![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag geen energie kopen, je moet die zelf winnen, want als je dat niet doet, kom je al snel aan een extra kost van +/-200€ per maand als ik de postings hier mag volgen. En ook je andere zaken zoals eieren moet je zelf bekomen van je kippen en niet kopen. Ik wil je niet in paniek doen slagen, maar je hebt wel minsten een 1/2ha tuin nodig hoor, anders kan het niet. En met 2 1/2 ha kan je zelfs volledig zelfbedruipend zijn.(bron ; boek; leven van het land , niets verspillen en gezond blijven van John Seymour) Wat ons natuurlijk direct naar die andere oorzaak avn ons duur leven brengt, de overbevolking hier Want wij hebben die 2 1/2 ha per gezin niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de prijsstijgingen zijn wereldwijd terug te vinden, ook in de landen die reeds meer dan 200 jaar met dezelfde munt werken. Alleen hebben wij het geluk gehad dat binnen de Eurozone met de invoer van de Euro ook alle wisselkoersen zijn weggevallen met onze buurlanden, want anders hadden de prijsstijgingen veel groter geweest. Wat er wel is gebeurd, is dat de banken hun inkomsten van de wisselkoersen op een andere plaats zijn gaan zoeken en de werkende mensen in hun zakken zijn gaan zitten. Een tweede zaak die gebeurd is met de komst van de Euro, is dat mensen plots niet meer zichzelf konden bedriegen met de munteenheden uit het buitenland tijdens hun reizen en zagen dat het daar plots toch evenduur was als hier. Maar de derde en belangrijkste oorzaak van de grote prijsstijgingen( word trouwens bijna altijd over het hoofd gezien) is het open gaan van het Oostblok. Na de val van de USSR zijn die mensen eerst gaan werken aan hun woningen en hebben daar hun geld in gestoken, maar toen die af waren, zijn zij begonnen met massaal de zelfde zaken te kopen als wij en ook met voedsel gaan smossen en daar ligt één van de grote oorzaken van de grote prijsstijgingen, prijsstijgingen die telkens opnieuw worden bekrachting als er een ander land overstapt van het communisme naar het kapitalisme. Want telkens opnieuw is er een grote vraag naar energie en luxe goederen, een vraag waar het aanbod van profiteert en zijn prijzen op slaagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want wat u vertelt is een illusie. Velen van mijn vrienden zijn 10 uur/dag weg van huis en zelfs meer. Dan ga je niet veel tijd hebben om uw geit te melken, brood te bakken, kuisen, iets doen met familiet etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En idd de meeste mensen winnen hun energie niet zelf, hoewel dit dus enkel wat ruimte en tijd vraagt en geen grote investeringen vergt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik leef zelf ook niet volledig zo, maar ik klaag dan ook niet dat ik niet rond kom op het einde van de maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met hard en veel werken kan je enkel een startkapitaal vergaren, maar om het uit te breiden moet je met verstand werken.
En nee, ik leeft niet in de hoofdzaak van uitkeringen en zeker niet van staatsuitkeringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet de kost van zo'n installatie om zelf elektriciteit in te winnen ook wel doorrekenen in de kostprijs van een zelfgemaakt brood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens zo'n installatie voor privégebruik die zowel gas als stroom leverd kost echt geen miljoenen. maar slecht paar duizend Euro. Op 2 �* 3 jaar terugverdiend aan het niet moeten inkopen van energie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wind en zonne-energie zijn luxe paardjes en idd vrij duur. Voor afbreekgas kan men echter zeer veel zelf doen met goedkopere tweedehandsmateriaal en dus zo de beginprijs drukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Gouverneur
|
![]() Dat lijkt mij meest logisch.
Waren het niet de Scandinavische landen die daar meest tegen waren?
![]() |
#276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben inderdaad geen economisch genie,en ik ben er zeker van dat u daar veel meer van kent dan ik,maar mensen voelen het in ieder geval in hunne portemonee.
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allee, com com... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Minister-President
|
![]() Ge hebt koude handen Chipie,dus blijf er af
![]()
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe gaat u elektriciteit produceren? Vertel me dan eens!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |