![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hebben Vlaanderen en Nederland elkaar niet persé "nodig". Het gaat hier over vrijwillige samenwerking, niet over afhankelijkheid. Dat is niet "nodig", maar wel "voordelig". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toen ze in 1900 uiteen werden gehaald werden dat plots voorbeeldlanden,kleiner besturen heeft dit voordeel nu eenmaal
![]() |
![]() |
#264 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je terug trekken onder gelijkgezinden zal alleen maar het denkbeeld verstrekken dat iedereen toch zo moet denken want iedereen die je kent denkt zo, nou dat is dus niet het geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() Noorwegen en Zweden hebben toch iets minder gemeen dan Vlaanderen en Nederland. Om te beginnen spreken ze niet dezelfde taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar vegis je Uw wel wat in hoor,het oud Noors was sterk verwant met het Zweeds
![]() |
#273 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben geen Nederlander. Dat je mijn houding op het conto van mijn vermeende Nederlanderschap schrijft bewijst dan mijn vraag helemaal niet onterecht was.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 17 juli 2007 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelieve de persoonlijke aanvallen achter wege te laten,je woont in Nederland,dus ik vermoede ....
![]() |
#275 | |
|
![]() Citaat:
Het Noors van nu is vooral verwant aan het Deens. Dat is niet zo vreemd, want Noorwegen was eeuwenlang onderdeel van Denemarken, tot het begin 19e eeuw bij Zweden werd gevoegd. Vlaanderen en Nederland zijn echter in de voorbije paar honderd jaar maar een zeer beperkte tijd samengeweest. Toch delen ze nog steeds een taal. En dat schept inderdaad een band. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is niet meer dan normaal dat Nederland in de eerste plaats aan zijn belangen denkt en niet aan die van Belgie dat zich regelmatig t.o.v. Nederland opstelt. Zeker als een Nederlandse toegeving milieuschade aan het land kan berokkenen. Verder bega je wat mij betreft een fout door Vlaanderen met Belgie te vereenzelvigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#278 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We leven echter in 2007 en ik heb klein gasten die binnen tien jaar alleen voort moeten. De zeer snel veranderende - en niet zelden verslechterende - wereld waarin we vandaag leven, eist nieuwe denkbeelden en projecten. Ik ben het jongste decennium idd opgeschoven naar een positie waarin de pure Vlaamse republiek niet meer alleenzaligmakend is. Hoe meer ik zie en leer, hoe meer ik vrees dat dat onafhankelijk Vlaanderen gewoon niet zal volstaan. Ik moet misschien niet eisen dat iedereen dezelfde evolutie doormaakt, maar eerlijk, als ik zie hoe vele Vlaamsnationalisten op de Nederlandse idee reageren als volbloed Belgicisten, zonder te beseffen dat ze de domme Belgicistische propaganda die hen gehersenspoeld heeft napraten, dan gaat mijn bloed koken. Dat Vlaamsnationalisme wordt dan een hindernis op de weg naar wat moet. En dan ga ik al eens onheuse dingen zeggen, waarvoor in elk geval mijn excuses aan jou, gezien je het schoentje aangetrokken hebt. In de marge nog dit: dezelfde bekrompenheid die ik in sommige Vlaamsnationalistische middens aantref in verband met een Nederlandse confederatie, en die op dit forum volop te bewonderen valt, leidt ook tot de idee van een romp-Vlaanderen, zonder Brussel. Ze willen zelfs nog de volledige staatsschuld overnemen, 25 jaar transfers blijven betalen en het risico op verlies van Randgemeenten bijnemen, als ze er maar van af zijn. Vergeef me, dat ik dat type Vlaamsnationalisten ook stilaan als tegenstanders begin te beschouwen. Geef mij dan maar meteen een volwassen Nederlandse staat, zonder confederatie-gedoe of wat dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |