Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2012, 11:50   #2821
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
En blijkbaar vind je dat normaal.
Jawadde

Citaat:
Je bent tegen de verkeerde oorzaken aan het vechten. 1 van de belangrijkste oorzaken van armoede hier in België is juist de scheefgetrokken sociale zekerheid. Degene die er afhankelijk van zijn blijven er afhankelijk van en de middenklasse die alles moet bekostigen en meer en meer gewicht op zijn schouders krijgt krijgt het moeilijker en moeilijker om zelf uit de armoede te blijven.
Ik weet heel goed wat de oorzaken zijn van de werkloosheidsval en ze komen maar heel gedeeltelijk overeen,minimaal zelfs, met jouw conclusie. Lees ook mijn handschrift.

Citaat:
Zoals NVA reeds heeft op gewezen: België is goed voor twee types inwoners
1 De rijken
2 De armen
Jawadde, België goed voor de armen. Breng ze eerst boven de armoededrempel en zeg dan daarna dat België goed is voor de armen.

Jouw betoog is nogal larmoyant. Het typisch geklaag van in de slappe was zittenden die continu hun beklag maken over de belastingsdruk. De personenbelasting ligt te hoog voor wie niet tot de rijkjes behoort. Dat is evident.

Citaat:
Is het naar dat type maatschappij dat je wil gaan? Arm en rijk?
neen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 15:03   #2822
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Taalarmoede is:

Citaat:
Jawadde
Oud 20 juni 2012, 15:06   #2823
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/permalink/1.1338338
Oud 20 juni 2012, 17:17   #2824
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
connection failed
Oud 20 juni 2012, 20:30   #2825
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

[quote=eno2;6178992]
Citaat:
Jawadde

Ik weet heel goed wat de oorzaken zijn van de werkloosheidsval en ze komen maar heel gedeeltelijk overeen,minimaal zelfs, met jouw conclusie. Lees ook mijn handschrift.

Jawadde, België goed voor de armen. Breng ze eerst boven de armoededrempel en zeg dan daarna dat België goed is voor de armen.

Jouw betoog is nogal larmoyant. Het typisch geklaag van in de slappe was zittenden die continu hun beklag maken over de belastingsdruk. De personenbelasting ligt te hoog voor wie niet tot de rijkjes behoort. Dat is evident.

neen
Waar is de argumentering voor je handtekening? Als je kijkt wat er in Frankrijk gebeurt,.... Rijken trekken er weg. Wat denk je dat dan het beste uitkomt? Een lagere belasting als je buurlanden of een hogere belasting? Idem met benzine. Hoeveel truckchauffeurs wachten er niet om in bijvoorbeeld luxemburg te tanken? Zet je prijzen iets onder hun prijs en je aantal klanten zal aanzienlijk stijgen.

De beste oplossing voor rijken te treffen is btw niet alles reglementeren maar juist de markt volledig vrijmaken (inclussief patenten). Het niet naleven van patenten is één van de sterke punten van de Chinese economie. Verder gaan er ook minder centen verloren gaan aan een legertje juristen die de kleine zelfstandige toch niet kan veroorloven. Kijk eens naar de rijkste mensen van België,.... en kijk dan eens hoeveel je er kan linken aan de overheid.

Als België niet goed is voor de armen probeer dan eens in een ander land hetzelfde te bekomen. De kans is eerder groter dat je zal creperen van de honger.

En nogmaals (zelfstandigen hebben viermaal meer kans op armoede)
Zorg dan dat de lasten voor zelfstandigen dalen dat hun kans op armoede automatisch lager is.

Vandaag nog ergens gelezen: steeds minder en minder jongeren zien het zitten om zelfstandig te worden => is dit de toekomst van België? Alles in de handen van een hoop multinationals omdat de regering een zelfstandig beroep steeds minder en minder toehankelijk maakt. Kleine zelfstandigen zijn nochtans degene die men nodig heeft om jobs te creëren. Of ben je zo iemand die van mening is dat de overheid ons wel een job zal geven? En indien dit zou kunnen hoe groot denk je dat de kans is dat je nog enige vrijheid zal hebben en dat de overheid niet je volledige leven zal bepalen? (je leven zal dus in handen zijn van een select groepje politici die enkel uit zijn op meer macht). Op dat ogenblik heb je direct je kapitalistische overheid (kapitalisme staat dus niet gelijk aan liberalisme in mijn ogen)

Als je dit hierboven blijft ontkennen dan loop je echt wel met serieuze oogkleppen op.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 20 juni 2012 om 20:33.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 20:36   #2826
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Taalarmoede is:
Ik denk eerder dat het een gebrek aan argumentatie is.
Oud 20 juni 2012, 21:43   #2827
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Echt arm zijn is: geen zout meer kunnen kopen om op uw patatten te strooien. En eigenlijk ook geen patatten meer kunnen kopen. Zelfs geen water meer hebben, want dat werd afgesloten, om uw patatten in te koken.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 22:03   #2828
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Echt arm zijn is: geen zout meer kunnen kopen om op uw patatten te strooien. En eigenlijk ook geen patatten meer kunnen kopen. Zelfs geen water meer hebben, want dat werd afgesloten, om uw patatten in te koken.
Awel? Ik at geen zout en gebruikte alleen rijst. En het water zat bij de huur.
Zolang ik niet adresloos was had ik dus water
Oud 20 juni 2012, 22:04   #2829
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar is de argumentering voor je handtekening?
Bij het programma van Groen, waar de handtekening vandaan komt.
Citaat:
Rijken trekken er weg
Rijken trekken overal weg, naar streken waar ze de armen beter kunnen uitbuiten. Daar zijn we dan goed vanaf, van die uitzuigers.

Citaat:
Een lagere belasting als je buurlanden of een hogere belasting? Idem met benzine. Hoeveel truckchauffeurs wachten er niet om in bijvoorbeeld luxemburg te tanken? Zet je prijzen iets onder hun prijs en je aantal klanten zal aanzienlijk stijgen
De tendens is dat er een fiscale homogenisering komt in Europa.

Citaat:
De beste oplossing voor rijken te treffen is btw niet alles reglementeren maar juist de markt volledig vrijmaken (inclussief patenten). Het niet naleven van patenten is één van de sterke punten van de Chinese economie. Verder gaan er ook minder centen verloren gaan aan een legertje juristen die de kleine zelfstandige toch niet kan veroorloven. Kijk eens naar de rijkste mensen van België,.... en kijk dan eens hoeveel je er kan linken aan de overheid.
Hier begrijp ik niet veel van maar ik zal maar zo reageren: door te zeggen dat de banken moeten beter reguleren als we de crisis willen oplossen

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2012 om 22:17.
Oud 20 juni 2012, 22:08   #2830
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Rijken trekken er weg.

Rijken trekken overal weg, naar streken waar ze de armen beter kunnen uitbuiten. Daar zijn we dan goed vanaf.
Rijke Fransen trekken naar Brussel dus in Brussel komt men de armen uitbuiten?
Oud 20 juni 2012, 22:10   #2831
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Rijken trekken overal weg, naar streken waar ze de armen beter kunnen uitbuiten. Daar zijn we dan goed vanaf, van die uitzuigers.
Alsof groen het goed zou voorhebben met de mensen. Vergeet niet => hoe meer armen hoe meer groen zijn standpunten binnenhaalt.
Oud 20 juni 2012, 22:13   #2832
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsof groen het goed zou voorhebben met de mensen. Vergeet niet => hoe meer armen hoe meer groen zijn standpunten binnenhaalt.
Groen is de enige partij die de armoede definitief wil oplossen. Mits een investering van 1 miljard te halen bij een belasting op financiële transacties
Oud 20 juni 2012, 22:14   #2833
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Rijke Fransen trekken naar Brussel dus in Brussel komt men de armen uitbuiten?
Zeker beter uitbuiten dan in Frankrijk, een van de de meest sociale Europese naties.

Ik zei al in edit dat d e tendens is van in Europa de fiscaliteit te homogeniseren.
Oud 20 juni 2012, 22:15   #2834
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Groen is de enige partij die de armoede definitief wil oplossen. Mits een investering van 1 miljard te halen bij een belasting op financiële transacties
Standpunten staan niet altijd gelijk met bedoelingen. Het komt groen goed uit dat energie duur is, het komt groen goed uit dat er veel armen zijn. Hoe meer armen hoe minder men het milieu belast.
Oud 20 juni 2012, 22:19   #2835
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Standpunten staan niet altijd gelijk met bedoelingen.
Dat is gewoon onbewijsbare laster

Citaat:
Het komt groen goed uit dat energie duur is,
Duurzame energie is gratis als grondstof.

Citaat:
het komt groen goed uit dat er veel armen zijn.
Dan is Groen suicidaal bezig door de armoede te willen uitroeien

Citaat:
Hoe meer armen hoe minder men het milieu belast
Dat zijn de voordelen van de nadelen...

Overigens...

Dat geldt alleen voor de armen in de onderontwikkelde landen, de armen in rijke landen hebben een veel grotere voetafdruk.

Maar ik zei het al, Groen is suicidaal bezig met de armoede te willen uitroeien.

Je zou ze beter eens een historische kans geven, ipv ze fictieve kwade bedoelingen toe te dichten

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2012 om 22:26.
Oud 20 juni 2012, 22:21   #2836
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeker beter uitbuiten dan in Frankrijk, een van de de meest sociale Europese naties.

Ik zei al in edit dat d e tendens is van in Europa de fiscaliteit te homogeniseren.
Inderdaad, hoe socialer de natie hoe dichter ze tegen een collectief failliet staan. Misschien was het van bij het begin reeds de bedoeling om de sociale zekerheid zijn eigen ondergang te laten tekenen. Degenen die het meeste overhouden bij een collectief failliet zijn degenen met het meeste eigendom.
Misschien toch maar dat stukje landbouwgrond een pakket droogvoeding en een wapen aanschaffen. België kan immers niet voorzien in zijn eigen noden.
Oud 20 juni 2012, 22:22   #2837
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als partij ga je toch altijd voor je idealen?
Oud 20 juni 2012, 22:33   #2838
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

[quote=eno2;6180129]
Citaat:

Duurzame energie is gratis als grondstof.

Dan is Groen suicidaal bezig door de armoede te willen uitroeien

Dat zijn de voordelen van de nadelen...

Overigens...

Dat geldt alleen voor de armen in de onderontwikkelde landen, de armen in rijke landen hebben een veel grotere voetafdruk.

Maar ik zei het al, Groen is suicidaal bezig met de armoede te willen uitroeien.

Je zou ze beter eens een historische kans geven, ipv ze fictieve kwade bedoelingen toe te dichten
Duurzame energie slorpt juist alle grondstoffen op om het te kunnen produceren => kerncentrales hebben veel minder grondstoffen nodig.

En welke partij wil politieke zelfmoord plegen? Tenzij het is om al hun idealen te bereiken?

De armen hier hebben in ieder geval ook een veel lagere voetafdruk dan de middenklasse hier.

Indien men de armoede gaat uitroeien is het milieu totaal om zeep. Zeker indien men kerncentrales als alternatief blijft weigeren.

Een historische kans? Ik geef een partij die de instelling alles of niets predikt niet de kans. Hun alternatief is immers liever geen energie dan energie uit kerncentrales.

Je mag van mij gerust opzoeken wat grootschalige energiepannes teweeg brengen.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 20 juni 2012 om 22:36.
Oud 20 juni 2012, 22:35   #2839
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als partij ga je toch altijd voor je idealen?
En je houdt je eraan
Oud 20 juni 2012, 22:37   #2840
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
En je houdt je eraan
Dus moet groen armoede prediken om zijn idealen na te komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be