Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2012, 13:30   #2781
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De emotionele waarde is groot, praktisch gesproken kan ik er niks meer mee doen, met dat meubel, met mijn een paar tiental resterende boeken. Zelfs mijn lievelingsboeken zijn onderweg achtergebleven. Ik lees ook bijna geen fictie meer. Er is hier geen bibliotheek.
eno, koop een ereader en download al je boeken via torrents.
je hebt er al eentje vanaf 70 € tegenwoordig denk ik. Nooit meer boeken kopen /lenen / op wachten !
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 17:36   #2782
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
eno, koop een ereader en download al je boeken via torrents.
je hebt er al eentje vanaf 70 € tegenwoordig denk ik. Nooit meer boeken kopen /lenen / op wachten !
Sinds ik gratis WIFI heb, in de huur inbegrepen, net zoals televisie (die ik nooit bekijk behalve 1/2 uur nieuws per dag) ben ik mij een jaar geleden een pc aangeschaft en ben trouw klant van Amazon's Kindle geworden. Een intellectueel zoals ik kan zich niet totaal laten isoleren van literatuur. Maar eigenlijk is dat bij verre na niet vergelijkbaar met het hoge genot van een boek te hanteren, al blijft de tekst dezelfde. (hoewel, Kindle is meestal Engels)Ik heb ook nog altijd 5000 blz klassiekers te lezen, een boek of tien uit de reiskoffer. Van torrents weet ik totaal niets. Bij een andere firma hebben ze mij al eens opgelicht met e-books, betaald en nooit gekregen, ze laten me niet eens meer inloggen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2012 om 17:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 17:50   #2783
Ariadne
Burger
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 183
Standaard

Of via Gütenberg, ik weet het, en 'k heb er zo tientallen waar 't copyright van verlopen is op een mini-laptop voor onderweg. En daar ben ik blij mee, zeker. Voor die torrents moet ik nog altijd eens iemand vinden die me er mee leert werken...
Maar voor wie gewoon is boeken te lezen en daar van kan genieten is zo'n schermpje (zelfs dat van een e-reader die wat rustiger leest) een pover substituut voor 't origineel. Je maakt kennis met de inhoud van het boek maar de sfeer die er rond hangt is ver te zoeken.
Alsof je een heerlijke maaltijd door een begenadigd kok bereid van plastic bordjes eet in een MacDonald's.
Ariadne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 17:56   #2784
Ariadne
Burger
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Sinds ik gratis WIFI heb, in de huur inbegrepen, net zoals televisie (die ik nooit bekijk behalve 1/2 uur nieuws per dag) ben ik mij een jaar geleden een pc aangeschaft en ben trouw klant van Amazon's Kindle geworden. Een intellectueel zoals ik kan zich niet totaal laten isoleren van literatuur. Maar eigenlijk is dat bij verre na niet vergelijkbaar met het hoge genot van een boek te hanteren, al blijft de tekst dezelfde. (hoewel, Kindle is meestal Engels)Ik heb ook nog altijd 5000 blz klassiekers te lezen, een boek of tien uit de reiskoffer. Van torrents weet ik totaal niets. Bij een andere firma hebben ze mij al eens opgelicht met e-books, betaald en nooit gekregen, ze laten me niet eens meer inloggen.
Een tip dus: Project Gutenberg is een site waar je gratis e-boeken kan downloaden. Het zijn veelal oudere boeken en de keuze in het nederlands is nogal beperkt maar 'k vond er bv de gehele collectie van Jules Verne met die mooie litho's in vertaling en massa's engelse literatuur.
Je kunt zelf ook meewerken aan het project, ze moeten het doen met de inzet van vrijwilligers.
Ariadne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:04   #2785
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ariadne Bekijk bericht
Een tip dus: Project Gutenberg is een site waar je gratis e-boeken kan downloaden. Het zijn veelal oudere boeken en de keuze in het nederlands is nogal beperkt maar 'k vond er bv de gehele collectie van Jules Verne met die mooie litho's in vertaling en massa's engelse literatuur.
Je kunt zelf ook meewerken aan het project, ze moeten het doen met de inzet van vrijwilligers.
Thx but...Je kan je wel voorstellen dat ik al uitgebreid het internet afgezocht heb naar vanalles en nog wat voor mijn virtuele bib ter vervanging van de echte .. Ook al heel wat echte besteld bijAmazon. Jammer dat ik me geen Nederlandstalige boeken kan laten toesturen... Dat doen ze niet ...Ik vind Amazon's kindle nog het best en superhandig. . Jammer dat ik geen torrents beheers. Momenteel ben ik wel overspoeld van "te moeten lezen dinges"
Maar ik verlies veel tijd op Politics.be. Kan iemand mij permbannen aub

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2012 om 18:08.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 19:09   #2786
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Thx but...Je kan je wel voorstellen dat ik al uitgebreid het internet afgezocht heb naar vanalles en nog wat voor mijn virtuele bib ter vervanging van de echte .. Ook al heel wat echte besteld bijAmazon. Jammer dat ik me geen Nederlandstalige boeken kan laten toesturen... Dat doen ze niet ...Ik vind Amazon's kindle nog het best en superhandig. . Jammer dat ik geen torrents beheers. Momenteel ben ik wel overspoeld van "te moeten lezen dinges"
Maar ik verlies veel tijd op Politics.be. Kan iemand mij permbannen aub
Beledig mij eens! Maar ja, 'k zou het niet over mijn hart kunnen krijgen u bij de moderatie aan te geven dus da's een slechte raad ...
Ik vind lezen van een scherm vermoeiend. Korte stukken - artikelen - dat gaat maar verder liever niet.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:10   #2787
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is... een gedwongen abortus krijgen op zeven maand zwangerschap in China omdat ze de one-child -politics boete niet kan betalen

commentaar: het is bekend dat armen van overal ter wereld hun boetes niet kunnen betalen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 17:40   #2788
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is... 11 september niet gezien hebben op TV

commentaar: wegens geen TV
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 08:31   #2789
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Echt arm zijn is... 11 september niet gezien hebben op TV

commentaar: wegens geen TV
Fijn zeg, dan ben ik ook arm.
Snel eens proberen of ik een en ander kan lospulken van allerhande dievenorganisaties zoals OCMW, RSZ, etc. die de werkende mens bestelen om het uit te delen aan de zogezegde armen, die in werkelijkheid te leeg zijn om een klop te doen voor hun welvaart.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 08:40   #2790
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Echt arm zijn is... geen geld hebben voor een computer of om trouwe klant te zijn van Amazon Kindle.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 10:09   #2791
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Echt arm zijn is... geen geld hebben voor een computer of om trouwe klant te zijn van Amazon Kindle.
Ik ben al twee jaar niet echt arm meer, door pensioen, als je 't over mij hebt. Lees de draad. Dank zij mijn 50-jarige persoonlijke ervaring met armoede en mijn wereldwijde belangstelling voor het onderwerp, ga ik met de draad door.

Als mijn klassiekers op Kindle zijn GRATIS of zo goed als, maximum een paar €

Ook heb ik een 200€ goedkopere huur gevonden door te expatriëren (en geen verwarming noch kleren nodig) waardoor ik me enige speelruimte kan veroorloven, hobby's zoals pottenbakken en gevechtssport (hapkido). Zelfs dat is in België niet mogelijk voor lage pensioenen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juni 2012 om 10:15.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 10:42   #2792
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Langdurig werklozen vallen op een minimumuitkering na een jaar. Die uitkeringen liggen nog steeds 20% onder de armoedegrens.

Zo viel ik in 1996 van 27000bf op 21000bf dop, waardoor ik mijn appartement niet meer kon betalen en een half jaar adresloos werd.
Een mooie gelegenheid om een put te zetten achter die armoede en een job te zoeken. Maar dat was wat teveel werk blijkbaar.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 10:45   #2793
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Thx but...Je kan je wel voorstellen dat ik al uitgebreid het internet afgezocht heb naar vanalles en nog wat voor mijn virtuele bib ter vervanging van de echte .. Ook al heel wat echte besteld bijAmazon. Jammer dat ik me geen Nederlandstalige boeken kan laten toesturen... Dat doen ze niet ...Ik vind Amazon's kindle nog het best en superhandig. . Jammer dat ik geen torrents beheers. Momenteel ben ik wel overspoeld van "te moeten lezen dinges"
Maar ik verlies veel tijd op Politics.be. Kan iemand mij permbannen aub
Leer dan torrents beheren. Er staan trouwens duizenden gratis Nederlandstalige ebooks op internet. Duurt ongeveer 10 minuten om ze binnen te halen en op je Kindle te zetten
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 12:16   #2794
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben al twee jaar niet echt arm meer, door pensioen, als je 't over mij hebt. Lees de draad. Dank zij mijn 50-jarige persoonlijke ervaring met armoede en mijn wereldwijde belangstelling voor het onderwerp, ga ik met de draad door.

Als mijn klassiekers op Kindle zijn GRATIS of zo goed als, maximum een paar €

Ook heb ik een 200€ goedkopere huur gevonden door te expatriëren (en geen verwarming noch kleren nodig) waardoor ik me enige speelruimte kan veroorloven, hobby's zoals pottenbakken en gevechtssport (hapkido). Zelfs dat is in België niet mogelijk voor lage pensioenen.
"Geen kleren meer nodig"....
Da blauw pulleke staat je nochtans goed se.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 12:21   #2795
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben al twee jaar niet echt arm meer, door pensioen, als je 't over mij hebt.
Een pensioen is eigenlijk meer iets voor wie een volledige loopbaan gewerkt heeft.
Voor wie maar sporadisch werkt en het grootste deel van zijn leven enkel teert op dop, leeflonen etc. zou dat pensioen een andere naam moeten hebben: hangmatuitkering b.v.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 16:53   #2796
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een mooie gelegenheid om een put te zetten achter die armoede en een job te zoeken. Maar dat was wat teveel werk blijkbaar.
Vier jobs later bleek het onmogelijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 16:54   #2797
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
"Geen kleren meer nodig"....
Da blauw pulleke staat je nochtans goed se.
Speciaal voor de foto. Ik ben nogal een harige aap.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:26   #2798
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Speciaal voor de foto. Ik ben nogal een harige aap.
You king-kong?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 18:09   #2799
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
You king-kong?
Ik maak niet zoveel lawaai.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 18:14   #2800
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.060
Standaard

Echt arm zijn is: geen geld hebben om een blauw pulleke te kopen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be