![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De doorsnee is idd te grijs om zo rechts ("zwart") te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit kwam ik in turkije een voormalige asielzoeker tegen die me vertelde dat hij ook een aantal maanden in zo'n schandalig asielcentrum was vastgehouden. Ik vroeg hem of het eten goed was: zéér goed en zéér lekker zei hij. Of de accomodatie goed was: zéér comfortabel zei hij Of hij nog andere voordelen had gehad: als hij wat klusjes deed (ik vermoed hun eigen onderkomen wat opkuisen of mee hun eigen eten bereiden?) als hij wat klusjes deed kreeg hij telefoonkaarten om zijn familie (in Duitsland, Turkije, Nederland en Italie) te bellen zei hij. Ik vertelde hem dat ik in Turkije ook een goed onderkomen had gevonden. Een all-in Hotel! Ik kreeg echter geen telefoonkaarten, maar moest wel een boel geld ophoesten om er te mogen slapen en eten te krijgen. Daarom dat ik me geen verblijf van drie maanden kon veroorloven. Toen moest hij even (zuur) lachen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2007 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is zeker méér aan de hand. Dat had o.a. Edina ook al begrepen: het gaat duidelijk om een 'symbooldossier', en dat zijn i.h.a. het soort dossiers dat de emoties veel hoger doet oplopen dan strikt noodzakelijk. Om in de toekomst dergelijke 'symbooldossiers' te vermijden, zal op verschillende terreinen moeten gewerkt worden, zowel 'hier' als 'daar'. Ik hoop dat het resultaat van het werk iets wordt waarop we met z'n allen trots kunnen zijn. Als ik sommige bijdragen/reacties hier lees, durf ik echter niet al te optimistisch zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit ligt, zeker in Vlaanderen, erg gevoelig. Enerzijds is de doorsnee Vlaming een goedigerd die best de zon in andermans vijver kan zien schijnen en week wordt als je hem een geboeid kind voorschotelt. Anderzijds is het bewustzijn dat we vroeger honger en miserie afgezien hebben, en daar door hard werken uit gekomen zijn, nog altijd zeer sterk. Wie met dat collectief geheugen en met die drive geen rekening houdt, zoals imho de Edina's van deze wereld, zal steeds botsen op een collectieve defensiereflex. In dat geval vrees ik net als jij voor het resultaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Staatssecretaris
|
![]() Ecuadoraanse Angelica landt in Sint-Joost-ten-Node
De elfjarige Angelica werpt zich in de armen van haar vader, nadat ze is teruggekeerd van een rit naar Amsterdam om te worden uitgewezen. BRUSSEL - De Ecuadoraanse Ana Cajamarca en haar dochter Angelica (11) zijn gisteravond in Sint-Joost-ten-Node thuisgebracht door de federale politie. De voor de repatriëring bestelde tickets, kostprijs 20.000 euro, werden geannuleerd. bron: de standaard schandalig dat men met ons geld nog maar eens speelt Laatst gewijzigd door deryz : 31 juli 2007 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() Legaal = legaal.
Illegaal = illegaal = het land uitzetten. Een schandaal is het...deze mensen moesten al lang de deur zijn gewezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ben ik niet de énige die over die materie moet kunnen mee-beslissen. Ik blijf geloven in de vindingrijkheid van de mens, en ik denk dat de nodige know-how om ook voor die problematiek een oplossing te vinden wel aanwezig is; in al mijn naïeviteit vrees ik dat vooral de wil en de moed daartoe ontbreekt. 2) Daar ben ik het alleszins mee eens. Vandaar dat ik hier echt wel m'n best doe me niet door mijn emoties te laten meeslepen. Ik hoop dat ik er in slaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#270 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat volgens mij wel kan helpen is het afschaffen van koningshuizen en het stopzetten van de subsidiëring van grote bedrijven die bij de eerste gelegenheid de plaat poetsen of op alle mogelijke manieren de belastingen ontduiken, alsmede aan het opheffen van de vele belemmeringen voor een èchte vrij-handel. Ook moet de steun aan verwerpelijke regimes die in eigen land inderdaad niets goeds met de bevolking voorhebben herzien (en bij voorkeur zelfs volledig opgezegd) worden. En misschien moeten 'wij' maar eens de vele geroofde kunst- en andere schatten aan de landen van oorsprong terugschenken, zodat ginder musea kunnen geopend worden die toeristen kunnen lokken, wat dan voor méér werkgelegenheid kan zorgen, ... Zoals 'den Ardennees' reeds zei : we moeten realistisch blijven, en dat kan soms hard zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Humaniteit staat volledig los van wettelijk recht. Deze illegalen overtreden de wet (en worden nog beloond ook) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je vergelijking met je eigen vakantie is zo mogelijk nog belachelijker. Jij bent ook zo iemand die denkt dat de gevangenis een luxehotel is zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mijn vraag over mogelijke alternatieven betreft: bent u politiek actief? Zoniet, dan is het nu het moment om te proberen iets te veranderen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En een gevangenis hier in vergelijing met andere landen kan men gerust een luxehotel noemen ja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Schepen
|
![]() De Standaard
Ana Cajamarca en haar dochter Angelica (11) zullen donderdag een klacht indienen tegen onbekenden. Dat zegt hun advocaat. De Dienst Vreemdelingenzaken zegt ondertussen dat de twee gisteren probeerden te ontsnappen. De moeder werd daarom korte tijd gehandboeid. En Ecuador zelf gaat ook klacht indienen tegen België.... Toch een apenland hier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Parlementslid
|
![]() Kinderen opsluiten in de illegaliteit met het besef dat je vroeg of laat tegen de lamp kan lopen vind ik ook niet kunnen.
Het gerecht stelt zelf illegalen tewerk!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Minister
|
![]() Mevr. Malherbe zou beter zwijgen
31.07.2007 14.03u - Temidden van de commotie rond de (mislukte) uitwijzing van een Ecuadoriaanse vrouw en haar 11-jarige dochter, is het een even nuchtere als verheugende vaststelling dat uiteindelijk het gezond verstand de bovenhand haalt, ondanks emotionele chantage van advocaten en actiecomités en een twijfelachtig vonnis van de rechter. In een peiling van De Standaard laten bijna 3 op 4 Vlamingen verstaan niét tevreden te zijn met de vrijlating van het duo. En ook in de pers klinken voor één keer – als het goed is zeggen we het ook – erg kritische geluiden bij de hele heisa. “Het lijkt toch evident”, schrijft Bart Moerman raak in Het Nieuwsblad, “dat Ana Cajamarca en haar dochter het land uitmoeten. Ze kwamen het land in op een leugenachtige manier, namelijk met een tijdelijk toeristenvisum. Ze verbleven hier vier jaar compleet illegaal. Ze hebben nooit zelfs maar de moeite gedaan zich te laten legaliseren, bij voorbeeld door asiel aan te vragen. Ze zouden dat ook nooit gekregen hebben. Het gaat nu eenmaal niet om politieke vluchtelingen, maar om zuiver economische immigranten.” De journalist raad de welmenende mensen en de (minder welmenende) actievoerders ook aan om in de spiegel te kijken en zich eens af te vragen waar ze wel mee bezig zijn. “Alle welmenende mensen die Angelica en Ana geholpen hebben in hun strijd om hier te blijven, moeten goed beseffen dat ze mee schuldig zijn aan de trauma’s van kinderen als Angelica.” En, zo gaat hij verder: “Ook de actievoerders die illegalen ertoe aanzetten alle procedures uit te putten, zelfs lichamelijk verzet te plegen, verlengen enkel de ellende die zo’n kind moet doormaken. Want het resultaat van de dag is wellicht dat de Cajamarca’s nog dieper in de illegaliteit moeten duiken dan voorheen.” Die zit. En zo hoort u het ook nog eens van een ander. Intussen krijgt Anne Malherbe, de Belgische presidentsvrouw van Ecuador die zich naar verluidt “schaamt om Belg te zijn”, de wind van voor in de pers en de publieke opinie. “Een opportuniste, een populiste van het zuiverste water”, sneert Jan Segers (Het Laatste Nieuws). “Het is hoogst misplaatst dat de Correa’s (de Ecuadoriaanse presidentsfamilie, nvdr) ons land lessen in democratie en mensenrechten komen geven”, schrijft Paul Geudens (Gazet van Antwerpen). “Het is niet omdat er bij hen weinig of geen respect is voor de wet, dat het hier ook zo moet worden. Trouwens, als de Ecuadoriaanse ‘first lady’ iets voor kinderen wil doen, dat ze dan in eigen land begint. Daar is meer werk dan hier.” Dat is trouwens ook de teneur van de meeste lezersbrieven over ‘de zaak-Angelica’. Laatst gewijzigd door Duym : 31 juli 2007 om 13:33. |
![]() |
![]() |