Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2007, 13:05   #261
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Mijn gordijnen mogen bijna weg. Door al die protestaffiches die ik aan m'n ramen ( moet ) hangen kan men toch niet meer binnen kijken
bij al die moslim vienden zou men deze tekst op het raam moeten hangen:
ZONDER KLOTEN STRAAT
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 13:20   #262
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Geschiedenis
Toen de troepen van Mohammed in 628 bij de oase van Khaybar een joodse stam overwonnen, sloot Mohammed met hen een verdrag dat bekend staat als de 'dhimma'. Dit stond de joden toe hun land te behouden en te gebruiken in ruil voor de helft van de opbrengst.

Met de expansie van het islamitische rijk is het begrip dhimmi veralgemeniseerd en kreeg het de betekenis van de speciale juridische positie van niet-moslims binnen een islamitische staat.
Met dank aan Wikipedia.

50 % belastingen... 't is allemaal de schuld van de moslims dus....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 13:26   #263
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

ik vond die tekst wel lachen.. rugridder van de regenboogorde. Compleet wereldvreemd die mens en ozo kort van geheurgen.. en 'k heb zelfs geen zin meer om elke lijn van z'n tekst af te kraken, zo'n gek heeft gewoon nada invloed.

Laatst gewijzigd door Bierke : 22 oktober 2007 om 13:26.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 14:41   #264
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Met dank aan Wikipedia.

50 % belastingen... 't is allemaal de schuld van de moslims dus....
Zou dat niet minder zijn dan wat men nu al betaald?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 22 oktober 2007 om 14:42.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 14:44   #265
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zou dat niet minder zijn dan wat men nu al betaald?
30% SZ
15% bedrijfsvoorheffing
33% belasting
50% moslimtax

Dus je houdt in de belgische staat nog 15% van uw inkomen over. Zointerpreteer ik dat, ik heb het nog nooit anders geweten. Bovendien in een moslimstaat betaalt de moslim minder... Dus discriminatie en tegen de grondwet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 14:45   #266
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
30% SZ
15% bedrijfsvoorheffing
33% belasting
50% moslimtax

Dus je houdt in de belgische staat nog 15% van uw inkomen over. Zointerpreteer ik dat, ik heb het nog nooit anders geweten. Bovendien in een moslimstaat betaalt de moslim minder... Dus discriminatie en tegen de grondwet.

*zucht* Misschien beter [/sarcasm] erbij gezet
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 14:53   #267
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Mijn gordijnen mogen bijna weg. Door al die protestaffiches die ik aan m'n ramen ( moet ) hangen kan men toch niet meer binnen kijken
zou er in antwerpen ook smeergeld plakken aan de straatbordjes ?
Oud 22 oktober 2007, 15:38   #268
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntoineBomon Bekijk bericht
Hahaha! Wat een ludieke reacties op mijn onschuldige regenboogcampagne!
Merkwaardig (of eigenlijk normaal!) dat het vooral VB-fanaten zijn die ongegeneerd hun oubollige scheldtirades over me uitspuwen. Foei! Een beetje beleefdheid is in een dialoog toch geen overbodige luxe!
Haha, Antoine zelves heeft nu ook deze open rioolpijp ontdekt!

Mooie entree, sprankelende humor! Graag meer van dattum.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:48   #269
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik hou het liever op "Zonder Zever Straat". (al die rochels van tegenwoordig beginnen me stilaan tegen te steken.)
Oud 22 oktober 2007, 15:59   #270
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Veel praat hebt u wel...Spijtig genoeg allemaal zever.
als iets maar een beetje positief klinkt, dan is het natuurlijk al rap 'zever' voor rechts.

rechts wil immers helemaal niet dat de mensen gelukkig en positief zijn.
rechts heeft liever bange, gefrustreerde en chagrijnige mensen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 16:05   #271
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Bij deze wil ik jullie aandacht vestigen op de ongewone actie van Antoine Bomon tegen de 'stop de islamisering' van het VB. Bomon is niet de eerste de beste, wie hem niet kent moet zeker zijn puike website raadplegen: http://babydoll.be/

Hieronder zijn openingstekst zoal die op zijn puike website staat.

Doe mee met de actie tegen de
'stop de islamitiseringscampagne' van het VB.
HANG EEN REGENBOOG VOOR JE RAAM!
Sluit je gratis aan bij de Orde van de Regenboog.
Voor een verdraagzame, vredevolle wereld.

Aan wat politieke partijen zo allemaal bedenken om hun mediageilheid te bevredigen verspil ik doorgaans niet veel kostbare of goedkope woorden. Politiek boeit me immers maar heel matig. Maar de nieuwe stunt van het Vlaams Belang vind ik zó gortig dat ik er toch eens mijn mening over kwijt wil. Met een mengeling van grimmige ontsteltenis en droevig leedvermaak las ik enkele dagen geleden in Het Laatste Nieuws dat het Vlaams Belang momenteel een nationale affichecampagne opstart onder het motto ‘Stop de islamitisering’. Menslief! Nu alle democratische politieke partijen met zoveel andere problemen te kampen hebben is de grootste kopzorg van het VB momenteel nog altijd het feit dat niet iedereen is en denkt zoals hun kopstukken zijn en denken! Voor mij (én wellicht ook voor de vier miljoen andere Vlamingen met een portie gezond verstand) het zoveelste onomstotelijke bewijs dat het VB nog altijd een bokshandschoenenpartij is, die zich geen zier aantrekt van het welzijn van de Vlamingen en nog veel minder van de mensheid in het algemeen, maar enkel de bruin schuim brakende dinosauriërs van de haat blijven berijden, als geharnaste ‘politieke’ hooligans die enkel onrust en angsten uitzaaien.

Met hun nationale affichecampagne degradeert het Vlaams Belang zichzelf nu tot het Vlaams Behang. Men moet echter geen waarzegger zijn om te kunnen voorspellen dat het design van hun behang de grote meerder-heid van de Vlamingen nooit zal aanspreken. Hoeveel mensen willen immers openlijk doorgaan voor een onverdraagzame pispaal, waaraan een stinkend geurtje van kortzichtigheid kleeft?

Laat verdorie toch iedereen eens het geloof, de tradities en relikwieën koesteren die hij zelf verkiest!

Welke pijn veroorzaakt een hoofddoek dragende moslimvrouw? Welke ongeneeslijke ziektes verspreidt een (anders)gelovend mens? Welke onwelriekende geur stijgt er op uit een islamitische school, die bovendien nog zichzelf bedruipt en een deel van ons belastingsgeld zeker niet misbruikt om haatzaaiende affiches te laten drukken? Hoe zou het VB trouwens reageren moesten vier miljoen andersdenkende Vlamingen nu eens affiches voor hun ramen hangen met de slogan ‘Stop de donaties aan het Vlaams Be(l)(h)ang?’

Het VB verwerpt door haar met prikkeldraad omwonden prietpraat nog altijd het grondwettelijke recht op vrijheid van godsdienstbeleving. De kopstukken beweren te zeggen wat alle Vlamingen denken, zonder dat ze mij (of de meeste andere Vlamingen) ooit om onze meningen hebben gevraagd. En wat me vooral tegen de borst stoot: het VB houdt samen met haar buitenlandse nationalistische zusterpartijen door haar haatcampagnes het toch al zo moeilijke proces van éénwording en verstandhouding tussen alle volkeren en rassen tegen. Er is dus blijkbaar nog niet veel veranderd sedert Hitler en zijn nationalistische bloedhonden de afgrijselijke jacht op Joden inzette. Begon die mensonterende jodenjacht immers ook niet met affiches en haatcampagnes?

De wereld is – onomkeerbaar! – één groot multicultureel dorp geworden, heren en dames van het VB. Een dorp waarin elk levend schepsel zich vrij zou moeten kunnen bewegen, op eigen ritme en in de eigen huid, zij het uiteraard wel met respect voor alle anderen . En Vlaanderen is in dat grote dorp een heel piepklein straatje, dat ik koester als het bidprentje van mijn grootouders. Maar het is ook een straatje waar ik liever een kleurrijke hoofddoek zie of een vredelievende man die zich in eerbied voor zijn geloof met zijn hoofd richting Mekka buigt, dan een reeks van slechte smaak en kortzichtigheid getuigende affiches die aanzetten tot nog méér onver-draagzaamheid en emotionele terreur onder mijn medeburen.

Laat alle kleuren van de regenboog wapperen in onze straat! Het geeft alvast meer sfeer en geluksgevoelens dan eenzijdige ‘psychologische hakenkruisen’ op papier. Laat de moslims, boeddhisten, getuigen van Jehova, joden, christenen, atheïsten, nieuwe heksen en zonnebankaanbiddende discotheeklopers elk hun gebed zingen in hun eigen kringetje; het klinkt stukken hoopgevender en vredelievender dan bloederig wapengekletter of het jankende gehuil van zichzelf overschattende, aasetende wolven. Stop nu eindelijk eens de mensen tegen elkaar in het harnas te jagen omwille van hun afkomst, religie, gewoontes en tradities. Vergeet nooit dat de mensheid groot en innerlijk rijk geworden is dankzij de constructieve vermengingen van culturen en rassen, dankzij de uitwisselingen en overnames van vreemde tradities, ideeëngoed en verworvenheden, en dankzij mensen die door hun inzicht, respect en tolerantie het Woord boven de Vuist verkozen.

Houd van je land, van je regio en straat. Maar sluit ze niet hebberig af. ‘Eigen-volk-eerst!’-geloei is de aller-egoïstische expressie van de alleregoïstische emotie, om het maar eens in een lichtjes gewijzigde kunstterm uit te drukken. Stel je straat dus open voor iedereen die graag wil leven met dezelfde rechten en plichten als jij.

Om te kunnen vermenigvuldigen moet men eerst delen, zei Pythagoras al eeuwen geleden. Deel dus jouw verworvenheden en inzichten met anderen maar probeer anderen niet te vormen naar je eigen beeld, want dan krijg je een kloonmaatschappij waar niemand meer zichzelf is en waarin niemand zich nog goed voelt in zijn eigen vel. Probeer de innerlijke wereld van andersdenkenden te begrijpen en hem naast jouw wereld te dulden, in plaats van hem klakkeloos af te kraken of aan te vallen. Zo groei je innerlijk en zal je nooit aan geestelijke inteelt en kortzichtigheid ten onder gaan.

Een miljoen kiezers wil (althans volgens de VB-woordvoerders) toch zo graag een bruine revolutie ontketenen om ons piepkleine Vlaamse straatje te ‘zuiveren’ van individuen en groeperingen die zich niet gedragen en denken als een VB-Vlaming. Maar de énige revolutie die nog verstandelijk verantwoord is in onze huidige tijd is een Regenboog Revolutie, waarin mensen van alle morele kleuren op een geweldloze manier hand in hand ten strijde trekken tegen de gevaren die ons werkelijk bedreigen: de teloorgang van ons respect voor onze mede-mens, de messenvechtersmentaliteit, de steeds kariger wordende grondstoffen, de vervuiling en aftakeling van onze leefwereld, de… (vul zelf maar verder in – ik denk immers niet voor jullie!).

En daarmee kondig ik meteen de symbolische oprichting aan van een nieuwe internationale, multiculturele, kosmopolitische en echt constructieve ridderorde (politieke partijen zijn er immers al genoeg en ridders zijn er te weinig in de politiek): de Orde van de Regenboog. Met een eerste oproep (of noem het een smeekbede) aan alle mensen die niet meer denken als dinosauriërs: maak van je huis géén bruine tempel waar onverdraag-zaamheid als vieze stroop van de muren druipt door een ‘Stop de islamitisering’-affiche van het VB voor je raam te hangen. Wees het VB een stapje voor, print meteen een regenboog uit en hang deze voor je raam. Je voor-deur zal glimlachen. En als stille voorbijganger zal ik – eveneens glimlachend en vol respect voor je gezonde verstand – de hoopgevende warmte voelen die in de harten van je familie smeult.

Ooit genoten de Vlamingen de internationale faam en glorie een gastvrij en tolerant volk te zijn. Ooit schreef de grote Duitse kunstenaar Albrecht Dürer dat in Vlaanderen zowat in elk huis een ‘Chambre d’ Amis’ te vinden was, waar hij op zijn doortochten vriendschap, genegenheid, voedsel en onderdak vond. Het sierde ons land en ons volk. En we zijn van onze gastvrijheid en tolerantie zeker nooit armer geworden. Integendeel!

