek...', tot blikken van 'Is hij een herstellende alcoholist'. En jullie zijn niet verknocht? Ik weet dat er vele soorten drinkers zijn en het dus zeker niet bij allemaal problemen geeft. Maar u heeft wel een beeld in uw hoofd van de archetypishe cannabisgebruiker. Denkt u altijd in archetypen?
Oud 21 maart 2007, 16:19   #274
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:

Ik ben ook voorstander van het punt wel of niet. Waarom voert het VB dan geen actief beleid om alcohol illegaal te maken, vraag ik mij af.
Oud 21 maart 2007, 16:23   #275
connect
Burger

Standaard

Citaat:
In één van uw vorige posts stelde u nochtans dat recreatief druggebruik niet bestaat. U wilt blijkbaar alle druggebruikers veralgemenen behalve uzelf.
Oud 21 maart 2007, 16:28   #276
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U zou de gezichten eens moeten zien als ik een avondje op stap ga en geen alcohol drink. Gaanda van 'Ben je ziek...', tot blikken van 'Is hij een herstellende alcoholist'. En jullie zijn niet verknocht? Ik weet dat er vele soorten drinkers zijn en het dus zeker niet bij allemaal problemen geeft. Maar u heeft wel een beeld in uw hoofd van de archetypishe cannabisgebruiker. Denkt u altijd in archetypen?
Neen maar ik ga uit van het elke-regel-heeft-zijn-uitzonderingen model.
Uiteraard zijn er cannabisgebruikers die van de ene dag op de ander kunnen zeggen "nu laat ik het voor wat het is". Maar voor die uitzonderingen moet men geen wetswijzigingen en dergelijke gaan doorvoeren. Bij alcoholgebruik is het net andersom. Hier zijn het de uitzonderingen die de drang om alcohol te gebruiken niet kunnen weerstaan.

Omdat enkele mensen dagelijks door het rood rijden moeten we maar het rode licht afschaffen? Ik dacht het niet.
Oud 21 maart 2007, 16:30   #277
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook voorstander van het punt wel of niet. Waarom voert het VB dan geen actief beleid om alcohol illegaal te maken, vraag ik mij af.
Goei vraag...misschien omdat alcohol zo nauw verweven is met onze cultuur?

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 21 maart 2007 om 16:30.
Oud 21 maart 2007, 16:35   #278
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Goei vraag...misschien omdat alcohol zo nauw verweven is met onze cultuur?
Onder andere.
Oud 21 maart 2007, 16:36   #279
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

1 x Absinth toch gevaarlijk dan 1 x cannabis. (en btw, nu ik de rest van de thread gelezen heb, dagelijks cannabis gebruik is aangenaam, gezellig en zonder verdere bijwerkingen in een gezonde levensstijl ; net zoals kellog's eten goed is als je de rest van uw ontbijt niet overslaat )

Die britten zijn altijd tegen cannabis, hun labo's maken immers vnl. speed en trips. Veel verder moet je dat 'resultaat' van 'een onderzoek' niet zoeken.

Laatst gewijzigd door the_dude : 21 maart 2007 om 16:41.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 16:37   #280
Dynamics
Burger

Standaard

Citaat:
Klinkt een beetje als een blower die zegt: heb de white widow wel eens uitgeprobeerd maar ben er niet aan verknocht. Absint is maar 1 vorm van hè.
Ik smoor ook maar af en toe eens wat white widow. Ik ben meer voor Norderlight, homegrown, en zeker alle indica soorten, met Haze op voorsprong.Ik vermoed ook dat de meeste alcoholgebruikers het één al wat liever hebben dan het ander. Ik let er wel op hoeveel thc gehalte in wat ongeveer zit (ongeveer want strikte kwaliteitscontrole zoals alcoholgebruikers krigen wij niet) maar over algemeen weet je wel wat mindere en wat sterke zijn. Die sterke soorten die zich de laatste jaren hebben ontwikkeld konden dat ook enkel in een illegale sfeer doen. Was cannabis legaal geweest, had er altijd een goed overzicht op THC-gehaltes geweest. Het is altijd cannabis ja, of nee. Terwijl je mensen beter kunt begeleiden door duidelijk te maken hoe cannabis ineenzit. Niet zo positief als sommige blowers denken, maar in de verste verte niet zo gevaarlijk als veel anderen denken. Op gebeid van alcohol weet iedereen dat een pintje niet hetzelfde is als vodka, dat leer je.Maar op gebied van cannabis wordt enkel geleerd: blijf eraf, info over THC-gehaltes, invloed op longen en zo heb ik vroeger nooit gehad. En op wie moest ik voortgaan. Die leraars die drugpreventie gaven en duidelijk van toeten noch blazen wisten? Iemand die zo'n leraar gelooft is iemand die sowieso al niet met drugs zou experimenteren, enorme schapen, dus mist de booschap toch helemaal zijn doel, want de leerlingen die aangesproken ouden moeten worden zijn het nog niet in het minst.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be