![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De realiteit van het leven is zeer abstract. Ik weet ook wel dat wij als soort gedoemd zijn te verdwijnen, zoals alle soorten. Maar in tegenstelling tot jij (en evengoed de religieuzen) ontwaar ik inderdaad niet voortdurend de tekenen van de naderende apocalyps. Enkel problemen waarvoor een oplossing gezocht kan en moet worden.
![]() |
![]() |
#262 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben best wel optimistisch dat het merendeel van de mensen een dergelijke levensstijl kan aanleren. En dat zij als bewuste consumenten de bedrijfswereld ook een bepaalde richting kunnen uitsturen. En als het niet lukt, dan lukt het niet, we'll see. Maar dat kan nooit mijn uitgangspunt zijn. Het eerste wat moet gebeuren nu is ophouden met te rekenen op de politiek. In tegendeel, de politiek moet juist teruggedrongen worden (zeker in België) en veel politiek gedelegeerde bevoegdheden moeten terug daadwerkelijk opgepikt worden door de mensen zelf. Citaat:
Voor je het weet wordt dit op reductionistische wijze toegepast en sluit men hospitalen, brandweerkazernes, politiebureaus enz. En daar pas ik voor.
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een groot verschil tussen het helpen van mensen op een verstandige en veroorloofde manier en ergens ontwikkelingshulp gaan brengen die enkel de geholpen bevolking nog mee afhankelijk maakt van hulp van derde. Er is ook een verschil tussen voedsel aanbrengen naar mensen die zich met andere productieve activiteiten bezig houden en het voedsel van andere bevolkigsgroepen stelen om hier in weelde en overvloed te kunnen leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fout gebruik van eigendomsrechten, btw. (Namelijk: geen.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u weet dat er een conflict komt, dan hoort u nu al te denken hoe uw kinderen hier het best zullen uitkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 12 juli 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 12 juli 2007 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() Een zorgeloos bestaan heb je wanneer je dood bent. Zorgen zijn er altijd, hoewel je die even kan vergeten uiteraard. Dat zijn wel degelijk momenten van escape. Sommige mensen leven voortdurend in die toestand. U kan het trouwens zorgen noemen. Maar je kan het gewoon realiteit noemen ook. Zorgen heeft nogal negatieve connotatie. Ik heb daar absoluut geen probelemn mee en kan gerust lachen met de realiteit.
Laatst gewijzigd door Dycore : 12 juli 2007 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 12 juli 2007 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Na afloop was zijn werkplaats in een ruïne herschapen, zijn huis tot op de grond platgebrand, zijn vrouw was zwaar ziek van difterie, 2 van zijn 5 kinderen overleden ten gevolge van ziekte en de helft van zijn familie vermist of dood gewaand. Zelf had hij een kogel in rug gekregen vanwege 'verzetshelden' van het laatste uur. In dezelfde straat waren er families die dergelijke voorbereidingen niet troffen en in vergelijking met mijn grootvader vrij ongeschonden door die periode zijn geraakt door zich enigszins gedeisd te houden. Je kan stellen dat het toeval gespeeld heeft, je kan het ook wijten aan het feit dat mijn grootvader besliste een actieve rol te spelen tijdens de oorlog om zijn omgeving te beschermen en daarmee, ter bestrijding van het ene risico, het andere over zich afriep. Het onvermijdelijk gevolg als je weigert om bepaalde ethische principes opzij te schuiven en je dus een kant kiest. Dus, zelfs als je weet van welk conflict er aan zit te komen, dan nog weet je niet of je de juiste voorbereidingen treft voor jouw geval en, zelfs al zouden het de juiste voorbreidingen zijn, het toeval jouw voorbereiding onderuit haalt. En als je dan zegt dat er een conflict zit aan te komen, wat op zich al een open deur intrappen is want selffulfilling prophecy, zonder te weten hoe dat er concreet uitziet, lijkt elke voorbereiding sowieso een moeilijke onderneming.
![]() |
![]() |
#273 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() zie vorige post
![]() |
#274 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben zo superieur dat ik beslissingen neem omtrent mijn huisdieren zonder ze erin te betrekken en dat ik ze in rangorde niet boven de gezinsleden plaats. Het is nu eenmaal mijn huis, maar blijkbaar kunnen ze ermee leven. Langs de andere kant weet ik goed genoeg dat als ik morgen krimp tot de grootte van een muis, onze kat mij met even veel smaak zal binnen spelen als die muis van daarstraks. Ik begrijp je obsessie met dat superioriteitsgevoel dus niet. Ik kan superieur zitten neerkijken op de leeuw in zijn kooi in de zoo, dezelfde situatie zal er in de vrije natuur heel anders uitzien. Denk je soms dat ik dat niet besef?
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 12 juli 2007 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het leven komt zonder garanties. Wie te veel rekent op 'voorbereidingen op', plant zijn leven tot op het moment dat er iets onvoorzienbaar gebeurt dat de planning totaal in de war stuurt. En dan zul je weten of je echt voorbereid bent.
![]() |
![]() |
#276 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom niet voorbereiden op de uitbarsting van Yellowstone? Waarom niet voorbereiden op een neerstortende kometen die plots kunnen komen opduiken van achter de zon? Waarom niet voorbereiden op een methaanuitbarsting in de oceanen? Misschien omdat er zoveel is waar je je op kan voorbereiden dat het onbegonnen werk is. Risico's inschatten is een kunst, zelfs een gave. Citaat:
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 12 juli 2007 om 12:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ieder zijn blik op de wereld. Ik verkies een andere, positiever ingestelde.
![]() |
![]() |
#278 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien ben ik 100% akkoord met wat je hier zegt, maar ook dat de grenzen niet altijd duidelijk zijn te trekken. Soms komt men wel de ergste nood lenigen, maar veronachtzaamt men idd. de mogelijkheid van dat moment om structureel iets te veranderen. En kan men later terug opnieuw beginnen. Onkunde, corruptie, slechte organisatie, niemand ontsnapt eraan vroeg of laat.
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder zei: alles relativeren Je kan misschien beginnen met je uit te spreken tegen de juiste mensen ipv te doen alsof jij geen rol kan spelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan ook superieur neerkijken op jou als in een gevangenis zit. Een betere wereld zou misschien mogelijk zijn als de mens z'n plaats erkende in dit bestel. Dat wisten de meeste Noord-Amerikaanse Indianen. Laatst gewijzigd door Dycore : 12 juli 2007 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |