![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moet België aansluiten bij Frankrijk? | |||
Ja, zondermeer |
![]() ![]() ![]() |
27 | 22,31% |
Ja, maar in beperkte vorm, een sterk samenwerkingsverband |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,48% |
Misschien |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,31% |
Nee, ik hou het liever klein |
![]() ![]() ![]() |
87 | 71,90% |
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Minister
|
![]() ja natuurlijk... de Fransen met hun superioriteitsgevoel zullen zeker en vast een andere taal toelaten buiten het frans in hun landje... zielig dat u dit zegt, aangezien u zelf weet dat dit heus niet zal gebeuren...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Parlementslid
|
![]() Neen, natuurlijk niet, maar dan nog liever Frans, dan streng-protestants Hollands...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() holy shit , ons bij volle bewustzijn inlijven bij het land van Brassens ? brasseurs ? verbrassers ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Parlementslid
|
![]() Is kompleet zinloze discussie: wij gaan nooit noch bij Nederland, noch bij Frankrijk, we blijven, zoals alle rechtgeaarde Vlamingen hier willen, op ons eilandje zitten, met de eigenste kerktoren als ultieme afgod, waarrond dan nog enkele grotere goden rondjes draaien (onze wielrenners die er in het buitenland niets van bakken), waar FC De Kerktoren dé ultieme voetbalploeg is, hoewel in het buitenland niema
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De avond valt en Boontjes komt zijn dagelijkse portie vlaming- en ollanderhaat spuien. Er zijn gelukkig nog zekerheden in het leven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en volgens mijn weten bakken onze wielrenners er wel iets van in het buitenland... niet dat dit er iets mee te maken heeft... maar ik denk dat u het koersgebeuren niet echt volgt... ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 29 augustus 2008 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Europees Commissaris
|
![]() Je bedoelt: "Straatrue III"
![]() En als ik verder eventjes mijn gemoed mag laten schreeuwen: Leve de Franse cultuur ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 29 augustus 2008 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is België dan al geen Franse kolonie?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Europees Commissaris
|
![]() Een kolonie is nog geen onderdeel van het Franse kerngebied, hé. Vergelijk bvb. Frans West-Afrika met Algerije.
Wat ik wel vreemd vindt, is dat de oorspronkelijke auteur pleit voor de herinvoering van provinciën in Frankrijk. Pleit hij dan ook voor de terugkeer van de monarchie? En dat terwijl ik dacht dat de auteur zich als links affirmeerde :
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Minister
|
![]() kheb mijn accentje verkeerd gezet
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 29 augustus 2008 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vraagt je af wat iemand die de door Belgique gesubsidieerde Waalse klaplopersmentaliteit of de spreekwoordelijk geworden Franse slag blijkbaar het nec plus ultra vindt eigenlijk nog in dat bekrompen Vlaanderen te zoeken heeft, toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Misschien is emigratie naar Frankrijk realistischer, dan om Vlaanderen opnieuw in Franse knechtschap terug te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik sta geen enkele vereniging met een ander land voor. Ik zie vlaanderen veel liever onafhankelijk van alles en iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waar blijft uw trots op onafhankelijkheid? Als Nederlander zou ik het onafhankelijkheidsgevoel van de Vlamingen, tot welke bevolkingsgroep ik ook de Brusselaars reken (zeker wanneer u de historie in uw verhaal vermeldt), niet willen aantasten. En dat wil ik ook voor Wallonië niet. En samenwerking met UK is wel zo veilig, beter dan de UK nog verder te isoleren. Laatst gewijzigd door De_ Republikein : 1 september 2008 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe bevalt Nederland dan eigenlijk waar meer Rooms-Katholieken dan protestanten zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
|
![]() Stel toch geen vragen aan die grappenmaker!
![]() |