Maak nu eindelijk weer eens van Vlaanderen (of van België in zijn geheel) de warme handpalm van Europa. Laat je niet langer opjutten door een stel kortzichtige angsthazen en doemdenkers die enkel aan hun Eigen Belang denken. Maak van ons een Volk dat het recht heeft om zijn naam met een hoofdletter te schrijven. Organiseer vanaf nu regelmatig eens een Regenboogfeest in je straat. Draag de zes ‘V-woorden’ vreugde, vriendschap, vrijheid, vrede, verdraagzaamheid en veiligheid’ hoog in je veelkleurig vaandel. Wordt ook een Ridder van de Regenboog. Dat kan alléén met tolerantie, respect, begrip en mededogen voor allen die dat lapje grond met ons delen. Alle andere wegen leiden immers naar Het Land van Nooit.

Voor alle duidelijkheid: ik ben zelf geen moslim en ik oordeel niet over de goede en minder goede aspecten van deze godsdienst. Ik ben een vrijdenkend mens die graag wil leven in een vrije wereld met tevreden, vrije mensen om me heen, die elkaars visie, huidskleur en levenswijze respecteren.

Voel jij je ook een Ridder van de Regenboog? Stuur me dan een mailtje. Dat mag je natuurlijk ook als je het niet eens bent met mijn visie op die 'stop-de-islamitiseringscampagne' van het VB.
ik ben eens benieuwd hoeveel regenbogen aan de huizen van onze allochtone vrienden zullen hangen, het zal gene vette zijn
Oud 22 oktober 2007, 17:08   #272
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ik ben eens benieuwd hoeveel regenbogen aan de huizen van onze allochtone vrienden zullen hangen, het zal gene vette zijn
Ik heb nog een paar varkenspoten in de diepvries voor de hutsepot...
Ook goed?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 20:43   #273
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
als iets maar een beetje positief klinkt, dan is het natuurlijk al rap 'zever' voor rechts.

bestaan er daar studies van ? dat wist ik eigenlijk niet ? Ik ben economisch denkend, maar normaal enorm positief bezig met toegevoegde waarde scheppen, mensen tewerkstellen, mensen motiveren, coachen etc.
Oud 22 oktober 2007, 21:58   #274
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

gelukkig en positief zoals Anciaux en de andere teletubbies die hun mediatraining krijgen bij studio 100?
Nee bedankt. Dat is meer geluk uit de orde van 'zalig de armen van geest'.

En het is niet rechts dat de mensen bang maakt. Doorgaans is daar niet meer dan een verdraagzame met een mes voor nodig.

Maar ze mogen dat gerust nog doen bij mij. Heb zo al een paar mooie mesjes kunnen toevoegen aan mijn verzameling...

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 23:37   #275
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voel jij je ook een Ridder van de Regenboog? Stuur me dan een mailtje. Dat mag je natuurlijk ook als je het niet eens bent met mijn visie op die 'stop-de-islamitiseringscampagne' van het VB.

Een regenboog, als knipoog naar de kleurlingen zeker?

Een anti-anticampagne-actie dus. Goed bezig.

Een ridder van de Regenboog als je voor de islam bent en als je voor de homo's bent ben je een ridder van de Bruine Dreef zeker?

Als Antione Bomon werkelijk zo een verdraagzaam iemand was, zou hij geen actie "tegen" iets beginnen, dat is zo tegenstrijdig als iets.

Een verdraagzame, vredevolle wereld begint waar de islam eindigt!

Laatst gewijzigd door Figy : 22 oktober 2007 om 23:41.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 00:33   #276
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechtsewinkies zoals jij slapen 's nachts onder hun bed. Zo kan er geen woeste gesluierde talibaniste zich eronder verschuilen en in je billen te knijpen als het angstzweet je weer eens uitbreekt wanneer een of andere aanslag ergens in verweggisstan (

Waarom ga jij het zo ver zoeken?

Tot op vandaag zijn drie islamistisch geïnspireerde pogingen tot terreuraanslagen in België ontdekt: Nizar Trabelzi bereidde een aanslag tegen de Navo-basis van Kleine Brogel voor en werd daarvoor ook veroordeeld. En in april 2004 werden twee plannen voor aanslagen in Antwerpen verijdeld: één aanslag moest een joodse school treffen, de andere zou gebeuren op de openingsceremonie van de HST-tunnel.

