Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2007, 19:56   #261
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Leterme heeft gelijk, hij heeft trouwens nooit gezegd dat hij die vergelijking maakt maar dat die vergelijking in de wandelgangen word gemaakt. Toch een nuance verschil die nogal gemakkelijk vergeten word door mensen van kwade wil. Het is niet alleen de Rtbf, heel de franstalige media is in hetzelfde bedje ziek. Objectiviteit is hen onbekend, tendentieuze berichtgeving daarentegen kennen ze des te beter. Vlaanderen, de Vlamingen en diegene die hun belangen verdedigen worden gediaboliseert. In plaats van zo verbolgen te reageren zouden ze beter eens hun journalistieke deontologie herbekijken. Zich wentelen in hun slachtofferrolletje komt hen natuurlijk beter uit.

Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 11 december 2007 om 19:57.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 20:01   #262
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Ook weer typerend is de medewerking die ze krijgen van de Vlaamse pers en van Wallonië "kenners" en weet ik nog veel wie allemaal die mee op de kar springen van de verbolgen franstaligen in plaats van de werkwijze van hun media eens te veroordelen.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 20:05   #263
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Bij de RTBF en zelfs bij RTL-TVI zouden ze zich liever afvragen hoe het komt dat de grote meerderheid van Vlaamse politici naar politische debatten zoals "Mise au point" of "Controverse" weigeren te komen. En ik spreek over feiten die sinds lang bestaan, dus lang voor die "Radio Mille Collines zaak". Misschien zouden ze eindelijk het moeten begrijpen en hun verbanden met Frankrijk - die al zeer groot zijn - nog meer versterken.

Weigeren te komen?
Elke week zit er een ander set Vlamingen!
Heb jij ooit al een Onclinckx, Di Rupo, Milquet, Laruelle, Delpérée, etc op een uitnodiging van een Vlaamse zender weten ingaan???
Het antwoord is : Nee. Ze doen het niet, want ze kunnen het niet!
Enkel de Michel Jr en Reynders laten zich zien.
De anderen niet wegens 'overmatig' respect naar de Vlaamse burger toe.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 20:06   #264
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Ook weer typerend is de medewerking die ze krijgen van de Vlaamse pers en van Wallonië "kenners" en weet ik nog veel wie allemaal die mee op de kar springen van de verbolgen franstaligen in plaats van de werkwijze van hun media eens te veroordelen.
De reacties in het forum dat De Standaard erover opende waren veelzeggend genoeg. Zelfs verontwaardigde franstaligen waren het compleet eens dat de RTBF de naam van Radio Mille Collinnes 100 % verdient.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:20   #265
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Leterme moet zich niet excuseren voor de waarheid !
Het bloedrode fabriekje verdient niet beter.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:21   #266
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Tegenstrijdige titels in Het Laatste Nieuws:
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Format...bij-RTBF.dhtml

en Le Soir:
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...1-566155.shtml
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:21   #267
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De constante haatproza tegenover Vlamingen politieke partijen en politici zijn doorormaal en de beeldvorming idem dito !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 11 december 2007, 23:23   #268
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
HLN liegt... er is wel een gesprek geweest, maar excuses ???
Oud 11 december 2007, 23:26   #269
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoop dat Leterme zich niet verontschuldigd heeft. Hopelijk ging Yves niet plat op de buik voor dit rode bastion. De Vlaamse politieke partijen ondemocratisch noemen en politici constant voor fascisten laten doorgaan moet stoppen. Respect moet wel wederzijds zijn, maar ik wil nu eens "een duidelijk signaal" ontvangen van deze francofielen.

Tot slot Yves ! 800.000 kiezers mag je niet in de steek laten en ontgoochelen. Die moet je nu verdienen, elke week !
Oud 12 december 2007, 07:42   #270
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Ik hoop dat Leterme zich niet verontschuldigd heeft. Hopelijk ging Yves niet plat op de buik voor dit rode bastion. De Vlaamse politieke partijen ondemocratisch noemen en politici constant voor fascisten laten doorgaan moet stoppen. Respect moet wel wederzijds zijn, maar ik wil nu eens "een duidelijk signaal" ontvangen van deze francofielen.

Tot slot Yves ! 800.000 kiezers mag je niet in de steek laten en ontgoochelen. Die moet je nu verdienen, elke week !

Ik hoop het wel. Waarom? Omdat de vergelijking toch wel spaak loopt en verdacht op stemmingmakerij lijkt.
Zo een walgelijke gebeurtenis gebruiken om je gelijk te halen... Dat is een fout.

Hij had het beter kunnen uitdrukken zonder die uitspraak. Dan was er niets aan de hand.

maw: Die vergelijking was extreem en bedoeld om zich sterk voor te doen bij de achterban. Doet me denken aan zijn zingen.
Domme fout voor wie premier wil worden.
Oud 12 december 2007, 08:13   #271
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
maw: Die vergelijking was extreem en bedoeld om zich sterk voor te doen bij de achterban. Doet me denken aan zijn zingen.
Domme fout voor wie premier wil worden.
Leterme heeft helemaal geen vergelijking gemaakt. Hij heeft alleen aangehaald wat de bijnaam van de RTBF in politieke milieus is. En die bijnaam heeft de RTBF helemaal alleen verdiend, door zijn decennialange vergiftiging van het klimaat in dit land.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 08:43   #272
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Je maakt jezelf liever wijs dat Verhofstadt Vlaanderen vertegenwoordigt?

En, heeft de man die het op twee dagen ging oplossen ondertussen al een regering gefikst?
Nee ik maak mij niets wijs zoals ik al eerder heb gezegd geloof ik niet echt in Verhofstadt.
Maar u geeft verhofstadt 2 dagen en Leterme een half jaar.
Dat kan tellen hé betreft eerlijkheid.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 08:45   #273
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leterme heeft helemaal geen vergelijking gemaakt. Hij heeft alleen aangehaald wat de bijnaam van de RTBF in politieke milieus is. En die bijnaam heeft de RTBF helemaal alleen verdiend, door zijn decennialange vergiftiging van het klimaat in dit land.

Persoonlijk vind ik die bijnaam een belediging voor de overlevenden van die tragedie in Rwanda.

Hoe kan je dit nu vergelijken met het oproepen tot moord en de gevolgen daarvan?

Trouwens: "Leterme heeft helemaal geen vergelijking gemaakt" ???
Hoe noem je dat dan?

Hij heeft (weer) een fout gemaakt door die uitspraak en als hij een echte man zou zijn, zou hij dat toegeven.
Oud 12 december 2007, 08:47   #274
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet niet maar als ge de vraag zo stelt is de vergelijking gemaakt.
Op zich vind ik niet dat er zoveel ophef had over moeten gemaakt worden maar hij zoekt het zelf.
Oud 12 december 2007, 08:52   #275
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Maar u geeft verhofstadt 2 dagen en Leterme een half jaar.
Dat kan tellen hé betreft eerlijkheid.
Verhofstadt is weggestemd door het volk, Leterme geplebisciteerd. Meer moet daar imho niet over gezegd worden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 08:53   #276
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Leterme heeft gelijk, hij heeft trouwens nooit gezegd dat hij die vergelijking maakt maar dat die vergelijking in de wandelgangen word gemaakt. Toch een nuance verschil die nogal gemakkelijk vergeten word door mensen van kwade wil. Het is niet alleen de Rtbf, heel de franstalige media is in hetzelfde bedje ziek. Objectiviteit is hen onbekend, tendentieuze berichtgeving daarentegen kennen ze des te beter. Vlaanderen, de Vlamingen en diegene die hun belangen verdedigen worden gediaboliseert. In plaats van zo verbolgen te reageren zouden ze beter eens hun journalistieke deontologie herbekijken. Zich wentelen in hun slachtofferrolletje komt hen natuurlijk beter uit.
De vlaamse media is geen haar beter hoor. Alsof die ineens objectief zijn, natuurlijk niet. Geen enkele media agentschap is 100 % objectief maar dat had je blijkbaar nog niet begrepen. En als er iemand zich in de slachtoffer rol zet zijn het wel die verbolgen flaminganten die feiten moeten bovenhalen van 100 jaar geleden.
Oud 12 december 2007, 08:55   #277
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Verhofstadt is weggestemd door het volk, Leterme geplebisciteerd. Meer moet daar imho niet over gezegd worden.
weggestemd met 500000 stemmen?
Laat me niet lachen zeg, 800000 stemmen halen met onrealiseerbaar programma kan iedereen zelfs Pimmetje kon dat.
Oud 12 december 2007, 09:04   #278
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Ik hoop dat Leterme zich niet verontschuldigd heeft.
Ik vraag me af waarom Leterme zich uberhaupt zou moeten verontschuldigen.
Als er iemand zijn verontschuldigingen zou moeten aanbieden, zijn het de beleidsmensen van de RTBF wel, hoor !
Oud 12 december 2007, 09:24   #279
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De vlaamse media is geen haar beter hoor. Alsof die ineens objectief zijn, natuurlijk niet. Geen enkele media agentschap is 100 % objectief maar dat had je blijkbaar nog niet begrepen. En als er iemand zich in de slachtoffer rol zet zijn het wel die verbolgen flaminganten die feiten moeten bovenhalen van 100 jaar geleden.
uw klok loopt achter ,of denkt u dat er tussen 1907 en 2007 niets is gebeurd ten nadele van vlaanderen.
Oud 12 december 2007, 09:46   #280
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
weggestemd met 500000 stemmen?
Laat me niet lachen zeg, 800000 stemmen halen met onrealiseerbaar programma kan iedereen zelfs Pimmetje kon dat.
Opkomstplicht afschaffen zal er misschien voor zorgen dat populisten minder kans maken.
Toch niet normaal dat BE 1 vd weinige landen is waar opkomstplicht nog bestaat; als andere landen ons voorbeeld niet volgen (behalve Grieken en Lux?) moet daar toch een reden voor zijn.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be