Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 13:24   #261
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wie ben ik om je tegen te spreken? Jij kunt deze situatie beter inschatten dan ik. Maar ik zou het onvoorstelbaar vinden als jij gelijk krijgt en Bart de Wever op deze manier politieke zelfmoord zou plegen. Zijn partij heeft al een keer op de rand van de afgrond gestaan, hij kan toch niet denken dat hij hier mee weg zou komen?
De vraag is volgens mij niet of BDW politieke zelfmoord zou plegen, dit is al een voldongen feit. De vraag is wel of BDW daardoor de volledige N-VA in zijn val moet meesleuren. Regeringsdeelname dient namelijk door een N-VA congres met 2/3 meerderheid goedgekeurd te worden. Daar ligt het probleem, of misschien de redding van de N-VA. Indien de basis bereid is gelijk welke toegeving dan ook te aanvaarden, is het gedaan met de N-VA. Indien de basis niet meegaat in dit rampenscenario en BDW terugfluit en hem daardoor politiek liquideert, heeft de N-VA nog een toekomst. BDW gelijkschakelen met de N-VA, wel ik weiger in dat bootje te stappen, van die boer geen eieren.
robert t is offline  
Oud 15 oktober 2007, 13:26   #262
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Houd ik van dat federale België en haar politieke logica? Nee. Maar ik ben realist genoeg om te beseffen dat er op dit moment meer mensen én verkozenen zijn die er wel genoeg van houden om een eenzijdige splitsing van BHV een fictie te maken. Louter op zich is de eenzijdige splitsing logisch, maar in het kader van regeringsonderhandelingen is zoiets onmogelijk te verkopen aan de partijen die nog wel in de federale logica redeneren."
Gescheten de VU dus.
Oud 15 oktober 2007, 13:26   #263
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De vraag is volgens mij niet of BDW politieke zelfmoord zou plegen, dit is al een voldongen feit. De vraag is wel of BDW daardoor de volledige N-VA in zijn val moet meesleuren. Regeringsdeelname dient namelijk door een N-VA congres met 2/3 meerderheid goedgekeurd te worden. Daar ligt het probleem, of misschien de redding van de N-VA. Indien de basis bereid is gelijk welke toegeving dan ook te aanvaarden, is het gedaan met de N-VA. Indien de basis niet meegaat in dit rampenscenario en BDW terugfluit en hem daardoor politiek liquideert, heeft de N-VA nog een toekomst. BDW gelijkschakelen met de N-VA, wel ik weiger in dat bootje te stappen, van die boer geen eieren.
Momenteel heb ik ook meer vertrouwen in de basis van de N-VA dan in Dewever alleszins ja....
DenKempenzoon is offline  
Oud 15 oktober 2007, 13:28   #264
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen zien, Robert.
Maar wetende hoe het er op congressen aan toe gaat vrees ik dat Bart de Wever wel degelijk de N-VA is.
Oud 15 oktober 2007, 13:28   #265
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Gescheten de VU dus.
Wat let jou om de hooivork te pakken en naar Brussel op te marcheren? Als je dan toch revolutionair wil zijn, wees dan consequent.
zorroaster is offline  
Oud 15 oktober 2007, 13:29   #266
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
Momenteel heb ik ook meer vertrouwen in de basis van de N-VA dan in Dewever alleszins ja....
ach kom , laat ons eerlijk wezen, welke toekomst/keuze heeft die N-VA basis nu nog ???
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2007, 13:29   #267
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Wat let jou om de hooivork te pakken en naar Brussel op te marcheren? Als je dan toch revolutionair wil zijn, wees dan consequent.
Wie had het ook weer over intellectuele eerlijkheid?
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 13:29   #268
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
De enige die conqequent moet zijn is de heer Dewever, anders ie z'n mandaat niet waard.
DenKempenzoon is offline  
Oud 15 oktober 2007, 13:29   #269
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
een Brusselse burgemeester en Luikse politie-eenheden ?
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2007, 13:30   #270
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben zowat op alle betogingen aanwezig. Zonder hooivork.
En ik herhaal dus mijn woorden: Gezien de VU ook in de Belgische logica meestapte is de N-VA gescheten de VU.
Oud 15 oktober 2007, 13:33   #271
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
over hooivork gesproken

ik ben eens benieuwd of de N-VA op deze manier Mark Demesmaeker aan boord zal kunnen houden ...

volgens mij gaat die zijn schup afvegen, en terecht ! en dan is het gedaan met de N-VA ...
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2007, 13:45   #272
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach kom , laat ons eerlijk wezen, welke toekomst/keuze heeft die N-VA basis nu nog ???
Ik zou voorstellen dat je die keuze overlaat aan N-VA basis. Indien het niet teveel gevraagd is, natuurlijk.
robert t is offline  
Oud 15 oktober 2007, 14:06   #273
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er IS geen Vlaamse meerderheid voor die splitsing op deze manier op dit moment. Zuiver en alleen voor die splitsing is die er wel, maar als de consequentie daarvan is dat de huidige federale regeringsvorming ineenstuikt is dat voor zowel OpenVLD als voor CD&V niet meer aanvaardbaar.
Er is WEL een Vlaamse meerderheid voor die splitsing op deze manier en op dit moment. Het stemgedrag in Vlaanderen op 10 juni, de opiniepeilingen die de laatste maanden werden uitgevoerd en het buikgevoel van de Vlaamse politici zelf (afgaande op hun eigen verklaringen) heeft heel duidelijk aangewezen dat die meerderheid er is. Wie dat niet wil zien is ofwel van slechte wil ofwel niet in staat om de evolutie van het Vlaamse politiek landschap naar waarde in te schatten.

En juist omdat die splitsing a) gewild is door de Vlamingen en b) perfect mogelijk was, pleegt Bart Dewever nu verraad. Het is geen verraad om een eis op te geven die geen kans maakt. Het is geen verraad om zich neer te leggen bij de wil van de meerderheid. Voor een volksnationalist als BDW is het wel verraad om zijn volk - die nota bene door hem werd geradicaliseerd - nu de rug te keren.

Met aanvoerders als Bart Dewever hadden de Vlamingen in 1302 de guldepnsporenslag nooit gewonnen. Zij kunnen wel hun troepen in slagorde brengen, maar eens dat gebeurd is weten ze niet meer wat doen en hijsen dan maar de witte vlag.
Kaal is offline  
Oud 15 oktober 2007, 14:07   #274
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou voorstellen dat je die keuze overlaat aan N-VA basis. Indien het niet teveel gevraagd is, natuurlijk.
ola ... een opgelegd taboe ... altijd al tof gevonden ...
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2007, 14:11   #275
Kaal
Minister-President

Standaard

Oja en wat Bartje nog doet dat is het Vlaams Belang gelijk geven. Door het bewijs te leveren dat zijn strategie niet werkt. Dat het inderdaad beter om alles af te breken en nooit aan iets mee te werken todat België vanzelf barst. BDW die toont nu aan dat dat de enige juiste strategie is.
Kaal is offline  
Oud 15 oktober 2007, 14:57   #276
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met aanvoerders als Bart Dewever hadden de Vlamingen in 1302 de guldepnsporenslag nooit gewonnen. Zij kunnen wel hun troepen in slagorde brengen, maar eens dat gebeurd is weten ze niet meer wat doen en hijsen dan maar de witte vlag.
Fraai beeld.....
Oud 15 oktober 2007, 15:05   #277
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
die romantici toch...hopeloos!
largo_w is offline  
Oud 15 oktober 2007, 15:59   #278
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
die romantici toch...hopeloos!
Holahola. Ik gebruik de terminolgie en het denkkader van mijn slachtoffer. Hij is een nationalist en in die zin kan hij alleen als een verrader gezien worden. "Van verraad tot verraad kom je tot de Vlaamse staat" weet je wel? Welnu, de arme man koopt met zijn verraad niets meer dan een peperdure pseudo-spltsing van BHV en een vage en niet gemeende belofte ivm met een staatshervorming.

Ik ben een pragmatische separatist. De splitsing van België is in het voordeel van alle Belgen want de toestand verziekt jaar na jaar. België zelf is een bron van spanningen. Dat is mijn visie.

Wat ik wel niet kan doen dat is mij verheugen of lachen met de naïviteit van de nationalistische leiders. Wij (ook jij) betalen allemaal een prijs voor de triestige vertoning in de wetstraat. Beloftes worden op de meest cynische wijze herhaald tot de mensen erin geloven, waarna ze doodleuk worden ingeslikt. Dit voedt de antipolitiek enorm en daar wordt niemand beter van.

Laatst gewijzigd door Kaal : 15 oktober 2007 om 16:00.
Kaal is offline  
Oud 15 oktober 2007, 16:53   #279
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zeg jij het eens, welke toekomst hebben zij?
Pelgrim is offline  
Oud 15 oktober 2007, 17:06   #280
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
En ja hoor: in plaats van het been stijf te houden kiest De Wever voor het postje... Verrader Hoe gaat hij dat uitleggen aan zijn achterban ?
Wij wisten op voorhand dat sommige extremisten moord en brand zouden schreeuwen en roepen over volksverraad.
Deze straatvechters hebben op 20 jaar nog geen morzel resultaat bekomen, integendeel. Integendeel.

Ik vind dat CD&V/NVA zeer goed bezig zijn.
Bart de Wever is van een totaal ander niveau dan de bende van Dewinter en consoorten.

Laatst gewijzigd door PieterP : 15 oktober 2007 om 17:07.
PieterP is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be