![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2841 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik nam dit artikel als voorbeeld om aan te halen dat de main-stream klimaatwijziging aanhaalt als existentiële crisis (zoals alle ANDERE wijzigingen in de maatschappij en op de wereld) die enkel op te lossen is door verdere machts-concentratie toe te staan. Door "belastingen." Door "globalisme." Door wef-keffers "aan de macht" te laten en te brengen, etc. Door iedereen zijn luchtwegen te vergiftigen met het in de lucht spuiten van aerosols. Pas toegestaan in de UK, overigens. https://www.theguardian.com/environm...ng-experiments Maar het gaat "rigoureus" getest worden.... Deze "existentiële crisis" wordt KRITIEKLOOS aan de man gebracht door de main-stream, en enige en alle kritiek op de kreet "we gaan er allemaal aan" geraken op die main-stream NIET gepubliceerd. Niet 100 keer "fout," en niet 1 keer "juist." Maar ja, volgens jou zijn het degenen die kritiek hebben op "de oplossing" die meewarig moeten bekeken worden, terwijl dat oplossen NOOIT iets oplost, maar alleen méér machts-concentratie als gevolg heeft.
![]() |
![]() |
#2842 | |
|
![]() Citaat:
Dat we MORGEN allemaal tegelijkertijd zouden doodvallen, daar gaan er meer problemen mee hebben. DAT is de teneur van het gelinkte artikel hé. ALS we de macht niet verder laten consolideren in steeds MINDER handen, DAN vallen we morgen allemaal tegelijkertijd dood. DAT is de teneur van het artikel. En net DAT is de vorte onzin die kritiekloos wordt aangebracht/geregurgiteerd door de "main-stream."
![]() |
![]() |
#2843 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, de noodzaak tot machtconcentratie en existentiele krisis komen hier vandaan: 1) de feiten van de klimaatsverandering 2) het idee dat we de toekomstige generaties niet kunnen opzadelen met die gevolgen. Wat de tegenstanders van die machtsconcentratie doen, is 1) aanvallen, terwijl daar niet veel aan te ontkennen valt. Wat zij eigenlijk zouden moeten doen, zoals ik, is van stellen dat we geen ballen geven om wat de problemen zouden zijn van toekomstige generaties. Maar daarvoor moet het taboe van genocide en zo eerst doorbroken worden, en dat willen ze niet. Het is dus hypocriet, dat anti klimaatsveranderingsgedoe. En het gaat natuurlijk niet pakken, en ALS het pakt is het nog erger, want dan moet men de waarheid ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2844 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2845 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is machtsconcentratie onvermijdelijk, in handen van machines, in elk geval. Wat er dient te gebeuren is dat we ons ondertussen nog zo goed mogelijk amuzeren he. Meer is er niet aan. Als het nodig is om ganse volkeren wat vroeger af te maken, om ons plezier wat langer te rekken, is dat altijd meegenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer nog, de voorgestelde oplossingen zijn niet eens oplossingen voor het probleem als men het al als een probleem zou zijn. Enkel een gigantische genocide is een werkende oplossing. Mij niet gelaten, dat heeft nog andere voordelen die an sich onvoldoende sterk klinken om zo een genocide te organiseren. Kortom: de klimaatsverandering is een FEIT. of dat een probleem is of niet is een kwestie van OPINIE. Maar voor zij die er een probleem van maken, is er maar een WERKENDE oplossing: een gigantische genocide. Al de rest is belachelijk en werkt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2847 | |
|
![]() Citaat:
Al die mislukte Einsteins die ik volg over dit onderwerp, daar is er geen ene van die beweert dat het klimaat perfect stabiel is. Geen enkele. Er is er ook geen enkele die beweert dat wij niet aan't zeiken zijn in't water, met ons industrieel apparaat. Maar er zijn er wél die zeggen dat wij nen druppel hebben afgeschud in een olympisch zwembad. Of dat we eens goed gezeken hebben in het zwembad in den hof. En alles daartussen. Daarnaast; net alsof het aards klimaat perfect stabiel gaat blijven, als er geen mensen meer zijn....
![]() |
![]() |
#2848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol, Bezos is nu de vijand én een Chinese huurling. Drie maanden geleden stond hij nog te blinken bij de inauguratie van Trump.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241105_92977239 Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 april 2025 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2849 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2850 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het menselijke effect is VEEL GROTER dan alle klimaatsveranderingen die we in onze geschiedenis hebben meegemaakt. Het zal vergelijkbaar zijn met enkele hevige evenementen die we in onze prehistorie hebben meegemaakt of wat straffer. En ja, er zijn in de pre-mens historie fermere dingen geweest ook maar die heeft de mens nooit meegemaakt. Citaat:
De orde van grootte is anders. De laatste keer dat we iets gelijkaardigs hebben meegemaakt is als de Neanderthalers uit Europa verdwenen zijn of zo, of als de sabeltand tijgers foetsie waren. Maar het was toen gemakkelijker om als enkele overlevende stammen naar andere gebieden te trekken die beter aangepast waren. We waren met stukken minder, en er waren voldoende stammen die zich konden aanpassen, bvb, door migratie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2851 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik KAN en ZAL achterlijker zijn dan een Lavrov of een Medvedev.
https://www.hln.be/buitenland/amerik...iden~a9cc797d/ Citaat:
![]() |
![]() |
#2852 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 april 2025 om 01:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2853 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb het natuurlijk ook niet over de AI die we NU zien. Kijk waar we 10 jaar geleden stonden en nu. Doe dat nog 4 of 5 keer over. Waar staan we dan ? Zelfs NU kan de AI van NU ongeveer alle "onderwijs resultaten" in de meeste studierichtingen lukken. Geef een "student" de mogelijkheid om gewoon de interface te zijn tussen een AI en het examen, en dat AI (via die student interface) slaagt de meeste studies die "intellectueel" zijn. Binnenkort worden de meeste kennis jobs die niet te hoogvliegend zijn, door machines gedaan. Voorlopig nog met een "echte" jobber erachter die minder en minder op de knop moet duwen. Je hebt geen idee wat het zal betekenen, als veruit de meeste mensen "nutteloos" zullen zijn, ook al zullen ze het een tijdje statutair volhouden. Bedenk bijvoorbeeld een chauffeur van een vrachtwagen die vol-automatisch rijdt. Ok, hier en daar moet hij eerst nog iets in gang zetten en zo. En dan minder en minder. Maar hij houdt zijn job, die uiteindelijk gewoon "in de camion zitten" is. En nadien in telewerk thuis zitten is. En dan op een dag, niet meer zitten is. Doe het voor alle niet-manuele technische dinges ook. Informatici die aanvankelijk nog wat instructies moeten geven. En dan gewoon de automatisch gegenereerde instructies eens moeten nalezen. En dan zelfs niet meer, behalve "in geval van". En dan niet meer, maar nog statutair aanwezig "je weet maar nooit". En dan, na 2 jaar niet meer moeten tussenkomen, zelfs niet meer weten waarover het gaat en zelfs niet meer naar 't bureau geweest zijn dat er fysisch niet meer is, "weg". En dat is het door mensen georganiseerde begin. Dat is voor binnen 10 - 20 jaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2025 om 05:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en zijn amazon winkeltje draait ook op heel veel sjinese producten. ge koopt dat dan wel in de us of a store, maar dat komt natuurlijk uit ne container die ze in Sjanghai op nen boot gezet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2855 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben allesbehalve een fan van de Trump-administratie, maar, mens, levens dat ze in 100 dagen gered hebben, chapeau!
Minister van justitie Bondi: "Today is Fentanyl Awareness day. In President Trump’s first 100 days we’ve seized over 22 million fentanyl laced pills, saving over 119 Million lives." https://x.com/AGPamBondi/status/1917311265774727323
![]() |
#2856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien kan ik u zeggen dat het al in staat is om diagnoses uit te voeren op rontgenfoto's die zo goed als even accuraat zijn als de dokter. Straffer het ziet zaken die de dr soms niet heeft gezien. Sturing van chirurgische tools, een gastje die gewoon is van op een playstation te spelen kan na een paar uren trainen met dat ding die boor even goed hanteren als een chirurg die daar jaren voor naar school is geweest. Dat zijn dingen die nu kunnen. Weliswaar peperduur en zeker nog niet voor iedereen toegankelijk , maar het gaat sneller dan je denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2857 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2858 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2859 |
|
![]() 100 dagen Trump.
Hij heeft in Amerika de rechtstaat en instituties afgebroken. De prijzen in Amerika zijn hoger geworden ,uitgezonderd de eieren. Hij heeft wereldwijd voor een economische onrust/chaos gezorgd. Hij heeft de NAVO op de helling gezet. Hij heeft voor de vrede in het Gaza en Oekraïne niets bereikt Laatst gewijzigd door cato : 30 april 2025 om 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |