![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2821 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je schrapte dit uit het bericht dat je citeerde "Van zodra je hierop antwoordt. http://forum.politics.be/showthread....04#post3986004 " Laatst gewijzigd door artisjok : 22 februari 2009 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2822 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de modale drugtoerist zorgt niet voor overlast hoor, afijn toch niet meer als die Nederlanders die ik in het weekend aan de Grote Markt in Antwerpen zie. ![]() Het zijn de runners, die nog in de illegaliteit zitten, die voor overlast zorgen.
![]() |
![]() |
#2823 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
IronChef, was mij voor precies ![]() Laatst gewijzigd door Akufen : 22 februari 2009 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2824 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2825 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2826 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2827 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2x
Laatst gewijzigd door Savatage : 22 februari 2009 om 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2828 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kom een keer of 3 op de maand in Roosendaal en ik heb nog nooit iets anders gedaan dan braaf bestellen, betalen en terug naar huis rijden. Ik zie daar ook nooit vreemde dingen gebeuren, het enige lastige zijn de opdringerige runners die je proberen te overhalen om bij hun te kopen(eventueel ook harddrugs) i.p.v. in de coffeeshop.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 22 februari 2009 om 19:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2829 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je stelt dat sporadisch een joint roken mag toegestaan worden, maar je kan niet uitleggen wat je bedoelt met sporadisch. Je kan niet uitleggen waarom jij dagelijks of wekelijks alcohol mag drinken en een ander niet met dezelfde regelmaat een joint mag roken. Je stelt dat cannabis de kans verhoogd op gebruik van heroïne, maar heb niets om dit aan te tonen. Op mijn stelling dat jongeren er toch zelf zullen achterkomen wat cannabis is en doet, is je enige argumentatie "liever niet". Alsof dat hen zal tegenhouden. Sterke argumentatie! Je zou uitleggen wat er misdadig is aan het gebruik van cannabis. maar komt niet verder dan "ja maar het is illegaal". Idem voor de handel en kweek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2830 |
Staatssecretaris
|
![]() Kan u mij vertellen hoe een "drugstoerist" meer overlast veroorzaakt dan iemand die over de grens gaat winkelen/naar de zee gaat/een terrasje gaat doen/daguitstap maakt?
Laatst gewijzigd door Akufen : 22 februari 2009 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2831 |
Banneling
|
![]() Ze roken drugs, ze moeten wel slecht zijn. Zij worden stoned en gaan dan plunderen en verkrachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2832 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duw in de zoekfunctie "Drugstoerisme" Lees elk willekeurig artikel dat de zoekfunctie vindt, in elk artikel spreekt men over "een probleem" en over de overlast waarmee te dorp/stadsbewoners te maken krijgen, tgv dat drugstoerisme. Je kan hetzelfde doen op andere krantensites, de resultaten liggen één voor één in dezelfde lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2833 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het drugstoerisme is niet te wijten aan de shops alleen hoor.
Dat ligt vooral hoog in de grootsteden omdat daar op elke straathoek nen hard drug dealer staat. De grootsteden zijn er ook gekend voor. Maar op zich, een blower dat tot NL gaat voor wat rookwaar wenst niet op te vallen, dus die zal zichzelf wel heel kalm houden. Uw Belgische plaque valt natuurlijk uren in de wind op, net daarom houden ze zich enorm bedeesd en maken ze dat ze snel terug over de grens zijn. Je moet ons niet doorverwijzen naar google, vertel ons eens wat drugstoerisme in jouw ogen is en welke overlast hierbij gepaard gaat? Ik vind een dagje shoppen (gewoon dan) in sluis veel lastiger dan even naar de shop in terneuzen te gaan hoor. Maar bon, vanuit welk ervaringspunt praat u?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 23 februari 2009 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2834 |
Banneling
|
![]() Shoppers veroorzaken vast meer overlast dan drugstoeristen. Vroeger was ik drugstoerist, heb nooit overlast gezien of veroorzaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2835 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2836 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2837 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Net trouwens eens gekeken op de standaard, ik kan alleen maar een voorbeeld vinden van de negatieve kanten van de sluiting: Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 23 februari 2009 om 03:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2838 |
|
![]() Dat zou inderdaad de eerste keer zijn dat politiekers liegen ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2839 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er staat zoals u zelf zegt in zo goed als elk artikel dat drugstoerisme zorgt voor "problemen" en "overlast". Deze overlast bestaat blijkbaar uit verkeersproblemen en nachtlawaai. Het is dus duidelijk dat niet de verkoop van cannabis maar wel het drugtoerisme als probleem wordt ervaren. Dit wilt dit toch juist zeggen dat het probleem niet ligt aan het gedogen van cannabis maar eerder aan het niet gedogen van cannabis in de omringende landen? Dat wilt dan toch zeggen dat als mensen zoals u stoppen met het illegaal houden van cannabis, de problemen toch zouden verdwijnen? U bent het probleem, niet de cannabisgebruikers.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 23 februari 2009 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2840 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die van sluis kakken toch niet ??? Ah neen, dat is mooi geld verdiend. Maar daar is geen shop he, en die heksenketel daar trekt op geen bal dus komt niemand voor tot daar. Maar owee als er een blower effe over en het weer rijdt voor wat groenwaar, dan is het overlast? Neen, ze scheppen problemen dat er niet zijn... Ik ondervond nooit last in Terneuzen, altijd parkeerplaats. Daar is mijn coffeeshop. In Sluis zit je op elkaar gestampt qua drukte. En daar kopen wij meeste van onze inkopen om de Belgische BTW te ontduiken. Dus ja, wat is "overlast" dan? Het moet gewoon gerelativeerd worden en niet opgeblazen zoals ze het deden. Roosendaal, daar is alles toe, en dat was dan het kalmste van al voor een shopke te bezoeken, en dat lag van vlak op de grens van Antwerpen.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 23 februari 2009 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |