![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist, dan hebben de flikken weer veel werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Burger
|
![]() Er zou gewoon een einde moeten kunnen komen aan het onbeperkt kredieten aangaan. Nu kan je bij krefel binnenstappen en een flatscreen op afbetaling kopen, je kan een garage binnenstappen en een grote wagen op afbetaling kopen, je kan van den borre binnenstappen en een video/dvdspeler op afbetaling kopen, mediamarkt binnenstappen en een laptop op afbetaling kopen, een meubelzaak binnenstappen en een nieuw salon op afbetaling kopen. En dat allemaal zonder dat de ene winkel van de andere winkel weet of je er al een afbetaling lopen hebt. Er zou een soort van algemene beheersbank moeten kunnen kopen, die je toelaat om maar een bepaald percentage van je (eventueel gezamelijk) inkomen te spenderen aan kredieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#264 |
|
![]() O, dreigen?
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() PoCo-eufemisme, duidelijk wortelend in de multicul.
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of Krefel dat zelfs m�*g weet ik niet. Normaal zou die zelfs geen krediet mogen verschaffen zonder hetzij eigen vergunning, hetzij bank als intermediair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Nu nog, maar selectief: enkel tegen de islam, de "vreemdelingen", de "Walen", de "franskiljons" en de "linksen", de "zionisten".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Wel dat er ergens een grens moet getrokken worden, bijvoorbeeld op 30procent van het inkomen (hypotheken voor een eerste koophuis niet meegerekend). Iemand die 1000euro verdient kan zo 300euro dingen op krediet kopen, iemand met 2000euro kan 600euro extra op krediet kopen. En wil je meer? Dan leef je boven je stand en moet je eerst maar sparen om nog meer extra spullen te kunnen kopen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou een maatschappij een bende idioten die omdat ze toch maar alles willen hebben, zichzelf blauw gaan lenen, moeten ondersteunen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Achter elk krediet dat je via pakweg Krefel of Carrefour aangaat, schuilt een kredietverstrekker. Deze kunnen (en zouden moeten) een risico-analyse doen via de kredietcentrale. Of ze dat doen, kan ik mij niet over uitspreken.
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Zoals iemand hier al stelde hebben bepaalde consumentengroepen daar wel degelijk heel veel baat bij. Het zou jammer zijn als zij zouden moeten boeten voor het aankoopgedrag van een ander. Er zou wel meer voorlichting mogen komen. Veel mensen kopen te impuslief iets, vooral mensen met bepaalde psychische stoornissen of problemen worden wel eens het slachtoffer van hun eigen koopgedrag, terwijl deze mensen net de extra financiele problemen die ze zich zo onbewust op de hals halen kunnen missen. Ik denk bv aan mensen met Borderline, manisch-depressieven (bipolaire stemmingsstoornis nu), adhd, of gewoon mensen die zich minder in hun vel voelen of een slechte periode meemaken en denken dit te kunnen compenseren door een reeks aankopen. Sommige mensen zijn ook minder bestand tegen omgevingsdruk, verkoopstrucjes, ... De marketing spendeert miljarden om uit te zoeken hoe ze de zwakste en dus makkelijkst te verleiden consument zo snel mogelijk tot een aankoop van goed of dienst kan brengen. Is dat niet het meest onethisch?
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
|
![]() Hoe zit het trouwens met bv een visakaart. Je kan zo virtueel alles doen, op krediet ...
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
|
![]() natuurlijk - moesten er geen beperkingen zijn op krediet dan leende ik mij morgen direct genoeg om grond ofzo te kopen
huren is immers toch nog duurder dan afbetalen banken zijn eigenlijk alleen bereidt kredieten te geven aan mensen die deze niet echt nodig hebben, lees zg solvabel zijn hoe meer je een lening trouwens nodig hebt hoe duurder ze is hoe minder hoe goedkoper
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2007 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#280 | |
|
![]() Citaat:
als arme is huren dus nog roekelozer en nog onbetaalbaarder dan dat lenen dat u terecht als roekeloos omschrijft
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2007 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |