Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 22:48   #261
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De maatschappij zelf natuurlijk, bij monde van de democratisch verkozen vertegenwoordigers des volks.
Zoveel naiviteit is waarlijk ontroerend.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:52   #262
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
vergeet het maar Sfax
bovendien , gesteld dat je tegen 120 km/h zou rijden ... het is zeer zeldzaam dat je zou crashen tegen 120 km/h : remmen, relatieve snelheid ... je weet wel... al die leuke argumenten van je spitsbroeders in acht genomen
laat je echter snelheid vrij en je rijt 200 en meer dan crash je bv wel tegen die 160

btw.... wat zie jij zitten , op de belgsche wegen welliswaar ?
een snelheidsbeperking ? hoeveel ?
of laten we dat volledig vrij te kiezen ?
Aangezien het gezeik over 120 of 160 toch zo pointless is als het groot is:
variabele snelheidslimieten op autosnelwegen, eventueel met vrij te kiezen snelheid op gepaste momenten/gepaste stukken. Zoals ik eerder al aangaf: ga eens wat rondrijden op de e34; meestal is die al dunbevolkt, maar op momenten/tijdstippen als deze is die zowat verlaten. Weinig reden dat je daar geen 160 of zelfs meer zou kunnen doen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:52   #263
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Mijn stelling. Er wordt gecontrolleerd wat gemakkelijk controlleerbaar is, niet wat gevaar oplevert.
al goe dat je erbij zegt dat het jouw stelling is

Citaat:
De rest is een kwestie van voldoende afstand houden. Het is zowat het eerste dat in de rijschool aangeleerd wordt, helaas ook het eerste dat men vergeet.
klopt , maart die is er gewoonweg niet ... op de Belgische wegen met hun debiet
btw wat is je afstand die je dient te respecteren tegen, laat ons zeggen ,100km/h ?

Citaat:
Niets is meer simplistisch dan enkel rekening te houden met absolute snelheid zoals nu gebeurt. In een file, accordeon of anders, is een snelheidslimiet van 120 evengoed zinloos.
daar ben ik het deels mee eens
maar geef me dan een alternatief om al dat anders te controleren .. en vooral te beteugelen
het lijkt me evident ( zolang zijn we er nog niet mee bezig ) dat je eerst en vooral controleert op wat je kan controleren en beteugelen op een zo praktisch en makkelijk mogelijke manier ...en waarvan verdomme geweten is dt het bijdraagt tot verkeersonveilighied en waarvan je verdomme ook weet dat indien er een verkeersongeluk van komt dit ook de determinerende factor is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:54   #264
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik een uur 120 rij zal ik wel 120 km gedaan hebben zeker?

jaja je hebt 120 km/h gereden
bravoe hoera
maar brengt het jou ( en ook anderen ) sneller tot jouw ( hun ) bestemming ?
daar gaat het 'm toch over dacht ik naast wat sentimenteel nostalgisch gezever om wat sneller te kunnen(mogen ) rijden ?
Oud 8 juni 2007, 22:55   #265
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog waarheidsgetrouw ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:56   #266
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Aangezien het gezeik over 120 of 160 toch zo pointless is als het groot is:
variabele snelheidslimieten op autosnelwegen, eventueel met vrij te kiezen snelheid op gepaste momenten/gepaste stukken. Zoals ik eerder al aangaf: ga eens wat rondrijden op de e34; meestal is die al dunbevolkt, maar op momenten/tijdstippen als deze is die zowat verlaten. Weinig reden dat je daar geen 160 of zelfs meer zou kunnen doen...
daar kan ik inkomen...
zover zijn we het eens met mekaar

maar om het nu volledig over te gaan laten naar het weldunken van de chauffeur .... ?
( btw that's includes you also )
Oud 8 juni 2007, 22:57   #267
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij ziet het liever bepaald uit wat jij denkt dat een collectief bewustzijn moge wezen ?
Oud 8 juni 2007, 22:57   #268
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij ziet het liever bepaald uit wat jij denkt dat een collectief bewustzijn moge wezen ?
Oud 8 juni 2007, 22:57   #269
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 8 juni 2007, 22:59   #270
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

shit...dit is ofwel een rechtstreeks resultaat van teveel rode wijn ofwel doet politics weer lastig
Oud 8 juni 2007, 23:00   #271
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
daar kan ik inkomen...
zover zijn we het eens met mekaar

maar om het nu volledig over te gaan laten naar het weldunken van de chauffeur .... ?
( btw that's includes you also )
Als je variabele snelheden opzet via digitale borden, laat je het sowieso niet over aan de willekeur eh. Op stukken zoals de ring lijkt willekeur me niet bepaald aangewezen, maar er zijn genoeg genoeg stukken autostrade, zelfs hier in België, waar 180 niet plots gevaarlijk zou zijn en 160 niet...
Ooit 's nachts al eens van Luik verder Wallonië richting Luxemburg gegaan? Daar ben je soms kilometers lang de enige levende ziel (gemotoriseerd that is) die te bekenen is.

Laatst gewijzigd door Sfax : 8 juni 2007 om 23:02.
Oud 8 juni 2007, 23:01   #272
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

jaja je hebt 120 km/h gereden
bravoe hoera
maar brengt het jou ( en ook anderen ) sneller tot jouw ( hun ) bestemming ?
daar gaat het 'm toch over dacht ik naast wat sentimenteel nostalgisch gezever om wat sneller te kunnen(mogen ) rijden ?
Kijk ik zit zo alle dagen op de baan van klant naar klant en het geeft toch een serieuze tijdswinst als je wat kan doortrappen hoor.
In de stad is het hopeloos natuurlijk.
Oud 8 juni 2007, 23:06   #273
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je variabele snelheden opzet via digitale borden, laat je het sowieso niet over aan de willekeur eh. Op stukken zoals de ring lijkt willekeur me niet bepaald aangewezen, maar er zijn genoeg genoeg stukken autostrade, zelfs hier in België, waar 180 niet plots gevaarlijk zou zijn en 160 niet...
daar kan ik inkomen...
wat me stoort in heel het verhaal is dat jij denkt te kunnen oordelen als ,zoals je steeds weer beklemtoont, ervaren chauffeur dat te kunnen afwegen
hoeveel van die 'ervaren' chauffeurs zouden er niet rondrijden ?

Citaat:
Ooit 's nachts al eens van Luik verder Wallonië richting Luxemburg gegaan? Daar ben je soms kilometers lang de enige levende ziel (gemotoriseerd that is) die te bekenen is.
slechts sporadisch...
314 is me echter welbekend... hetzelfde verhaal
Oud 8 juni 2007, 23:07   #274
voltaire2
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Tweedehandswaarde misschien?
Rijplezier? Comfort?

Rij een keertje met een mercedes S klasse en daarna met een corsa...ik weet wat kiezen.
Met die tweedehandswaarde is niks mis mee. Toch niet als je ze bekijkt in functie van de aankoopwaarde. Procentueel krijg je evenveel voor je 2dehands Corsa als voor je Mercedes. In een hogere post beweerde je trouwens dat een Porsche tweedehands aan een schappelijke prijs te koop is, beetje consistent blijven hé.

Rijplezier: voor de meeste mensen gaat het nog steeds om zich vlot van A naar B verplaatsen. Hoe kan iemand trouwens nog veel rijplezier hebben met alle files, verkeerswerken en de staat van onze wegen? Snelheid maakt niet zoveel uit voor het rijplezier het is vooral het vlot kunnen rijden. Bezitters van oldtimers hebben ook veel rijplezier, maar die oude bakjes halen echt hoge snelheden hoor: een rustige weg, stralend zonnetje en aan 70/uur door het landschap tuffen: zalig.

Comfort: het comfort van een dure wagen verandert niet als de snelheid van die wagen beperkt wordt, non argument. Natuurlijk rijdt een Mercedes S véél comforabeler als een Corsa, maar waarom zou hij sneller moeten rijden, ook aan een lagere snelheid voel je dat comfortverschil hoor.
voltaire2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 23:09   #275
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kijk ik zit zo alle dagen op de baan van klant naar klant
kijk... en steeds datzelfde argument se

Citaat:
en het geeft toch een serieuze tijdswinst als je wat kan doortrappen hoor.
In de stad is het hopeloos natuurlijk.
'k vraag me echt af welke notie jij hebt over de tijdswinst die je zou hebben tov de situatie nu dus , moest de gemiddelde doorstroomsnelhied nu zou liggen op pakweg 70 ( een getal dat ik ken van een studie , welliswaar al 10-tal jaren lang geleden ) ?
Oud 8 juni 2007, 23:11   #276
voltaire2
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Dan verkloot je de ganse automarkt.
Neen, je verkloot enkel het snelle wagensegment: al bij al een klein deel van de totale markt, status wagens gaan nog steeds statuswagens blijven hoor ook als ze minder snel rijden, snelheid is maar 1 van hun onderscheidende karakteristieken. Ferrari's, Lamborgini's en dergelijke rijden trouwens zelden of nooit op de openbare weg: onze wegen zijn er gewoon in te slechte staat voor. Van die wagens worden er hoop en al 50 verkocht (moet iets exclusief blijven hé) endat zullen ze nog steeds doen, ze gaan er gewoon niet meer op de openbare weg mee mogen rijden, iets wat ze nu ook bijna nooit doen.
Oud 8 juni 2007, 23:11   #277
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
daar kan ik inkomen...
wat me stoort in heel het verhaal is dat jij denkt te kunnen oordelen als ,zoals je steeds weer beklemtoont, ervaren chauffeur dat te kunnen afwegen
hoeveel van die 'ervaren' chauffeurs zouden er niet rondrijden ?
Geen idee en daar lig ik eigenlijk ook niet wakker van. Het ieders eigen verantwoordelijkheid te bepalen wat hij/zij op zo'n momenten wel of niet aankan; dat doe ik evenzeer. Voor anderen spreek ik niet. Als ik te moe ben, of met een wagen rondrij die ik niet ken (vervangwagen oo nieuwe wagen), dan ben ik ook een pak terughoudender. Als ik met en lichte wagen op stap ga, dan ben ik ook terughoudend. Die inschatting moet je zelf maar kunnen maken op zo'n momenten. Als je dan je hand overspeelt, dan is dat pech hebben. Daar lig ik evenmin wakker van.
Oud 8 juni 2007, 23:12   #278
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rijplezier: voor de meeste mensen gaat het nog steeds om zich vlot van A naar B verplaatsen. Hoe kan iemand trouwens nog veel rijplezier hebben met alle files, verkeerswerken en de staat van onze wegen? Snelheid maakt niet zoveel uit voor het rijplezier het is vooral het vlot kunnen rijden. Bezitters van oldtimers hebben ook veel rijplezier, maar die oude bakjes halen echt hoge snelheden hoor: een rustige weg, stralend zonnetje en aan 70/uur door het landschap tuffen: zalig.
Hoho, oldtimerkes gaan dikwijls eens naar de 230 of meer hoor.
Ge hebt oldtimerskes en oldtimerkers hé.
Ik heb hier toevallig eentje met 235 pk staan.
Mijne zoon heeft er een (nog geen oldtimer) met iets van 340 pk. Die gaat zelfs naar de 300.
Oud 8 juni 2007, 23:13   #279
voltaire2
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat wil een mens meer? Ruimte, comfortabele zetels ipv gewone zetels waarin je slecht zit na 1 uur, goeie motorisaties, kwaliteitsgeluid, perfecte klimaatregeling... Kwaliteit en luxe dus, dat wil een mens meer. Jij misschien niet, anderen wel...
Allemaal niks met de snelheid te maken, dus geen reden om tegen de snelheidsbegrenzer te zijn.
Oud 8 juni 2007, 23:14   #280
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voltaire2 Bekijk bericht
Allemaal niks met de snelheid te maken, dus geen reden om tegen de snelheidsbegrenzer te zijn.
Daar doelde die specifieke post ook niet op, dus is die reactie behoorlijk overbodig...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be