![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
variabele snelheidslimieten op autosnelwegen, eventueel met vrij te kiezen snelheid op gepaste momenten/gepaste stukken. Zoals ik eerder al aangaf: ga eens wat rondrijden op de e34; meestal is die al dunbevolkt, maar op momenten/tijdstippen als deze is die zowat verlaten. Weinig reden dat je daar geen 160 of zelfs meer zou kunnen doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
btw wat is je afstand die je dient te respecteren tegen, laat ons zeggen ,100km/h ? Citaat:
maar geef me dan een alternatief om al dat anders te controleren .. en vooral te beteugelen het lijkt me evident ( zolang zijn we er nog niet mee bezig ) dat je eerst en vooral controleert op wat je kan controleren en beteugelen op een zo praktisch en makkelijk mogelijke manier ...en waarvan verdomme geweten is dt het bijdraagt tot verkeersonveilighied en waarvan je verdomme ook weet dat indien er een verkeersongeluk van komt dit ook de determinerende factor is |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() jaja je hebt 120 km/h gereden bravoe hoera maar brengt het jou ( en ook anderen ) sneller tot jouw ( hun ) bestemming ? daar gaat het 'm toch over dacht ik naast wat sentimenteel nostalgisch gezever om wat sneller te kunnen(mogen ) rijden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog waarheidsgetrouw ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zover zijn we het eens met mekaar maar om het nu volledig over te gaan laten naar het weldunken van de chauffeur .... ? ( btw that's includes you also ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() shit...dit is ofwel een rechtstreeks resultaat van teveel rode wijn ofwel doet politics weer lastig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ooit 's nachts al eens van Luik verder Wallonië richting Luxemburg gegaan? Daar ben je soms kilometers lang de enige levende ziel (gemotoriseerd that is) die te bekenen is. Laatst gewijzigd door Sfax : 8 juni 2007 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de stad is het hopeloos natuurlijk.
![]() |
![]() |
#273 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat me stoort in heel het verhaal is dat jij denkt te kunnen oordelen als ,zoals je steeds weer beklemtoont, ervaren chauffeur dat te kunnen afwegen hoeveel van die 'ervaren' chauffeurs zouden er niet rondrijden ? Citaat:
314 is me echter welbekend... hetzelfde verhaal |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Rijplezier: voor de meeste mensen gaat het nog steeds om zich vlot van A naar B verplaatsen. Hoe kan iemand trouwens nog veel rijplezier hebben met alle files, verkeerswerken en de staat van onze wegen? Snelheid maakt niet zoveel uit voor het rijplezier het is vooral het vlot kunnen rijden. Bezitters van oldtimers hebben ook veel rijplezier, maar die oude bakjes halen echt hoge snelheden hoor: een rustige weg, stralend zonnetje en aan 70/uur door het landschap tuffen: zalig. Comfort: het comfort van een dure wagen verandert niet als de snelheid van die wagen beperkt wordt, non argument. Natuurlijk rijdt een Mercedes S véél comforabeler als een Corsa, maar waarom zou hij sneller moeten rijden, ook aan een lagere snelheid voel je dat comfortverschil hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, je verkloot enkel het snelle wagensegment: al bij al een klein deel van de totale markt, status wagens gaan nog steeds statuswagens blijven hoor ook als ze minder snel rijden, snelheid is maar 1 van hun onderscheidende karakteristieken. Ferrari's, Lamborgini's en dergelijke rijden trouwens zelden of nooit op de openbare weg: onze wegen zijn er gewoon in te slechte staat voor. Van die wagens worden er hoop en al 50 verkocht (moet iets exclusief blijven hé) endat zullen ze nog steeds doen, ze gaan er gewoon niet meer op de openbare weg mee mogen rijden, iets wat ze nu ook bijna nooit doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() Geen idee en daar lig ik eigenlijk ook niet wakker van. Het ieders eigen verantwoordelijkheid te bepalen wat hij/zij op zo'n momenten wel of niet aankan; dat doe ik evenzeer. Voor anderen spreek ik niet. Als ik te moe ben, of met een wagen rondrij die ik niet ken (vervangwagen oo nieuwe wagen), dan ben ik ook een pak terughoudender. Als ik met en lichte wagen op stap ga, dan ben ik ook terughoudend. Die inschatting moet je zelf maar kunnen maken op zo'n momenten. Als je dan je hand overspeelt, dan is dat pech hebben. Daar lig ik evenmin wakker van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge hebt oldtimerskes en oldtimerkers hé. ![]() Ik heb hier toevallig eentje met 235 pk staan. Mijne zoon heeft er een (nog geen oldtimer) met iets van 340 pk. Die gaat zelfs naar de 300.
![]() |
![]() |
#279 |
Vreemdeling
|
![]() Allemaal niks met de snelheid te maken, dus geen reden om tegen de snelheidsbegrenzer te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |