Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2009, 16:59   #2821
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, nu ik erover nadenk heb ik daar eigenlijk helemaal geen goesting in. Er lopen hier veel interessantere personages rond om mee te discussiëren.
Wat een drogreden om niet te moeten toegeven dat je geen argumenten meer hebt.

Je schrapte dit uit het bericht dat je citeerde
"Van zodra je hierop antwoordt.
http://forum.politics.be/showthread....04#post3986004 "

Laatst gewijzigd door artisjok : 22 februari 2009 om 17:00.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 17:26   #2822
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit. Het zijn de drugstoeristen die zorgen voor de overlast, en die creëer je pas als je cannabis legaliseert. De overlast heeft niets te maken met het illegaal zijn van cannabis.
Die drugstoeristen zijn er enkel omdat het in hun eigen land niet legaal te krijgen is. Als cannabis overal legaal was zou er geen drugstoerisme zijn.

En de modale drugtoerist zorgt niet voor overlast hoor, afijn toch niet meer als die Nederlanders die ik in het weekend aan de Grote Markt in Antwerpen zie.

Het zijn de runners, die nog in de illegaliteit zitten, die voor overlast zorgen.
Oud 22 februari 2009, 18:24   #2823
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bullshit. Het zijn de drugstoeristen die zorgen voor de overlast, en die creëer je pas als je cannabis legaliseert. De overlast heeft niets te maken met het illegaal zijn van cannabis.
Nee, drugstoeristen krijg je omdat ze in het land van herkomst niet legaal kunnen aankopen. Het is dus niet het land dat legaal wiet verkoopt dat verantwoordelijk is, maar het land waar het tegen alle logica in illegaal blijft.

IronChef, was mij voor precies

Laatst gewijzigd door Akufen : 22 februari 2009 om 18:25.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 19:04   #2824
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik niet misschien, anderen wel. Ik heb zo geen zin om hier veel energie in te steken, ik vul hooguit aan.
Meningen waarbij zelfs geen moeite word gedaan om ze te staven, zijn trouwens zowiezo moeilijker onderuit te halen. Zo kan ik het ook...
Veel aanvullends of onderuithalingen heb ik je ook niet zien post. Met die d/t-kemels begraaf je trouwens ook je eigen geloofwaardigheid
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 19:05   #2825
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat een drogreden om niet te moeten toegeven dat je geen argumenten meer hebt.

Je schrapte dit uit het bericht dat je citeerde
"Van zodra je hierop antwoordt.
http://forum.politics.be/showthread....04#post3986004 "
Ik heb argumenten genoeg, en die heb ik hier ook al meerdere malen gepost. Maar discussiëren met een steen is minder éénzijdig dan met jouw te discussiëren.
Oud 22 februari 2009, 19:06   #2826
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Die drugstoeristen zijn er enkel omdat het in hun eigen land niet legaal te krijgen is. Als cannabis overal legaal was zou er geen drugstoerisme zijn.
Dat is niet realistisch. Cannabis is in zowat elk land verboden en er is geen enkel teken dat dat gaat wijzigen de komende jaren.

Citaat:
En de modale drugtoerist zorgt niet voor overlast hoor, afijn toch niet meer als die Nederlanders die ik in het weekend aan de Grote Markt in Antwerpen zie.

Het zijn de runners, die nog in de illegaliteit zitten, die voor overlast zorgen.
In NLD hebben ze massa's problemen met drugstoeristen hoor.
Oud 22 februari 2009, 19:06   #2827
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door Savatage : 22 februari 2009 om 19:07.
Oud 22 februari 2009, 19:33   #2828
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is niet realistisch. Cannabis is in zowat elk land verboden en er is geen enkel teken dat dat gaat wijzigen de komende jaren.
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen gelijk heb.
Er zijn ook mensen die de splitsing van België onrealistisch noemen.

Citaat:
Ik hoor dat altijd wel zeggen maar ik heb nog nooit gehoord wat die problemen dan juist zijn.
Ik kom een keer of 3 op de maand in Roosendaal en ik heb nog nooit iets anders gedaan dan braaf bestellen, betalen en terug naar huis rijden.
Ik zie daar ook nooit vreemde dingen gebeuren, het enige lastige zijn de opdringerige runners die je proberen te overhalen om bij hun te kopen(eventueel ook harddrugs) i.p.v. in de coffeeshop.

Laatst gewijzigd door IronChef : 22 februari 2009 om 19:34.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 19:39   #2829
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb argumenten genoeg, en die heb ik hier ook al meerdere malen gepost. Maar discussiëren met een steen is minder éénzijdig dan met jouw te discussiëren.
Kom dan af met je argumenten. Waar zou je die hier al gepost hebben? Geef dan een link.
Je stelt dat sporadisch een joint roken mag toegestaan worden, maar je kan niet uitleggen wat je bedoelt met sporadisch.
Je kan niet uitleggen waarom jij dagelijks of wekelijks alcohol mag drinken en een ander niet met dezelfde regelmaat een joint mag roken.
Je stelt dat cannabis de kans verhoogd op gebruik van heroïne, maar heb niets om dit aan te tonen.
Op mijn stelling dat jongeren er toch zelf zullen achterkomen wat cannabis is en doet, is je enige argumentatie "liever niet". Alsof dat hen zal tegenhouden. Sterke argumentatie!
Je zou uitleggen wat er misdadig is aan het gebruik van cannabis. maar komt niet verder dan "ja maar het is illegaal". Idem voor de handel en kweek.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 19:53   #2830
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kan u mij vertellen hoe een "drugstoerist" meer overlast veroorzaakt dan iemand die over de grens gaat winkelen/naar de zee gaat/een terrasje gaat doen/daguitstap maakt?

Laatst gewijzigd door Akufen : 22 februari 2009 om 19:55.
Oud 22 februari 2009, 20:02   #2831
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Kan u mij vertellen hoe een "drugstoerist" meer overlast veroorzaakt dan iemand die over de grens gaat winkelen/naar de zee gaat/een terrasje gaat doen/daguitstap maakt?
Ze roken drugs, ze moeten wel slecht zijn. Zij worden stoned en gaan dan plunderen en verkrachten.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 23:45   #2832
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ga naar: www.standaard.be

Duw in de zoekfunctie "Drugstoerisme"

Lees elk willekeurig artikel dat de zoekfunctie vindt, in elk artikel spreekt men over "een probleem" en over de overlast waarmee te dorp/stadsbewoners te maken krijgen, tgv dat drugstoerisme. Je kan hetzelfde doen op andere krantensites, de resultaten liggen één voor één in dezelfde lijn.
Oud 23 februari 2009, 00:01   #2833
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Het drugstoerisme is niet te wijten aan de shops alleen hoor.
Dat ligt vooral hoog in de grootsteden omdat daar op elke straathoek nen hard drug dealer staat. De grootsteden zijn er ook gekend voor.
Maar op zich, een blower dat tot NL gaat voor wat rookwaar wenst niet op te vallen, dus die zal zichzelf wel heel kalm houden.
Uw Belgische plaque valt natuurlijk uren in de wind op, net daarom houden ze zich enorm bedeesd en maken ze dat ze snel terug over de grens zijn.

Je moet ons niet doorverwijzen naar google, vertel ons eens wat drugstoerisme in jouw ogen is en welke overlast hierbij gepaard gaat?
Ik vind een dagje shoppen (gewoon dan) in sluis veel lastiger dan even naar de shop in terneuzen te gaan hoor.
Maar bon, vanuit welk ervaringspunt praat u?

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 23 februari 2009 om 00:02.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 00:35   #2834
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Shoppers veroorzaken vast meer overlast dan drugstoeristen. Vroeger was ik drugstoerist, heb nooit overlast gezien of veroorzaakt.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 01:16   #2835
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Het drugstoerisme is niet te wijten aan de shops alleen hoor.
Dat ligt vooral hoog in de grootsteden omdat daar op elke straathoek nen hard drug dealer staat. De grootsteden zijn er ook gekend voor.
Maar op zich, een blower dat tot NL gaat voor wat rookwaar wenst niet op te vallen, dus die zal zichzelf wel heel kalm houden.
Uw Belgische plaque valt natuurlijk uren in de wind op, net daarom houden ze zich enorm bedeesd en maken ze dat ze snel terug over de grens zijn.

Je moet ons niet doorverwijzen naar google, vertel ons eens wat drugstoerisme in jouw ogen is en welke overlast hierbij gepaard gaat?
Ik vind een dagje shoppen (gewoon dan) in sluis veel lastiger dan even naar de shop in terneuzen te gaan hoor.
Maar bon, vanuit welk ervaringspunt praat u?
Bedoel je dat die burgemeesters er maar wat op los liegen en dat in werkelijkheid de burgers dolblij zijn met de blowerikken?
Oud 23 februari 2009, 02:50   #2836
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Bedoel je dat die burgemeesters er maar wat op los liegen en dat in werkelijkheid de burgers dolblij zijn met de blowerikken?
Ja overdrijf maar ineens. Slim gezien...
De toon alleen al.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 03:11   #2837
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Lees elk willekeurig artikel dat de zoekfunctie vindt, in elk artikel spreekt men over "een probleem" en over de overlast waarmee te dorp/stadsbewoners te maken krijgen, tgv dat drugstoerisme. Je kan hetzelfde doen op andere krantensites, de resultaten liggen één voor één in dezelfde lijn.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...=Drugstoerisme
Ja ik lees altijd maar "overlast" en "problemen", maar wat die dan juist zijn laten ze achterwege, me dunkt dat het voor u ook een raadsel is gezien uw antwoord.

Net trouwens eens gekeken op de standaard, ik kan alleen maar een voorbeeld vinden van de negatieve kanten van de sluiting:

Citaat:
Het gemeentebestuur van Terneuzen is niet ontevreden met de heropening van coffeeshop Miami. Na de sluiting stelde de politie een sterke toename vast van de straathandel, terwijl het aantal klachten van de bevolking over drugsgerelateerde criminaliteit en -overlast zowat vervijfvoudigd was. Ook bij de Zelzaatse burgemeester Freddy De Vilder (SP.A) liepen klachten binnen over verdachte nachtelijke transacties op zijn grondgebied.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja overdrijf maar ineens. Slim gezien...
De toon alleen al.
Hij kan wel eens gelijk hebben, als je ziet wat een hoop volk een shop trekt

Citaat:
De binnenstad van Roosendaal wordt wekelijks overspoeld door 13.500 drugstoeristen, vooral uit België en Frankrijk. Ook Bergen Op Zoom ontvangt wekelijks 12.000 drugstoeristen. Zij veroorzaken heel wat overlast in de binnenstad, zoals lawaaihinder, parkeerproblemen, wildplassen en lichte criminaliteit.
Trouwens ook een mooi voorbeeld van de "overlast". Slaat nergens op. Behalve de parkeerproblemen mss. Alles komt eigenlijk neer op het feit dat er meer mensen naar de stad komen, en de "oplossing" daarvoor? Het aantal gram verlagen, zodat iedereen ipv 1 keer in de week of 2 weken moet komen, dat 2 keer zal moeten doen:

Citaat:
Coffeeshopeigenaars mogen ook niet meer dan 2 gram softdrugs aan een klant verkopen, in plaats van 5 gram voorheen.

Laatst gewijzigd door Akufen : 23 februari 2009 om 03:26.
Oud 23 februari 2009, 09:57   #2838
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat die burgemeesters er maar wat op los liegen ...?
Dat zou inderdaad de eerste keer zijn dat politiekers liegen ja.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 11:46   #2839
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik heb uw voorstel opgevolgd en ben naar de site van de standaard gegaan en heb gezocht op drugstoerisme.

Er staat zoals u zelf zegt in zo goed als elk artikel dat drugstoerisme zorgt voor "problemen" en "overlast".
Deze overlast bestaat blijkbaar uit verkeersproblemen en nachtlawaai.

Het is dus duidelijk dat niet de verkoop van cannabis maar wel het drugtoerisme als probleem wordt ervaren.

Dit wilt dit toch juist zeggen dat het probleem niet ligt aan het gedogen van cannabis maar eerder aan het niet gedogen van cannabis in de omringende landen?

Dat wilt dan toch zeggen dat als mensen zoals u stoppen met het illegaal houden van cannabis, de problemen toch zouden verdwijnen?

U bent het probleem, niet de cannabisgebruikers.

Laatst gewijzigd door IronChef : 23 februari 2009 om 12:01.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2009, 20:04   #2840
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gelijk een bomma klaagt dat er gevoetbald wordt in haar straat he...
Die van sluis kakken toch niet ??? Ah neen, dat is mooi geld verdiend. Maar daar is geen shop he, en die heksenketel daar trekt op geen bal dus komt niemand voor tot daar.
Maar owee als er een blower effe over en het weer rijdt voor wat groenwaar, dan is het overlast?
Neen, ze scheppen problemen dat er niet zijn... Ik ondervond nooit last in Terneuzen, altijd parkeerplaats. Daar is mijn coffeeshop.
In Sluis zit je op elkaar gestampt qua drukte. En daar kopen wij meeste van onze inkopen om de Belgische BTW te ontduiken.

Dus ja, wat is "overlast" dan? Het moet gewoon gerelativeerd worden en niet opgeblazen zoals ze het deden. Roosendaal, daar is alles toe, en dat was dan het kalmste van al voor een shopke te bezoeken, en dat lag van vlak op de grens van Antwerpen.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 23 februari 2009 om 20:09.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be