De Franse autoriteiten hebben een 55-jarige man geïdentificeerd als de vermoedelijke dader van twee anti-joodse aanslagen in Parijs in 1980 en in Antwerpen in 1981. Het gaat om een man met de Libanese en Canadese nationaliteit. Dat schrijft La Libre Belgique vrijdag, die zich baseert op de Franse krant Le Figaro.
De vermoedelijke dader zou in Canada wonen. Volgens Le Figaro heeft hij het explosief gemaakt dat op 3 oktober 1980 enkele meters van een synagoge in Parijs tot ontploffing werd gebracht. Daarbij vielen vier doden: drie Fransen en één Israëliër. De verdachte Canadees is vermoedelijk ook het brein achter de aanslag in de Diamantwijk in Antwerpen. Op 20 oktober 1980 ontplofte een bomauto in de Hoveniersstraat. Daarbij kwamen drie mensen om het leven en vielen 106 gewonden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 oktober 2007 om 00:35.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 02:37   #277
AntoineBomon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
ik vond die tekst wel lachen.. rugridder van de regenboogorde. Compleet wereldvreemd die mens en ozo kort van geheurgen.. en 'k heb zelfs geen zin meer om elke lijn van z'n tekst af te kraken, zo'n gek heeft gewoon nada invloed.
Toch op enkele dagen tijd al meer dan 2000 mailtjes ontvangen van mensen die de "regenboogactie" ondersteunen. En het zijn zeker geen 2000 "wereldvreemde" zielen, maar mensen die net als ik van oordeel zijn dat je met haatcampagnes slechts het tegendeel bereikt van wat je beoogt. Actie lokt immers altijd reactie uit. Dat heeft de onzinnige oorlog in Irak nog maar eens duidelijk aangetoond. Leer bouwen in plaats van af te kraken. Of heb je daartoe niet de nodige intelligentie, inzicht en talenten? En wie is er kort van geheugen: zij die al vergeten zijn welke ellende de haatdragende vervolgingswaanzin tijdens de Tweede Wereldoorlog heeft aangericht, of zij die er hun lessen hebben uitgetrokken en nu op een "wereldvreemde" manier (althans volgens een heel klein groepje extreem-rechtse fanatiekelingen) naar wat meer tolerantie en begrip voor elkaar streven?
AntoineBomon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 02:44   #278
AntoineBomon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Een regenboog, als knipoog naar de kleurlingen zeker?

Een anti-anticampagne-actie dus. Goed bezig.

Een ridder van de Regenboog als je voor de islam bent en als je voor de homo's bent ben je een ridder van de Bruine Dreef zeker?

Als Antione Bomon werkelijk zo een verdraagzaam iemand was, zou hij geen actie "tegen" iets beginnen, dat is zo tegenstrijdig als iets.

Een verdraagzame, vredevolle wereld begint waar de islam eindigt!
Een verdraagzame, vredevolle wereld begint waar de haat en de kortzichtigheid eindigt. Maar jij hebt die weg blijkbaar nog niet gevonden. Jammer voor jezelf en voor Vlaanderen. Zo raken we inderdaad in een Bruine Dreef. Maar 't zijn geen homo's die daarin wandelen...
Oud 23 oktober 2007, 02:55   #279
born2bewild
Banneling

Standaard

Komaan Antoine "bomon", actie voeren zou ik zeggen.
Vooruit met de geit! Uit uw luie zetel! Van luiwammesen moeten we hier niet weten.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 oktober 2007 om 02:59.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 04:07   #280
AntoineBomon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Haha, Antoine zelves heeft nu ook deze open rioolpijp ontdekt!

Mooie entree, sprankelende humor! Graag meer van dattum.
Beste Abba, inderdaad héél toevallig deze "open rioolpijp" ontdekt. Ook ontdekt dat JIJ het bent die mijn "regenboogactie" op dit forum hebt geplaatst. Ik ben er zeker niet boos om, maar zitten we hier niet in het hol van de leeuw (letterlijk bijna, want het stinkt hier op dit forum nogal naar oubollige rechts-geleerden!). Al die "ubermenschachtige" doemdenkers die straks nog hun eigen schaduw uit het land gaan jagen omdat hij toevallig zwart is! Je zou er bijna de ritepititis van krijgen! En ONS maar uitschelden voor "naief", "kinderachtig", "wereldvreemd", "zeveraars", "linkse aandachtshoer"... Zouden we hen voor hun nieuwjaar niet eens een woordenboek cadeau doen, zodat ze ook nog eens de betekenis leren kennen van wat andere, beschaafdere woorden?
Ach, waar maken we ons eigenlijk druk om? Als je ook eens naar andere forums kijkt merk je meteen dat dit soort met onzinnige haat gevulde schreeuwlelijkerds gelukkig sterk in de minderheid zijn. En een minderheid zullen ze blijven. Je kan niet méér ezels in de wei laten lopen dan er in de stal staan. Tenzij je ze op "vreemd" terrein gaat pikken. Maar alles wat "vreemd" is boezemt hen angst, afkeer en haat in. Wij hoeven dus niet bang te zijn dat extreem-rechts hier ooit het heft in handen zal kunnen nemen. De laatste verkiezingsuitslag heeft duidelijk aangetoond dat ze hun hoogtepunt bereikt hebben en zich nu kunnen klaarmaken om in vrije val naar beneden te duiken. Geen enkele afbouwende ideologie kan immers BLIJVEN naar omhoog vallen, nietwaar? De 20.000 echte leden die het VB heeft zullen wel altijd met gebalde vuisten en een tong die dik staat van het schelden hun ereboeren blijven volgen, maar andere ontevredenen die tot nu toe op het VB stemden, zullen wel andere partijen met écht constructieve programmapunten vinden.
Mamamia! Wedden dat ik nu op de zwarte lijst geplaatst wordt bij het VB? Want ééns je op hen begint te schelden kruipen ze in een underdog-positie en beginnen ze te janken in plaats van te huilen. Of ze beginnen nog méér te schelden en met hun bokshandschoenen te zwaaien. We mogen ons dus nog aan wat onwelriekend gezeik verwachten op dit forum! Nou ja, mij raakt het niet. Zelfs het vuilste water loopt vlotjes van een geoliede huid.
Hou je kranig, maat! Mij zal je hier op dit forum niet vaak meer tegenkomen. Ik heb in mijn creatief beroep heel wat andere "wereldvreemde" klusjes op te knappen. Het was even kindse speeltijd, en ik vond het leuk eens tikkertje te spelen met een stel ongemanierde vuilspuwers. Maar nu "moet ik weer mijn verantwoordelijkheden opnemen" zoals men dat clichématig zegt. Ik heb op dit forum alvast toch één mens gevonden. Je hebt mijn sympathie, Abba Kovner, of hoe je in werkelijkheid ook mag heten. En om kortzichtige spokenjagers nu niet meteen een aanleiding te geven om zich wéér eens te vergalloperen in een idiote veronderstelling (ze zouden mij er in hun bekrompenheid nu kunnen van verdenken dat ik verliefd geworden ben op je!) zeg ik er meteen bij dat ik géén homo ben (hoewel ik zeker niks tegen die mensen heb).
Misschien heb ik hier trouwens zelfs meer dan één mens gevonden, want die Mitgard lijkt me ook uit duurzamer hout gesneden dan de rest. Als ik haar reacties lees ontdek ik toch wat meer spitsvondigheid, eigenwaarde, positiviteit en intelligentie dan bij de rest van die rechtse meute. Misschien zouden we al diegenen die enkel maar scheldbraaksel uitkotsen beter doodleuk negeren? Je kan van een blikken vuilbak toch geen kristallen kandelaar maken. En hersenen die met bruine zwammen begroeid zijn, krijg je toch niet meer gezond. Verloren moeite dus om op hun scheldgezwam te reageren.
Hahaha, nu begin ik precies zelf ook een beetje onverdraagzaam en haatdragend te worden. Doch, dat is maar schijn, m'n beste. Ik tolereer IEDEREEN. Wat uiteraard niet wil zeggen dat ik iedereen aan mijn tafel wil. Je moet ergens een keuze maken en ik heb toch liever een positief denkende zielsgenoot in mijn buurt dan een kortzichtige bruine haan die zijn angstverwekkende spookideologie hoog van de mesthoop kraait. Jij bent alvast welkom aan mijn tafel! Dan kunnen we in een gezonde vriendenkring eens hartelijk lachen om al de bekakte reacties die op deze reactie nog wel zullen volgen. Plezier verzekerd!

Laatst gewijzigd door AntoineBomon : 23 oktober 2007 om 04:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be